globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pasujou do TA 700 tlumiče z TA 650?
29.8.2015 v 07:41
Pro zlepšení zdvihů a světlé výšky, s přihlédnutím k udržení nákladů a pracnosti v rozumné hladině:
1.) Dají se dát do TA700 tlumiče z TA650 nebo TA600?
2.) Dá se zadní kyvka přepákovat?



Naposledy editováno 29.08.2015 08:19:08

1 reakcí na tento příspěvek Pasujou do TA 700 tlumiče z TA 650?

29.8.2015 v 09:35 | Nahoru | #1
Kasli na tuning Hujdy, kup si Baworaka

Pasujou do TA 700 tlumiče z TA 650?

Skvělá odpověď, děkuji! 29.8.2015 v 10:03 | Nahoru | #2
by se muselo změřit, jestli jen tlumiče nebo celý i z brýlema, pak bude problém s brzdičema si myslím a s předním kolem. 700 má 19kolo oproti 600 to má 21kolo, u 650 nevím co je.
Taky jsem chtěl jiný tlumiče, ale je to moc práce, tak jsem si udělal vyšší zátky na tlumiče takže se mi předek zvednul o 2-3cm a dal jsem progresivní pružiny a jiný olej a je to znát a jsem spokojený, ještě jsem nešel na doraz jako s origo pružinama.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pasujou do TA 700 tlumiče z TA 650?

29.8.2015 v 10:14 | Nahoru | #3

Koudy01 píše: Kasli na tuning Hujdy, kup si Baworaka



Jo, a co by tím podle tebe získal?

(reakce na) Pasujou do TA 700 tlumiče z TA 650?

29.8.2015 v 12:03 | Nahoru | #4

Heny22 píše: Jo, a co by tím podle tebe získal?



Splnil by si svuj sen.

Naposledy editováno 29.08.2015 12:06:08

Pasujou do TA 700 tlumiče z TA 650?

29.8.2015 v 16:21 | Nahoru | #5
wáca: a co ten zadní mechanismus, dá se to tam přepákovat a zvednout světlou i v zadu?

Koudy01: No, musím říct že tenhle nový transalp, když není v barvách papouška, se mi líbí víc než GSko GS by stálo i s dovozem 100tis. a TA700 120tis., ale v GSku se mi může pokazit kde co, je to stará motorka, už jenom ta elektroinstalace... takže těch dalších 20tis. vhučí do servisu + riziko na cestách. Neoplatí se mi

Pasujou do TA 700 tlumiče z TA 650?

29.8.2015 v 18:50 | Nahoru | #6
Takže oboje mají průměr trubky 41mm, takže možná by šly použít vnitřnosti a trubky z TA650 a dát je na TA700.

TA700

TA650


Vidle TA700


Vidle TA650


Naposledy editováno 29.08.2015 18:59:51

1 reakcí na tento příspěvek Pasujou do TA 700 tlumiče z TA 650?

29.8.2015 v 20:08 | Nahoru | #7
Změř si trubku. Transalp 600 má 41 mm a kolo 21.

(reakce na) Pasujou do TA 700 tlumiče z TA 650?

29.8.2015 v 20:50 | Nahoru | #8
Ládínek.> TA 650 i TA 700 mají trubky taky 41mm. Co se teda všechno musí vyměnit? Předpoládám: delší trubka + jinačí pružina + píst? Nebo ten píst se měnit nemusí?

Pasujou do TA 700 tlumiče z TA 650?

31.8.2015 v 10:24 | Nahoru | #9
Vpředu dělá délku zdvihu pístek + pružina horního dorazu (č. 11 a č. 7 u TA700). Protože pružina č. 7 je stejná u TA 700 i 650, tak pístek č. 11 bude u TA 700 kratší právě o rozdíl zdvihů (177 vs. 200 mm). Proto by mělo stačit vyměnit jen pístek z TA650 nebo 600, popřípadě prodloužit originál z TA700. Motorka se tím zvedne o 23 mm a zároveň se prodlouží zdvih ze 177 na 200 mm. Má to ale několi úskalí. Jednak se o 23 mm zmenší přesah hliníkového spodku vůči ocelové trubce = futra budou dostávat víc zabrat a vidle budou mít trochu větší vůli (můře to na dálnici plavat). Zadruhé bude pružina pří spodním dorazu víc stlačená, takže musíš spočítat, jestli se tam ještě vejde. To samé platí i pro olejovou náplň. Konkrétně u Afriky jde prodloužit pístek právě jen asi o dva centimetry, pak si progresivní pružina sedne na sebe.

Jestli tabulky na netu nekecají, tak výměnou trubek si nepolepšíš, právě naopak! Běžný TA 600 má trubku dlouhou 700 mm (první ročníky kupodivu 730 mm) TA 650 má délku 705 mm. TA700 má 720, takže promě prvních TA600 ji mí nejdelší - zřejmě doháněli rozdíl v průměru kol.

U zadního přepákování je podle katalogu rozdíl jak v tlumiči, tak i v hlavním vahadle. Bohužel stačí jen nepatrný rozdíl (třeba i odstín laku) a hned to má jiné číslo :( Takže v čem konkrétněš se liší, to bez přímého porovnání nevím :( Věřím ale, že zvětšit zdvih vzadu by šlo. Samotné zvýšení (bez úpravy zdvihu) je otázkou výroby delší vidličky na konci tlumiče. Na TA a Afrikách se to bežně praktikuje - pak si ale ohlídej, aby ti řetěz nedřel o kyvku nebo kyvka o výfuk.

Takže co s tím?
Předek: delší vnitřní pístek +23 mm, prodloužené zátky vidlí + 20mm (aby byl spoj ještě v brýlích), progresivní pružiny, nejspíš i delší brzdové hadice.
Zadek: porovnat díly přepákování, možná tlumič z TA650 nebo jen delší vidlička tlumiče. Pokud nejsi spokojený s tuhostí pružiny, tak jinou progresivní nebo tvrdší. Po úpravách asi budeš prodlužovat stojánek.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist