Moje naivni predstava v kostce. Chci levnejsi motorku cca od 40 do 70tis jestli to je realne,ktera neni moc narocna na udrzbu a servis. A da se s tim bud poradne zablbnout v terenu pripadne treba v sosnove. S tim ze bych se rad svezl jakykoli hoby amatersky zavod bud supermota nebo crossu jestli se teda takovy hoby zavody vubec poradaj.
Nemam vubec predstavu na cem by se to nebo ono dalo jezdit nikdy jsem ani na jednom typu motorky nejel.
Tak diky za uvedomele podnety kterym smerem se vydat a na cem.
Naposledy editováno 09.10.2015 10:43:54
1 reakcí na tento příspěvek Crossku nebo motarda na hoby blbnuti(zavody)
2. pak to ostatni
1 reakcí na tento příspěvek Crossku nebo motarda na hoby blbnuti(zavody)
Crosska neni enduro a ani jedno neni SM, kazda motorka je uplne jina
jestli SM tak rozhodne 4T, jestli Cross tak zalezi na objemu.
Za 70 motarda nevim, nevim, jestli to ma byt ciste jen na vyblbnuti, tak doporucuju ostrou s vedomim vysokych servisnich nakladu - KTM 450 / 530, Husaberg, nejaka Husqvarna, mozna se vejdes do ceny
Crossku koupis o poznani levneji, 125ccm ma kolem 50 - 55kobyl, ale az nahore, dole nejede vubec, motorem to nebrzdi, ale jak se to rozjede leti to celkem obstojne
ja bych jako ideal na zacatek videl nejakou 250 2T, RM nebo CR nebo KX pokud neco bude motoru udelas opravu o hodne levneji nez u 4T a ta 250 uz leti celkem solidne
2 reakcí na tento příspěvek Crossku nebo motarda na hoby blbnuti(zavody)
1 reakcí na tento příspěvek Crossku nebo motarda na hoby blbnuti(zavody)
Cross je strasne moc amaterkych zavodu, udelas si hobby licenci, nejake pojisteni, zaplatis nejakej poplatek, lekarske vysetreni, koupis si vystroj a motorku a muzes jezdit.
Spocitat jeden zavod v amaterech MX jde, ale to nemas jen zavod, ale i treninky a tak....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Crossku nebo motarda na hoby blbnuti(zavody)
Spíš počítej že motorka za 50-70t bude dost bída, tak přivézt domů, hodit na stůl a udělat kompletní polo-repas...
On moderní cross-moto je celkem velmi hodná-plynulá-lineární záležitost, na které se dá učit, ale čím starší tím je to víc "sviňa arabská" bez spodku a pak ucukaný agresivní nástup který Tě ztrestá...
KubaLC8 píše: Stryc tuto sezonu presedlal jako hobbik z RM250 na CR450 ( pro predstavu rok 2011 s vidlema pred repasi (1500kc) za 38tkc) a rika, ze ta motorka je totalni nesmysl, ze se na tom neda jezdit, skakat, skoro nic, toho vykonu je tam tolik ze prehmat na brzdu z plynu = 10m mimo
Ja ted zas kamaradovi pujcil svoji TE300 do rumunska a vratil mi to s tim ze velky zklamani, ze je to liny jako prase (jezdi tc450 2014)
2 reakcí na tento příspěvek Crossku nebo motarda na hoby blbnuti(zavody)
Hele a jestli si myslis, ze s tim co umis ze silnice mas sanci zajet i treba po sezone treninku nejak rozumne v nejakem MX hobby cupu - tak jen protoze jsi na tom jeste nesedel.
Docela bych se na tvuj prvni trenink na mx zajel podivat
Hobby závody se nejezdí, jen mistrovství. Zkusil jsem letos jeden závod, byl jsem poslední v S2, ale zas ne o tolik. Jestli pro to cit máš a trochu vymrdáno v hlavě, tak se chytíš rychle. Ale jestli jsi nikdy nejel off, tak dopadneš jako já, na asfaltu bych i držel krok, ale přišel terén a lítali mi přes hlavu.
Cena - počítej tak 900 celodenní trénink, závod startovný 1500, licence 1000 roční.. olej + filtr cca 450 Kč co 5 hodin, sada pneu buď jetý, ale 17ku předek neseženeš, nebo nový raketa.. a pak hlavně čas na tu údržbu, vybydlí se to hrozně rychle.
Budes si muset vybrat. Mit jednu motorku s tim, ze budes prehazovat kola je nesmysl. Skoncis na vecech jako vidle (zdvihy, pruziny), brzdy (das pumpu a vetsi kotouc aby to na motardy trochu brzdilo ale na MX je to uz hrozne prebrzdeny a necitlivy), vykon (co je na MX nesmysl na asfaltu "nejede") a par dalsich "drobnosit". Jakejkoli kompromis nebude stat za nic.
Jestli si vyberes motardy tak na dvoutakt zapomen. Bez toho aby to brzdilo motorem se to moc jezdit neda.
V tyhle cenovy kategorii bych asi nekoukal po nejakym urcitym modelu ale spis cekal kde se co objevi.
U motardu pocitej cenove minimalne 4000,- na zavod, asi by se dalo i za min ale.... U MX cenu netusim ale pocitam o nejakou kacku min.
Závody jsou za pár korun, mašina taky a hlavně zatím relativně malá jezdecká základna = vysoká možnost dostat se na bednu.
Naposledy editováno 08.10.2015 20:16:38
1 reakcí na tento příspěvek Crossku nebo motarda na hoby blbnuti(zavody)
Naposledy editováno 09.10.2015 06:36:26
Vždyť je to Nou Fír, místní televizní hvězda ten na takovým verku jezdit nebude
To už spíš bych poradil CRF/WR 450 z toho jakš takš SM udělat jde, sice limitní.
Nevýhoda servis ostré.
Taky sem měl představu že přes léto pojezdim SM, na podzim přehodím kola brzdy, sundám homo sadu a pojedu enduro.
Jenže SM kola cenovka 15-20,s pořádaným kotoučem a brzdou seš na 25 ani nemrkneš.To nemluvím o nastavení tlumičů případně jiných pérech a převodu. A nikdy to nebude ono.
Resp co poletí na silnici v terénu tě utahá jak pes, co bude ideál na enduro/cross je zas líný na asfaltu a trpí to.
Spíš bych zkusil oboje a vybral to,kam tě to bude táhnout víc- univerz není a ani být nemůže, každý má svý specifika, něco se poladit dá, s převodovkou MX na SM toho bez pořádnýho budgetu moc neuděláš
Naposledy editováno 09.10.2015 08:17:45
Píšu to akorát pro motokros protože podle mě začít se supermotem bez motokrosu se nedá.
Pokud to někdo chce jezdit současně musí mít dvě motorky.
Motorku můžeš koupit cca 40tis a 30tis do ní hned pustit a pokud si to budeš dělat sám tak to asi i vyjde(budeš potřebovat ještě hadry to je dalších 30tis)
Budeš mít základ pro tréning a než pojedeš první závody tak budeš mít jinou.
Pokud se toho fakt nebojíš a budeš aspoň 3x týdně trénovat kup si 250 ve 2T na závody je to sice nevhodný, ale na naučení super.
Nehorší na tom je že pokud umíš na SS tak si se naučil spoustu zlozvyků které se budeš muset v motokrosu nejdřív odnaučit.
Talent na motorky asi určitě jsi ale tak jako tak prvních 200 motohodin je o tom že získáváš základní návyky.
Jinak já počítam co motohodinu to cca 1000Kč v nákladech, je to levnější než SS na okruhu...
Dále je více méně nutnost někdo kdo s tebou bude jezdit a rozumě dostupná trat...
Asi idealne kacenu, zvykl jsem si na ten podvozek.. jen nevim, jak jsou na tom se 4T motory.
1 reakcí na tento příspěvek Crossku nebo motarda na hoby blbnuti(zavody)
PetrXX: na silnici? Na okruhu? Na silnici te to asi nebude na ostry bavit... Preci jen uz ti neni 20 :) abys jezdil po meste pred holkama sem a tam po zadnim :)
Na okruh bych koupil 450 mx ... Kola, brzdy, uprava podvozku... Uz hotovy sm se u nas moc neprodava. I lidi co jezdi u nas zavody koupi mx, sundaj vyse zminene, nandaj svoje vidle, kola brzdy .. A pri prodeji se to prehodi na mx
Dva z kamosu maji motorky ktery timhle stylem kazda jela sezonu ME SM a funguji ok. Vetsina dilu je nova a motor sice dostaval zabrat, ale zas dobrou udrzbu... Nemuzou si dovolit riskovat padlej motor v zavode kvuli protahovaninnakyho vetsiho servisu treba...
1 reakcí na tento příspěvek Crossku nebo motarda na hoby blbnuti(zavody)
450 na začátek uplny nesmysl , nedal bys víc než čtvrt plynu a zbytečně bys sebou vozil kila navíc.
Začátečníci na 450 vypadají nejvíc komicky, pravidelně je tady předjíždí osmiletí kluci na 65 ccm..
Jo a pro ty co tu píšou že MX má 1/4 náklady oproti silnici tak je to docela sranda, doporučuju si něco zjistit než tady mystifikovat lidi.
Už jenom trénovat je docela drahé, ne tak závodit
Naposledy editováno 09.10.2015 13:26:23