globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: snížení
18.10.2014 v 12:52
potřeboval bych poradit se snížením Hondy CB500 r.v. 1997 pro manželku. sedlo jsme snížili přečalouněním co to šlo, ale pořád by to ještě o pár cm chtělo snížit. prosím o radu. díky





1 reakcí na tento příspěvek snížení

18.10.2014 v 13:00 | Nahoru | #1
Tak klasicky delší kosti a popustit přední vidle v brejlích...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) snížení

18.10.2014 v 13:44 | Nahoru | #2
vikik> nevíš kde by se daly sehnat za rozumny peniz, je to prece jen starsi starsi kousek, do 2ky bych do toho asi byl ochotny investovat.

(reakce na) snížení

18.10.2014 v 18:10 | Nahoru | #3
drobek.mch> Vyndej ty stary, a podle nich nechas udelat treba z nerezu novy o kus delsi.

snížení

18.10.2014 v 18:24 | Nahoru | #4
A nemá to náhodou dva zadní tlumiče po stranách? Tam budeš kosti přepákování hledat asi dost těžko.
Jedině použít nějaké kratší tlumiče, anebo je nějak upravit, anebo upravit jejich uchycení. Ale nevím, nikdy jsem s něčím takovým nesetkal.

snížení

18.10.2014 v 19:07 | Nahoru | #5
Tady kosti na tlumičích asi jentak neuděláš, jak se píše výše CB má tlumiče uchycený po stranách přímo přes oko tlumiče na rám. Jedině jí ještě popustit ve vidlích vepředu a tlumiče dát na co nejměkčí nastavení aby si mašina co nejvíc sama sedla.

1 reakcí na tento příspěvek snížení

18.10.2014 v 19:16 | Nahoru | #6
a nefungovalo by něco jako změna úhlu tlumičů (že bych nechal udělat nějaký mezikus z nerezi, který by na kyvce posunul uchycení tlumiče dozadu) tak aby si motorka sedla, manželka je to svou váhou nijak nesníží. Kdy6 jsem to zkoušel jen popustit na vidlích, tak z toho měla spíše pocit že se motorka zvedla

nemám s tím žádné zkušenosti, jen plácám, taky nevím, jestli by to nebylo nebezpečné, že by třeba tlumiče nefungovaly

snížení

18.10.2014 v 20:16 | Nahoru | #7
Osbně netušim jakym mezikusem by se tohle dalo řešit aby to bylo bezpečný. A vařit na to další úchyty by asi taky neblo nic extra. Jediný co mě napadá (ale sám nevim jestli to není úplná kravina) zkrátit samotnou pružinu tlumiče. Teorticky by si to pak mělo sednout. Ale aby pak tlumiče nechodily nadoraz v každý díře.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) snížení

18.10.2014 v 20:41 | Nahoru | #8

drobek.mch píše: a nefungovalo by něco jako změna úhlu tlumičů (že bych nechal udělat nějaký mezikus z nerezi, který by na kyvce posunul uchycení tlumiče dozadu) tak aby si motorka sedla, manželka je to svou váhou nijak nesníží. Kdy6 jsem to zkoušel jen popustit na vidlích, tak z toho měla spíše pocit že se motorka zvedla

nemám s tím žádné zkušenosti, jen plácám, taky nevím, jestli by to nebylo nebezpečné, že by třeba tlumiče nefungovaly



Tady sis odpověděl perfektně sám vykoumat šikovné mezikusy a tlumiče na kyvce posunout lehce dozadu, moto klesna a prodloužením páky+skloněním tlumičů i lehce změkne.
Následně lehce popustit i vidle a pohoda

snížení

18.10.2014 v 20:46 | Nahoru | #9
A ani navaření, druhých úchytů na kyvnou, bych se vůbec nebál
Spíš okoukni, zda na pravé straně je dost místa pro posunutí tlumič vzad a nedostaneš se do kolize s brzd.třmenem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) snížení

18.10.2014 v 20:49 | Nahoru | #10
PETARDAK> pokud funguje fyzika, tak posunutím tlumičů na kyvce dozadu sice moto sníží, ale určo nezměkne, ale naopak...
e: ale nebude to nic extrémního...pokud je štelování tuhosti pružin, dá se to povolit

Naposledy editováno 18.10.2014 20:51:45

(reakce na) snížení

18.10.2014 v 21:11 | Nahoru | #11

choze69 píše: PETARDAK> pokud funguje fyzika, tak posunutím tlumičů na kyvce dozadu sice moto sníží, ale určo nezměkne, ale naopak...
e: ale nebude to nic extrémního...pokud je štelování tuhosti pružin, dá se to povolit



Fyzika funguje ale tím že prodloužíš jen jedno (dolní) rameno trojúhelníku a tlumiče se "sklopí" změníš progresi a moto lehce změkne...

snížení

18.10.2014 v 21:21 | Nahoru | #12
a nebo tím prodloužíš páku na kyvce??

snížení

18.10.2014 v 22:16 | Nahoru | #13
Co jsem tak zběžně pochytil, tak se dá koupit, anebo spíš nechat udělat, vehement který posune uchycení tlumičú na kyvce víc dozadu (lowering blocks). Fotku nemám a nechce se mi hledat, ale asi si to dokážeš představit. Ale vesměs se od toho odrazuje. Tlumiče jsou pak víc "šikmo" a nefungujou správně.
Lepší řešení by byly kratší tlumiče. Třeba Hagon dělá všecko možné. Od nich jsem kupoval tlumiče na ER-5. Ale bude toho víc.

snížení

19.10.2014 v 08:12 | Nahoru | #14
ještě může mít snížení jeden vedlejší nepříjemný efekt - škrtání v zatáčkách stojanem po zemi.
Já na Fazera kupoval tvrdší pružinu a posunoval bočák, abych v levé zatáčce při jízdě ve dvou neryl bočákem asfalt - fakt nepříjemná záležitost.

snížení

19.10.2014 v 17:47 | Nahoru | #15
předek spustit v brýlích, použít měkčí pružinu, případně pružinu kousek zkrátit
zadek kratší tlumiče, popř. měkčí pružinu, nebo prohloubené misky pružin- změkčí, sníží.
motorku snížit ve předu i v zadu o stejnou výšku, aby se nezměnil úhel před. vidlice

snížení

19.10.2014 v 20:06 | Nahoru | #16
super díky za rady, zkusím to vykoumat
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
kód barvy tmavě zelené Hondy Honda CB 500 PidaCZ 7 2.5.2024 v 16:27 Gahan37
CB 500 Palivový ventil daruji Honda CB 500 mta 1 9.4.2024 v 09:27 yan71
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
radost Honda CB 500 Sunshine011 16 20.11.2023 v 07:08 ja1
Ukazatel zařazené rychlosti CB 500 ... Honda CB 500 Starouš1968 4 14.10.2023 v 21:40 Kokin


TOPlist