globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Studený motor-chrastí rozvodák-video
 
20.7.2015 v 07:41
Zdar hoši, už mě jebne z toho stroje co mám doma..

Při studeném motoru chrastí rozvodák, teda podle mě to je on. Při teplém, např. po krátké jízdě nic zvláštního neslyším.

Je to CBF600 2008, stříkačka, hydraulickej napínák (nemá hydraulickej-níže objasněno) a na tacho 27000, ale kdo ví...

Vkládám video



Je to hrůza, ale teplej v pohodě.

Co s tím??? A dík předem.

Ještě doplním, slyším to u studeného jen na volnoběh, pak se to buď ztratí ve zvuku motoru v otáčkách a nebo to nechrastí, ale řekl bych, že nechrastí, asi by to bylo slyšet i v otáčkách.

Tady video teplého motoru



Naposledy editováno 20.07.2015 14:21:47

(reakce na) Studený motor-chrastí rozvodák-video

21.7.2015 v 18:56 | Nahoru | #31
halif> zdar mam cebro 600f ¨1995 před třema dnama sem řešil ten samej problém, tak že jak říkali kluci, na napínáku na pravé straně motoru vytočíš ten horní šroub
je to jen zátka vezmeš dlouhý plochý a slabí šroubovák strčíš ho dovnitř a při nastartovaném motoru (volnoběh) otáčíš doleva tady je to obráceně a kdyby ne,
tak se to ještě zhorší takže to bezpečně poznáš utahuj podle citu a sluchu, lepší rady nemám ok? Hodně štěstí, bude to dobrý

Studený motor-chrastí rozvodák-video

22.7.2015 v 13:19 | Nahoru | #32
Pomoooc! Nevím co mam za napinak, ale po povoleni sroubu na jeho konci zacne tect olej. Kdybych ho vysrouboval uplne, tak věřím, ze bude strikat proudem. Teď mi to vysvetlete a poradte co s tím???

Samozřejmě se to deje při nastartovanem na volnobeh, tak jak jste radili..

Hoši, hoši.. Kámoš mel asi pravdu co? Napinak bude hydraulickomechanickej. Je tam ale ten sroubek taky, kdyz s nim pootocim protismeru rucicek, co se stane???

Naposledy editováno 22.07.2015 16:32:03

Studený motor-chrastí rozvodák-video

22.7.2015 v 16:31 | Nahoru | #33
Hele, halife, za klidu motoru vyšroubuj zátku na konci napínáku, dotáhni ten štelovací šroub uvnitř co to půjde, ale zase s citem, zašroubuj zátku a zkus nastartovat. Napínák má mechanickou zábranu pohybu zpět, takže točit šroubem půjde stejně jen na jednu stranu. Uvidíš, jestli se zvuk změní. Rozvoďák s sebou nese ze spodku klikové skříně olej, takže něco vyteče, ale rozhodně tam není žádný tlak.
Schéma rozvodového řetězu a napínáku
Pokud to nepomůže, je třeba zkontrolovat celý rozvodový mechanismus.

Naposledy editováno 22.07.2015 16:34:34

Studený motor-chrastí rozvodák-video

22.7.2015 v 16:34 | Nahoru | #34
Ok kámo zkusím, ale poznam to az zítra, teď je rozpalena jak svina, trochu jsem ji prohnal.. , dnes navečer to udelam a zítra uslyším, dám vědět.. Dik

Jo a dotahni znamená doleva, protismeru hodin. rucicek, je to tak vid?

Naposledy editováno 22.07.2015 16:35:26

Studený motor-chrastí rozvodák-video

22.7.2015 v 16:53 | Nahoru | #35
ser na to a jezdi.

Studený motor-chrastí rozvodák-video

22.7.2015 v 20:17 | Nahoru | #36
je to uplne jednoduche len mas strach ze nieco poseres ale nemas co , sprav to na studenom motore ale nastartovanom, najprv si to priprav potom nastartuj a pocuvaj a s citom dotahuj

Studený motor-chrastí rozvodák-video

22.7.2015 v 21:58 | Nahoru | #37
Jj, uz jsem s tím pootocil doleva dnes, ale jde to hooodne ztuha a pootocil jsem sotva o 1/6 otacky. Uvidíme zítra az to bude studene. Po pootoceni jsem udělal jízdu cca 20km a to bylo v pohodě, ale uslyším zítra jak na tom bude studený.. Vecer dam vedet

