bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Je lepší na první cross připlatit?
 
28.1.2016 v 06:11
Ahoj, chtěl bych poradit s výběrem moto. Letos chci začít jezdit HOBBY cross - tzn. prozatím jen pole, louky, les atd... Jedná se mi o to že nevím kolik do první moto investovat. První moto chci pouze na rok a to 125ccm, aby mi to hned neutrhlo ruky... Na podzim ji stejně prodám a koupím nějakou 250 2t.. :) Takže.. koukal jsem že 125ccm se začínají prodávat někde kolem 40000,-, což si já osobně myslím že by na ten rok stačilo, ale radši bych slyšel názor zkušenějších.. :) Další ceny jsou někde kolem 60k - 70k,- ale to je podle mě zbytečné.. :/ Díky za názory.. :)

Naposledy editováno 28.01.2016 06:40:37

1 reakcí na tento příspěvek Je lepší na první cross připlatit?

28.1.2016 v 07:57 | Nahoru | #1
nebylo by k tomu co píšeš lepší nějaké malé enduro, nebo proč chceš na pole, louky, les raději cross?

Je lepší na první cross připlatit?

28.1.2016 v 08:13 | Nahoru | #2
tenhle dotaz bych cekal od nekoho komu je 13-14
hobby cross je to, ze se obcas jedes svezt na crossove trati
to co pises je normalni enduro a ty motorky jsou podle toho naladeny
Chapu, ze crossky jsou mozna levnejsi, ale na tenhle ucel nevhodne. Jestli chces vedet proc, najdi si to, uz jsem to tu psal nekolikrat.
Ty si mylsis, ze kdyz jsi absolutne bez zkusenosti tak za sezonu ti bude 125ccm slaba? hochu to neni silnice. V terenu je kolikrat lepsi mit sbalsi (lehci) motorku.

(reakce na) Je lepší na první cross připlatit?

28.1.2016 v 08:17 | Nahoru | #3

kubacech píše: nebylo by k tomu co píšeš lepší nějaké malé enduro, nebo proč chceš na pole, louky, les raději cross?


Protože ednuro vyjde dráž než vylítanej cross, kterejch je za nějakých 30-40 tis

Je lepší na první cross připlatit?

28.1.2016 v 08:23 | Nahoru | #4
Protoze kdyz se v hodpode rekne kroska, tak je to snad kurva jasny, ne?

Je lepší na první cross připlatit?

28.1.2016 v 09:30 | Nahoru | #5
Podle mě je jedno jestli ji koupíš za 40k nebo za 70k tak či tak to bude na kompletní (preventivní) repasi všeho.
Ono je ideální když to koupíš tak to celý rozebrat a vyměnit co jde a potom dělat údržbu na motohodiny a měnit spotřebák(písty, řetězovky, oleje, gumy a td.)
Pokud budeš chtít po roce jít do silnější tak to aby jsi najel aspoň cca 100mth a za tu dobu by jsi určitě stejně generálku dělal a v sezoně je to protivný.

Jinak začínat s krosem na poli se určitě nechá stejně se nejdřív musíš naučit pracovat s těžištěm
a ideálně občas zajedeš na nějakou trat aby jsi si to vyzkoušel v praxi.

Je lepší na první cross připlatit?

28.1.2016 v 10:39 | Nahoru | #6
kurwa,kdyby měl alespoň trošku snahu hledat.......

tohle se tady řeší každý měsíc,mělo by se to umístit do FAQ-jaku krosu do lesa.

3 reakcí na tento příspěvek Je lepší na první cross připlatit?

28.1.2016 v 10:49 | Nahoru | #7
Tvl to je pořád dokola jak u blbečků. Ano, na opravdové enduro ježdění je vhodné opravdové enduro, o tom řádná, ale že by na pole, louky a les bylo nutnost mít enduro a jen enduro? Proč na silnici jezdí supersporty když je to vlastně dělané na okruh (závody)? Proč na okruh to jezdí vyzkoušet i borci na naháčích a vůbec všech prskoletech, proč endura zkouší borci i na mx tratích (ne závodně dpč)...? Protože to je možné a i na tom naháči na okruhu či enduru na mx tarti se dá jet slušná palba. Tak si laskavě nechte ty svoje zbytečné kecy, že musí mít nutně enduro, prostě nemusí. Závodit zjevně zpočátku nebude a dost možná ho to ani nebude bavit tak je tu určitě jako možnost si koupit na začátek levnější stroj = mx. V partě máme borce co jezdí na mx na delší (tak 3 -4 mth) vyjížďky a projede, vyjede úplně to samé co my na endurech a fyzicky taky zvládá rovněž. Taky jsem začínal na mx a až jsem zjistil, že mě to fakt baví, tak jsem našetřil na dle mého názoru předražené enduro. Ano, opravdu je to lepší na enduru, ale že by to předtím s mx bylo tak nevhodné a nemožné, jak tady píšou stále ti samí mudrcové, tak to ani omylem. Mluvím z praxe a neomílám stále stejnou básničku JPP. Argument o větší hlučnosti beru pouze za předpokladu, že jezdí všichni s originál laufy = pohádka pro dětičky.

(reakce na) Je lepší na první cross připlatit?

28.1.2016 v 10:51 | Nahoru | #8
Kalimerro>
hlavou proti zdi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je lepší na první cross připlatit?

28.1.2016 v 10:58 | Nahoru | #9
Kalimerro> Tak diky, ze jsi nam to vsem vysvetlil

(reakce na) Je lepší na první cross připlatit?

28.1.2016 v 11:02 | Nahoru | #10
KubaLC8> Nemáš zač pane "všude jsem byl a ke všemu se musím vyjádřit". Potěšilo mě to.

1 reakcí na tento příspěvek Je lepší na první cross připlatit?

28.1.2016 v 11:23 | Nahoru | #11
Asi moc dobre nechapes princip fora, nejde o to pockat co napisou ostatni a pak je vsechny zmrdat ze jsou kokoti.
Jde o to poradit nejlepe.

Takze na zaklade tveho dlouheho prispevku menim nazor, kup si R1 a drapaky, v terenu to nejak pojede a budes mit motorku na vsechno. viz treba Sjaak (ten ani drapaky nepotreboval)

1 reakcí na tento příspěvek Je lepší na první cross připlatit?

28.1.2016 v 11:38 | Nahoru | #12
Zkušenosti s moto určitě mám.. Jezdím už asi od 7 let, ale MX je asi jediné na čem jsem ještě nejezdil.. Zkoušel jsem STOMP a podobné čínské napodobeniny (jen půjčené) + nějaké silnější nedura na poli - jako třeba staré XT600 + nějaké slabší silničky.. ;) U nás teď všichni kupují právě MXka, ale jelikož většinou jsou vyježdění s těhle čínských nesmyslů, tak kupují už rovnou 450 4t, ale do toho se mi fakt nechce.. :D za 1. chci 2t a za 2. je to hrozný peklo.. :D myslím že 125 bude na začátek bohatě stačit.. ;) Samozřejmě že na trať taky plánujeme vyjet, jak už tu někdo psal.. :) Kolem chaloupky mám hned 3, takže ještě abych jezdil jen po poli.. :D :D Jde mi o to pochopit stroj a další rok koupit o něco lepší.. stejně si myslím že když koupím dražší stroj, tak ho tak zrasuju, že ho stejně na podzim prodám za pár šupů... :D :D :D

(reakce na) Je lepší na první cross připlatit?

28.1.2016 v 11:47 | Nahoru | #13

archer1993 píše: Zkušenosti s moto určitě mám.. Jezdím už asi od 7 let, ale MX je asi jediné na čem jsem ještě nejezdil.. Zkoušel jsem STOMP a podobné čínské napodobeniny (jen půjčené) + nějaké silnější nedura na poli - jako třeba staré XT600 + nějaké slabší silničky.. ;) U nás teď všichni kupují právě MXka, ale jelikož většinou jsou vyježdění s těhle čínských nesmyslů, tak kupují už rovnou 450 4t, ale do toho se mi fakt nechce.. :D za 1. chci 2t a za 2. je to hrozný peklo.. :D myslím že 125 bude na začátek bohatě stačit.. ;) Samozřejmě že na trať taky plánujeme vyjet, jak už tu někdo psal.. :) Kolem chaloupky mám hned 3, takže ještě abych jezdil jen po poli.. :D :D Jde mi o to pochopit stroj a další rok koupit o něco lepší.. stejně si myslím že když koupím dražší stroj, tak ho tak zrasuju, že ho stejně na podzim prodám za pár šupů... :D :D :D



kámo,hlavně nezapomeň,že to pole někoho je,že někdo na něm maká.....atd.

(reakce na) Je lepší na první cross připlatit?

28.1.2016 v 12:20 | Nahoru | #14

KubaLC8 píše: Asi moc dobre nechapes princip fora, nejde o to pockat co napisou ostatni a pak je vsechny zmrdat ze jsou kokoti.
Jde o to poradit nejlepe.

Takze na zaklade tveho dlouheho prispevku menim nazor, kup si R1 a drapaky, v terenu to nejak pojede a budes mit motorku na vsechno. viz treba Sjaak (ten ani drapaky nepotreboval)



Promiň, že tu nejsem celé dny jako ty. Mimochodem ty nejsi "všichni" pane střede vesmíru, ale je hezké, že jsi se v tom mém dlouhém příspěvku našel.
Z mého příspěvku jsi zjevně nepochopil vůbec nic a nemám čas se tu s tebou dohadovat, možná někdo napíše něco s argumenty.

Je lepší na první cross připlatit?

28.1.2016 v 12:29 | Nahoru | #15

Je lepší na první cross připlatit?

28.1.2016 v 13:06 | Nahoru | #16
Nakonec ještě ty co "kupují už rovnou 450 4t" pojezdíš protože je ta mašina zničí kup motorku v co nejlepším stavu, rok výroby je v podstatě jedno. Rozdíl vývoje pěti let stejně jako amatér nepoznáš. Na jaře jsme s kámošem taky objeli pár strojů, i novějších, nakonec jsme přivezli navoněnou KTM SX 250 z roku 06 a po rozebrání vykoukl ještě původní pist mimochodem taky jí má na enduro a spokojenost

Je lepší na první cross připlatit?

28.1.2016 v 14:54 | Nahoru | #17
Já měl na enduro ježdění ktm sx 125, zkrátka líbilo se mi že oproti exc 125 tam ten výkon byl hned a i se stejně rovným soupeřem jsem byl furt o půl motorky ve předu, než přišel v lese výjezd :D to je ta ostrá mx pěkně k hovnu, ale kdo má rád divočinu tak je to dobrý :D a jak už někdo psal výše, 125 na rok nevim no, já jí měl dva a můžu říct že to bylo málo, pak jsem přešel právě na 250 2t kawu z roku 97, nechal jsem udělat motor a nehorázný peklo, jak jsem za to netahal furt tak věčně zablitej výfuk od oleje, takže pro mě to byla absolutní zbytečnost. a to jsem taky takovej že osedlám co mi kdo pujčí :D

Je lepší na první cross připlatit?

28.1.2016 v 16:34 | Nahoru | #18
Tak se připojim diskuze. Podle me jestli mas neco najezdeno na motorkach, tak bych se vůbec nebal ty 450 4t, nebo 250 2t. Ze začátku to bude možná par vyjizdek trosku obtížnější ukocirovat, ale po par vyjizdkach budeš spokojenej a nemusíš další rok kupovat novou motorku, pekne si vyladis tu co koupíš a nemusí se stresovat co zase koupíš za srot..
A k diskuzi jesti enduro nebo mx bych rek, ze enduro je o hodně příjemnější (kratší jednička, neprehrejva se tak jako mx, jinej průběh vykonu), ale samozřejmě se da jezdit v pohodě i na mx, jenom se člověk trochu nadre. A jestli premejslis nad motorkou do lesa a mas peníze, tak bych opravdu sel radši do endura.

Je lepší na první cross připlatit?

4.2.2016 v 15:32 | Nahoru | #19
Jaky ma smysl mu neco radit kdyz z prvniho prispevku je jasne co poridi.. Na hobby jezdeni po poli nepotrebujes motorku za 70 tis.. Radsi kup neco starsiho (ne zas veterana) a nech si treba 10-20k na doladeni popr. Go motoru.. Ale pokud ji chces za rok prodat tak to asi nema smysl proste neco kup a doufej ze se to nerozsype..

Byt tebou tak spis zacnu trenovat fizicku protoze z tvych prispevku vyplyva ze mas v planu za sezonu najezdit desitky mth ale po 2 kolech na trati budes mrtvy.. Jinak jizda po poli te bude bavit asi 3 dny.. Ale jak pises mas v okoli 3 trate takze nevidim duvod proc ji nekoupit..

Kalimero kde se da v Haviřově jezdit na krosce?

Naposledy editováno 04.02.2016 15:39:46

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je lepší na první cross připlatit?

4.2.2016 v 15:52 | Nahoru | #20

Kalimerro píše: Tvl to je pořád dokola jak u blbečků. Ano, na opravdové enduro ježdění je vhodné opravdové enduro, o tom řádná, ale že by na pole, louky a les bylo nutnost mít enduro a jen enduro? Proč na silnici jezdí supersporty když je to vlastně dělané na okruh (závody)? Proč na okruh to jezdí vyzkoušet i borci na naháčích a vůbec všech prskoletech, proč endura zkouší borci i na mx tratích (ne závodně dpč)...? Protože to je možné a i na tom naháči na okruhu či enduru na mx tarti se dá jet slušná palba. Tak si laskavě nechte ty svoje zbytečné kecy, že musí mít nutně enduro, prostě nemusí. Závodit zjevně zpočátku nebude a dost možná ho to ani nebude bavit tak je tu určitě jako možnost si koupit na začátek levnější stroj = mx. V partě máme borce co jezdí na mx na delší (tak 3 -4 mth) vyjížďky a projede, vyjede úplně to samé co my na endurech a fyzicky taky zvládá rovněž. Taky jsem začínal na mx a až jsem zjistil, že mě to fakt baví, tak jsem našetřil na dle mého názoru předražené enduro. Ano, opravdu je to lepší na enduru, ale že by to předtím s mx bylo tak nevhodné a nemožné, jak tady píšou stále ti samí mudrcové, tak to ani omylem. Mluvím z praxe a neomílám stále stejnou básničku JPP. Argument o větší hlučnosti beru pouze za předpokladu, že jezdí všichni s originál laufy = pohádka pro dětičky.


To je kokotina jako prase.A mezi lesama to taháš na vozíku? Páč malinký procento má SPZ. Máme v partě jednu EXC250 v 2T a s tím se nedá po lese jezdit- na loukokros super, co kvalt to záda, ale na výjezdu by zdechl,po kořenech se malém neudrží a o spotřebě ani nemluvím. Na nějaký kličkování může zapomenout, je to ultimatní motorka na trať.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je lepší na první cross připlatit?

4.2.2016 v 18:46 | Nahoru | #21

COMATIK píše: To je kokotina jako prase.A mezi lesama to taháš na vozíku? Páč malinký procento má SPZ. Máme v partě jednu EXC250 v 2T a s tím se nedá po lese jezdit- na loukokros super, co kvalt to záda, ale na výjezdu by zdechl,po kořenech se malém neudrží a o spotřebě ani nemluvím. Na nějaký kličkování může zapomenout, je to ultimatní motorka na trať.



exc 250 a nedá se s tím jezdit v lese?buď jsi to popletl a je to SX a nebo je něco špatně.exc 250 je parádní motorka

(reakce na) Je lepší na první cross připlatit?

4.2.2016 v 19:51 | Nahoru | #22
Dolph-cz>

(reakce na) Je lepší na první cross připlatit?

4.2.2016 v 20:56 | Nahoru | #23
Dolph-cz> sory ale namáš pravdu.
EXC 2 T je už velice ostré náčiní. S SX mají téměř stejný motor (výkon, i podobný průběh) pouze EXC má měkčí tlumiče.
Jezdil jsem s EXC motokrosové závody .... a exc bude na závodech endura jako ryba ve vodě..
Na nějaké učení pole, lesi louky bude pro spotřebu paliva, vybrace a projev asi nevhodná, jak píš Comatik

(reakce na) Je lepší na první cross připlatit?

4.2.2016 v 21:03 | Nahoru | #24
Dolph-cz> není EXC jako EXC... Ta konkrétní je rv 2000.
Ten motor funguje ON/OFF...spojčení je peklo, spodek žádnéj




(reakce na) Je lepší na první cross připlatit?

6.2.2016 v 07:05 | Nahoru | #25

COMATIK píše: To je kokotina jako prase.A mezi lesama to taháš na vozíku? Páč malinký procento má SPZ. Máme v partě jednu EXC250 v 2T a s tím se nedá po lese jezdit- na loukokros super, co kvalt to záda, ale na výjezdu by zdechl,po kořenech se malém neudrží a o spotřebě ani nemluvím. Na nějaký kličkování může zapomenout, je to ultimatní motorka na trať.


To bude asi rukama a ne motorkou. SPZ ti do vyjezdu a na klickovani taky moc nepomuze, tu nepotrebujes.

1 reakcí na tento příspěvek Je lepší na první cross připlatit?

6.2.2016 v 08:38 | Nahoru | #26
exc je hodné enduro s umravněným motorem,pomalou jedničkou a měkým podvozkem.proti verzi sx obrovský rozdíl.tak to prostě je.

asi je zbytečné tady řešit konkrétní kus,protože nikdo neví ,kdo se v to vrtal a co je jiné....,navíc na takovém veteránu.a kdo ví,jestli to exc opravdu je,papiry se po známostech daly udělat na cokoli...,světla to nemá,jen napis exc.

(reakce na) Je lepší na první cross připlatit?

6.2.2016 v 19:03 | Nahoru | #27
Dolph-cz> Přesně
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist