globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Koupit/nekoupit
 
15.2.2016 v 23:29
Zdravím,
poslední dobou přemýšlím o koupi GSa, ale problém je v tom, že s motorkama nemám žádné větší zkušenosti. Proto bych se chtěl zeptat tady.

Jedná se o GSko r.v. 1993. Nalítáno 55 000 (tomu ale moc nevěřím). Všechno je OK, byl jsem se podívat, projel jsem ji. Jediný háček je, že žere 0.6l na 1000km oleje. Ano byly by to nějaké kačky navíc k provozu, to by se dalo přežít. Ale slyšel jsem něco ve stylu, že takový motor je už pomalu u svého konce a podobně. Chtěl bych se zeptat, jestli je rozumné takovou motorku kupovat nebo ne ? Případně nějaké tipy-rady. Díky


Naposledy editováno 15.02.2016 23:30:06
Anketa: Koupit/nekoupit
Koupit
18%
6
Nekupovat
82%
28

(reakce na) Koupit/nekoupit

16.2.2016 v 12:01 | Nahoru | #31
COMATIK> do velký míry souhlas ... všechny tyhle mašiny podle stylu jízdy braly 0,2-0,5l oleje/1000km... a kdo říká že jeho ne, tak lže... je to vzducháč...

(reakce na) Koupit/nekoupit

16.2.2016 v 12:05 | Nahoru | #32
Fiilaaa> Zase nepropadej panice, já za 38 koupil pololeštěnku VFR 750 (viz profil), jen ji bylo třeba trochu "doleštit", nicméně 42 tkm se jí dalo věřit a to měla na hrbu tenkrát 15 let. Je tam ale velkej rozdíl v tom, že GS 500 je začátečnická motorka s malou spotřebou, takže většinou (skoro) žádná údržba, nalítáno 5x kolem koule a 10 majitelů...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit/nekoupit

16.2.2016 v 12:06 | Nahoru | #33
seikos> ty děláš špatně hodně věcí...
...ale většinu výroků nelez brát s obecnou platností na vše... máš moderní motor, s moderníma materiálama a technicky dotaženější. Určitě ho nebereš nijak zvlášť u huby a porovnáváš ho s výrokem o 20-30let starejch vránách (konstrukčně z 80' let) Myslím, že i tvoje vzduchovka by šla dohnat používáním ke spotřebě oleje... lépe než vodník

1 reakcí na tento příspěvek Koupit/nekoupit

16.2.2016 v 12:52 | Nahoru | #34
Kluci a ještě jedna otázka. Jsem tak hodně zaměřeny na GS 500, ale co jsou ještě fajn motorky, které se dají sehnat dejme tomu do 50k ? A myslíte ze koupit třeba i nějakou 600 je jako první motorka blbost ? To ze jsem jezdil na fechtlovi nepocitam

E: samo 600 zaskrcena, spis skrz tu stavbu a vahu

Naposledy editováno 16.02.2016 12:53:10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit/nekoupit

16.2.2016 v 13:04 | Nahoru | #35

t_freedom píše: seikos> ty děláš špatně hodně věcí...
...ale většinu výroků nelez brát s obecnou platností na vše... máš moderní motor, s moderníma materiálama a technicky dotaženější. Určitě ho nebereš nijak zvlášť u huby a porovnáváš ho s výrokem o 20-30let starejch vránách (konstrukčně z 80' let) Myslím, že i tvoje vzduchovka by šla dohnat používáním ke spotřebě oleje... lépe než vodník

jasne. Tim jsi chtel rict ze jezdim jak duchodce jo?

Koupit/nekoupit

16.2.2016 v 13:07 | Nahoru | #36
sestek je do 50k spousta , staci si vybrat. Bez radsi do sestky, kor kdyz bude seskrcena.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit/nekoupit

16.2.2016 v 13:25 | Nahoru | #37
seikos> Jasně
Já jsem taky důchodce.
První moje motorka u které jsem zaznamenal žraní oleje byl Enfield - konstrukce cca rok 1953. 0,5 L / 1000 km.
Asi taky dělám něco špatně Ostatních mých 23 strojů olej prakticky nežralo.

(reakce na) Koupit/nekoupit

16.2.2016 v 13:46 | Nahoru | #38
docent> mě olej nežere ani ten enfield má najeto asi 8 tisíc

Koupit/nekoupit

16.2.2016 v 14:22 | Nahoru | #39
Já se vám trochu divím. Raději vezmete tu motorku, o které vám prodejce řekne, že nežere olej? Pokud bylo vše ok, pustil by to za 25 tak proč ne?

(reakce na) Koupit/nekoupit

16.2.2016 v 14:44 | Nahoru | #40

docent píše: seikos> Jasně
Já jsem taky důchodce.
První moje motorka u které jsem zaznamenal žraní oleje byl Enfield - konstrukce cca rok 1953. 0,5 L / 1000 km.
Asi taky dělám něco špatně Ostatních mých 23 strojů olej prakticky nežralo.



a bavíme se o vzduchovkách ?

já jen aby se tady zase ironicky nepolemizovalo a neargumentovalo s CBRkama a zweitaktama...
ale na m.cz už jsem si zvykl...

Naposledy editováno 16.02.2016 14:48:21

(reakce na) Koupit/nekoupit

16.2.2016 v 16:21 | Nahoru | #41

kuceraz píše: Milosh-GSX1400> Neodsuzuj motorky pod 2000
Mám doma už přes dva roky CBR 97čku a šlape naprosto bez problému...
Ale ta teda olej, narozdíl od té popisované výše, nežere vůbec



Přesně tak... Hornet 98 rok a taky naprosto bez problému. Motor tahá krásně, žádné pazvuky nevydává, udávanou maximálku kolem 230 tacho zvládne, tudíž vylágrovanej není a úbytek oleje žádný/neznatelný. Ale je to taky tím že majitelé přede mnou nebyli prasata. To pak na věku nezáleží.

Jinak Sůza GS500 je známý žrout oleje a půl litru na 1000 km ještě ujde.

Koupit/nekoupit

16.2.2016 v 17:36 | Nahoru | #42
Když to žere tolik oleje při 55 ticsících , tak to buď na tom někdo jezdil jako prase ,nebo to bude mít reálně více . Každopádně je třeba počítat s generálkou , výbrus , nový píst , kroužky , gufera na ventilech a nějaké to těsnění . Potom máš zase mašinu v šusu na dlouhé časy. Záleží na tobě,ale zase aby byla adekvátní kupní cena motorky

Koupit/nekoupit

16.2.2016 v 17:39 | Nahoru | #43
rozhodně nebrat

1 reakcí na tento příspěvek Koupit/nekoupit

16.2.2016 v 17:48 | Nahoru | #44
Hele a rozlišuje tu někdo z těch odborníků rozdíl mezi konstrukcí vzducháče a vodníka? Opotřebení oleje, teplotní rozsah materiálů a olejů v obou těch motorech...

Porovnáváte svoje relativně nový, vodou chlazený motory se vyběhlou "malorážkou" chlazenou vzduchem, která žrala olej i když byla nová...

Seikos tu napíše, jak je jeho zvykem, vzdech o vzduchem chlazeným Stelviu z roku 2012 co nežere olej(třeba až bude mít 100tkm už si něco pápne), hornety98 , CBR 97 ...ale to jsou vodníci, proboha...
tady je takovejch chytrejch zase...

Koupit/nekoupit

16.2.2016 v 18:22 | Nahoru | #45
t_freedom> Jenže my nesrovnávali Cebro a Horneta s GS500, ale byla to reakce na "motorky pod rok 2000 nebrat".

Jinak je logický, že vzducháče motory pracují s větším rozdílem teplot, tudíž mají větší provozní vůle a opotřebení, o tom nikdo nepochybuje.

(reakce na) Koupit/nekoupit

16.2.2016 v 18:42 | Nahoru | #46

seikos píše: premyslim co delam spatne, ze mi moje vzduchem chlazena motorka nezere olej vubec. Asi to mam nejak rozbity

no když u guzzin se mění olej po 3tkm a ještě do oleje teče benzín od klapky, tak se není čemu divit.

Koupit/nekoupit

16.2.2016 v 18:57 | Nahoru | #47
Ahoj. Suzuki GS 500 jsem měl. Naprosto spolehlivá a nenáročná motorka. Teda to bylo hlavně tím,že jsem kápnul na doopravdy zachovalý a servisovaný stroj. Dělal jsem jenom předepsaný servis dle najetých kilometrů..
Spotřeba benzínu 4,5 litru na sto. Což bylo naprosto parádní.Olej také "žrala" zvlášť,když bylo horko a hlavně při sportovnější jízdě. To bylo nutno sem tam kontrolovat měrku a dolít. Práce na pět minut. Stejně,když kupuješ nový olej,tak si koupíš celý kanystr.Do GSa se vejde tuším 3,5 litru.Tak ti zbude na dolití. Nicméně 0,6 na 1000 km je myslím již dost.
Jinak v 18-nacti to člověk vidí trochu jinak. Je víc času,ale zas obvykle není peněz.....Takže ti porádím podle sebe,jak to vidím dnes.
Takhle starou motorku nekupuj.Zvlášť,když už je na ní vidět,že toho má již hodně za sebou. Stačí si přidat pár tisíc a už se dá sehnat slušné SV,nebo Bandit.

(reakce na) Koupit/nekoupit

16.2.2016 v 19:01 | Nahoru | #48
t_freedom> já ti nevim...spotřebu 0.5l oleje na 1000km bych u takhle starýho GS moc neřešil...ale 23 let stará začátečnická mašina nebude kdovíjaká výhra. A opotřebení zbylých částí motorky bude značné. Ať už je to únava materiálu , nebo "péče" předchozích majitelů. Samozřejmě se dají najít kousky v super stavu , ale ta pravděpodobnost není moc velká.
Řekněme si to narovinu - hodně takových motorek dostává jen to nejnutnější , protože všichni ví , že za dva roky to vymění za něco silnějšího...

1 reakcí na tento příspěvek Koupit/nekoupit

16.2.2016 v 19:04 | Nahoru | #49
Zase je tu spousta mudrlantů, kteří si chtějí obhájit, že když mají vylítanou vránu, že je to ok.

Měl sem 2 kousky GSka a spotřeba oleje u první byla téměř neměřitelná - od výměny, do výměny sem dolil tak kolem půl litru, což je necelá decka na 1000km a to se jezdilo švihem, ne stylem důchodce se spotřebou 3,5l/100km, ale 5,5, což je běžná jízda. Druhá si pravda brala víc, ale jen když sem jel po dálnici přes 150 trvale, nebo při sjíždění táhlých alpských kopců (přes ventily), tam už ta spotřeba byla vyšší. Opět ale při běžné jízdě po českejch okreskách to bylo něco přes decku na tisíc. Obě to byli už utahaný vrány zralý do šrotu, ale každej po tom dneska skočí, páč to jezdí vod vosumnácti. No a jestli si narazil na gso, který má ok kotouče, tak si šťastnej člověk.. vem si mikrometr a přeměř, ok nebudou. Když sem objížděl inzeráty, tak z těch cca 20 kousků měla jen jedna v cajku kotouče.

Jestli někdo považuje spotřebu půl litru a víc za Ok, tak by si měl asi vytáhnout hlavu z prdele a začít přemejšlet.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit/nekoupit

16.2.2016 v 19:11 | Nahoru | #50
Fiilaaa> Tak sem hoď fotku, ale podle popisu pokud je vše ok a jen žere ten olej, což je tak nějak zrovna u GS normální a jak už jsem psal, půl litru na tisíc km ještě ujde, pokud by byla do 25k, tak osobně bych ji vzal.

(reakce na) Koupit/nekoupit

16.2.2016 v 19:13 | Nahoru | #51
mi_psi> Kdo tady obhajuje vlastní staré vrány? Nic takového jsem v tomto tématu nečetl.

1 reakcí na tento příspěvek Koupit/nekoupit

16.2.2016 v 19:14 | Nahoru | #52
U dvoutaktních motoru bylo normální , že žerou olej ,ale u čtyřtaktů je to běžná porucha a to ,že už to chce výbrus Moje pěti kilo nežere ani kapku .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit/nekoupit

16.2.2016 v 19:21 | Nahoru | #53
Saxn> Tak kdyby vodník žral olej, bylo by to na pováženou ..

(reakce na) Koupit/nekoupit

16.2.2016 v 19:26 | Nahoru | #54
ElFidel> ale když uděláš poctivý výbrus ,tak pak to nebude brát skoro nic . Prostě už je to opotřebené ,tak to žere . Jasné vodník má v tomhle větší výdrž .

(reakce na) Koupit/nekoupit

16.2.2016 v 19:35 | Nahoru | #55

ElFidel píše: Saxn> Tak kdyby vodník žral olej, bylo by to na pováženou ..



A nebo by to chtelo vybrus

Ono asi taky zalezi na samotnym oleju. Nevim, co se do GS lije. Ale napr. u XJ je 10W40 psany jenom do chladnyho pocasi, spousta lidi to tam lije aji v lete a pak se vetsina divi, ze jim to zere. Pritom tam staci dat 20W50 a je po problemu...

Koupit/nekoupit

16.2.2016 v 19:41 | Nahoru | #56
Taková spotřeba oleje není na tenhle typ ještě nic tak hroznýho. Zaslechl jsem však hrůzostrašný historky o tom, že kontrolka tlaku oleje je vlastně kontrolka zadření motoru, tedy že tlak oleje se rozsívítí pozdě, při příliš nízkém tlaku mazání. Ale jsou to historky, nemám vlastní zkušenost. Každoopádně se musí hladina oleje pravidelně hlídat, ale to by mělo být automatický u všech vzducháčů.

Pokud motor jen žere olej, nic bych s tím nedělal, maximálně bych to překroužkoval, ale nevím, jestli to má ekonomickej smysl.

Koupit/nekoupit

16.2.2016 v 19:53 | Nahoru | #57

Jestli někdo považuje spotřebu půl litru a víc za Ok, tak by si měl asi vytáhnout hlavu z prdele a začít přemejšlet.


bože...to jsou zase soudy...

by mělo hlavu v prdeli hromada majitelů starejch bajků...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit/nekoupit

16.2.2016 v 19:56 | Nahoru | #58
ElFidel>












Viděl jsem tady že koupit třeba SV, Bandit, či tak něco.. No ale já mám řidičák do 35kw a ani nevím po čem jiném koukat než po GSu.

1 reakcí na tento příspěvek Koupit/nekoupit

16.2.2016 v 20:00 | Nahoru | #59
Taky se pridam, GS ka sem měl dvě, první byla 10 let stará mandolína při koupi a jezdila supr i když brala cca 1 litr oleje na 1000km svíčky,tlaky OK.při prodeji měla na nabrnkanych 167000km a druhé GS bylo v podstatě zanovni 2 roky staré od prvního majitele a taky papkalo olej cca0,3 l a do světa šlo s 80 000km a dodnes jezdí v autoskole v Ratiskovicich.A tu dotazovanou motku někdo viděl?

Koupit/nekoupit

16.2.2016 v 20:00 | Nahoru | #60
cbf 500
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist