globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Co je s baterkou?? Poraďte !!!
11.3.2015 v 16:19
Zdaaaar... V Bandasce mám cca 2-3 roky starou baterku zn. YUSA. Teď jsem jí dal na nabíječku z LIDLU. Detekuje jí to jako 6v nabíjí pár minut a pak se nabíječka vypne.... Na baterku připojím žárovku ta svítí tak minutu a pak zhasne... Poraďte prosím co je s baterkou? Je už jako v řiti? po cca 3 sezónách? Nebo je v řiti nabíječka? Předesílám, že před zazimováním jsem normálně jezdil startoval atd. Zazimoval jsem někdy koncem října... Díky za rady
Předchozí
1 2 3 4 5
Následující

Co je s baterkou?? Poraďte !!!

20.3.2015 v 16:24 | Nahoru | #121
Já píšu jen jaké mám zkušenosti, nic víc.

(reakce na) Co je s baterkou?? Poraďte !!!

20.3.2015 v 19:57 | Nahoru | #122
parezi> mi zdechla po 5ti měsících, a taky bez varování, při startu. Byla tak v prdeli, že to nešlo ani roztlačit.

(reakce na) Co je s baterkou?? Poraďte !!!

20.3.2015 v 22:04 | Nahoru | #123
Plazivec> nu byla to narazka na Fiata . A je fakt, ze koncernova tdi zhavi po nastartovani kvuli zkulturneni chodu. Ale nad +5 (i mene) chytaji bez zhaveni. Mel jsem driv komurkac a podle pocasi 2-3 hod po vypnuti chytal bez potizi bez zhaveni. A kdyz byl cerstvejsi, tak ani zhaveni nenabehlo. Zlata nesmrtelna kovarna... A kamosuv Pazout se bez zhaveni pekne trapi i teply. Francouz...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co je s baterkou?? Poraďte !!!

21.3.2015 v 00:26 | Nahoru | #124
.

Naposledy editováno 11.05.2015 12:57:13

(reakce na) Co je s baterkou?? Poraďte !!!

21.3.2015 v 17:26 | Nahoru | #125
ppll> nic ve zlém, kámo..

Co je s baterkou?? Poraďte !!!

21.3.2015 v 19:51 | Nahoru | #126
1100Virago - dik za info. Rad vidim ze exide (a snad nielen oni) islo s olovenymi baterkami dopredu. Volakedy gelovky ako startovacie aku neponukali.

all - Dizlaka som nikdy nemal, benzinaky zhavice nastastie nemaju :), 19rocny 1.5l benzinak s 1.4kW starterom toho baterke vela nevycucne, najma ked do 0stC startuje do troch otacok na lpg, pod -5 uz na lpg bez sance (bohuzial riadeny podtlak :/, neriadeny podtlak s karburatorom na mnou udrzovanej v pojazdnom stave skodovici 136 uspesny start -26 na lpg, dokonca nie v mojich rukach -28 (aspon podla teplomeru za oknom 10m od parkoviska, ktore bolo v tieni hory) a na prvy pokus). Takze pod -5 tiez bez problemov ale na benzin. Ale ak niekto jazdi rano kratku trasu, vecer kratku trasu a medzitym dlho zhavi a startuje, tak to moze s premrznutou baterkou zamavat. Ale rozvazac pizzy startuje studeny motor len raz a potom uz len teply a so zohriatou baterkou, aj ked 100x denne, takze kym ma alternator ok, tak nema problem.

A este su tu start stop systemy. S nimi startujete cestou do prace kludne 10x. Chce niekto snad povedat ze dvakrat cestou denne musia majitelia dizlov (nebodaj benzinov) so start stop verziou nabijat baterku, hoci niekde na benzinke :). Proste teply motor, zohriata baterka a start je prinavrateny do baterky skor nez uplynie minuta.

Ono to ze vyrobcovia olovenych aku udavaju nabijaci prud je udaj pre tych co ju chcu nabijat nabijackou a nie prevadzkou v automobile. V automobile nie je ziaden obmedzovac nabijacieho prudu okrem odporu kabla medzi alternatorom a baterkou plus odpor kostriaceho vedenia. Plus este vnutorny odpor baterky. Ten nepoznam, kazda ho ma iny, navyse sa meni podla momentalneho zatazenia a stavu baterky. Niekde som videl za 12V oloveny by mal mat menej ako 100mOhm ale musi to byt podstatne menej, inak by nedokazal dodat pri -18 dodat 600A pri 8.4V.
Hned po starte tecie do baterky par sekund (mozno ani jednu) prud niekolko desiatok amper. Tento prudko klesa s tym ako sa baterka nabija a ako na nej stupa napatie. Ber to tak, ze kabel medzi alternatorom a baterkou nech ma 100mOhm (aj to som asi prehnal, bude mat menej). Ked po starte je na baterke 10V (na zlomok sekundy) a alternator zvladne dat pri volnobeznych otackach (RJ si u mojej starej sunky zdvihne volnobezne otacky ak napatie klesne pod istu uroven) 500W, tak zacne tlacit do baterky 500/10 A (priblizne). To sa zacne bleskovo menit, pretoze napatie na baterke zacne rychlo stupat a zaroven zacne rast vnutorny odpor baterky (napriklad kvoli bublinkam na clankoch). Okrem toho to ze regulator je nastaveny na 14.4V napriklad, neznamena ze zvladne take napatie v sustave udrziavat. Jednak pri studenom motore poniektore regulatory (v regulatorom budenych altenarnatoroch) kludne zreguluju napatie na 14.8V. Napriklad moj srot a vraj aj fabie. Ak teda pri aktualnych otackach dokaze dodat dostatocny vykon P (vo Wattoch) a pri aktualnom odbere prudu I (v Amperoch) zvladne udrzat dostatocne napatie U (vo Voltoch. Vztah vacsina asi pozna P=U.I. Po zahriati alternatoru (regulatoru) ale klesnu pod 14V. Dalej prechodovymi odpormi a odberom nemusi zvladnut alternator udrzat idelane napatina svorkach akumulatoru. Ale to neznamena, ze sa baterka vyvija. Kym je na svorkach aku nad 13V tak je dobre. Prud vzdy tecie z miesta s nizsim napatovym potencialom na miesto s nizsim. Takze aj pri 13V sa oloveny aku nabija, len velmi pomaly. Ono to ze alternator napriklad dokaze dodat 500W ale pouzijete spotrebice s NOMINALNOU spotrebou 600W, neznamena, ze sa baterka bude vybijat. Znamena to, ze alternator nezvladne udrzat 14.4V napatie v sustave, spotrebice budu krmene pri nizsom napati a teda mensim prudom a ich skutocny prikon bude nizsi. Volakedy zname pohasinanie svetiel najma z cias skodoviek, ale deje sa to aj dnes ked klesnu trochu viac otacky motora a RJ si ich stihne zregulovat. A kym napatie v sustave neklesne pod napatie, ake by mala baterka keby ste motor vypli a hned na nej bez zataze zmerali napatie, tak sa baterka nabija a nevybija. Akurat ze pomaly.

O olovenych baterkach toho vela neviem. Z praxe este menej. Ale ked vidim ake povery sa siria a neexistuje sila, ktora by ich zastavila tak len krutim hlavou a obcas sa zabudnem a skusim proti poveram zabojovat podobnym prispevkom, ktory ale vobec nic nezmeni :). Takze si dam zase na cas pokoj :). Aj ked je prdel, ked som hladal nejaky konkretny vnutorny odpor nejakeho konkretneho oloveneho akumulatoru, tak som nasiel v nejakom marektingacskom pdf pre exide baterky vetu s "prudom 12V" :).

Co je s baterkou?? Poraďte !!!

21.3.2015 v 20:24 | Nahoru | #127
Peter3p: otec jezdi do prace cca 2km a v zime nabiji disela i benzin... Jednou za cas...
Auta se startstopem ten system nepusti pokud neni baterka dost nabita...

Co je s baterkou?? Poraďte !!!

21.3.2015 v 21:29 | Nahoru | #128
Tradiční poučka praví, že po jednom startu je třeba ujet 20 - 40km, než se do baterky vrátí náboj, jaký starter spotřeboval. I když u dnešních vozidel a výkonnými alternátory (kde dřív býval altec 30A, je dnes 70 - 90A) už to nebude tak kritické. přesto při krátkých cukačkách bývá dobré jednou za několik neděl dobít.

Co je s baterkou?? Poraďte !!!

22.3.2015 v 09:48 | Nahoru | #129
Taky je rozdíl když nastartuju a jedu jen se zapnutým ventilátorem, světly nebo z kompletním komfortem jako klima,světla,vyhříváním oken, sedaček a k tomu si pustím naplno

Co je s baterkou?? Poraďte !!!

26.3.2015 v 11:33 | Nahoru | #130
tyhle kluci já můžu, když jsem marodil tak jsem si ejsíky pouštěl v posteli na noťasu. S bratrem je máme hodně moc rádi a na každý oslavě zazní! Dokonce i fotr se je naučil poslouchat a ne jenom párply a Kobhema nebo Kavrdejla

Jináč Báwo startuje jako víno. Letos už mám asi tak 800 km, skoro v jednom týdnu. A skútr, u kterýho mi kluci z TMS říkali, že baterka nebude nic moc, tak ten měl baterku namontovanou přes zimu furt a naskočil jako prd bez nějakýho udržování.
Jo, Aprília je taky můj miláček.

Naposledy editováno 26.03.2015 11:36:40
Předchozí
1 2 3 4 5
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motea kufry na bandita Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuki GSF 650S Bandit, Suzu... Banditak650 14 24.4.2024 v 15:53 Banditak650
Jakou baterku do bandita? [1, 2] Suzuki GSF 600S Bandit kotvista 32 14.3.2024 v 21:26 Pedl
Spojka Suzuki GSF 600S Bandit miksenzo 7 10.3.2024 v 12:18 papiboy
Hledám servis Suzuki GSF 600S Bandit HkX129 4 7.2.2024 v 09:29 Hydropes
Karburátor čím začít Suzuki GSF 600S Bandit kutilferda 22 4.2.2024 v 22:20 kutilferda


TOPlist