Mám dotaz. Uvažuju co všechno by bylo dobrý před nadcházející sezonou doladit.
Řešíte někdo rozvody? Výměna ? V manuálu neni ani ň o proměření opotřebení řetězu.
Vzhledem k tomu, že historie moto je neznámá tak jestli se rozvody řeší jako u aut ?
Jedná se o SV1000S 2003 a najeto má dle tach 24.000 a netuším jestli je ten nájezd reálný nebo spíš si někdo upravil km podle sebe.
Rád bych se podíval na ventilové vůle a při tom právě kouknul i na stav rozvodů ale nikde neni jasně psáno jak se dá opotřebení řetězu diagnostikovat, zda-li vůbec a podle poslechu je to dost nepřesný podle mého.
Díky předem za názory Kuba
Řešim jestli se mi to chce dělat nebo se na to vakašlat a nechat to udělat servis.
Jsem radši když vim co a jak se udělalo ale zase už se nemusim hrabat ve všem. A jestli má vůbece cenu řešit rozvody nebo jen vůle ventilů a nashle.
Díky
Ventily z namontovaným motorem se ještě daj, ale ty napínáky už jsou na hodně šikkovný ruce a nervy a rozvoďáky jsou jasný, motor ven. P.S. Výborně se sundavá rotor od altíku
Diky za postřeh
Riddick píše: Měnit olej a nebýt piča je základ....
Zhrnul si podľa mňa to najdôležitejšie, na čo dosť veľa "motorkárov" serie... Minulý rok som kupoval mašinu, a pár týždňov po mne aj jeden známy. Do dnešného dňa na tom nevymenil olej. A keď som sa ho pýtal, že či neni tak trošíííčku kkt, tak len mykol plecom, že veď predsa ani v aute nemeníš olej každý rok. Tým zlyhal v úplne základnom parametri, "nebýt piča"
Rawsteel píše: Ursa> Já mám pravej opak a to je přecitlivělost na výměny uplně všeho proto jsem chtěl trochu vrátit na zem co opravdu je potřeba co je nesmysl a jen luxus navíc. Olej je jasnej protože po zimě je asi dost znehodnocen vlhkostí atd. Takže půjde a filtr taky vzhledem k tomu, že to je položka za pár kaček. Uvažuju nad shellem 10W40 dle manuálu a filtr hiflo. Už aby bylo hezky
Tuhle nemoc mám taky mám rád, když vím, na čem jsem. Taková ta sladká nevědomost neni pro mě Já pořídil SV minulej rok, taky ital po českým majiteli. na pohled vypadá, že by nájezd mohl odpovídat,a le letos chci taky mrknout na rozvody a ventilový vůle.
Jen bych se chtěl zeptat na utažení hlavy, včera jsem dotáhl na moment (42Nm) ale pokaždý co jsem to chtěl zkontrolovat, tak jsem to ještě drobek dotáhl, aby to bylo těch 42Nm, mám to dotahovat tak dlouho, dokud tam nebude 42Nm bez dotažení? Nebo ještě jednou po ohřátí motoru, v manuálu o tom nic neni ;)
Jinak jsem nakouknul do manuálu na montáž hlavy (cylinder head)
Zde je uvedeno pro šrouby M10 dotahovat ve dvou fázích a to první 25Nm a to klasicky křížem (resp. jako do osmičky) a potom finální 47Nm - toto ale manuál pro 1000S a osobně se domnívám, že dotahovat za studena kvůli tepelné roztažnosti? třeba u auta mě překvapilo, že doporučené momenty byly jako když to utáhne holka ale jak cvakne klíč tak hotovo - spojka výměna. A do teď to drží pohromadě a jezdí to
ale stav motoru je prý OK. po sundání vík rozvod OK. Ventilové vůle zadní válec OK na předním válci byl mimo rozsah jeden sací ventil. Osobně se domnívám, že to byla příčina občasných zášlehů zpět do sání při prudkém zavření plynu. Vyměněna podložka a OK. Poslední co bylo vyměněno byly svíce. Střílení do sání zmizelo, cvakání ,,šicího stroje,, taky. Reálný stav km je prý 60 tis. Při dotazu na technika ohledně možnosti prasknutí rozvodového řetězu mi bylo řečeno, že to vlivem opotřebení ještě neviděl. Jediný případ byl prý když byl neodborně narván napínak v nataženém stavu zpět do motoru a vlivem extrémního přepětí řetěz prasknul.