bmw_r1300gs_cartec





Téma: Rozvody
 
3.2.2016 v 12:36
Zdravím všechny,.

Mám dotaz. Uvažuju co všechno by bylo dobrý před nadcházející sezonou doladit.
Řešíte někdo rozvody? Výměna ? V manuálu neni ani ň o proměření opotřebení řetězu.
Vzhledem k tomu, že historie moto je neznámá tak jestli se rozvody řeší jako u aut ?
Jedná se o SV1000S 2003 a najeto má dle tach 24.000 a netuším jestli je ten nájezd reálný nebo spíš si někdo upravil km podle sebe.

Rád bych se podíval na ventilové vůle a při tom právě kouknul i na stav rozvodů ale nikde neni jasně psáno jak se dá opotřebení řetězu diagnostikovat, zda-li vůbec a podle poslechu je to dost nepřesný podle mého.

Díky předem za názory Kuba
Předchozí
1 2
Následující

Rozvody

3.2.2016 v 13:28 | Nahoru | #1
mrkni na napínáky, to o stavu řetězu také něco napoví

Rozvody

3.2.2016 v 15:19 | Nahoru | #2
hOOrNeT> Díky za radu, předpokládám, že po sundání víka je na to vidět? Předepíná se to samo a to s nějakou aretací? Jako, že po vyjmutí zůstane napínák v poslední poloze v jaký je předepnut ? Jo a dle manuálu se musí měnit těsnění víka - je to úplně nutný?

Řešim jestli se mi to chce dělat nebo se na to vakašlat a nechat to udělat servis.
Jsem radši když vim co a jak se udělalo ale zase už se nemusim hrabat ve všem. A jestli má vůbece cenu řešit rozvody nebo jen vůle ventilů a nashle.

Díky

Rozvody

3.2.2016 v 20:48 | Nahoru | #3
Rawsteel> Zdar. V 45 000 jsem měnil rozvodový řetezy, protože motorka byla dovoz a nebyl jsem si jistej, kolik je skutečnej nájezd. Výsledek byl ten, že když jsem je sundal, byly oba úplně nádherný a úplně stejně dlouhý jako nový, takže moje rada je: podívej se napínáky (Ale není to tak jednoduchý je tam dát zpátky) a nebo se na to vybodni. Když sem viděl jak vypadal starej řetěz, tak si myslim, že je to dělaný na životnost motorky, možná proto o tom není v žádným manuálu ani slovo. Ventily jsem taky měřil a všechny byly naprosto v limitu. Hold motory od Suzuki jsou hlučnější, ale jsou to držáky. A navíc, když už by jsi z toho cokoli dělal, tak :
Ventily z namontovaným motorem se ještě daj, ale ty napínáky už jsou na hodně šikkovný ruce a nervy a rozvoďáky jsou jasný, motor ven. P.S. Výborně se sundavá rotor od altíku

Rozvody

4.2.2016 v 09:01 | Nahoru | #4
Fantik23> Perfektní to jsme potřeboval. Osobně trpim nemocí pro jistotu měnit zásadní díly jak auta tak mašiny a to proto, že netušim jak s tím předchozí majitel/lé zacházeli. Tohle je taky dovoz původně, jinak zvukový projev je normální podle mého ale to je dost individuální posouzení

Diky za postřeh

Rozvody

7.2.2016 v 10:03 | Nahoru | #5
až budeš mít litra tak budeš čumět co z toho leze za pazvuky... Moje starší 650 měla asi poctivejch 26000 když jsem jí koupil a prodával jsem jí v 55 tis cca a musím přiznat, že se zvuk motoru časem zhošil, ale co vím, jezdí doteď a to je opět cca 4 roky zpátky co jsem jí prodal... Měnit olej a nebýt piča je základ, nic víc pro tu motorku udělat nemůžeš, páč u všeho co jsem se setkal platí, že čim víc do hovna rýpeš....

Rozvody

7.2.2016 v 10:04 | Nahoru | #6
Ajo sorry, ty už litra máš nekoukal jsem... Nůže, i tak platí co jsem psal výše.... Jinak litr je hlučnější jak 650

Rozvody

8.2.2016 v 08:07 | Nahoru | #7
Riddick> jako hluk a pazvuky se z toho nevyluzujou aspon ne nic nad rámec. Klasika chrastí koš spojky ale to jak jsem čet neni nic neobvyklého a závada nejde odstranit. Jinak se chová úplně bez poroblémů takže šlo čistě jen o zjištění stavu. Ale podle toho co čtu to neni auto s řemenem a pokud se s tím nejezdí dakar tak to vydrží. vyměnim olej filtr a řetězovku odjezdim letos a uvidíme jestli se něco ozve.

Rozvody

9.2.2016 v 17:25 | Nahoru | #8
mas ji peknou a ja take loni jsem koupil odjezdil a letos take menim olej filtry a retezovku :)

Rozvody

11.2.2016 v 08:41 | Nahoru | #9

Riddick píše: Měnit olej a nebýt piča je základ....



Zhrnul si podľa mňa to najdôležitejšie, na čo dosť veľa "motorkárov" serie... Minulý rok som kupoval mašinu, a pár týždňov po mne aj jeden známy. Do dnešného dňa na tom nevymenil olej. A keď som sa ho pýtal, že či neni tak trošíííčku kkt, tak len mykol plecom, že veď predsa ani v aute nemeníš olej každý rok. Tým zlyhal v úplne základnom parametri, "nebýt piča"

Rozvody

11.2.2016 v 08:52 | Nahoru | #10
Vacoš> Díky je celkem zachovalá až podezřele a přišla z IT přez bazar a pak předešlého majitele. Proto se mi moc nechce věřit tomu nájezdu. Nicméně se jeví v dobré kondici tak uvidíme. Rád bych podniknul nejakou vyjížďku jak bude hezký počasí a dal někde třeba posezení s tím, že bych si poslechnul a porovnal co za rachot je ještě normální a co už chce servis jinak olej je jasná věc a řetězovka je na servisním limitu tak to asi v průběhu roku. Uvažoval jsem o pořízení nýtovačky takže to by se taky zvládlo

Rozvody

11.2.2016 v 08:57 | Nahoru | #11
Ursa> Já mám pravej opak a to je přecitlivělost na výměny uplně všeho proto jsem chtěl trochu vrátit na zem co opravdu je potřeba co je nesmysl a jen luxus navíc. Olej je jasnej protože po zimě je asi dost znehodnocen vlhkostí atd. Takže půjde a filtr taky vzhledem k tomu, že to je položka za pár kaček. Uvažuju nad shellem 10W40 dle manuálu a filtr hiflo. Už aby bylo hezky

Rozvody

11.2.2016 v 09:00 | Nahoru | #12

Rawsteel píše: Ursa> Já mám pravej opak a to je přecitlivělost na výměny uplně všeho proto jsem chtěl trochu vrátit na zem co opravdu je potřeba co je nesmysl a jen luxus navíc. Olej je jasnej protože po zimě je asi dost znehodnocen vlhkostí atd. Takže půjde a filtr taky vzhledem k tomu, že to je položka za pár kaček. Uvažuju nad shellem 10W40 dle manuálu a filtr hiflo. Už aby bylo hezky



Tuhle nemoc mám taky mám rád, když vím, na čem jsem. Taková ta sladká nevědomost neni pro mě Já pořídil SV minulej rok, taky ital po českým majiteli. na pohled vypadá, že by nájezd mohl odpovídat,a le letos chci taky mrknout na rozvody a ventilový vůle.

Rozvody

11.2.2016 v 09:02 | Nahoru | #13
Rawsteel> Podľa mňa by to tak malo byť. Vymeniť olej a filter je o dosť lacnejšie ako generálka motoru Ja som sa minulý rok vyflákol na výmenu oleja v prednej vidle, ale tento rok ju to už neminie A čo sa týka olejov, kamarát preteká a odporúčal mi Putoline, ale povedzme si rovno. V súčasnej dobe je to už asi aj tak jedno, tie syntetiky znesú viac než im dokážeme naložiť A filter Hiflo jednoznačne

Rozvody

11.2.2016 v 09:07 | Nahoru | #14
Flat_Eric> tak jsem rád že nejsem sám s touhle úchylkou osobně bych to taky raději překontroloval ale je to hrozná práce a už se mi do toho moc nechce. Letos asi odjezdim protože loni nebylo moc času a uvidim po sezoně co se kde ozve. Do servisu jsem ji chtěl dát kvůli komfortu jinak taky preferuju když vim co za díly tam jde a jestli opravdu provedli to co jsem chtěl apod. žít s pocitem ,, že to je přece nový když to řikali v servisu taky neni nic pro mě,,

Rozvody

11.2.2016 v 09:13 | Nahoru | #15
Ursa> tak výměna tak nákladná není a pokud už nemá vlastnosti co má mít a má konzistenci jako husí sádlo od babičky tak to neni ono. To mít ten motor ruce tak by mi dal facku . A věřim, že v létě a motocyklovém motoru je rozhodně potřeba dodržet nároky na olej naštěstí olej ve vidlích měnil předchozí majitel. Uvidíme co na mě vybafne při sezoně

Rozvody

11.2.2016 v 09:32 | Nahoru | #16
Rawsteel> Ja som to myslel tak, že pokiaľ si vyberieš ktorúkoľvek značku kvalitných olejov (nie Tesco kvality), a dodržíš vizkozitu, tak asi veľmi mimo nestúpiš. Meniť olej každú sezónu je základná slušnosť :D Veď, koniec koncov, sú to naše lásky, treba sa o ne starať

Rozvody

12.2.2016 v 11:09 | Nahoru | #17
Rawsteel> jsem na tom s tou nemocí stejně




Rozvody

13.2.2016 v 07:39 | Nahoru | #18
ja koupil castrol power 1 10w40 a zatim parada:)

Rozvody

15.2.2016 v 08:11 | Nahoru | #19
Rolda89> KOukám ty máš ale hodně pokročilý stádium Sranda, u mě je problém spíš čas a prostor. Kdyby bylo kde a mít na to čas tak to člověk rozhodí a pohraje si s tim.

Jinak hezká práce

Rozvody

15.2.2016 v 08:14 | Nahoru | #20
Vacoš> Castrol jsem měl v autě a normální. Teď jsem přešel na Shell a asi pocitově nejlepší. Tak jsem myslel, že bych ho nalil i do moto. Ono je to asi jedno pokud se mění pravidelně

Rozvody

16.2.2016 v 11:23 | Nahoru | #21
Rawsteel>bohužel to bylo potřeba ;), teď už je to veselejší :)





Jen bych se chtěl zeptat na utažení hlavy, včera jsem dotáhl na moment (42Nm) ale pokaždý co jsem to chtěl zkontrolovat, tak jsem to ještě drobek dotáhl, aby to bylo těch 42Nm, mám to dotahovat tak dlouho, dokud tam nebude 42Nm bez dotažení? Nebo ještě jednou po ohřátí motoru, v manuálu o tom nic neni ;)

Rozvody

16.2.2016 v 19:33 | Nahoru | #22
vypada skvele a myslim ze za studena

Rozvody

16.2.2016 v 21:37 | Nahoru | #23
Dělal jsem to normálně za studena a funguje to....

Rozvody

17.2.2016 v 13:30 | Nahoru | #24
Rolda89> No hezká práce a copak si všechno dělal? Vůle? Vzhledem k tomu, že se ptáš i na dotažení hlavy tak asi něco zásadnějšího

Jinak jsem nakouknul do manuálu na montáž hlavy (cylinder head)
Zde je uvedeno pro šrouby M10 dotahovat ve dvou fázích a to první 25Nm a to klasicky křížem (resp. jako do osmičky) a potom finální 47Nm - toto ale manuál pro 1000S a osobně se domnívám, že dotahovat za studena kvůli tepelné roztažnosti? třeba u auta mě překvapilo, že doporučené momenty byly jako když to utáhne holka ale jak cvakne klíč tak hotovo - spojka výměna. A do teď to drží pohromadě a jezdí to

Rozvody

17.2.2016 v 17:32 | Nahoru | #25
Díky, pro 650 je to 42 Nm, jen třeba u aut je doporučeno třeba po nějaký době přetáhnout, hlavně jsem dělal ventily, v předním válci fučely, když jsem to zkoušel protáčet teď, tak jsem povolil matku na altíku jakou to má kompresy

Rozvody

17.2.2016 v 23:35 | Nahoru | #26
Já byl v Suzuki ve Slušovicích, rv.2005, najeto 45 000 a udělali mi jen ventily, že se rozvody nedělají... Nevím jak je to u starších...

Rozvody

18.2.2016 v 12:30 | Nahoru | #27
Rolda89> to jsem taky přemýšlel asi zase nemoc ale když moto stojí v zimě tak se do motoru dostává vzdušná vlhkost a může vzniknout na sedlech ventilů povrchová koroze. Nevim co je na tom pravdy ale kdysi jsem měl koupenej motor (auto) co se někde dlouho válel jen tak a právě podcházely ventily. Jinak fakt super úkon. Aspoň vim kam dám mašinu na servis . A to že podchází ventily poznáš střelbou do sání nebo výfuku ne ? I po zahřátí teda. U auta to neni tak znatelný ale ta moje když je studená je jak protiletadlová baterie a když jsem hledal tak jsem byl na jedný s kratkejma laďakama od Dominatoru. Věřim tomu, že půlka Prahy věděla že jedu Máme chatu kousek od Jičína

Rozvody

18.2.2016 v 16:03 | Nahoru | #28
Rawsteel>já to třeba vůbec nepoznal, moto nastartovalo na otočení, jelo to naprosto normálně, znáš určitě Babák, tak tam sem z 90 měl 170 jen otočením plynu ze 6, kdybych neměl dole výfuky, tak mě to ani nenapadne, ale prostě to bylo slyšet jak to fouknulo, ale každopádně už to dělat nechci a každý by si to měl rozmyslet, je to hrozně práce a ještě bude. Střelba standartní jen po dojíždění lehký pobublávání, ale je fakt, že smrděl benzín z laufu. Všechno co stojí se ničí a to dost, většinou odchází gufera, ložiska, a jak píšeš koroze.

Rozvody

12.5.2016 v 10:42 | Nahoru | #29
Tak jsem nevydržel a koncem minulého týdne šla mašina do servisu. Požadavek celková kontrola a hlavně rozvody a ventilové vůle. Výsledek? Informace z tachometru o ujetých km jsou absolutně mimo
ale stav motoru je prý OK. po sundání vík rozvod OK. Ventilové vůle zadní válec OK na předním válci byl mimo rozsah jeden sací ventil. Osobně se domnívám, že to byla příčina občasných zášlehů zpět do sání při prudkém zavření plynu. Vyměněna podložka a OK. Poslední co bylo vyměněno byly svíce. Střílení do sání zmizelo, cvakání ,,šicího stroje,, taky. Reálný stav km je prý 60 tis. Při dotazu na technika ohledně možnosti prasknutí rozvodového řetězu mi bylo řečeno, že to vlivem opotřebení ještě neviděl. Jediný případ byl prý když byl neodborně narván napínak v nataženém stavu zpět do motoru a vlivem extrémního přepětí řetěz prasknul.

Rozvody

13.5.2016 v 16:49 | Nahoru | #30
hm a celkova cena? v servise :)
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist