Naposledy editováno 14.06.2015 16:44:36
5 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stare foto, to nejde sem nedat
Hygienik píše: sice tuhlecdobu moc nepamatuju, v roce 88 jsem jeste rikal hovnu papu,ale me se to libi,to mohlo bejt to spravny motorkareni,nic nebylo,kdo chtel jezdit stylove musel se snazit sam,davat tomu ducha ne jak dnes vse objednat pres eshop a neumet ani zasroubovat svYcku ( zamerne psano s Y)
Příliš si to idealizuješ - z pohledu ježdění na mašinách byla tahle doba úplně na hovno...jak tu psali kluci - nedalo se z čeho vybírat, buď Jawu 350, 250 nebo fekál jawa pionýr - předražené holé bídy s jízdními vlastnostmi nákupního vozíku..servis pro běžného smrtelníka nedostupný, takže všichni všechno dělali doma na koleně...jooo, kdo měl to štěstí, tak jeho fotr sehnal někde Nortona, nebo Indiana z 2. světové (nevlastní fotr ho za socíků měl, no, škoda že si ho nenechal)...buď rád, že žiješ v době a státě, kde máš všeho tři prdele...na tu dobu se dá ledatak nostalgicky vzpomínat, ale to je tak vše...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stare foto, to nejde sem nedat
A jeste mit kamarada, jehoz rodice pracovali na ceske ambasade v UK, a kteri mu dovolili si pritahnout motorku, aby po par tydnech zjistil, ze ho vlastne motorky nebavi a ze penize jsou lepsi .
Naposledy editováno 14.06.2015 18:39:58
Hygienik píše: sice tuhlecdobu moc nepamatuju, v roce 88 jsem jeste rikal hovnu papu,ale me se to libi,to mohlo bejt to spravny motorkareni,nic nebylo,kdo chtel jezdit stylove musel se snazit sam,davat tomu ducha ne jak dnes vse objednat pres eshop a neumet ani zasroubovat svYcku ( zamerne psano s Y)
z tohohle tveho pohledu to bylo uplne stejne jako dneska - byli i takovi, kteri si vsecho opravili, udelali, predelali sami a byli i takovi, kteri vsechno zkurvili - a neumeli ani zasroubovat svicku (sorry - ale nechapu humornou souvislost mezi svYckou a levejma rukama - nejaka diskuse, ktera mi unikla?).Nostalgicke vzpominky na ty doby jsou fajn - ale zpet bych to nechtel.
Kdyz dneska jedu kupovat nejakou starou motorku, narazim jak na krasne zachovale kusy, tak na mrdky napadene kutilem pred 30 lety - sachovnice s trasnema na heftech, prepulenej filtr z 1000MB misto origo filtru, svicka se strzenym zavitem, 'dotesnena' Hermetikem, vytazene vlozky z tlumicu, aby to melo ten spravny zvuk ... proste tenkrat to bylo stejne jako dneska - akorat ty cernobile fotky s postpubertalnimi motorkari s ridkym knirem tomu dodavaji punc romantiky a tehdejsi spotreba ChS Epoxy z Ustecke (pozdeji Litvinovske) chemicky je dnes nahrazena nakupem laminatu z Ciny na milionu eshopu - v tom mas pravdu.
(Ale kurva krasne casy to byly, to jo!)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stare foto, to nejde sem nedat
Když jsem se v té době "slavnostně" svezl na onom "bájném" Nortonu ES2 byl jsem těžce zklamán. Emoce nula - možná tak připojit ke generátou na chatě v Bezkydech .
Oproti tomu byla každá Jawa 350 ultra žihadlo.
A o nic lepší nebyla ani Jawa 500 OHC, nebo také Matchess G80 - což byly poměrně rozšířené motorky a v inzerci se vždy nějaká našla.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stare foto, to nejde sem nedat
http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=99433
ale najdou se i dnes nadsenci co do toho umi hrabnout,to jo jen je to podle me jednodussi
Naposledy editováno 15.06.2015 08:39:03
Jo, otočený spodek byla perlička - a je pravdou, že se v té době dost brzdívávalo jen zadní. Já takhle ve 93 prodal svojí Kawu Z 250 A (kotouč vepředu i vzadu), a spolužák v VŠ mi jí přijel reklamovat, že když brzdí = předbíhá ho zadní kolo a už si i ustal. Inu svezli jsme se - já řídil a nic / rozjedu to a prudce brzdím = vše OK. Zastavím a on: "Ty ale brzdíš předkem!" .
To jsi mi ale zase připomenul jinou věc - já v době 80-tých let na ČZ 125/476 brzdil oběma a ještě jsem natíral pakny bubnů myslím kalafunou. Docela to brzdilo a tak - když už to moc nejelo - jsem alespoň vždy přiletěl a brzdil na poslední chvíli. To jsem také udělal těsně před stopkou křížení s E50 (samý turecký kamion Volvo) a ....ono nic, skorou jsem třetrhl lako i táhlo, ale zpomalení se nedostavilo = chvíli před tím jsme totiž projížděli vylité koryto řeky Mže (mimochodem Z-tka měla kartery i výfuk pod hladinou, ale vrčela pořád).
Do bubnů se dostala voda a ta působila jako mazadlo. Brzdný účinek se vracel až po opakovaném brzdění.
Co se týká kapotáží - také jsem ČZ vylepšil kapotáží ze sněhových bobů - přední částí vertikálně otočenou o 180°, vyříznutí lichoběžníkový klín pro bublinu plexiskla z lampy veřejného osvětlení a pohrál si v rukavicích s plastem nad PB vařičem A dopadlo to hodně dobře - něco jako předek polokapoty Hondy RS250 nebo MB-80:
https://www.google.c...9%252F%3B1600%3B1200
Naposledy editováno 15.06.2015 13:39:46
1 reakcí na tento příspěvek Stare foto, to nejde sem nedat
Fidouš. píše: Nějak mlhavě si vzpomínám, že baby tenkrát motorky moc nezajímaly.
Nejenom baby, já jsem brázdil za komančů Východní Čechy, nepotkal jsem téměř nikdy žádného motorkáře na projížďce jen tak. A to jsem jezdíval denně. Maximálně nějakého strejce na moto do práce. Ale na něco to bylo dobrý.
2stroke píše: Příliš si to idealizuješ - z pohledu ježdění na mašinách byla tahle doba úplně na hovno...jak tu psali kluci - nedalo se z čeho vybírat, buď Jawu 350, 250 nebo fekál jawa pionýr - předražené holé bídy s jízdními vlastnostmi nákupního vozíku..servis pro běžného smrtelníka nedostupný, takže všichni všechno dělali doma na koleně...jooo, kdo měl to štěstí, tak jeho fotr sehnal někde Nortona, nebo Indiana z 2. světové (nevlastní fotr ho za socíků měl, no, škoda že si ho nenechal)...buď rád, že žiješ v době a státě, kde máš všeho tři prdele...na tu dobu se dá ledatak nostalgicky vzpomínat, ale to je tak vše...
Teda celkem žasnu, jaký jsi ve svých jedna třiceti znalec toho, jak to tenkrát bylo. Opravdu klobouk dolů. Jen víc takto snaživých studentů dob minulých.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stare foto, to nejde sem nedat
2stroke píše: Příliš si to idealizuješ - z pohledu ježdění na mašinách byla tahle doba úplně na hovno...jak tu psali kluci - nedalo se z čeho vybírat, buď Jawu 350, 250 nebo fekál jawa pionýr - předražené holé bídy s jízdními vlastnostmi nákupního vozíku..servis pro běžného smrtelníka nedostupný, takže všichni všechno dělali doma na koleně...jooo, kdo měl to štěstí, tak jeho fotr sehnal někde Nortona, nebo Indiana z 2. světové (nevlastní fotr ho za socíků měl, no, škoda že si ho nenechal)...buď rád, že žiješ v době a státě, kde máš všeho tři prdele...na tu dobu se dá ledatak nostalgicky vzpomínat, ale to je tak vše...
Ale kecy, kdo opravdu chtěl, tak si i za komunistů koupil motorku jakoukoliv. Ale musel chtít a mít penízky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stare foto, to nejde sem nedat
Také bych řekl, že to až tak strašné nebylo. Sám jsem si v 88 kupoval krosovou Suzuki RM 250 -3 roky starou, výběr slušný a zájemců málo.
A třeba v roce tuším 1983 na premiéru filmu natočeného u nás v Plzni - Vítr v kapse - na letním kině amfiteátru na Lochotíně přicválal Vaculík na jedné snad z prvních Kawasaki GPZ tuším obsahu 750ccm, ale vím bezpečně, že byla zelená .
Tehdy se v letním kině sešlo hodně tisícovek (asi i desítek tisícovek) diváků - bylo to v této roční době druhé půlky června (akorát je mezi už 32 let - a že to uteklo).
https://www.google.c...50%252F3%3B400%3B265