StiefTomas píše: Mno to mas recht.To me nenapadlo.Jinak jsem tak cumel po netu a daji se sehnat duraly s pevnosti az 600MPa. Nejlepsi by bylo, kdyby byla moznost nekde hridel otestovat na cykly.Protoze jakmile u duralu porusis vlakna, okamzite se ohne.Zrovna to predni kolo je takova dost choulostiva vec.Jednou jsem tady v praci videl nejakou ukazku, jak nase sesterska spolecnost v japonsku metodou konecnych prvku tyhle namahani pocitali.Zkusim pohledat, jestli neco nenajdu.Bylo to primo pro yamahu neco k ABS.
jo certal/ergal a ty sedmickovy slitiny obecne jsou pevnosti pres 600MPa...
me nejaka zakladni MKP analyza nedela problem, osy mam i s kolama namodelovany v Catii - musim resit distancky pod kotouce atd, takze to rovnou modeluju jako celou sestavu a uz jsem ve 3D rychlejsi nez kdybych to skicoval na papir :) a Catie ma samo nejaky MKP v sobe, problem spis bude s tou definici zatezovaciho stavu... staticky v poho, ale zanest do toho dynamicke ucinky uz bude stejne spousta "kvalifikovanych" odhadu... to uz to muzu od oka nastrelit rovnou :)
1 reakcí na tento příspěvek Osa předního kola-výroba z duralu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Osa předního kola-výroba z duralu
To byly casy.
Naposledy editováno 18.03.2016 17:39:45
1 reakcí na tento příspěvek Osa předního kola-výroba z duralu
nicméně chápu záměr a jsem na stejné vlně...sériovou ocelovou osu má každý, ale pěkná strojařina z ENAW 7075 (certal! ne dural) mi prostě udělá radost.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Osa předního kola-výroba z duralu
RUTAN píše: znal jsem kluka, co vážil přes metrák a dával do R1 titanové šrouby za balík, aby ušetřil na váze. tohle mi připadá podobné:)
nicméně chápu záměr a jsem na stejné vlně...sériovou ocelovou osu má každý, ale pěkná strojařina z ENAW 7075 (certal! ne dural) mi prostě udělá radost.
mam metrak, osa bude ergalova, lehky kola z RSV s braking kotoucema uz jen cekaji na Ti srouby co uz jsou v poste
Jinak obvykle nabizene hlinikove osy byvaji ca. 1100g lehci nez seriove (vsechny 3 dohromady), coz je relativne dost za (relativne) malo penez.
Jeden priklad z RN32:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Osa předního kola-výroba z duralu
assassin píše: mam metrak, osa bude ergalova, lehky kola z RSV s braking kotoucema uz jen cekaji na Ti srouby co uz jsou v poste
) hele jestli chceš, umím Lithiovou baterku nebo hliníkové či titanové šrouby do čehokoliv:))
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Osa předního kola-výroba z duralu
RUTAN píše: ) hele jestli chceš, umím Lithiovou baterku nebo hliníkové či titanové šrouby do čehokoliv:))
lithiovou baterku vlastni vyroby vozim uz min 3 roky :) Ti srouby mozna dam vedet, ted dam zatim do tech kol, ty uz mam objednane, pak budu resit dalsi odlehcovani az to bude vrcet - KO motor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Osa předního kola-výroba z duralu
assassin píše: lithiovou baterku vlastni vyroby vozim uz min 3 roky :) Ti srouby mozna dam vedet, ted dam zatim do tech kol, ty uz mam objednane, pak budu resit dalsi odlehcovani az to bude vrcet - KO motor
potkal jsem takový páreček co jezdil na TL1000 a ti se vyžívali v titanových komponentech. cokoliv šlo, vyrobené z titanu. zajímavý pohled byl na ty motorky:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Osa předního kola-výroba z duralu
RUTAN píše: potkal jsem takový páreček co jezdil na TL1000 a ti se vyžívali v titanových komponentech. cokoliv šlo, vyrobené z titanu. zajímavý pohled byl na ty motorky:)
Jo ti chodi i sem - taky tam je par mejch dilu - treba ty baterky :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Osa předního kola-výroba z duralu
assassin píše: Jo ti chodi i sem - taky tam je par mejch dilu - treba ty baterky :)
tak vyfrézujeme z plného titanové ráfky ne?:)