globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Motokára
26.10.2014 v 23:06
Dobrý den, chtěl bych zeptat jestli je dobrý nápad udělat motokáru jen na třech kolech
Jako má hadraplan a jestli by to šlo udělat z pincka

Motokára

26.10.2014 v 23:31 | Nahoru | #1
Dobrý nápad to není ani náhodou, jelikož tříkolka se už z principu velmi snadno převrací (dnes známé terénní čtyřkolka byl původně tříkolové a přechod na čtyřkolovou konfiguraci nebyl bezdůvodný - a i tak je čtyřkolka velice nebezpečná) a navíc motor Jawa 50 bude pro takové vozítko slabý a vzhledem k nízké rychlosti se bude i snadno přehřívat.
Spolužák měl kdysi něco na způsob "motokáry", spíš to bylo vzhledově a konstrukčně podobné malotraktoru TK 4x4, kola z kotouče a motor Jawa 250, umístěný vzadu za sedačkou. Byla to spíš hračka, nijak závratně rychle to nejezdilo, nakonec to šlo na rozborku. tak uvažuj, jak asi vozítko stavby skutečné motorkáry může rozhýbat motor 50ccm. Pro stavby motorkár byl dost používán motor ČZ175.

2 reakcí na tento příspěvek Motokára

27.10.2014 v 05:45 | Nahoru | #2
Vyjimecne nesouhlasim s J.M.K.
2T padsatka to v pohode utahne s vlastni vahou 250kilo + dva lidi k tomu. Motor s ventilatorem, 4 q prevodovka, zpatecka. Jezdi to povolenych 45km/hod kopec nekopec a do tech 50 je to stabilni...
Delali to Italove v sedmdesatych a osmdesatych letech [bila] a pak i Madari [cervena]. Ta madarska nevim, mela by mit stejne parametry. Italskou mame - tak si myslim ze z fichtla s poresenym chlazenim to bude O.K.








Motokára

27.10.2014 v 10:28 | Nahoru | #3
vsechno jde. cim min kol tim mensi stabilita ale jde to.

(reakce na) Motokára

27.10.2014 v 11:09 | Nahoru | #4
sered> BMA Amica znám, jenže to je dvouválec, ten přeci jen táhne o trochu lépe a hlavně má nucené chlazení - přesně na to jsem poukazoval. Pár motokárových staveb jsem už viděl a vesměs měly motor ČZ175, umístěný vzadu za sedačkou, ale trochu ke straně, aby na něj alespoň trochu foukalo. Pincek ale nějaké pomocné chlazení chtít bude, i když se na něj dá vějířová hlava.

Motokára

27.10.2014 v 11:10 | Nahoru | #5
ale jedno kolo bude v zadu, ve předu to je na hovno to vim ze se to bude prevazovat ale v zadu to bude v pohodě a motor bych dal z 250-ky jen bych vzal z pincka jenom nejaky soucastky

Motokára

27.10.2014 v 11:17 | Nahoru | #6
Tříkolka s jedním kolem vzadu se také relativně lehko převrací v utažených zatáčkách - právě díky tomu byl vynalezen torzní stabilizátor. Ale záleží na rozvoru, rozchodu, výšce těžiště, tvrdosti per a tlumičů - je tam kupa parametrů, co ovlivní stabilitu. A s motorem 250 to pojede slušně jen, bude-li umístěn vzadu, pozor na to, aby byl dostatečně ofukován.

1 reakcí na tento příspěvek Motokára

27.10.2014 v 11:23 | Nahoru | #7
Ono by to šlo,ale nevím,jak dalece budeš úspěšný v domácich podmínkách...motor si myslím,bude slabej - vzhledem k tomu,kolik na tom strávíš času,se ani pořádně neprojedeš. Jinak si nastuduj třeba tříkolku,kterou vyrábí Can-Am...tímhle směrem (co se týče koncepce) bych se pustil , ale jak říkám , v domácích podmínkách....

(reakce na) Motokára

27.10.2014 v 13:54 | Nahoru | #8
vikik> no já jsem si to představoval jako takovej očesanej a menší velorex

1 reakcí na tento příspěvek Motokára

27.10.2014 v 14:25 | Nahoru | #9
Jsem si hned vzpomněl na Mr. Beana

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motokára

27.10.2014 v 14:57 | Nahoru | #10
Tagstein> Myslíš tu tříkolovou dodávku, co se tam párkrát také převrátí na bok, ne? Vždycky jsem pátral po tom, co to bylo za výrobce a typ, bohužel neúspěšně. Ale jednou, před léty, u nás na parkovišti, stál Reliant Rialto.

(reakce na) Motokára

27.10.2014 v 15:33 | Nahoru | #11
J.M.K.> Nase BMA Amica je JEDNOVALEC 50ccm!!!

(reakce na) Motokára

27.10.2014 v 15:57 | Nahoru | #12
sered> Tyhle tříkolky a jim podobné vozítka jsem letos potkával v Albánii a byla to pro mě fakt kuriozita.Zvláště v zatáčce když se tohle monstrum na vás vyřítí máte opcit že se to musí každou chvíli převrátit na bok

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motokára

27.10.2014 v 16:49 | Nahoru | #13

J.M.K. píše: Tagstein> Myslíš tu tříkolovou dodávku, co se tam párkrát také převrátí na bok, ne? Vždycky jsem pátral po tom, co to bylo za výrobce a typ, bohužel neúspěšně. Ale jednou, před léty, u nás na parkovišti, stál Reliant Rialto.



Myslím, že v Beanovi je Reliant Regal

Nebo Robin



Naposledy editováno 27.10.2014 16:51:07

(reakce na) Motokára

27.10.2014 v 17:00 | Nahoru | #14
Tagstein> Děkuju... nejspíš je to Regal Supervan:



Motokára

27.10.2014 v 17:24 | Nahoru | #15
me napadlo :) se bude blbe vyhejbat kanalum :)

Motokára

27.10.2014 v 18:53 | Nahoru | #16
od starší generace vím že pré prchající stan měl naopak výbornou stabilitu a že pré ho nebylo možný otočit na boudu
dvě kola vepředu jsou dobrý, však tam se to v zatáčce zapírá.
ale motor z fichtla by byl málo, těch 3,5k brečí aji když táhne rám 60 kilo a děcko na hřbetě, spiš by mě zajímal motor 350 se zpřevodováním na maximálku tak 60-80

Motokára

29.10.2014 v 01:00 | Nahoru | #17
A ja si zase říkám, jestli ma vůbec význam to stavet. Při cenach za jaký se daj dneska sehnat jety čínský čtyřkolky.

Motokára

29.10.2014 v 06:25 | Nahoru | #18
Sousedovic kluci jezdí motokáru poháněnou fichtlím motorem, těch 35 km/h to udělá, nepřehřívá se to ani v létě.. nucené chlazení není a nejezdí s tím závody, ale vždy pár minut v kuse... upaluje to krásně i s dospělým.
Možná prostě zakladatel tématu chce stavět 3kolku, kterou nekoupí, možná prostě chce stavět a mít radost ze svého výtvoru... a za třetí, ta věc, když ji postaví, bude navěky.

2 reakcí na tento příspěvek Motokára

29.10.2014 v 12:42 | Nahoru | #19
Když hadraplán, tak takový...








1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motokára

30.10.2014 v 00:16 | Nahoru | #20
[quote=Zdenalbenal]Když hadraplán, tak takový...

toto

(reakce na) Motokára

5.11.2014 v 17:26 | Nahoru | #21
čezetdolf> Ale kdeže, v tom je třináctistovka Kawasaki...a to jede to trochu jinak .

(reakce na) Motokára

6.11.2014 v 15:23 | Nahoru | #22
Zdenalbenal> Co je v něm za motor? Vypadá to na třívál, ale tvar hlavy mně nijak povědomý není.

1 reakcí na tento příspěvek Motokára

6.11.2014 v 16:08 | Nahoru | #23
Majitel říkal, že je to třináctistovka Kawasaki.
Jaký model nevím, počet válců - dyť ono je to jedno...
Ale myslím si, že je to čtyřválec. Páč to jak čtyřvál vrčelo - co vrčelo, ječelo!
"Třítakt" je na ucho kapken jiný.

(reakce na) Motokára

8.11.2014 v 11:48 | Nahoru | #24
Zdenalbenal> Děkuju, mě právě trochu mátly ty tři filtry. A ten "karavan" nejspíš bude komplet samodomo, takový jsem zatím neviděl.

Motokára

8.11.2014 v 15:48 | Nahoru | #25
...no esli to néni šestiválec...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Typ Jawa 250 panelky Jawa 250/559, Jawa 250/590, Jawa 250/592, Jawa 250/5... Mario853 5 7.10.2023 v 21:25 cmiral
Ultrazvuk - čištění karburátorů Pra... Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 250/590, Jawa ... vrbkys 11 7.9.2023 v 15:10 Jenik789
Výpis technických dat pro stk Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 250/553 zdenekmoped 4 11.7.2023 v 17:49 jandaxx
určení typu jawa motorky [1, 2] Jawa 250/553 pornopoet 36 27.8.2022 v 15:08 Johny_Servis
Cinkání krytů předních tlumičů Jawa... Jawa 250/559, Jawa 350/361, Jawa 350/360 Panelka, Ja... Muluri 17 22.8.2022 v 10:45 KAWAHAB


TOPlist