Studený motor-chrastí rozvodák-video

22.7.2015 v 22:28 | Nahoru | #38
Na stejnym principu byl i napínák na CB500, prostě časem vlivem tepla degraduje spirálová pružina uvnitř (v mém případě, příčin vzniku vůle může být víc).. Pak se tam udělá vůle (viz video) a za studena, než si všechno ostatní sedne to prostě dělá rámus. Řekl bych typická hondí bolístka. Mě díky tomu mlátila vodící lišta o ten palec napínáku, takže to dělalo daleko větší bordel, než tobě :D. Pokud se závada potvrdí (viz jak píšou kluci ručně dotáhnout a poslouchat), nejlepší je koupit fungl novej ;)

Naposledy editováno 22.07.2015 22:29:49

1 reakcí na tento příspěvek Studený motor-chrastí rozvodák-video

23.7.2015 v 11:38 | Nahoru | #39
Víš, že to jde od rozvodů, takže 3 možnosti: Špatný vodící lišty, vytahanej rozvoďák, unavenej napínák... u mašin se většinou mění pač je slyšet, maloketerej servisak ti řekne, že viděl přervanej nebo přeskočenej rozvodak...!!

Neřeš kraviny a neposlouchej laboratorní nápady, kup napínák a vyměň ho a máš klid ( asi nejjednoduší výměna´) dá se mu pomoct jak ti tu radí pomocí aretačního šroubu, ale to je chvilkový řešení a neděl to jak Ti tu radí pomocí toho šroubu při nasatrtovaném motoru! Tím dotahováním zasouváš napínák! Slouží jako aretace při montáži, takže za chodu motoru úplně povolíš řetěz!... víc bych asi neřešil

Naposledy editováno 23.07.2015 11:40:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Studený motor-chrastí rozvodák-video

23.7.2015 v 12:41 | Nahoru | #40

Blesk90 píše: Tím dotahováním zasouváš napínák! Slouží jako aretace při montáži, takže za chodu motoru úplně povolíš řetěz!... víc bych asi neřešil



Myslíš dotahovanim doprava? to se napinak zasunuje a povoluje retez, ale otacenim doleva se vysova ne? Ja otacim doleva..

Jen by mě zajímalo co tam mam blbe a nebo tam mam napinak hydraulickej, protože z něj zacne tect olej hned po nastartovani.. Při nastartovanem motoru to proste nejde.

Jo a je to po tom pootoceni doleva lepší, dnes jsem jeste trochu pridal, protože to bylo malinko slyset..

Naposledy editováno 23.07.2015 12:46:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Studený motor-chrastí rozvodák-video

23.7.2015 v 12:46 | Nahoru | #41
halif> nebo je v prdeli a netěsní ti

(reakce na) Studený motor-chrastí rozvodák-video

23.7.2015 v 13:33 | Nahoru | #42
quote=kubacech]halif> nebo je v prdeli a netěsní ti [/quote]

Jo a tolik oleje se k němu dostava odkud kdyz netesni? Asi z řetězu ne?

A nebo to tak ma byt, je to motor z cbr600rr a horneta v 2007 úplně novej, všechny starší vychazi ještě z 1991 verze.

Viz. Tady ten kanalek.. http://partsdepot.c...2008/CBF600S/372796/

A tady na treti fotce.

http://www.600rr.net...oise-rattle-etc.html

Starsi motory cbr, cbf, cb 600 to tam nemaji..

Naposledy editováno 23.07.2015 13:34:47

1 reakcí na tento příspěvek Studený motor-chrastí rozvodák-video

23.7.2015 v 13:37 | Nahoru | #43
Proste me to připadá na hydraulickej napinak.. A tak nějak by nemusel byt uplne problem v něm, ale v tom ventilu

Jestli je to tak a je hydraulickej, tak to vidím na ten ventil, mozna by to vyřešil novej napinak a mozna to tak všichni řeší a mozna je to zbytečný a staci vyměnit ten posranej ventil za litr a bude po.. Co kdyz je hlavní příčina ventil a většina resi důsledek a zbytečně kupuje napinak?

Naposledy editováno 23.07.2015 13:42:54

(reakce na) Studený motor-chrastí rozvodák-video

23.7.2015 v 13:48 | Nahoru | #44
halif> a co si zkusit najít někoho se stejným strojem a zkusit si napínák půjčit?

Studený motor-chrastí rozvodák-video

23.7.2015 v 17:22 | Nahoru | #45
preboha je to mechanicky napinak , je dost mozne ze ho mas zaseknuty . vymontuj ho von a prezri , popr si ho kup novy

1 reakcí na tento příspěvek Studený motor-chrastí rozvodák-video

23.7.2015 v 17:37 | Nahoru | #46
Tak proč tam chcije ten olej? A proč je tam ten kanalek navíc než u staršího motoru?

(reakce na) Studený motor-chrastí rozvodák-video

23.7.2015 v 18:12 | Nahoru | #47
Marut> Prosím Tě, máš mechanickej na 100% už jen od pohledu! Olej se do napínáku dostává až po aretační šroub, olej s sebou bere rozvoďák a trocha oleje prostě v napínáku je a výdycky vyteče. Aretační šoub funguje tak, že při otáčení DOprava napínák zasouváš a když to uděláš až na doraz, tak se zasekne aby se dal demontovat. pomohlo to možná proto, že máš už uvadlou pružinu, která napínák nepřetlačila přas další zub jistícího mechanismu ˇjen takovej zobáček na ozubení napínáku) a jak jsi vyndal štoubovák tak se napínák vrátil a možná o ten zoubek poskočil. Je na to takovej fígl, jak napínáku pomoci... Vyplej motor - aretační štoub úplně šroubuješ dokud nejsi na konci (ale těsně před cvaknutím aby po puštění šroubováku prudce zajel zpět a tím o onen potřebný zoubek poskočí a ztichne to... nic víc, není to laborace.

Naposledy editováno 23.07.2015 18:13:41

Studený motor-chrastí rozvodák-video

23.7.2015 v 18:23 | Nahoru | #48
Zde podobny memu, dve díry pro uchycení a kanál pro olej (podle me)
http://www.boonstrap...br-600-rr-2005-2006-(cbr600rr-pc37)-camshaft-chain-tensioner-2005&ID=B10000GBYQ
A tady ten váš starý ciste mechanicky
http://www.boonstrap...fireblade-2000-2001-(cbr900rr-sc44)-camshaft-chain-tensioner-2001&ID=B10000C2LR

Ty odkazy tady nefunguji nevím doprdele proc. Tady je hlavní strana se všemi. Dam to na rajce a pak aktualizuji
Druha rada, poslední dva v pravo
http://www.boonstrap...in+tensioner/prc=300

http://halif.rajce.idnes.cz/honda
Ten s tím popisem, podobny mam...

A nebo mi to proste logicky oduvodni a vysvetli, ten kanalek, ten olej z toho nekape, to z toho tece. Dík

Naposledy editováno 23.07.2015 18:57:57

Studený motor-chrastí rozvodák-video

23.7.2015 v 18:56 | Nahoru | #49
Napínák je mechanický a ten olej tam žene rozvoďák,proto teče ven.Dopínat ho za chodu je podle mě blbost,ten šroubek je tam jen kvůli instalaci nového řetízku.Pokud je řetěz tak vytáhlý,že ho napínák už víc nenapne,tak je řetěz KO nebo je vychozený napínák a má vůli.

Studený motor-chrastí rozvodák-video

23.7.2015 v 18:59 | Nahoru | #50
Po pootoceni doleva o malinko se to zlepšilo.

1 reakcí na tento příspěvek Studený motor-chrastí rozvodák-video

23.7.2015 v 19:28 | Nahoru | #51
Tak teď jsem u toho, jdu se projet, nastartuju a hle zase trosku.

No tak osroubuju sroubek a když jsem to naposled utahoval tak byl sroubek drazkou svislé (bylo to ok) teď byl zase vodorovné, proste se povolil, sponovak zasunul..

Tak jsem ho dal zase drazkou svislé, ale nemá to cenu priste zas bude vodorovné. Seru a jezdim, uvidíme na podzim. Ale ten kanalek je tam na co, to mi vysvetlete

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Studený motor-chrastí rozvodák-video

23.7.2015 v 19:33 | Nahoru | #52

halif píše: Tak teď jsem u toho, jdu se projet, nastartuju a hle zase trosku.

No tak osroubuju sroubek a když jsem to naposled utahoval tak byl sroubek drazkou svislé (bylo to ok) teď byl zase vodorovné, proste se povolil, sponovak zasunul..

Tak jsem ho dal zase drazkou svislé, ale nemá to cenu priste zas bude vodorovné. Seru a jezdim, uvidíme na podzim. Ale ten kanalek je tam na co, to mi vysvetlete



Můj sponovak http://halif.rajce....723_19_28_29_Pro.jpg

Proste tím nálitkem se do něj tlačí olej, logicky mi to vyvratte, tam je ten kanalek..

Naposledy editováno 23.07.2015 19:34:26

(reakce na) Studený motor-chrastí rozvodák-video

23.7.2015 v 20:01 | Nahoru | #53
halif> TVOJ SPONOVAK JE KO POPR RETAZ ALE TA MA VYDRZAT AJ 100T KM, TYM KANALIKOM SA MAZU MECHANICKE CASTI V SPONOVAKU.NIAKY BARAN TI NABULIKAL ZE MAS HYDRAULICKY NAPINAK A TY SI SA TOHO CHITIL A SPOCHYBNUJES MOJE A DRUHYCH DLHOROCNE SKUSENOSTI CO TO MALI ASI 50X VONKU

Naposledy editováno 23.07.2015 20:02:07

1 reakcí na tento příspěvek Studený motor-chrastí rozvodák-video

23.7.2015 v 21:41 | Nahoru | #54
Už mlčím.. A dík, dík všem, za trpělivost a odpovědi. Dik

(reakce na) Studený motor-chrastí rozvodák-video

23.7.2015 v 21:53 | Nahoru | #55
halif> To je úplně v pohodě jak říkám ten samej problém taky se mi povoloval tak sem si změřil jak je hluboko a dal jsem delší šroub a podložku,
jinak řečeno kontra a od té doby klid . až to pořešíš dej vědět.

Studený motor-chrastí rozvodák-video

23.7.2015 v 23:26 | Nahoru | #56
Rana za nas vsechNy, neres raviny, kup napinak a mas klid...

Studený motor-chrastí rozvodák-video

24.7.2015 v 11:41 | Nahoru | #57
Jj, ale az ho koupim, asi po srpnove vyplate, tak je nějaký postup při výměně, popřípadě něco na co si dat pozor?

Studený motor-chrastí rozvodák-video

24.7.2015 v 12:51 | Nahoru | #58
Napínák se montuje vždy v zataženém stavu, tedy když "palec" vyčuhuje nejméně. Vyjet se nechá až potom, co těsně dosedne ke karteru.
Konstrukce vodítek je dělaná tak, aby řetěz nemohl snadno přeskočit, ale stejně je vhodné zabezpečit vačky i kliku proti pootočení. Po tom, co palec napínáku necháš vyjet a vymezí se tak napnutí rozvodového řetězu, určitě bych jednou dokola zatočil motorem ručně (klíčem na klikové hřídeli), abych se přesvědčil, že se píst nepotká s ventily... I když to vypadá jako jednoduchá operace, při přeskočení rozvoďáku by mohlo po nastartování dojít k výraznému poškození motoru.
Jestli se na to necítíš, což se mi z Tvých dotazů zdá, svěř to servisu, pro ně je to práce na 15 minut a kdyby si řekli o 200Kč za práci, jistě se to vyplatí.

Studený motor-chrastí rozvodák-video

24.7.2015 v 15:19 | Nahoru | #59
OK, ja to poptám mailem, střední čechy, Praha a uvidím kolik to kde bude stát, poptám jen práci, v případě, že budu mít svůj napínák, ale taky poptám i variantu napínák+práce. Pro zajímavost sem bubu postupně vkládat došlé nabídky. Zrealizoval bych to někdy v srpnu, příští týden jsem stejně mimo, tak zatím kluci..

Otázkou je, jestli se někdo ozve, no uvidíme. Poslal jsem v rychlosti asi sedm mailů..

Naposledy editováno 24.07.2015 16:11:13

Studený motor-chrastí rozvodák-video

24.7.2015 v 21:18 | Nahoru | #60
vyrob si ten zaistovaci pliesok moj je v prilohe...vykres je v manualy zatoc napinak daj kluku na znacku T vysrobuj napinak ,nahod novy vyber odistovaci pliesok zopar-krat pretoc rucne klukov ak bude vsetko OK .nastartuj .praca na 10min. ja som napinak kupoval z partsdepot.cz






Naposledy editováno 24.07.2015 21:19:07
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist