globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vůle ventilů
30.7.2015 v 20:39
Zdravím všechny příznivce dvou kol.
Mám Kawasaki VN 1500 a asi vzhledem k tomu, že se s motocyklem málo jezdí, je zatuhlé hydraulické vymezování ventilové vůle. Dá se s tím něco dělat bez demontáže? Případně, kde by mi to odborně opravili. Předem děkuji za odpovědi.

1 reakcí na tento příspěvek Vůle ventilů

30.7.2015 v 20:56 | Nahoru | #1
Ahoj,to ti motorka stála asi hodně dlouho.To snad zatuhnout ani nemůže.Nastartovat a nechat běžet,spraví se to samo.Mě po nastartování taky chvíli zvoní.

1 reakcí na tento příspěvek Vůle ventilů

30.7.2015 v 21:10 | Nahoru | #2
Ale môže.
Hydroštely sa môžu zahryznúť, aj keď neviem či príčina môže byť práve dlhé státie. Skôr zlý olej/prehriatie.
Bez demontáže s dobre zahryznutým hydroštelom nespravíš nič prevratné.
EDIT: olej je v akom stave? nejazdil si to s nejakou 10 ročnou náplňou a potom sa to zaseklo?

Naposledy editováno 30.07.2015 21:10:58

Vůle ventilů

30.7.2015 v 21:44 | Nahoru | #3
Pokud už jsou "hydroštely" kouslé, tak se s nima moc dělat nedá hlavně pro jakoukoliv laboraci, musí motor z rámu a to je kus práce... jó a jeden hydroštel stojí cca 2t. (osmi si to vynásobit zvládneš) +pár těsnění a ňáký spotřebák, když už bude motor venku z rámu a rozhozený, tak tam staré rozvoďáky taky nenecháš a rovnou bych sundal hlavy, udělal ventily, dal nové gufera a kouknul na stav kruhů ..... nó čeká Tě (skoro), zdvojnásobení ceny moto....

Naposledy editováno 30.07.2015 21:50:33

Vůle ventilů

31.7.2015 v 16:35 | Nahoru | #4
Psalo se tady o zatuhnutí,ne o zahryznutí.Pokud se to kouslo,je to jasný,ale pokud to jenom zatuhlo?

1 reakcí na tento příspěvek Vůle ventilů

31.7.2015 v 17:29 | Nahoru | #5
Neřeš slovíčka zatuhnutí, kousnutí, zahryznutí... to je fuck jak to pojmenuješ, pokud hydroštely visí a motor klepe, je to z 99%, né dlouhým stáním, ale špatným olejem (nevhodným, starým aj.) a jak sem psal, na jakýkoliv pokus musí motor z rámu... můžeš to zkoušet: motor z rámu, rozebrat, hydra zkoušet rozhýbat(v petroleji, naftě, teplem aj. ...) složit, nacpat motor do rámu, vše kolem namontovat a zapojit.... a po týdnu práce.... to pravděpodobně to bude klepat jako před tím

Znám jediný fungující "lék", používaný často u US-cárs s nemocnými hydroštely, ale je to hodně ruská ruleta 50/50:
Před výměnou oleje, naliješ do staré náplně tak 1/4 litru ATF (olej, do automat.převodovek který je hodně agresivní a uvolňuje a rozpouští kde-co) a moto zlehka 20-30min projedeš-prohřeješ, vypustíš (necháš pořádně vykapat), dáš nový filtr + správný olej

1 reakcí na tento příspěvek Vůle ventilů

2.8.2015 v 11:40 | Nahoru | #6
od zakladateľa témy tu nemáme viac info.
Pokiaľ moto stála dlho, on to naštartoval na stojanku na chvíľu, zľakol sa že klepe a hneď zhasol, tak problém žiadny nemusí ani existovať.

(reakce na) Vůle ventilů

3.8.2015 v 09:38 | Nahoru | #7
kilix>
Díky za názor. Moto začala zvonit, ale po chvilce jízdy to přestalo. Teď už to dělá stále. Trošku se to po delší jízdě zlepší, ale neodstraní.

(reakce na) Vůle ventilů

3.8.2015 v 09:46 | Nahoru | #8
PETARDAK>
Díky, něco takového jsem si představoval. Že bych nalil do motoru nějaký agresivní olej, dříve to býval proplachový olej a ono by se to uvolnilo. Když to začalo dělat, tak jsem to konzultoval v autorizovaném servisu Kawasaki v Brně a tam mi řekli, že je to zřejmě způsobené málo provozovaným moto. Nejedu tak dvě stě km za rok. Někdy trošku více, ale nikdy ne více, než pět set. Tak jsem se přiklonil k názoru, že je to právě tím. Chtěl jsem to nechat opravit, neboť to dělal jenom první válec a to se nemusí sundávat motor. Ale chtěl jsem to nechat až na jaro, aby to zase přes zimu nestálo, ale do jara servis zrušili. Sám si na to netroufám a slušného mechanika neznám.

(reakce na) Vůle ventilů

3.8.2015 v 09:48 | Nahoru | #9
kilix>
Olej měním každé dva roky, i když mám nejaeto třeba jenom 500 Km. Olej dávám myslím si kvalitní, doporučený výrobcem.

(reakce na) Vůle ventilů

3.8.2015 v 09:50 | Nahoru | #10
Boris.>
Jo, motorka stává hodně dlouho. Je to názor z autorizovaného servisu. Ano, po nastartování a po krátké jízdě to přestalo, ale nyní to dělá stále.

1 reakcí na tento příspěvek Vůle ventilů

4.8.2015 v 15:46 | Nahoru | #11
Pre klepanie hydroštelov pomáha http://www.liqui-mo...ydraulicke-zdvihadla -mám to odskúšané na
Corse. Klepalo to ako starý traktor. Nepomohli ani výmeny oleja ( redší, potom hustejší). Nalial som toto a po cca. 500 km bol poznať rozdiel.
Po 1000 km klepanie úplne prestalo. či je vhodné aj do motorky to Ti hádam povedia. V návode sa píše iba o motoroch s hydroštemi.

(reakce na) Vůle ventilů

7.8.2015 v 22:11 | Nahoru | #12
vilgatsk>
Díky. Podívám se na to.

Vůle ventilů

15.9.2015 v 16:19 | Nahoru | #13
...

Naposledy editováno 14.04.2016 09:43:46
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Tokico - brzdové destičky Kawasaki VN 1500 PepaSahib 16 20.2.2024 v 17:16 lecomondo
Pokazil sa sytič a neide voľnobeh Kawasaki VN 1500 Osif 4 20.11.2023 v 13:11 Osif
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 326 29.9.2023 v 00:19 kudla009
Cruiser, brzdy a motory Honda VTX 1800, Kawasaki VN 1500, Yamaha XVS 1300A M... Kritix 3 31.7.2023 v 23:41 karel28
Cruiser, brzdy a motory Honda VTX 1800, Kawasaki VN 1500, Yamaha XVS 1300A M... Kritix 0 2.7.2023 v 20:30 Kritix


TOPlist