řešil někdo výměnu regulátoru napětí u Yamahy DT125R - ale ten starší typ??? cca do roku 1999. Nebo u TDR125 do roku 1992. Pozdější modely mají alternátor třífázový (alespoň tak vypadá) a regulátor je jiný.
Víte někdo kde lze sehnat náhrada? A nebo jak zapojit místo něj nějaký univerzál?
A je zde někdo fundovaný, kdo by mi vysvětlil funkci přímo tohoto alternátoru? Ta menší cívka je pouze pro zapalování, do regulátoru jdou jen ty dvě větší. Jedna je pro světla a druhá pro dobíjení.
Znamená to, že alternátor je jednofázový se dvěma cívkama nebo dvojfázový(!) a nebo je jako dvakrát jednofázový? Ví někdo co z něj leze?
Nemám teď moc času se s tím hrát, proto se tu ptám jestli to někdo z vás už nedával dohromady
foto statoru:
z druhé strany:
regulátor:
DĚKUJI VŠEM ZA PŘÍSPĚVKY K TÉMATU!!!
Naposledy editováno 24.02.2016 12:54:01
Takze ber to s rezervou protoze schema jsem netahal a dt ani tdr jsem nedelal, ale podle toho jak vypada regler a civky si myslim ze jedna je na zapalovani a dve civky jdou do regleru.
Melo by to jit nahradit jakymkoliv 1f reglerem bud druhovyroba vape,elecsys. Ale nebal bych se tam soupnout jakejkoliv 1f regler z cehokoliv jineho, klidne ze skutru, vykonove to bude so so .
1 reakcí na tento příspěvek Reguláto dobíjení - kde sehnat náhradu?? popis funkce?
Z alternátoru do regleru jdou tři vodiče - černý, bílý a žlutočervený který se před regulátorem rozdvojuje a jde na hlavní spínač světel. viz schéma.
Napětí jsem naměřil mezi černým(ukostřeným) a bílým a pak mezi černým a žlutočerveným.
Mezi bílým a žlutočerveným bylo jen velmi malé napětí - toto si ale ještě projistotu ověřím.
Proto mi sem nepasuje zapojení univerzálního 1fázového regulátoru(se dvěma žlutými vodiči na vstupu).
Pokud mezi bílým a žlutočerveným naměřím plné napětí tak je to jasné a není žádný problém..
Naposledy editováno 24.02.2016 11:45:24
1 reakcí na tento příspěvek Reguláto dobíjení - kde sehnat náhradu?? popis funkce?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reguláto dobíjení - kde sehnat náhradu?? popis funkce?
Společné kostření? Mohlo by být, černý drát mizí pod cívkou.
Nebo jestli je to třeba zapojeno na způsob do hvězdy, nebo tak nějak? Nevím, to už je pro mě vyšší dívčí..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reguláto dobíjení - kde sehnat náhradu?? popis funkce?
1 reakcí na tento příspěvek Reguláto dobíjení - kde sehnat náhradu?? popis funkce?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reguláto dobíjení - kde sehnat náhradu?? popis funkce?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reguláto dobíjení - kde sehnat náhradu?? popis funkce?
http://eshop.vape.cz/z54-regulator-r54
Teda pokud sem jde střídavé napětí ze dvou cívek.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reguláto dobíjení - kde sehnat náhradu?? popis funkce?
č.1 - alternátor
č.5 - regulátor
č.2 - CDI ale to už je jiný okruh
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reguláto dobíjení - kde sehnat náhradu?? popis funkce?
A jedna faze jde do regleru. Takze regler by ti mel stacit jakejkliv 1f .
Ale jak jej zapojit, když mezi bílým (w) a žlutočerveným (yr) jsem naměřil jen asi 12v a hodnota se neměmila otáčkama (nevim, že by to byl fázový posun mezi cívkama?).
Napětí přes 30v (přes 5t ot.) je mezi bílým a kostrou nebo mezi žlutočerveným a kostrou...
A určitě je přece blbost přivést na vstup regleru od vape(na dva žluté dráty) bílý nebo žlutočervený vodič a jako druhý ten černý - ukostřený. To smrdí odpálením regleru, a taky by mi tam jeden vodič ještě zbyl navíc.
To, že je něco s alternátorem je nepravděpodobné, když do baterky pere zvesela 18 - 20V a světla svítí, žárovky se nepálí, vše funguje..
Naposledy editováno 25.02.2016 10:42:56
1 reakcí na tento příspěvek Reguláto dobíjení - kde sehnat náhradu?? popis funkce?
Pokud ano tak ti to dava malo a ta civka ktera ma nastarost vytvaret napeti na tehle dratech bude asi slusla.
Se podivej na jakou/jake civky vedo tyhle dva draty a zmer odpor ev, jestli jeden z tehne dratu neni slusnej na kostru. <proti kostre by mely mit nekonecnej odpor.
Rozumím tomu jak to myslíš, uvažoval jsem nad tím úplně stejně. O víkendu se v tom povrtám a pak napíšu poznatky.
Jinak kromě kladného vodiče na baterku jsou spojeny s kostrou všechny tři. (bílý, žlutočerv. a černý). A je to tak i v motoru který mám na ND.
Ale taky je to možnost, že to je zkratlé na kostru a ještě to stíhá nějak přebíjet baterku..
Mě přijde, jako by vždycky byl jedem konec cívky ukostřený, ale tak to bývá jen když je motorka bez baterky co vím..
Každopádně díky za snahu pomoct!!!