globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Závodní zapalování-zapojení
25.11.2014 v 11:19
Zdarec, mám takovou prosbu. Dokázal by mi někdo říct, kdy toto zapalování bude zapalovat? resp. kdy bude házet jiskru?. Snažím se dělat pokus a dát ho na babettu, jen potřebuju zjistit kdy zapaluje.
http://www.epitbike....niho-zapalovani.html

Naposledy editováno 25.11.2014 11:19:53

Závodní zapalování-zapojení

25.11.2014 v 11:33 | Nahoru | #1
hele tohle babetě nepomuže, pokud chceš otáčky, tak šáhni do výfukovýho kanálu a bude výsledek lepší než máš ted....

Závodní zapalování-zapojení

25.11.2014 v 11:35 | Nahoru | #2
Je to k ničemu..asi tak..a kdy ? Předstih až tak šíleným způsobem neovlivní to "dostanutí se do otáček" navíc babeta je dvoutakt s poměrně dost malým předstihem, ty se tam snažíš naroubovat něco, co má ten předstih řádově větší už v sérii..takže nic horšího, než ze se ti dětonačním spalováním rozsypou ojniční ložiska, případně něco dál se nestane.. a kdy bude házet jiskru ? v takovém bodě, jak si to číňan vymysel..babetí je s konstantním předstihem, pouze tyristorový spínač kdežto tady bude nějaká bagáž propustí a možná když nepřijde kouzelník tak iu dva tři operáky. Jinak řečeno k ničemu

Závodní zapalování-zapojení

25.11.2014 v 11:50 | Nahoru | #3
dobře, díky za vysvětlení :), zkusím si pohrát s kanálama a uvidíme co z toho bude :D

1 reakcí na tento příspěvek Závodní zapalování-zapojení

25.11.2014 v 11:59 | Nahoru | #4
Já bych se na to vysral.... možná pokud chceš něco udělat tak si kup laděný výfuk přesně na babetu, který je například naladěný na určité otáčky, úměrně s tím musíš sahat do kanálů ale tohle ladění je lepší nechat na někoho kdo ví co dělá..... sám bych se do toho nepustil

Závodní zapalování-zapojení

25.11.2014 v 12:13 | Nahoru | #5
Používají se zapalka z motorových pil nebo křoviňáků ;)

(reakce na) Závodní zapalování-zapojení

25.11.2014 v 12:49 | Nahoru | #6

VITEK_M píše: Já bych se na to vysral.... možná pokud chceš něco udělat tak si kup laděný výfuk přesně na babetu, který je například naladěný na určité otáčky, úměrně s tím musíš sahat do kanálů ale tohle ladění je lepší nechat na někoho kdo ví co dělá..... sám bych se do toho nepustil


Ale to u takového verglu jako je babeta ať si hraje a nezlobí, když se bude vrtat jenom v sacím a výfukovém kanálu a na přepouštáky nebude šahat tak se možná k něčemu dopracuje, a když dá ještě jiný karburátor a časem pořeší výfuk..proč ne..ale tím zapalováním cesta nikam nevede

Závodní zapalování-zapojení

25.11.2014 v 13:45 | Nahoru | #7
Pre: Jurasek, pozri na výfukové koleno a v prvom rade ho vyčisti, lebo je plné karbonu a potom si ho primeraj k výfuku a odrež čím bližšie k začiatku výfuku, tak aby to koleno netrčalo zbytočne do výfuku. Totiž dĺžkou toho kolena vo výfuku sa uberala max. rýchlosť. Na ten koniec nešahaj, len ho rozober a vyčisti, myslím to, čo je na konci výfuku. Vyčisti tiež výfukový kanál vo valci, tam je tiež plno karbonu, aj hlavu. Potom som videl na babetu piest s jedným krúžkom, mala by mať vyššie otáčky. hlavne namasti reťaz a poriadne nafúkaj pneu, existujú aj nejaké novšie gumy a sú tvrdšie ako origo. Ešte tam pasuje rozeta na zadné koleso s Korada, tá je menšia a pôjdeš rýchlejšie, ale s menšou akceleráciou a naopak, keď ju chceš do lesa a prevod do sily tak existujú menšie kolečká na prevod. Nech sa Ti darí!

Závodní zapalování-zapojení

26.11.2014 v 14:24 | Nahoru | #8
No uplný amatér v ladění zase nejsem :D, chtěl jsem si s tím motorem co nejvíc vyhrát a hlavně se na něm něco přiučit, popř i trochu zaexperimentovat. Nemám to na normální ježdění, chci si jen ověřit nějaké informace co jsem na internetu načetl a použít je v praxi :D. plánoval jsem klapkové sání, karburátor, pohrát si s kanálkama, popř. snížit hlavu, samozřejmě výfuk spočítaný přímo na babettu noa to zapalování, kvůli rychlejšímu nástupu do otáček. Je mi jasné že motor moc dlouho nevydrží, ale pokud se mi z něho podaří dostat nějaké ty koníky navíc na úkor životnosti, budu rád :D

Závodní zapalování-zapojení

26.11.2014 v 14:45 | Nahoru | #9
Dej do vyfuku derkovanou trubicku do prostoru napechuj vatu do vyfuku a potahne vic...

Naposledy editováno 26.11.2014 14:46:20

Závodní zapalování-zapojení

Skvělá odpověď, děkuji! 26.11.2014 v 15:36 | Nahoru | #10
No tak v tom prípade, keby som to mal robiť ja, a to nehovorím o ladení, ale iba o laických úpravách, ladenie = brzda , aby si videl čo si urobil, tak by som na to hodil výfuk s tou bombuľou zo simáka, videl som vo výklade v Mototechne vo Vrchlabí, vyleštil by som kanály, prípadne by som upravil kanály, keby som mal nejaký plánik na úpravu kanálov, na Pionier existuje na babetu asi nie, aspoň som o tom nepočul, ale, okopíroval by som aspoň ten prepúšťací kanál vo válci a dierku, prípadne dve dierky v pieste podľa Korada. Bez plániku by som do toho nebabral, na tvojom mieste, ja možno hej. Vyžaduje to vylisovať vložku a frézovať kanály ručnou frézkou, ja mám zubársku.Kolienko na karburátor s väčším priemerom,vyrobiť, na válci očividne väčší otvor ako na kolienku a samozrejme karburátor s väčším difuzorom. Dosiahol by si tým väčšie točky. Zapaľovanie pôvodné, lebo na tom novom nemáš cievky na svetlá. Čo sa týka nastavenia toho nového zapaľovania, musíš ho nastaviť podľa pôvodného zapaľovania, keď ho tam chceš dať. Efekt je v tom, že je ľahší rotor, čiže skôr dosiahneš maximálne otáčky tj. lepšie zrýchlenie. Čiže nastavíš si s pôvodným zapaľovaním bod zápalu cca 2,2 mm pred hornou úvraťou, zmeráš posuvným meradlom pozreš ako sa kryje značka na rotore so snímačom na statore. Značka by byť práve na snímači, a tak isto nastavíš aj nové zapaľovanie. No zapaľovanie je to posledné, čo by som riešil. To čo písal Kapitán Masakr je práve tá bombuľa na Simáka. Na dvojtakt musí byť bombuľa a potom, ako písal kpt. trubka s dierkami a okolo vata, rozmer, približne +-ako na každej 50cm mašine. To je elaborát, kto to prečíta dostane medailu. Už sa musím ísť zajtra previezť na dačom, lebo sa strašne nudím. Joj zabudol som za to klapkové sanie máš u mňa plus plne schvaľujem, 100x lepšie úprava, ako to zapaľovanie. Držím palce. Ono niekto sa môže s teba smiať, ale keď Ťa to baví, tak to je paráda, ja som videl Pekáč čo išiel 100 km/hod. Pozn.: U Vás Fichtl.

1 reakcí na tento příspěvek Závodní zapalování-zapojení

28.11.2014 v 12:46 | Nahoru | #11
díky všem za názory, ještě mám dotaz, myslíte že úprava babeťáckého válce na čtyřkanál by byla vůbec realizovatelná? :D, zatím jsem nenašel žádné plánky ani návody, zkusil bych se nechat inspirovat pionýrem. opět podotýkám že babetta je stará, válců mám víc, nějaké zkušenosti taky a hlavně mě to BAVÍ, jen pro rýpaly typu "kup tam nálepky a podobně..´" díky

Naposledy editováno 28.11.2014 13:18:37

(reakce na) Závodní zapalování-zapojení

28.11.2014 v 12:47 | Nahoru | #12
a rozhodně mi nejde o to, aby ten motor vydržel dalších 10t km

Naposledy editováno 28.11.2014 12:48:01

Závodní zapalování-zapojení

29.11.2014 v 09:53 | Nahoru | #13
Keď budeš babrať do valcu, najprv ho daj na výbrus čo najväčší, podľa toho jednokrúžkového piesta a potom daj pozor, keď vyrobíš nové kanály aby Ti nebehali cez nich zámky krúžku, alebo krúžkov, aby sa nepolámali. Možno by Ti stačilo len pôvodné rozšíriť, na začiatok. Rozširuj len do strán, aby si neporušil časovanie.

Závodní zapalování-zapojení

29.11.2014 v 12:00 | Nahoru | #14
ok a ještě mám dotaz..v čem je lepší ten jednokroužkový píst? pořád nemůžu najít rozumnou odpověď

1 reakcí na tento příspěvek Závodní zapalování-zapojení

Skvělá odpověď, děkuji! 29.11.2014 v 12:39 | Nahoru | #15
Dakedy motorky 2 takty mali 3 krúžky, potom dva a teraz už niektoré len po jednom. Podľa mňa, je to aby sa znížilo trenie a dosiahli vyššie otáčky. Avšak pri nižšších otáčkach a keď je motor , valec ojazdený, môže strácať tlak. Ja mám na 2takte po 1 krúžku na pieste, ale je aj verzia s dvojkrúžkovým piestom. Aj Korado motor Puch malo jedno, alebo dvoj krúžkový piest. Robil som aj takú jednu babetu, čo mala jeden krúžok. A tú úpravu s pomocným kanálom vo valci a otvorom v pieste by si mohol jednoducho urobiť s najmenšou námahou. Len si zisti kde je tá drážka vyfrézovaná, vybrúsená na válci Korado a kde je v pieste vyvŕtaná dierka, prípadne dve. Je to jednoduchá úprava a perfektne zlepší plnenie.Funguje to tak, že priamo cez tú dierku v pieste a drážku- pomocný kanálik prúdi zmes rovno z priestoru kľuky do spaľovacieho priestoru. Ja som na to čumel jak puk, fakt frajer čo to vymyslel. Keď chceš pošle ti škicu na pochopenie.

Závodní zapalování-zapojení

29.11.2014 v 13:44 | Nahoru | #16
něco takového jsem myslel, akorát tady je to na simsonovi

(reakce na) Závodní zapalování-zapojení

29.11.2014 v 13:50 | Nahoru | #17
krokoš> týjo kdyby jsi mi poslal nějaký ten náčrtek byl bych moc rád, zkusím to promyslet, něco propočítat a pohledat , každopádně děkuju za každou radu

Závodní zapalování-zapojení

29.11.2014 v 14:02 | Nahoru | #18
Na tom netreba nič prepočítavať, okrem peňazí . Idem dačo načarbať.

Závodní zapalování-zapojení

29.11.2014 v 14:10 | Nahoru | #19
A co světla? tohle je zapalování bez světelné cívky ne? to by si tam musel dát blikačky z kola

Závodní zapalování-zapojení

29.11.2014 v 14:13 | Nahoru | #20
nemám to na ježdění po cestě

Závodní zapalování-zapojení

29.11.2014 v 14:43 | Nahoru | #21
Neviem, to zapalko tam nedáš len tak to je na švortakty a Ty by si tam musel robiť redukciu na stator, lebo to tam nenaskrutkuješ . Neviem či bude pasovať rotor na kľuku. Tu je tá škica toho prefukového kanálu z Koráda. Niektoré Korada ho nemali. Pozri v obchode valec na Korado v akej polohe je ten kanál voči prefukovým kanálom.




Ja som to osobne nerobil, tú drážku, ale na tom motore Puch s Korada to je a malo by to fungovať aj na Babete, ber to ako inšpiráciu.

Závodní zapalování-zapojení

29.11.2014 v 14:59 | Nahoru | #22
no redukci už mám vysoustruženou, musím jenom zjistit kdy ten čínský zmetek zapaluje :-/ , staré zapalování tam můžu dát kdykoliv ..už je mi to jasnější, jenom prosimtě, jestli to chápu dobře, toto, přes tu drážku se děje když jde píst dolů že?, tím pádem se do spalovacího prostoru dostane víc paliva?

Závodní zapalování-zapojení

29.11.2014 v 14:59 | Nahoru | #23
jinak díky moc za ochotu!

Závodní zapalování-zapojení

29.11.2014 v 15:09 | Nahoru | #24
Toto sa deje keď je prefuk, preto som napísal aby si pozrel do valca Korada, kde to je. Je to oproti výfuku, ale od vrchu valca to musíš odmerať. Viac paliva sa tam nedostane, ale viac zmesi z kľukového priestoru, to je ako rozšírenie kanálov. Je to omnoho ľahšie vyrobiteľné a nemáš tam žiadny problém so zámkami krúžkov. Keď Ti to zapalko pofachčí tak tam nejak primontuj aj svetelnú cievku a môžeš aj na cestu.

Závodní zapalování-zapojení

2.12.2014 v 13:34 | Nahoru | #25
Tu máš foto toho piesta s otvormi, pre inšpiráciu, bacha piest s Korada nedáš do Babety. Potom napíš, čo si poriešil bude to mňa a isto aj ostatných zaujímať.




Pozor, teraz som si to všimol, otvory sú vŕtané šikmo s ohľadom na prúdenie zmesi.

1 reakcí na tento příspěvek Závodní zapalování-zapojení

2.12.2014 v 13:57 | Nahoru | #26
http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=77445
trochu ladění dvoutaktu

Naposledy editováno 02.12.2014 13:57:41

Závodní zapalování-zapojení

4.12.2014 v 12:20 | Nahoru | #27
supr, díky moc všem, zatím to jenom plánuju, teď je toho ve škole docela dost a v lednu zkouškové, do té doby budu asi jenom teoretizovat a potom bych se do toho chtěl pustit na plno

(reakce na) Závodní zapalování-zapojení

4.12.2014 v 12:28 | Nahoru | #28
novej> díky zlepšilo mi to náladu při učení

Závodní zapalování-zapojení

7.12.2014 v 15:36 | Nahoru | #29
Mám zapalování z pitbike na ČZ 150C. Zapalování zapaluje přesně když je magnetický "knoflík" proti Hallovce (snímač). To závodní je koncipované nějak jinak, já dával klasiku, ale snímač tam vidím taky, tak to bude stejné. Jinak ono je to celkem jedno kdy to zapaluje, protože stejně to pak musíš doladit až to bude na stroji. Jezdit, ladit, natáčet a pootáčet, dokud to nepojede tak jak má.


Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist