globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 250/590 Převodovka a jiné věci kolem a kolem
 
27.11.2015 v 07:28
Pánové přišel čas abych Vás požádal o fundovanou radu.Víte někdo jestli se dá převodovka z Jawy 634 včetně řadící kulisy namontovat do Jawy 250/559?A nebo jestli jde do 559vítky dát kulisa z 634?Prostě potřbuji aby byla jednička dole...Děkuji za rady.

Naposledy editováno 07.12.2015 09:30:05

Jawa 250/590 Převodovka a jiné věci kolem a kolem

27.11.2015 v 08:45 | Nahoru | #1
dá, ale chce to trochu ladění. Ona ta převodovka je trochu širší a má delší náboj k výstupnímu kolu.
Chce si to pohrát s podkládáním kulisy, aby to dořazovalo 1 a 4 (aby kulisa byla v aretované poloze) a zároveň se nevydírala vidlička. V nejhorším případě budeš muset sehnat někoho, kdo o 1mm zbrousí rantl u ozubení na výstupním náboji.
Dále musíš vyřešit výstupní kolo, aby bylo v rovině s rozetou a buď zkrátit výstupní náboj, nebo použít kejvačkový poloautomat a podložit ho.

Na 360 mi to sedlo jen s podložením kulisy, na 354 jsem musel nechat brousit náboj. Je to o tom, jak se sejdou jawí tolerance

Jawa 250/590 Převodovka a jiné věci kolem a kolem

27.11.2015 v 08:50 | Nahoru | #2
kámoš má na panelce převodovku z 634 a chválí si to...prý je 3 lépe mezi 2 a 4...ne blíže k 2 jak u panelky...

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250/590 Převodovka a jiné věci kolem a kolem

27.11.2015 v 09:56 | Nahoru | #3
Jeste k te kulise s 1 dolu do kulateho motoru. Jde to, ale pri 1 a 4 narazi horni hrana kulisy na strop karteru. Je treba bud ubrousit kulisu, pak je riziko ze praskne, nebo vyfrezovat o neco vic mista v karteru. Resil jsem tuhle kulisu do motoru 362, nakonec jsem nechal 1 nahoru, nechtelo se mi kvuli tomu nevratne upravovat kartery. Nicmene s kartery 559 bych se moc nesral, je to obyc tuctovka, klidne je vezmi frezkou a pak to pujde.

(reakce na) Jawa 250/590 Převodovka a jiné věci kolem a kolem

27.11.2015 v 11:13 | Nahoru | #4
Kámoš mi poslal odkaz na jawashop, kde nabízejí stejnou kulisu pro panelku i 634, takže podle toho by kulisy zaměnitelné být měly. Je ale fakt, že díky jinému tvaru drážek by mohla kulisa s jedničkou dole mít jiné rozměry a do panelky by pasovat bez úprav nemusela, jak upozorňuje Krizon4.

Celá převodovka přendat bez úprav nepůjde rozhodně.

Jawa 250/590 Převodovka a jiné věci kolem a kolem

27.11.2015 v 12:47 | Nahoru | #5
Lze jen vyměnit kulisu, podle toho, jestli chceš mít jedničku nahoře, nebo dole. Poskládáním kol 2 a 3 st. lze měnit, jestli má být trojka blíže ke dvojce, nebo čtyřce.

Jawa 250/590 Převodovka a jiné věci kolem a kolem

27.11.2015 v 14:19 | Nahoru | #6
Prvni 634 motory mely jednicku nahoru stejne jako panelky. Obracene s tim neni problem - do 634 nebo 638 motoru das panelkovou kulisu s jednickou nahoru bez uprav. Problem je nacpat jednicku dolu do kulateho motoru - perak, kejva, panelka, calif - jak jsem psal.
Na super ulozenku z mototechny za 1200 se vykasli, kup normalne novou kulisu za 400 kacek. Dodneska se vyrabeji v cechach v breznici, a jsou naprosto vpohode.

Jawa 250/590 Převodovka a jiné věci kolem a kolem

30.11.2015 v 09:25 | Nahoru | #7
Nechce se mi zakládat nové vlákno tak se zeptám v tomto.Jakký je funkční rozdíl v lamelách s korkem a ferodem.Zajímá mne hlavně životnost.A někde jsem slyšel že částečky z opotřebeného feroda obsažené v oleji mají neblahý vliv na ložiska.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250/590 Převodovka a jiné věci kolem a kolem

30.11.2015 v 10:21 | Nahoru | #8
Jednoznacne ferodo, korek je dneska vhodny skutecne jenom na oltar vyznavacu puvodniho stavu. Ferodo je naporad, a loziskum je to fakt jedno, svejch 40 nebo 50 tisic vydrzi i s ferodem. Ostatne fakt ze se do poslednich modelu ferodo montovalo v tovarne hovori za vse. Pri koupi feroda si zmer sirku lamel - existuji nekvalitni cinske / taiwanske, co maji lamely sirsi, a pak spojka unasi. Spolehlive ferodo lamely jsou cervene, bacha na sedive - pry je to cina.

Jawa 250/590 Převodovka a jiné věci kolem a kolem

30.11.2015 v 14:43 | Nahoru | #9
Já jsem dal na Kývačku místo původního korku Ferodo a neutáhly to pružiny. Asi má Ferodo menší tření a vytočená trojka začala prokluzovat. Budu muset vyměnit pružiny, možná už jsou unavené. Jsem prý ale jediný a nikomu se to nestalo.

Po 1000km jsem vypustil olej a byl černý asi z opotřebení spojky než si sedla. Teď po dalších tisíci nevím, nedíval jsem se. Musel jsem ji z počátku i často dotahovat. Spálená nebude, na prokluz si dávám pozor. V normálních otáčkách to drží.

(reakce na) Jawa 250/590 Převodovka a jiné věci kolem a kolem

30.11.2015 v 14:46 | Nahoru | #10

Krizon4 píše: Spolehlive ferodo lamely jsou cervene, bacha na sedive - pry je to cina.



Máš na mysli přímo barvu třecího materiálu? Protože ta má byla klasicky tmavě šedá, což by mohlo vysvětlit mé problémy.

Jawa 250/590 Převodovka a jiné věci kolem a kolem

30.11.2015 v 17:15 | Nahoru | #11
Jo, barva oblozeni. Mam tohle info z druhe ruky od kluku z jawamanie, osobne jsem se s tim nikdy nesetkal, kejvacku jsem koupil uz s ferodo oblozenim neznameho puvodu, a jinak jsem vsude daval puvodni tovarni lamely zrecyklovane z vraku.

Jawa 250/590 Převodovka a jiné věci kolem a kolem

1.12.2015 v 06:36 | Nahoru | #12
Tak,další dotaz.Zjistil jsem že na panelku,potažmo sportku 250 se dá koupit řetězové kolečko 15,16,17,18,19 a 20 zubů a rozety 46 a 47 zubů.Jaká je podle Vás optimální volba při váze jezdce 125kg a bagáže cca 10kg na na cestě česko - Sicílie mimo dálnice.A samo že pojedu pomalu,do 100km/h.

Jawa 250/590 Převodovka a jiné věci kolem a kolem

3.12.2015 v 13:12 | Nahoru | #13
Na sportku mám odzkoušeno 17/46 . Váha jezdce 100kg.

Jawa 250/590 Převodovka a jiné věci kolem a kolem

7.12.2015 v 09:31 | Nahoru | #14
Pánové potřebuji info.Prohlédl jsem spoustu e-shopů s Jawa a ČZ díly a nenašel jsem trubky do přední vidlice.

Jawa 250/590 Převodovka a jiné věci kolem a kolem

7.12.2015 v 09:44 | Nahoru | #15
trubky se nové sehnat nedají, jedině již použité. Chromové spodky se sehnat dají, ale je to výroba z turecka.

Jawa 250/590 Převodovka a jiné věci kolem a kolem

7.12.2015 v 11:19 | Nahoru | #16
Jsou trubky z panelek 559 a 592 stejné se sportkou 590?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist