globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ČZ 175/477 svorníky (štefty) válce
11.3.2015 v 14:12
Ahoy, rozdělával jsem válec a hlavu kvůli odkarbonování, štefty jsem taky povolil. Když jsem štefty zašrouboval zpět tak jsem zjistil že dva štefty směrem ke karburátoru jsou krátky. Předtím zřejmě nebyly dostatečně zašroubovaný. Šteft je rozměru m6x132. Podle katalogu náhradních dílů jsou štefty pro 125 a 175 rozdílné, ale nejsou tam napsaný rozměry. Nevíte někdo prosím Vás jaký tam patří? Na netu jsem našel že prodávají jen m6x132 a to na 125 i na 175. Přitom by měl být šteft pro 125 kratší pro 175 delší.

Naposledy editováno 11.03.2015 14:16:20

ČZ 175/477 svorníky (štefty) válce

11.3.2015 v 14:32 | Nahoru | #1
co třeba to oměřit podle těch těch, co máš vepředu? a dlouhý můžou být na 125 i 175 stejně, liší se třeba jen vrtání válce a ne zdvih

ČZ 175/477 svorníky (štefty) válce

11.3.2015 v 14:38 | Nahoru | #2
Chci vědět který tam opravdu patří, podle katalogu náhradních dílů asi musí být rozdíl mezi štefty pro 125 a 175 když tam jsou rozepsaný dvakrát. Ty delší mám změřený jsou dlouhý 16cm, ale co mám náhradní motory k tomu tak tam maj jen ty 132 a přitom to jsou taky 477(175). Zdvih mají rozdílny 125/476 má 58 a 175 má 65.

Naposledy editováno 11.03.2015 14:41:26

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 175/477 svorníky (štefty) válce

11.3.2015 v 14:41 | Nahoru | #3
Harry007 - sklamu tě, 125 a 175 jsou právě rozdílné zdvihem, že 175 má o jedno žebro navíc

ČZ 175/477 svorníky (štefty) válce

11.3.2015 v 14:51 | Nahoru | #4
Tie štefty by mali mať valcovaný závit, čiže tyčka má menší priemer, ako závit. Otvor v bloku je hlbší, ako treba, takže si tie dva proste zaskrutkoval hlbšie. Odmeraj si potrebnú dĺžku a štefty zatoč len tak hlboko, ako potrebuješ a poisti ich Loctitom - modrým.

(reakce na) ČZ 175/477 svorníky (štefty) válce

11.3.2015 v 16:33 | Nahoru | #5

Hykycz píše: Harry007 - sklamu tě, 125 a 175 jsou právě rozdílné zdvihem, že 175 má o jedno žebro navíc



ano a jinou kliku. Ale na hlave neni steft M6 ale M8

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 175/477 svorníky (štefty) válce

11.3.2015 v 17:05 | Nahoru | #6
Není možný, že ten šteft má na jedný straně delší závit než na druhý? Už sem to na pár kusech viděl. Jinak poheftovat modrym loctitem nebo žáruvzdorným tmelem jak píše hycomat. A schválně si změř šuplérou hloubku závitu a spočítej si, jak bys musel mít dlouhej šteft, aby to bylo ok. Možná budeš překvapenej.

Naposledy editováno 11.03.2015 17:06:12

(reakce na) ČZ 175/477 svorníky (štefty) válce

Skvělá odpověď, děkuji! 11.3.2015 v 21:08 | Nahoru | #7

XVavron píše: Není možný, že ten šteft má na jedný straně delší závit než na druhý? Už sem to na pár kusech viděl. Jinak poheftovat modrym loctitem nebo žáruvzdorným tmelem jak píše hycomat. A schválně si změř šuplérou hloubku závitu a spočítej si, jak bys musel mít dlouhej šteft, aby to bylo ok. Možná budeš překvapenej.


Ty původní štefty mají zakulacenej konec závitu. A právě ten patří nahoru ke hlavě.

ČZ 175/477 svorníky (štefty) válce

11.3.2015 v 22:01 | Nahoru | #8
Kup závitovou tyč a nařež dle potřeby... moc to hrotíš .

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 175/477 svorníky (štefty) válce

11.3.2015 v 22:10 | Nahoru | #9
To teda myslíš akorát tak ze srandy nebo na nouzové dojetí ne? Obyčejná závitovka, to je tak snad možná v čínskejch pseudohobby kompresůrkách na 220V který vydržej maximálně do konce záruky... se šteftem kterej je přece jen z jinýho materiálu to má společný snad jen průměr a stoupání závitu...

(reakce na) ČZ 175/477 svorníky (štefty) válce

13.3.2015 v 22:00 | Nahoru | #10
Bimbam> ...ani to né...
Ty soudruzi ščiny špórujů kde se dá...vezmů tenší polotovar a naválcujů naňho závit tak, že průměr sice sedí, ale profil je totálně v prdeli.
Dávejte si na to bacha, aj kdybyste museli spojovat enom králíkárňu.
Rozdíl hmotnosti je značný, u tyčky M16 sem zjistil téměř 200 gramů...
No a ináč se dajů kůpit tyčky aj vyšší pevnosti, dokonce aj té nejvyšší (12.9).
Takže kupujte enom u dobrých prodejců .
Jo a rozdílná délka vintu je nasnadě, páč do hliníkových slitin, jak praví norma, je potřeba délky závitu 2D (do oceli 1D, do litiny 1,25D).
Na ten konec, kde je maminka, se válcuje závit delší.

Naposledy editováno 13.03.2015 22:03:31

2 reakcí na tento příspěvek ČZ 175/477 svorníky (štefty) válce

14.3.2015 v 20:31 | Nahoru | #11
Já bych jen pro všeobecnou povědomost doplnil, že u závrtných šroubů, lidově zovaných "šteft" jsou i rozdílné ty závity na obou stranách.

Rozdíly jsou tam dva. Jeden tu již padl a to je délka závitu, který se má zavrtat do původního materiálu (1D, 1,25D, 2D). Druhý rozdíl je v toleranci závitu. Zatímco u normálního spojovacího závitu šroubu s maticí se u šroubu používá tolerance závitu 6g a u matice 6H (lícování s vůlí), tak u šteftů je tomu jinak. Tam se z důvodu výroby a jedněch výrobních nástrojů pro maticový závit používá opět tolerance 6H, ale u šroubu tolerance 1k6h pro materiály na bázi železa a 1mn6h pro materiály na bázi hliníku. Tato soustava zajišťuje přechodné uložení závitu a tím je zajištěno, že s velkou pravděpodobností při povolování matice se zároveň nevytočí ten šteft.

Takže jak jsem uvedl, i když se to nezdá (a to třeba podle délky - je možné mít šteft, který má stejnou délku zavrtání jako vlastní délku), má na každém konci stejný jmenovitý rozměr závitu, ale jinou toleranci. V dávných dobách, kdy se tyhle čízy vyráběly norma pravila, že konec patřící do materiálu má závit zakončen kolmo a se zkosením, a volný konec, co kouká ven je ukončen kulovou pochou - tak se to jednoznačně pozná! (Dnešní norma již to neuvádí z výrobních důvodů). Tedy to nejdůležitější je, že to musíš zatočit do motoru tou stranou, aby zůstal vidět závit zakončený kulovou plochou (a dotáhnout až do výběhu).
A tady je také vysvětlení, proč tam šteft drží, ale závitovka tam sama od sebe bez lepidla a jiných úprav nikdy držet nebude.

A poslední drobná poznámka pro případné objednávání šteftů, délka šteftu při objednávce se uvádí jako délka té části, která má z materiálu koukat ven. Délka co je v materiálu zavrtána je již dána základním materiálem (ocel...) a to udává při objednávání příslušná norma.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 175/477 svorníky (štefty) válce

15.3.2015 v 16:27 | Nahoru | #12
Sofía> zase umřu o něco chytřejší. o tom jsem neměl ani tušení

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 175/477 svorníky (štefty) válce

16.3.2015 v 07:41 | Nahoru | #13
nemako> No jo, to víš, šrůfek - to je složitá věc .
V praxi se festovnější závit na šteftu dělá (při výrobě svépomocí) tak, že se normální očko rozřízne flexů a ve vratidle se upínacím červíkem mírně roztáhne...

(reakce na) ČZ 175/477 svorníky (štefty) válce

16.3.2015 v 12:21 | Nahoru | #14
Zdenalbenal> mě bohatě stačí vědět,že není jedno,jakou stranou se dá den šteft do bloku. případnou výrobu bych svěřil do rukou odborníka.

Naposledy editováno 16.03.2015 12:23:06

(reakce na) ČZ 175/477 svorníky (štefty) válce

16.3.2015 v 21:10 | Nahoru | #15
Sofía> To se možná dělalo dříve, takové štefty šly velice ztuha zašroubovat do bloku. Dnes se třeba na sběrné potrubí používá svorník se stejným závitem na obou stranách. Výhoda je v tom že to jde lehce zatočit do hlavy. Takže stačí vzít samojistící matici a přes tu se svorník zašroubuje do hlavy. Matka se opře zajištění a točí se celý svorník. Jakmile se to došroubuje do konce matka přejede přes závit a spojení se začne stahovat.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist