globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nejde startér
19.3.2015 v 15:32
Dobrý den, Motorka startuje celkem v pohodě na páku(za studena je problém jí udžet na volnoběhu, ale až se zahřeje je to v pohodě), ale mám problém se startérem, koupil sem to z hodně špatnou baterkou, ted když sem koupil novou, nabil, jel se projet(zahřát motor) dojedu domu vypnu, zmáčknu startér, relé cvakne ale dole je marná snaha roztočit motor(kontrolka neutralu poblikává)

Kde mám dál hledat závadu? předem moc díky!

Nejde startér

19.3.2015 v 16:02 | Nahoru | #1
Jestli se starter jen sotva převaluje a silně pohasíná kontrolka, jako při vybité baterce,tak je buď baterka slabá, někde na veden od baterky (špatný kostřicí kabel) je přechodový odpor, nebo je vadný starter (zasviněný otěrem z uhlíků, které působí svody na komutátoru a má tak velkou spotřebu). Ale jestlis napřed normálně nastartoval a po hodině jízdy už nenatočil, zaměř se na to, zda máš funkční dobíjení. Změř napětí na baterce při zapnutí starteru a když klesne pod 11V, je baterka vybitá, nebo vadná.
Když napětí na baterce klesat nebude, připoj baterku startkabely napřímo, tj. (-) svorku na plášť motoru a (+) svorku na svorku starteru. Když se starter normálně rozběhne, hledej chybu v kabeláži od baterky a ke starteru. Pak nastartuj motor a změř napětí na baterce - mělo by se pohybovat mezi 13.5 - 14V. Na volnoběhu může klesat i k 13V a ještě to bude přípustné. Když napětí na baterce ani při zapnutých světlech a cca 5000 otáčkách nepřesáhne 13V, je vadný dobíjecí okruh a musíš hledat chybu v něm.

Nejde startér

19.3.2015 v 18:41 | Nahoru | #2
Dobíjení funguje, měřil sem to a přes 13V se to dostalo se světlama v pohodě po přidání plynu!!

Víc mě zařáží, že sem večer nabil baterku, nechal přes noc a dopoledne odležet, po obědě na měření byla plná, dám jí do motorky a na počítači mi to ukazuje 50% baterky, nechápu, baterka je nová a dneska byla na první jízdě, ale i když mám zahřátý motor a zmáčknu startér, slyším jen cvaknutí a marné vrrr vr vrrr vr vrrr vr a když to pustím a chci zmáčknu znovu tak jen sepne relé, pohasne kontrolka neutralu a nic...

Je pravda, že červený(+) kabel byl přimáčknut mezi sedlem a kostrou na podzim zmačkl se a roztrhl trochu izolaci, ale drátky u vnitř vypadali na oko v pohodě...

Nejde startér

19.3.2015 v 23:04 | Nahoru | #3
Změř napětí na baterce ve chvíli zapnutí starteru, tak poznáš, zda je problém v baterce, nebo až někde dál. Když napětí na baterce klesat nebude, musíš jít po drátech dál, popř. ještě napoj měřák, nastavený na rozsah "20V DC" (stejně, jako při měření napětí na baterce), (+) hrotem na (+) svorku baterky a (-) hrotem na napájecí svorku starteru, zapni starter a měřák ukáže úbytek napětí na vedení od baterky ke starteru. Úbytek by neměl přesáhnout pár desetin voltu. Mimochodem, nemá význam měřit napětí nezatíženého akumulátoru, to nevypoví o jeho stavu vůbec nic. Proto musíš měřit napětí na baterce při zapnutém starteru, nemáš-li zátěžový voltmetr.

Nejde startér

20.3.2015 v 15:34 | Nahoru | #4
12,65 má baterka, otočím klíč 12,25.. zapnu startér 12,15...

když zmáčknu startér tak už cvakne jen relé( asi, prostě to cvakne) a nic se vůbec netočí...

Nejde startér

21.3.2015 v 09:08 | Nahoru | #5
To vypadá, že starter vůbec nic neodebírá a ten pokles o desetinu Voltu při zapnutí starteru udělá příkon cívky relátka. Zkus silnější šroubovákem, klíčem, nebo podobným kusem železa prozkratovat silové vývody relátka (silné šrouby, na které jsou chyceny tluté dráty od baterky a ke starteru) a když se starter rozběhne, je relátko vadné. Při této zkoušce pozor na to, že tak zapneš starter "natvrdo", vyřadíš tak všechny bezpečnostní okruhy, takže pozor na to, aby měl zařazený neutrál a motorka neujela a nepadla. Když se startert nerozběhne ani tak, změř, zda je při zapnutém starteru napětí na svorce starteru (proti kostře). Když ne, je přerušený kabel mezi relátkem a starterem, když tam napětí bude, je chyba ve starteru (špatné uhlíky, přívody k nim, v horším případě vadné vinutí kotvy.

Nejde startér

22.5.2015 v 01:55 | Nahoru | #6
Zní mi to povědomě, mám XT r.v. 2006, kupoval jsem novou v 07, a zhruba po půl roku sem ji byl reklamovat, nedokázala držet volnoběh lítal od 1100 do 3000 otáček úplně nahodile bez sytiče. Při reklamaci měnili i vadnou baterku (dělala to samé problikávaly kontrolky a snaha roztočit motor byla žalostná). Bohužel, si už nepamatuju co dělali v servisu. Takže nijak moc extra neporadím.

Nejde startér

22.5.2015 v 11:06 | Nahoru | #7
Nestabilitu volnoběhu většinou způsobí falešný vzduch.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nefunguje tachometer Yamaha XT 125R, Yamaha XT 125X xt125x2008 28 Včera v 18:37 _Justo_
Yamaha XT 125R Yamaha XT 125R jkrasty 6 6.5.2024 v 21:55 Kohlstein
Yamaha XT125 seřízení karburátoru Yamaha XT 125R Fregy 5 31.1.2024 v 16:11 alkajda
Teče benzín Yamaha XT 125R s_laburda 6 8.9.2023 v 16:26 PajdaXJR
Co za enduro Honda XR 125, Yamaha XT 125R, Yamaha DT 125 E Aposhtol 4 8.8.2023 v 19:31 krokoš


TOPlist