globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Chopper (nejen) do začátků
 
21.10.2015 v 16:54
Dobrý den,
prosím o radu starší a zkušenější. Plánuji nákup motorky, líbí se mi choppery a už od nějakých 15-ti let se mi líbí Yamaha DragStar, ale co si poslední dobou pročítám fóra s podobným tématem, tak čím dál častěji čtu některé názory, které tuto volbu zavrhují.
Pokud vše dobře dopadne, tak v pondělí budu mít papíry na neomezené Áčko, takže limit v objemu/výkonu neřeším.
Nikdy předtím jsem na motorce nejezdil, mám odjezděny tisíce kilometrů na skútru o objemu 125 ccm a to nejen po městě. A právě na výletech po českých luzích a hájích jsem si uvědomil, že na tyto cesty je potřeba něco silnějšího. Nehledám žádné žihadlo, ani nehodlám jezdit 200 za hodinu. Hledám proto nějaký chopper na příjemnou, pohodovou jízdu kolem 100 km/h, který bude pro mě, jako začátečníka, jednoduchý na ovládání a tvrdě nevytrestá začátečnické jezdecké chyby.

Proto bych Vás chtěl poprosit o doporučení:
1) po jaké motorce bych se měl začít dívat
2) kolik by měla mít max najeto, abych se nemusel bát, že se v blízké době vysype
3) nemusel ji za rok prodávat s tím, že mi už "nebude stačit"
4) vešel se na ní i se svými 193 cm a 105 kg a nevypadal, jako ona vosa na bonbónu
5) mohl s ní jezdit na delší výlety a to i s drahou polovičku bez strachu, že se do kopce budu muset odrážet nohama, aby jsme ho vyjeli
6) cokoliv, co mi ještě můžete doporučit

Vizuálně mě zaujali:
Yamaha XVS Dragstar 650
Yamaha XVS Dragstar 1100
Honda VT750 Shadow
Suzuki VL 800 C Intruder (nebo Volusia)
Kavasaki VN 800 Classic

Která z nich bude asi nejlepší volba? Nebo nějaká jiná?
Úplný strop mám na 150 tis Kč.

Předem všem děkuji za rady.

P.S.: Omlouvám se, že jsem si založil vlastní téma i když už tu podobná jsou, ale nechtěl jsem nikomu narušovat jeho diskuzi a u starších vláken se bojím, že je nikdo nesleduje.
Předchozí
1 2 3 4
Následující

Chopper (nejen) do začátků

21.10.2015 v 17:17 | Nahoru | #1
Začínal jsem na Dragstaru 1100, tak o něm něco vím (co sis určitě už přečetl taky) - na to jak je to těžká mašina dobře brzdí (zvlášť když máš pancéřové hadice), má nízký podvozek tak budeš všude drbat stupačky, sere se volnoběžka startéru (u mě v 60k km) a nejde provést samodomo oprava jako třeba u Viraga, je třeba koupit opravnou sadu za tisíce. Také se u některých (r2005?) sere výstupní hřídel z převodovky, praská v zápichu na konci závitu u zajišťovací maticě vidličky kardanu (u mě v 38k km, už si nepamatuji přesně) - oprava není zrovna levná. Jinak motorově je to příjemný stroj, svezení prima - dával jsem na něm i 600km za den, když jsem cestoval do zahraničí. Na svezení se silnicema to je líné a nemotorné v zatáčkách (proti libovolnému naháčovi nejede, nebrzdí, nezatáčí).

Chopper (nejen) do začátků

21.10.2015 v 18:22 | Nahoru | #2
Třeba tady máš slušnou mašinu : http://www.motoinze...2-vn-900-custom.html
nebo : http://www.motoinze...c-shadow-spirit.html
nebo : http://www.tipmoto....0-c4-shadow-top.html
Hlavně sednout, projet, vyzkoušet ! Na kiláky nehleď ale na celkový stav.
Přeji šťastnou ruku při výběru!!!

Naposledy editováno 21.10.2015 18:23:06

1 reakcí na tento příspěvek Chopper (nejen) do začátků

21.10.2015 v 18:26 | Nahoru | #3
Pro úplné začátky na kategorii chopper/cruiser je ideální XV535, je malá, lehká, obratná - ovládá se silou vůle a motor je pružný s silným zátahem odspodu. Jen por někoho je rozměrově "malá" a hůře se na ní skládá. Je to téměř čistý chopper (v rámci legislativy, ne extrémní stavba s dlouhým předkem) - cyklistické kolo vepředu, bačkora vzadu. Oproti tomu Dračena se dá považovat za plnokrevný cruiser - "rovná" a masivní stavba. Jak už napsal kolega nade mnou, i když vypadá těžkopádně, ovládá se snadno a nedělá problém ani bažantům. Jen ty závady volnoběžky (ale jak se dá nová, vydrží dalších 70000km minimálně) a kardanu - je třeba dodržovat výměny oleje a ozubené náboje máznout vazelínou, aby nerezly. Hlavně, když Dračenu, tak XVS1100, XVS650 je podmotorovaná a dýchavičná, motor navíc nemá ten masivní záběr odspodu, jako motor XV535, takže je třeba jej více točit.

Chopper (nejen) do začátků

21.10.2015 v 18:35 | Nahoru | #4
Hvezdu 1100 objem nenahradis

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper (nejen) do začátků

21.10.2015 v 18:46 | Nahoru | #5

J.M.K. píše: Pro úplné začátky na kategorii chopper/cruiser je ideální XV535, je malá, lehká, obratná - ovládá se silou vůle a motor je pružný s silným zátahem odspodu. Jen por někoho je rozměrově "malá" a hůře se na ní skládá. Je to téměř čistý chopper (v rámci legislativy, ne extrémní stavba s dlouhým předkem) - cyklistické kolo vepředu, bačkora vzadu. Oproti tomu Dračena se dá považovat za plnokrevný cruiser - "rovná" a masivní stavba. Jak už napsal kolega nade mnou, i když vypadá těžkopádně, ovládá se snadno a nedělá problém ani bažantům. Jen ty závady volnoběžky (ale jak se dá nová, vydrží dalších 70000km minimálně) a kardanu - je třeba dodržovat výměny oleje a ozubené náboje máznout vazelínou, aby nerezly. Hlavně, když Dračenu, tak XVS1100, XVS650 je podmotorovaná a dýchavičná, motor navíc nemá ten masivní záběr odspodu, jako motor XV535, takže je třeba jej více točit.


promin, ja musel... pruzny motor se silnym zatahem odspodu... no ne ne... teda, jestli ten chudak kvuli tobe skonci na XV535, tak to snad, aby zustal na tom skutru... jezis, dyt je to snad nejnudnejsi motorka...

1 reakcí na tento příspěvek Chopper (nejen) do začátků

21.10.2015 v 18:48 | Nahoru | #6
Takl z tvýho výběru asi tu Volusii nebo Draga 1100 . Ostatní jsou prej motokola (jako že slaboty)...

Chopper (nejen) do začátků

21.10.2015 v 19:19 | Nahoru | #7
Ahoj, vzhledem k tvým proporcím bych se jednoznačně díval po strojích s objemem nad litr. Věř mi, mám 195cm/120kg, prostě chodící telefonní budka Jedenáctka Drak je hodně pohodová motorka a rozhodně se odrážet do kopce nebudeš muset. Klidně zahrň do výběru i stroje kolem 1500ccm, ono to vzbuzuje dojem obrovsky silného motoru, ale tyhle dvojhrnky umí jezdit na absolutní pohodu. Jezdil jsem dlouho VL1500LC Intruder a byl to takový spolehlivý bručoun, kterého jsi ke zběsilosti jen tak nevyprovokoval. Naprosto klasické tvary, které ale obzvláště mladší generaci už moc neříkají. Do tvého finančního stropu se vlezeš i s XV1600 WildStar, nebo VN1500. Wilda je trochu línější, ale krásná, na VéeNku se mně osobně moc nelíbí design levé strany od motoru dozadu. U těchto motorek se na najeté kilometry nehraje, znám spoustu lidí, kteří mají na svých strojích hodně přes 100tis.km a více a jezdí jim to bez potíží. Hlavní roli hraje aktuální technický stav, tzn. vůle v ložiscích, v kyvce, v krku, chod motoru, stav elektroinstalace, stav veškerých chromovaných částí atd.
Tak ať dobře vybereš, protože finální volba je jen a jenom tvoje rozhodnutí.

Chopper (nejen) do začátků

21.10.2015 v 19:19 | Nahoru | #8
Já jezdím VT600,182/100,s manželkou 164/60,albánie,azurové pobřeží,jihozápadní portugalsko(faro),vždy mimo dálnice,přes alpské passa,nikdy žádný problém,ale jak to tady už léta čtu,tak nejsem ten správný motorkář.velmi se mi líbí triumph america.ale ten nemáš v hledáčku.mě těch 30kw,co má vt600,vždycky takňák stačilo.ale jezdím stím jak starý dědek na čoprovi,no.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper (nejen) do začátků

21.10.2015 v 19:20 | Nahoru | #9
Dutohlav_Rimmer> Můžu ti doporučit mého Harley Davidson sportster 883 v perfektním stavu za pevnou cenu 100 000 Kč

(reakce na) Chopper (nejen) do začátků

21.10.2015 v 19:21 | Nahoru | #10
aventurero> sorry to Dutohlav Rimmer jsem nepatří

(reakce na) Chopper (nejen) do začátků

21.10.2015 v 19:36 | Nahoru | #11

jiřin... píše: promin, ja musel... pruzny motor se silnym zatahem odspodu... no ne ne... teda, jestli ten chudak kvuli tobe skonci na XV535, tak to snad, aby zustal na tom skutru... jezis, dyt je to snad nejnudnejsi motorka...



Já bych tu 535 nepodcenoval.....

Chopper (nejen) do začátků

21.10.2015 v 19:42 | Nahoru | #12
Teď jde o to, jestli chceš jezdit nebo jenom honit parádu. Protože to na čem chceš "jezdit" moc na ježdění není. Doděláváš papíry a už víš, že chceš chopera/cruisera. Co takhle vyzkoušet ještě něco jinýho třeba cenduro nebo naháče. Čerstvě po autoškole bych nad tím asi zauvažoval. Potřebuješ motorku s výkonem, která brzdí a je dobře ovladatelná. Z vlasní zkušenosti vím, že cruiser ani choper tyto vlastnosti nemá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper (nejen) do začátků

21.10.2015 v 20:02 | Nahoru | #13

jiřin... píše: promin, ja musel... pruzny motor se silnym zatahem odspodu... no ne ne... teda, jestli ten chudak kvuli tobe skonci na XV535, tak to snad, aby zustal na tom skutru... jezis, dyt je to snad nejnudnejsi motorka...



Na druhou stranu, kdyby zjistil, že je to nejnudnější motorka, prodá jí s nejmenší ztrátou...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper (nejen) do začátků

21.10.2015 v 20:13 | Nahoru | #14
rancher> Irelevantní, to samé bych mohl tvrdit skoro o každé starší šestce v dobrým stavu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper (nejen) do začátků

21.10.2015 v 20:17 | Nahoru | #15
ElFidel> No jo, ale šestek v dobrým stavu bude vždycky míň než 535tek, vzhledem k věku uživatelů a stylům jízdy..

(reakce na) Chopper (nejen) do začátků

21.10.2015 v 20:22 | Nahoru | #16
rancher> Chápu, bajk pro kmety.

1 reakcí na tento příspěvek Chopper (nejen) do začátků

21.10.2015 v 20:23 | Nahoru | #17
jiřin : já měl 535XV před 2 rokama,za rok na ní najel po Evropě 23000 km,zvládla i lehkej terén i brod a byl jsem s ní velmi spokojen,za tu dobu měla dvě závady (2krát prasklá kontrolka blinkrů),o nudě nelze mluvit,já ji měl rád ( ),protože ve výsledku jde o to cestování víc než na čem jedeš,teď už slouží jinýmu,ale pro Martina samozřejmě neni a na cestování ve dvou tak max po ČR. Teď mám Intruder C800,to je jiná kategorie
měl jsi ji Jiřine ?

Naposledy editováno 21.10.2015 20:32:23

1 reakcí na tento příspěvek Chopper (nejen) do začátků

21.10.2015 v 20:42 | Nahoru | #18
Prosim vás,přestaňte s těma 535kama,vždyť má 193 cm.

(reakce na) Chopper (nejen) do začátků

21.10.2015 v 20:48 | Nahoru | #19
Boris.> Ať jde klidně do 1100Dragstara...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper (nejen) do začátků

21.10.2015 v 20:51 | Nahoru | #20

535xv píše: jiřin : já měl 535XV před 2 rokama,za rok na ní najel po Evropě 23000 km,zvládla i lehkej terén i brod a byl jsem s ní velmi spokojen,za tu dobu měla dvě závady (2krát prasklá kontrolka blinkrů),o nudě nelze mluvit,já ji měl rád ( ),protože ve výsledku jde o to cestování víc než na čem jedeš,teď už slouží jinýmu,ale pro Martina samozřejmě neni a na cestování ve dvou tak max po ČR. Teď mám Intruder C800,to je jiná kategorie
měl jsi ji Jiřine ?


jo tak, tuhle otazku sem cekal...vzhledem, k tomu, ze uz sme spolu tohle tema nekde probirali, tak se uplne do toho znovu poustet nechci...kazdopadne, ne, 535 jsem nikdy nevlastnil a nikdy vlastnit nebudu...
chapu, ze se ti muj nazor nelibi, nicmene, jestli nekdo doporucuje stokilovymu chlapovi 535, tak to je bud desnej vtipalek nebo strasna sketa

Naposledy editováno 21.10.2015 20:52:51

1 reakcí na tento příspěvek Chopper (nejen) do začátků

21.10.2015 v 20:56 | Nahoru | #21
Virazka v pullitru je mala a podlitr neni motorka, tak je to jasny, zbyva hvezdicka 1100.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper (nejen) do začátků

21.10.2015 v 20:58 | Nahoru | #22
ElFidel> Ovšem je to kujwa na manipulaci na místě...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper (nejen) do začátků

21.10.2015 v 21:02 | Nahoru | #23
rancher> Tak kdyz ten clovek ma dva metry a sto kilo a za predpokladu ze to neni vsechno sadlo, tak by to pro nej nemel byt problem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper (nejen) do začátků

21.10.2015 v 21:09 | Nahoru | #24
jiřin...> A je to skutečně vidět, žes na XV535 nejej, nebo možná neuměl s motorem zacházet, poněvadž to zdaleka není pravda, cos napsal. Nemíním se chlubit, ale VIrgl si na "sprintu" ostatní "pětistovky" hravě podá i se stokilovým jezdcem - mám osobně odzkoušeno a to ještě s 30kg nákladu v brašnách a válci. Podobně při předjíždění, potřebuješ zrychlit, jedeš 90km/h... u Virgla, jedoucího na pětku, stačí otočit plynem a jedeš 120km/h prakticky okamžitě, kdežto třeba u GS500 musíš zkopat z šestky na čtyřku, aby motorka vůbec mohla kloudně zrychlit. Nic ve zlém, ale takové "zvodysoudy" od lidí, co daný motocykl neměli a neznají jej do detailu, mne nutí k pousmání.
Ohledně toho, doporučit XV535 100kg chlapoj - ano, ta motorka to hravě zvládne, ve dvou už je to horší, kor do větších kopců. Ale pokud jde o začátečníka, je na "rozježdění" lepší, jak sedat hned na XVS1100, která je daleko těžší a není tak obratná a snadná na manipulaci. Dále bych to nerozebíral. Tazatel zkrátka musí motorky vyzkoušet a pozná sám, co mu sedne. Tím pádem takováto témata jsou z principu do určité míry zbytečná.

1 reakcí na tento příspěvek Chopper (nejen) do začátků

21.10.2015 v 21:11 | Nahoru | #25
Nejlepsi chopper na zacatek pri tvych mirach je sestikilo nahac

(reakce na) Chopper (nejen) do začátků

21.10.2015 v 21:11 | Nahoru | #26
ElFidel> Já jsem si to vyzkoušel na zámkovce a v mírném spádu, ať si to vyzkouší taky, lepší desetkrát sednout na cizí motku, než se s ní pak trápit..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper (nejen) do začátků

21.10.2015 v 21:16 | Nahoru | #27

J.M.K. píše: jiřin...> A je to skutečně vidět, žes na XV535 nejej, nebo možná neuměl s motorem zacházet, poněvadž to zdaleka není pravda, cos napsal. Nemíním se chlubit, ale VIrgl si na "sprintu" ostatní "pětistovky" hravě podá i se stokilovým jezdcem - mám osobně odzkoušeno a to ještě s 30kg nákladu v brašnách a válci. Podobně při předjíždění, potřebuješ zrychlit, jedeš 90km/h... u Virgla, jedoucího na pětku, stačí otočit plynem a jedeš 120km/h prakticky okamžitě, kdežto třeba u GS500 musíš zkopat z šestky na čtyřku, aby motorka vůbec mohla kloudně zrychlit. Nic ve zlém, ale takové "zvodysoudy" od lidí, co daný motocykl neměli a neznají jej do detailu, mne nutí k pousmání.
Ohledně toho, doporučit XV535 100kg chlapoj - ano, ta motorka to hravě zvládne, ve dvou už je to horší, kor do větších kopců. Ale pokud jde o začátečníka, je na "rozježdění" lepší, jak sedat hned na XVS1100, která je daleko těžší a není tak obratná a snadná na manipulaci. Dále bych to nerozebíral. Tazatel zkrátka musí motorky vyzkoušet a pozná sám, co mu sedne. Tím pádem takováto témata jsou z principu do určité míry zbytečná.


kde konkretne sem napsal, ze sem na ni nejel?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper (nejen) do začátků

21.10.2015 v 21:24 | Nahoru | #28
jiřin...> Ale dost děcka, co mu tedy doporučíš ty?

(reakce na) Chopper (nejen) do začátků

21.10.2015 v 21:31 | Nahoru | #29

rancher píše: jiřin...> Ale dost děcka, co mu tedy doporučíš ty?


diky tatko, ze si konecne zasahnul no hele, jestli se fakt rozhod, ze nechce motorku a preferuje choppra, tak cokoliv nad litr

1 reakcí na tento příspěvek Chopper (nejen) do začátků

21.10.2015 v 21:37 | Nahoru | #30
Jezdil jsem pár let Hondu VT750 Shadow.Spolehlivá,nenáročná na údržbu,dobře ovladatelná v rámci kategorie a výkon pro začátečníka akorát.
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist