globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: VN ,VL intruder
Tak a je to tu opět věčné téma a tak se přidávám k spoustě mých předchůdců a žádám vás o rady a zkušenosti z dvoukolovými miláčky.
Venku již začíná být jako na jaře někteří už vyrazily na projížďku a tak je nejvyšší čas poohlédnout se po nějakém podsedáku na dvou kolech.
Konkrétně strašně se mi líbí VN od 900-1600 dle už vašich rad (jelikož nejsem drobeček 120kg)
je mi jasné že 900 bude za čas málo.
Ale když to tu všude vidím tolik skvělých motorek přemýšlím jestli jen to má být KAWASAKI proč ne HONDA třeba stačí 1300, nebo SUZUKI dokonce i YAMAHA jediné co vím přesně to nebude YUKI (nic proti).
Vím že je to otravné a stále se dokola opakující téma ale předem děkuji za každé šťouchnutí k určité značce a z jara se těším na viděnou.

VN ,VL intruder

Skvělá odpověď, děkuji! 16.1.2015 v 05:57 | Nahoru | #1
Co chceš poradit - tyhle mašiny se vybíraj srdcem - prostě tě musí zaujmout. Takže teď v zimě vyrazit někam do bazaru kde maj pořádnej výběr (já před lety nakupoval v KH Moto v Kutný Hoře, měli tam pár desítek kousků - i když já tam už jel pro konkrétní mašinu) a okouknout a osedlat co nejvíc modelů naživo, protože na fotkách je to vždycky jiný. V sezóně je nejlepší vyrazit za stejným účelem někam na sraz, tam můžeš získat info i od majitelů. Udělat si nějakej výběr sám, pak třeba ještě zjistit reference na ten-kterej konkrétní model a pak se, i dle stavu peněženky, pro něco rozhodnout. Čím větší objem a novější ročník, tím lepší zážitek z jízdy, ale zas větší spotřeba, cena a náklady (větší výkon a váha žere úměrně víc i gumy, větší gumy jsou dražší atd.). Větší váha u větší mašiny může být pro někoho strašák, ale za jízdy se to ztratí, ovšem při manipulaci znát je a jízdní styl tomu přizpůsobit musíš. Ani si nenapsal jaký máš zkušenosti, jak, kam a s kým chceš jezdit, i to ovlivní výběr.
Tady ti stejně nakonec každej poradí to co má a řekne že je to dobrá volba. To je v pořádku, každej třeba postupně mění a nakonec sedlá to co mu vyhovuje, ale každej taky sedlá něco jinýho, neb sme každej jinej. A dobrých mašin je spousta, proto těžko doporučit tu jednu nej, ne? Nakonec ale většina (i když ne všichni) lidí směřuje dřív nebo pozdějc do větších kubatur - ale to zas souvisí se stylem jízdy, někdo bude vždycky spokojenej s kochačkou na šestikilu a jinýmu bude i 15-ka časem málo.
To sem ti poradil, co?

VN ,VL intruder

16.1.2015 v 06:17 | Nahoru | #2
Pokud bych já osobně měl někdy zakotvit u "čopra",šel bych do co největšího objemu.Protože podle mě je tento styl "o krouťáku".Měl jsem tu čest s VN15 a ten zátah byl super.Spolu s váhou to na mě působilo jak vystřelená kolejnice.Nicméně záleží na "vkusu každého soudruha",jaký typ motoru mu vyhovuje.Někdo rád podrží motor pod krkem,a pak mu stačí i menší,"sportovněji laděný" objem.
Co se týče značky,je to dle mě víceméně jedno.Všechny nabízejí plus minus to samé.Ono,co se dá taky na tomto stylu vymýšlet.Snad jen Triumph šel svou cestou,jinak koncepce ostatních značek jsou si velmi podobné.Ale nejsem žádný znalec,třeba mě někdo vyvede z omylu.

VN ,VL intruder

16.1.2015 v 06:56 | Nahoru | #3
Jen dotaz- proč ne VN 1700,případně VN 2000 ?

VN ,VL intruder

16.1.2015 v 07:20 | Nahoru | #4
Takže asi takhle(to máš štěstí,že jdu zrovna kolem ):
Chceš cruiser?Chopper,power cruiser?
V jaké cenové hladině?Ročník?
Já mám zkušenost s motorkama z z cca 90tých let a staršíma...
Tam je jasně na špici
Suzuki (pokud pominu XV Wild Star od Yamahy,který přišel na sklonku 90tek) se svými vetřelci(Intruder).Buď lehkonohý, strhý Intruder VS 1400 s brutálním krouťákem(vzhledem k hmotnosti-cca 260kg)a chlazením vzduch olej.
Nebo Majestátní ingot VL 1500, kde je vše velké a poctivé(ale už je to holt otesánek).
Neslyšel jsem o žádném chronickém problému ...
Honda v té době měla své vodou chlazené VT 1100Shadow.Buď jako lehkonohý chopper(Spirit)na loukotích, nápadně se podobající vzoru z U.S.A.(byla tam vyráběná taky ), nebo cruiser C2, či retro C3 Aero...
Nevím o problémech,jen to je pochopitelně"jen" 1100!Některé detaily na mě působí trochu "plastově-lacině"...
Kawasaki do r.96 nabízela své VN 1500 ve dvou verzích chopperů.Lišily se celkovým designem(jeden na drátech s kapličkou rychloměru na nádrži,výfuky po obou stranách a jednodílným sedlem.Druhý na loukotích s budíky nad světlem a dvojdílným sedlem-takový "baroko"skoro jako Virago)...
Po r.96 krásný cruiser VN 1500 Classic(krááásná stylovka po vzoru Road Kinga).
Bohužel jsou známy problémy s vysokou spotřebou oleje, paliva a dokonce totálni destrukce motoru !...
No a Yamaha se svým Viragem 1100 je sice výborná motorka s fungujícím rámem i brzdami.Vitálním motorem,ale bohužel tak nějak nevypadá tak jak by chopper,či cruiser měl ...
Totální změna vzhledu s řadou Dragstar.Velmi povedený je hlavně cruiser 1100C!
Problém snad jen s volnoběžkou..Jinak super vzduchem chlazená motorka s imitací hard-tail rámu!
No a kultovní cruiser Wild Star(Road Star)1600/1700.Vzduchem clazený motor s královskou hřídelí, krásným, čistým designem, řemenem a prvotřídním zpracováním!Snad jen nepříslušící náklony v zatáčkách mu moc nesedí(škrtá brzo spodními tahy rámu ), ale kdo by to po něm chtěl že?!
Snad ti to trochu pomůže !(Měl jsem VS 1400 a dodnes na něj nedám dopustit!
Pokud bych měl zaujatě poradit, tak Wild Star 1600-1700,pak Intruder, Shadow, nebo Dragstar...

Naposledy editováno 16.01.2015 07:28:33

VN ,VL intruder

16.1.2015 v 07:54 | Nahoru | #5
Každý chválí svoje..... Několik jsem jich už vystřídal - vesměs chopper nebo cruiser. Zatím nejlepší ovladatelnost a jízdní vlastnosti měla vtx 1800. Letos bude nějaká kawa 1600-2000. Rozhodni se,která se ti líbí a na tu se posaď. Jestli ti bude sedět, tak si ji kup. Když ti přestane vyhovovat,tak prodat můžeš vždycky. J.
ps. jak píšeš 900ccm je málo. A na tvém místě bych šel/120kg/ vyloženě po 1500 a výš.

Naposledy editováno 16.01.2015 07:56:14

VN ,VL intruder

16.1.2015 v 09:19 | Nahoru | #6
Z toho co píšeš je zřejmé, že inklinuješ spíš ke cruiserům než chopperům. K tvému výčtu jenom pár postřehů viděno čistě subjektivně mýma očima. Na VL1500 jsem odjezdil skoro 50tis.km a téměř bez závad. Samozřejmě, že jsem za tu dobu něco na něm dělal, ale spíš kraviny. Vzhledem k tomu, že mám taky přes metrák, tak jsem podložkama a progresivníma pružinama trochu tunil přední vidlici, aby nebyla tak měkká, cca ve 40.000km jsem měnil ložiska v krku řízení, ale jinak jenom běžná údržba, tzn. co 6.000km výměna oleje jak v motoru, tak pro sichr i v kardanu (i když je tam předepsaná výměna co 12.000km), jednou za cca 15.000km synchro karbců a podobné prkotiny. Chronické problémy nemá, snad jedině je nutné občas seřídit dekompresory, jinak se mu při startu nechce přetlačit písty ve válcích. Z hlediska jízdních vlastností je VéeLko fest pohodlné(i když na Electru fakt nemá), spotřeba cca mezi 5 až 6 litry, ovladatelnost fajn, i když do utaženějších zatáček ho musíš trošku nutit, ale není problém jet stylem plotna plotna. Žádný supersport co se týče výkonu to není, ale na kochajdu moc příjemný stroj. A ve srovnání s Wildstarem jede o chloupek lépe. Jo a pokud by sis ho nakonec opravdu vybral, tak v každém případě brát model od r.v.2002 se dvěmi kotouči vepředu, protože jednokotouč spíš spomaluje než brzdí.
Kawa VN1600 (neplést se starší VN1500) jede svižněji, ale zatáčkovité úseky se mi s ní jezdily hůř, než s VL1500. Ale je pravda, že s VN1600 jsem najezdil úplné minimum, nicméně pro vlastní srovnání mi to stačilo. Jo a při mojí výšce téměř dvou metrů se mi na VN1600 nesedělo moc pohodlně, stejně jako mi moc nesedí XV1900 Midnight Star. U VL1500 i se svou výškou jsem seděl jakoby v motorce, kdežto u Kawy i Yamahy na motorce.
Na VTX1800 jsem se svezl kousek a jede jako když když býka nakopeš do koulí. Ale za prvé se mi fakt nelíbí (opět připomínám, že je to jenom o tom jak to vidím já) a za druhé kámoši co to mají většinou přiznávají spotřebu nad 7 litry.
Pokud bych si měl dnes vybrat jetého japonce, tak bych se zřejmě rozhodoval mezi Suzuki C1800, C1500BT (můj favorit), Yamahou XV1700 Roadstar a Kawasaki VN1700.

1 reakcí na tento příspěvek VN ,VL intruder

16.1.2015 v 10:54 | Nahoru | #7
hughes : ja som sedlal vl1500 a teraz mam vn1600tourer a mam opacne pocity... ci uz od pohodlia (kawa jednoznacne) alebo spolahlivosti (dekompresory+elektrika) alebo jazdnych vlastnosti...

(reakce na) VN ,VL intruder

16.1.2015 v 11:53 | Nahoru | #8
Dolman> Jak jsem psal, všechno je to strašně subjektivní. Mně to vyznělo tak jak jsem popsal, někomu jinému to může pasovat zase úplně naopak. Proto je nejlepší si to vyzkoušet na vlastní prdel a potom vybrat dle svého uvážení.

1 reakcí na tento příspěvek VN ,VL intruder

Skvělá odpověď, děkuji! 16.1.2015 v 12:54 | Nahoru | #9
Ono je hlavně pravdou, že pokud se ti motorka fakt líbí("chytne tě"), tak ji i lecos odpustíš!
Naopak pokud se necháš od někoho ukecat, nebo si zvolíš rozumovej kompromis, často máš pak sklony být nas.anej na každou, byť sebemenší hloupost
Pokud bys měl zájem,tak ti můžu poradit i s přímou koupí-jsme kousek od sebe.Kdyžtak mi písni napřímo...

1 reakcí na tento příspěvek VN ,VL intruder

17.1.2015 v 09:57 | Nahoru | #10
Všem děkuji za komentáře,
ještě popřemýšlím ale jsem zamilovaný do VN ještě přesně nevím obsah ale jak jste psaly 900 to nebude možná 1500,1600 dle financí a zajímavých kousku na trhu.
MOC VŠEM DÍKY
dám vám vědět jak jsem se rozhodl. Dávám si čas do jara.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VN ,VL intruder

17.1.2015 v 10:04 | Nahoru | #11
XAMIK> Nedávej, až začne sezóna, vyletí ceny o dvacku nahoru...

(reakce na) VN ,VL intruder

17.1.2015 v 12:34 | Nahoru | #12

rancher píše: XAMIK> Nedávej, až začne sezóna, vyletí ceny o dvacku nahoru...


Pravda, pravda. Už teď (kdy se to převalilo do r. 2015) jsem si všimnul, že u některých prodejců na cenách přiostřili. Jestli je to jen tím, že hodnota Kč jde stále k šípku, ale spíše, jak píšeš, den se prodlužuje a blíží se jaro. Takže neváhat.
Co třeba tato ? Líbí se mi hodně, hlavně to, že je ve velké výbavě.

Naposledy editováno 17.01.2015 12:46:26

VN ,VL intruder

1.2.2015 v 20:12 | Nahoru | #13
fatman> malá poznámka, Wilda nemá královskou hřídel, ale rozvodové tyčky ! Královskou hřídel má např. W650/800

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VN ,VL intruder

13.3.2015 v 06:30 | Nahoru | #14
fatman> Nazdárek tak peníze už mám pohromadě nějaké ty stroje už taky vybrané ale pořád se rozhoduji jestli starší stroj slabší za míň peněz : http://www.motorkar...i-vn-800-760054.html
Nebo raději připlatit a koupit novější a silnější :
http://www.motorkari...-classic-738910.html
jde o to peníze jsou i na druhou
Žena a můj mozek říká : ale jsem řidič MKD budu já mít čas???? nestačí mi ta levnější a slabší.... (varianta 1)
A moje srdce říká : je novější je silnější a je krásná... (varianta 2 )
to mám dilema co a ještě k tomu jsem nikdy na choperu nejezdil tak abych se z té 1600 nepo.....
škoda že neexistuje nějaká slušná půjčovna zaplatil bych si víkend a věděl bych jestli je to to pravé ořechové.
No nic zatím dám vědět do měsíce už něco bude ....

VN ,VL intruder

13.3.2015 v 06:33 | Nahoru | #15
Můj názor jsem už napsal

(reakce na) VN ,VL intruder

16.3.2015 v 08:35 | Nahoru | #16
XAMIK> Jestli si kamioňák, tak už máš provoz sakra přečtenej, takže to zvládáš "levou zadní" a můžeš se věnovat řízení mašiny. Takže 16-ka určo nebude problém. I když ta 8-mička má 40 kW a 16-ka jen 49 kW tak ono to není jen o kW-tech! Je to o objemu a tom krásným zátahu od nízkejch otáček. Cruisery jsou prostě pocitovka, jen-tak si to bublá a přitom to má sílu. To to osmikilo prostě nemá. Já bych se přimlouval za 16-ku - ale je to tvá volba a rozhodně ani 8kilčo není nic špatnýho - jen se to musí víc vytáčet.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Tokico - brzdové destičky Kawasaki VN 1500 PepaSahib 16 20.2.2024 v 17:16 lecomondo
Pokazil sa sytič a neide voľnobeh Kawasaki VN 1500 Osif 4 20.11.2023 v 13:11 Osif
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 326 29.9.2023 v 00:19 kudla009
Cruiser, brzdy a motory Honda VTX 1800, Kawasaki VN 1500, Yamaha XVS 1300A M... Kritix 3 31.7.2023 v 23:41 karel28
Cruiser, brzdy a motory Honda VTX 1800, Kawasaki VN 1500, Yamaha XVS 1300A M... Kritix 0 2.7.2023 v 20:30 Kritix


TOPlist