Téma: Kawa KL 650B Tengai, pridana kontrolka
13.4.2015 v 15:07
Ahoj, nedavno jsem si koupil tuhle masinku. Kosmeticky vady, z roku 1994, ale vypada porad docela slusne na takovou babicku. Dal jsem ji do servisu na kontrolu, dolili nejaky tekutiny, neco poutahovali a pry ok. Jenze je tam jakasi kontrolka pridana puvodnimi majiteli, ktera pri zkusebce a i dle informace minulyho majitele problikavala pri volnobehu a pak vzdy zhasla pri vyssich otackach. Napadlo me kontrola dobijeni nebo mazani. Jenze ted, po servisu, jsem ujel par km, dolil cisty benzin a od ty doby sviti porad a zhasne az silnem vytoceni stroje tak na 7000otacek a vic, coz nedelam stejne, jezdik na pohodu. Nejsem uplne technicky znaly, ale neni treba mozny, ze jsem mel dat trochu oleje do toho benzinu? Nebo je to jen shoda nahod? Docela me to znervoznuje, nerad bych neco prokaucoval... diky
No vetsinou to bejva kontrolka dobijeni , pokud mel puvodni majitel problem, tak si ji proste pridal. Ale zjistit to jednoduse, jdui po dratech o kontrolky a nekam musis dojit. Kontrolka dobijeni bejva vetsinou cervena ledka a ta musi byt napojena na nejakou pidi elektroniku, ktera ma logiku kdy to ma svitit a kdy ne. Kontrolka tlaku oleje bude napojena na nejaky cidlo, nemel by byt problem ho najit.
A nebo je to prevadec spojitosti.
A nebo je to prevadec spojitosti.
Taky si myslim, ze by to mohlo byt dobijeni, ale shoda nahod... Po dratech bych sel hned, ale to slusne zakapotovany a schovany a ja to nechci vsechno laicky rozebirat... A s tim olejem do benzinu, je to blbost nebo ne? Do starych motoru se to tak lilo. Jak jsem psal, nejsem uplne motorove znaly.
do trabantu a wartburgu taky, ale to byl motor ktery pracoval na dve doby. Ty uz mas co pracuje na ctyri.
. Do tech se to normalne neleje. Ty maji svoji olejovou napln pro mazani klikoveho hridele a dalsich soucasti v olejove vane

1.)Tengai se vyrábělo v roce 1990/91.V roce 94 byl pro Evropu "fejslift" který jel do konce.V Americe celou dobu jela stará verze až do roku 2008
2.)Žádní stroj z výrobní řady neměl kontrolku mazání ani dobíjení.Originální regulátor připojení kontrolky neumožňuje a mazací okruh nemá žádné čidlo.
"Rozsvěcovací kontrolku" obsahovaly fejsliftované stroje a byla to kontrolka chladící kapaliny.Rozsvěcovala se při přehřátí.Takže buď je to nějaká dodělávka s použitím jiného regulátoru,nebo kontrolka na něco jiného.Foto napoví.Dobíjení lze otestovat jednoduchým způsobem.
2.)Žádní stroj z výrobní řady neměl kontrolku mazání ani dobíjení.Originální regulátor připojení kontrolky neumožňuje a mazací okruh nemá žádné čidlo.
"Rozsvěcovací kontrolku" obsahovaly fejsliftované stroje a byla to kontrolka chladící kapaliny.Rozsvěcovala se při přehřátí.Takže buď je to nějaká dodělávka s použitím jiného regulátoru,nebo kontrolka na něco jiného.Foto napoví.Dobíjení lze otestovat jednoduchým způsobem.
Diky za odpovedi. Ano, byly to dvoutakty a tohle je ctyrtakt, ale radeji se zeptam
Dneska me to vypeklo opet, pri otoceni klicku to sviti, po nastartovani to zhaslo a ani neproblikavalo. Minule ale, kdyz jsem jel, tak to svitilo porad. Taky hucel i ventilator, je mozny, ze to melo tendenci se prehrivat, ale ukazatel teploty byl mezi a voda tam je taky... Tak nevim no, asi to nebudu nejak vic resit, nevim, co to muze byt. Jen me trochu zarazi, ze si uz poustela ventilator, kdyz jsem moc nehonil a ani takovy vedro nebylo. Co bude delat v lete, to teda nevim
Tak co myslis, ze to ta faceliftova verze a nebo to je dodelany a muze to byt cokoliv?
obrazky:
http://www.imgup.cz/image/H5F
http://www.imgup.cz/image/H5N

Dneska me to vypeklo opet, pri otoceni klicku to sviti, po nastartovani to zhaslo a ani neproblikavalo. Minule ale, kdyz jsem jel, tak to svitilo porad. Taky hucel i ventilator, je mozny, ze to melo tendenci se prehrivat, ale ukazatel teploty byl mezi a voda tam je taky... Tak nevim no, asi to nebudu nejak vic resit, nevim, co to muze byt. Jen me trochu zarazi, ze si uz poustela ventilator, kdyz jsem moc nehonil a ani takovy vedro nebylo. Co bude delat v lete, to teda nevim

obrazky:
http://www.imgup.cz/image/H5F
http://www.imgup.cz/image/H5N
Budíky jsou z Tengai.Kontrolka dodělávaná,tudíž může být zapojena na cokoliv.Tyhle verze mají teploměr,takže kontrolka chladící kapaliny to není,Je možné že je tam nepůvodní regulátor s kontrolkou dobíjení.Chce to obyčejný multimetr a zjistit jestli rozsvěcení kontrolky koresponduje s poklesem napětí na baterii.
Vzhledem k tomu, ze neblika/nerozsveci/nezhasina pri stejnych okamzicich, tak to bude hodne obtizny zjistit. Asi pockam, nez se jeji chovani ustali, abych to pak mohl resit. Nicmene co si myslis o tom, ze se spoustel ventilator i kdyz jsem ji nehonil a nebyly zadny tricitky? Je to v poradku...?
Moje mrchy jsem předělával na dva chladiče z šestistovky,ale když jsem měl "fejslifta" s jedním chladičem,tak mi ta mrchy spínala po městě i na silvestrovské projížďce.Hodně bude záležet jak se "povedlo" čidlo spínající ventilátor.Může mít odchylku od teploty,případně věkem jeho spínací úroveň "ujela".Pokud se teploměr tváří že je vše v pořádku,neřešil bych to.To nová verze teploměr neměla a tam člověk nevěděl na čem je.Ale to samozřejmě nevylučuje případný problém.
Tak to jo. Doufam, ze nebude problem nekde jinde. Myslis, ze to nemam teda resit a pockat do leta, jak se to bude chovat pri delsich cestach a velkych teplotach...? Jako trochu me desi, proc by si tam tu kontrolku jinak daval, kdyby to nevadilo

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Co je to za motorku Kawasaki KL 650 Tengai | Pape | 24 | 4.7.2020 v 19:03 Slávek-TDM |
Kawasaki KLR 650 Kawasaki KLR 650, Kawasaki KL 650 Tengai | HerošJawoš | 1 | 13.3.2020 v 21:35 Anti |
pazvuk při brždění motorem Kawasaki KL 650 Tengai | JohnnyS08 | 1 | 2.5.2018 v 19:12 Tuareg-Tengai |
Kryt pod motor Kawasaki KL 650 Tengai | cugy | 6 | 16.3.2013 v 22:01 lajken |