globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: max.otáčky
 
17.11.2015 v 21:56
Zdravím, dnes jsem byl projet mito po otevření. Ve výfuku ač laděném Gianelli byl škrtící trychtýřek o průměru 19 mm, ten jsem odbrousil a celý výfukový kanálek slícoval na průměr 35 mm. Sání jsem též slícoval, osadil Airbox "paroháč", ze kerého jsem odstranil tlumící plech, který tam ale opět vrátím (hluk sání je nesnesitelný), výfuk je krásně tichý. Zjistil jsem, že je chudý volnoběh. Musel jsem uplně zašroubovat šroub vzduchu aby se to udrželo na volnoběh a ještě je to málo. Budu muset dát větší volnoběžnou trysku. Teď je tam 65 vyzkouším 70. Hlavní mám 130 to se mi zdá dobré, uvidím časem podle svíčky. Podržel jsem to na čtyřku a zrychlovalo to dobře, hlavně nahoře, ale když už to jelo 140 a otáčky byly 12500, tak jsem už přeřadil. Na 5 to dál zrychlovalo na 150, dál jsem to nezkoušel. Nevím jak vysoko je to možné točit. Je to 6 kvalt, ale sekundární převod mám 14/39 zubů, takže dost těžký. Je možno dát 13-zubové kolečko? Válec je tam A0401, hlava 200C, výfuk je Gianelli s původní repasovanou originální koncovkou Cagiva. Karburátor dellorto PHBH28BD. Máte někdo zkušenosti s laděním Mita?

max.otáčky

9.6.2016 v 07:21 | Nahoru | #31
Vyndal jsem pro kontrolu svíčku a je docela tmavá, tak nevím jestli mám dál zmenšovat hlavní trysku?

max.otáčky

13.6.2016 v 14:10 | Nahoru | #32
Dcera výlet 240 km, spotřeba vychází 4,2 l/100km. Maximální spokojenost

max.otáčky

4.8.2016 v 11:49 | Nahoru | #33
Další vývoj ladění. Pro poměrně tmavou svíčku, příliš bohatý sytič a "tarokování" těsně před zavřeným šoupátkem, jsem pokračoval v ladění. Protože největší podíl jízd probíhá v rozsahu plynu 1/4 - 1/2, tak jsem posunul jehlu o zářez dolu, abych ochuzením směsi v tomto nejčastěji využívaném rozsahu dosáhl vypálení svíčky na správnou barvu. Přičemž "tarok" dole se trochu zlepšil, ale nezmizel úplně, tak jsem objednal ještě menší volnoběžnou trysku (62, 61) - vyzkouším co bude nutné. Dále jsem řešil sytič, který poskytoval dostatečně bohatou směs pro start za studena, ale po chvilce začaly otáčky klesat, až došlo k chcípnutí vlivem bohaté směsi. Protože jsem nedokázal sehnat originální menší trysku sytiče, tuto jsem zaletoval a převrtal z původního průměru 0,65 na 0,6 a motor krásně drží otáčky i na sytič. V souvislosti s posunem jehly se trochu ochudila směs i na plný plyn, což jsem kompenzoval zvětšením hlavní trysky z 126 na 128. Po dodání nových volnoběžných trysek budu ještě dolaďovat velikost hlavní trysky třeba na 130, pro zachování maximálního výkonu i při obohacení směsi a možném riziku zanášení svíčky, ale vzhledem k minimální délce chodu v tomto režimu to asi nebude problém a při plném zatížení svíčka též dostane svou dávku tepla a tak by tu bohatší směs mohla přežít v provozuschopném stavu a při částečném zatížení se zase vypálí do světlejšího odstínu. Tolik k dalšímu postupu v ladění Mita.

max.otáčky

15.8.2016 v 08:31 | Nahoru | #34
Osadil jsem trysku volnoběhu 62 a jehlu posunul o 0,5 zářezu nahoru. Já jsem s tím ještě nejel, ale dcera ujela cca 100 km a po prohlídce svíčky je dost tmavá, tak posuv nahoru snížím na 0,25 zářezu a uvidím. Tarok se též prý znova objevuje, musím ověřit sám, ještě mám v rezervě trysku 61.
Jehlu jsem pustil o 0,3 zářezu dolu. Shodou okolností je mezi zářezy přesně 1 mm, tak jsou to desetiny mm. Momentálně jsem o 0,2 mm nad druhým zářezem.

Naposledy editováno 18.08.2016 18:17:26

max.otáčky

18.8.2016 v 18:13 | Nahoru | #35
Tak jsem přijel z projížďky po posledním ladění (dcera mi Mito půjčila-ne abys to rozbil ) a vypadá to dost slušně, nová maximálka se mnou 185km/hod. Jednou jsem to rozjel a říkám si nějak to nechce stoupat - jen 170, ale pohled na otáčkoměr 13000 odhalil, že je tam teprve "5", takže 170 na pětku. Ještě těsně nad zavřeným plynem se objevuje tarok - musím ještě zmenšit volnoběžnou trysku z 62 na 61. Takže ještě jeden pokus. Taky se musím podívat na svíčku jestli už je světlejší.

max.otáčky

22.8.2016 v 07:29 | Nahoru | #36
Svíčka je dost světlá, tak při výměně volnoběžné trysky za 61, zvětším hlavní na 130. Jinak to vypadá, že už to bude definitivní doladění.

max.otáčky

12.9.2016 v 11:01 | Nahoru | #37
Trysky jsem ještě nevyměnil, stále čekám na tu 61, tak tu hlavní až najednou s ní. Ale měnil jsem těsnící kroužek na výfuku za viton (snad tam už vydrží) a při tý příležitosti jsem znovu dokonale slícoval a vyleštil výfukový kanál s výfukem, vyhodil těsnění (dělalo to tam spáru-nenavazovalo to plynule) mezi válcem a přírubou výfuku a dal na vysokoteplotní silikon. Přičemž mi dcera potvrdila, že dosáhla 190 tachometrových. Motor točil 12500 ot. S ní by šlo tam dát i těžší převod, ale nemá to smysl, lepší je mít vyšší tah, než dosáhnout 200.

max.otáčky

16.9.2016 v 07:33 | Nahoru | #38
Tak trysky vyměněny, volnoběžná 61, hlavní 130. Zjistil jsem, že šoupátko karburátoru neotevíralo úplně, tak asi o 0,5 mm ( ) obroušen doraz, v rámci vůlí jsem posunul jazýčky ventilu do délky a opět obrousil a vyleštil kostřičku a znovu dolícoval přechodovou gumu. Zpátky do motoru jsem namontoval bez těsnění na silikon a tím pádem se ventil dostal o 1 mm ( ) více do válce a tím se zmenšil spodní objem o cca 4 cm krychlové (nezdá se to, ale je to tak). Ještě po ověření bohatosti na staré svíčce dám novou a už mě nic nenapadá jak dál, s čím si budu hrát přes zimu.

Naposledy editováno 21.09.2016 08:33:51

max.otáčky

22.9.2016 v 17:03 | Nahoru | #39
Tak vyzkoušeno. Částečné zatížení super, dá se jet i těsně nad zavřeným šoupátkem a běh v pořádku. Tarok už jen někdy a to těsně před dosednutím šoupátka, ještě trochu ochudit šroubkem. Nahoře motor ztratil "jiskru" a potvrdila mi to i barva svíčky po jízdě na plný plyn - je tmavší. Je vidět, že u takhle vyladěného motoru není dobré obohacovat směs ani na plný plyn. Vrácena zpět tryska 128, na tu to bylo nejlepší. Motor pěkně jede v celém rozsahu otáček a zátah se zastaví až u 13 000 ot. což je na 4 150 a na 5 170 km/h tachometrových. S vrácenou menší tryskou bude vrchol ještě ostřejší.

2 reakcí na tento příspěvek max.otáčky

22.9.2016 v 17:04 | Nahoru | #40
Ja jako nevim jestli nemam omylem nekoho v blokaci..ale ty si vazne pises sam se sebou? Neni od toho denik motorky?

max.otáčky

22.9.2016 v 17:09 | Nahoru | #41
Tam jsem to ještě nezjistil a tady si to krásně přečtu co jsem dělal. Asi by to bylo dobré zkopírovat do toho deníku, ale já to neumím. Díky za upozornění. Třeba se to taky naučím. Vůbec mě to nenapadlo. A případný zájemce si to může přečíst.

1 reakcí na tento příspěvek max.otáčky

23.9.2016 v 12:53 | Nahoru | #42
Zkopírováno do deníku. Díky za upozornění.

(reakce na) max.otáčky

23.9.2016 v 19:44 | Nahoru | #43
mito7> jen pěkně pokračuj, i tady ve vlákně bedlivě Tě sleduji a držím palce

max.otáčky

24.9.2016 v 00:47 | Nahoru | #44
taky sleduju a valim oči,tolikrat demontovat karbec by se mi nechtělo

max.otáčky

24.9.2016 v 01:03 | Nahoru | #45
Náhodou dobrý, šikovný taťka

(reakce na) max.otáčky

24.9.2016 v 09:08 | Nahoru | #46

Cucka píše: Ja jako nevim jestli nemam omylem nekoho v blokaci..ale ty si vazne pises sam se sebou? Neni od toho denik motorky?



Neprud, od toho mas jine, nesmyslne vlakna.

Za me velmi zajimave cteni, taky jsem kdysi lital na "10 000 komarech" (125 2t).

max.otáčky

26.9.2016 v 08:38 | Nahoru | #47
Díky za podporu, tryska 128 OK. Barva svíčky ideál. Dcera výlet ve 2 s přítelem. Dost svižná jízda, hodně předjíždění a vytáčení až na 12 000, silnice 110-120, dálnice 140 (chvilku i 160), kousek i pojížděčky po městě i kus polní cesta , najeto 164 km a spotřeba 4,9 l/100 km/hod.

Karburátor již nevyndávám, pouze po odpojení lanek a hadičky ho povolím na svorkách vstup i výstup a otočím a mám přístup k tryskám.

Půjčil jsem si měřák kompresního tlaku a naměřil jsem na studeném motoru 8,5 atm. Ale na teplém jen 8. Nevím jestli je to v pořádku.

max.otáčky

26.9.2016 v 11:30 | Nahoru | #48
ja to tu tiež stále sledujem a obdivujem tvoj zápal pre vec
myslím, že táto téma poslúži podobne postihnutým dosť dobre

(reakce na) max.otáčky

26.9.2016 v 15:07 | Nahoru | #49

Cucka píše: Ja jako nevim jestli nemam omylem nekoho v blokaci..ale ty si vazne pises sam se sebou? Neni od toho denik motorky?



Tak přece jen jsem si nepsal sám pro sebe, jen čtenáři nebyli vidět. To mě těší!

max.otáčky

30.9.2016 v 20:58 | Nahoru | #50

max.otáčky

24.10.2016 v 18:34 | Nahoru | #51
http://www.motorkari.cz/tema/?t=191107
Tady je další možnost doladění.

Naposledy editováno 24.10.2016 18:37:21

max.otáčky

10.11.2016 v 06:37 | Nahoru | #52
Zjistil jsem, že vzdálenost dorazových plechů jazýčkového ventilu ovlivňuje tah ve středních otáčkách. Pokud jsou dál od sebe, tak klesá zátah ve středních otáčkách, přičemž nahoře se to též nelepší. Dokonce jsem našel, že výrobce udává vzdálenost dorazových plechů 23 mm, Takže to má asi dost velký význam (dříve jsem se snažil je roztáhnout abych zvětšil průřez otevřené klapky).

Naposledy editováno 10.11.2016 06:37:51

max.otáčky

10.11.2016 v 07:29 | Nahoru | #53
Jinak po výměně ulité svíčky za novou a opatrné jízdě (t.j. velmi částečné zatížení-jinak se nedalo-počasí) dcera najela cca 100 km a svíčka poměrně světlá, to znamená že při částečném zatížení je směs trochu chudší, ale tak jsem to chtěl. Při bohatší směsi se objevuje "tarok" těsně před uzavřením šoupátka. Takže asi OK. V tomto nastavení by mělo ještě větší význam udělat podtlakovou regulaci předstihu, která by při tomto režimu zvětšila předstih, aby chudší směs při nízkém zatížení stihla všechna shořet ještě ve válci a odevzdat práci, ne až ve výfuku.

max.otáčky

12.12.2016 v 08:35 | Nahoru | #54
Naposledy jsem odlehčoval kde se dalo - různé šroubky a podložky - zkrácení+odvrtání . Teď jsem znova sundal airbox a dopasoval jsem ho ke kapotáži, aby vstupy vzduchu lícovaly a pasovaly - dobroušení, rozšíření a ohnutí. Ještě jsem posunul nádrž dolů a dopředu aby dcera lépe dosáhla, navíc jsem zúžil kapotáž pod sedlem. Každý mm se hodí Jelikož místo čepu páčky spojky byl šroubek a tato měla vůli a špatně "chodila" nechal jsem vyrobit přesný čep z nerezu a ten jsem ještě odvrtal kvůli snížení váhy. Jinak jsem si všiml, že na Mitu jsou všechny použité hřídele a čepy vyvrtané již z výroby - výrobce se již evidentně snažil snížit hmotnost!

max.otáčky

12.12.2016 v 12:08 | Nahoru | #55
,to je ten spravnej zápal pro věc,nestačim valit oči

1 reakcí na tento příspěvek max.otáčky

2.1.2017 v 14:11 | Nahoru | #56
Myslíte si, že je možné vystružit průměr karburátoru?

Naposledy editováno 02.01.2017 14:12:13

(reakce na) max.otáčky

2.1.2017 v 14:52 | Nahoru | #57
mito7> Pokud ti jde o zvětšení prům.difuzoru tak jsem to mnohokrát dělal, jikovama na ČZ motocross počínaje, tam to šlo v pohodě na soustruhu a z 36 jsem dělal 38,5 před úpravou jsem na přírubu od filtru nalisoval duralové mezikruží a "na jedno upnutí" protáčel difuzor i s velkým rádiusovým "výběhem"...
A KEIHINama FCR na 4T konče... tam to bylo podstatně složitější, karbec se musel rozebrat na prvosoučásti a jednotlivě projíždět na CNC fréze a zvětšovat se kvůli kanálkům, muselo mimostředně... prostě proveditelné a účinné to je, jen tady exaktně platí: dvakrát měř (a přemýšlej) a jednou řež

Naposledy editováno 02.01.2017 18:34:00

max.otáčky

3.1.2017 v 19:38 | Nahoru | #58
Vyndal jsem emulzku, ale nevím jak se vyndavá další polokroužek kolem ní. Nejde ani povolit, ani vyšroubovat.

max.otáčky

4.1.2017 v 12:29 | Nahoru | #59
řekl bych že bude nalisovana

max.otáčky

4.1.2017 v 12:59 | Nahoru | #60
Vypadá to tak, tak jsem ji tam nechal a vystružil jsem to z jedné a poté z druhé strany a prostředek musím nějak dobrousit ručně, ale šlo to a mám tam průměr 29 mm.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist