globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Regulátor napětí odchází
3.10.2014 v 21:37
Ahoj mám na vás takový dotaz, zda -li jste se už někdo setkal s tím že mu opakovaně odchází regulátor napětí. Vždy drží nějakou dobu a pak z ničeho nic je v háji i s baterkou, letos už 3 regulátory a baterky. Případná rada co s tím by se hodila :)

Regulátor napětí odchází

3.10.2014 v 23:02 | Nahoru | #1
Ahoj, resil jsem to same je to problem u GSX-r 750 a 600 (rocniky 2006-2007) je to kvuli tomu, ze je od vyroby spatne umisteny regulator. Uz mi odesel 2x. Tedko +minulou sezonu. Na forech pouze s gsxr typem to lidi pisou porad i treba 2-3x vymenny regulator.

Co jsem se naucil:
-nejhorši jsou letni mesice, kolony -> vysoky teploty
-z te plochy vzadu se zatavenýma kabelama nemusi ani "Vykukovat" kabel a stejne muze byt regulator spatnej
-nekupovat ebay(levny-jsou tam dva druhy extra levny kolem 1k a druhy kolem 2k) + vrakac regulator
-koupit pouze novy OEM regulator pekne s peceti od Suzuki (na Ebay jsem kupoval za 4k se vsim do CR-jen doprava kolem 2-3 tydnu) na partsdepot maji sileny dodaci terminy +cena je premrstena (7k)
-max je napeti na baterce je 14.0 – 15.5 V pri 5 000 r/min
-regulator odchazi postupne -poznate to tak, ze zacne spatne startovat motorka, jakoby by byla spatne baterka -a ona je, ptz do ni jde vetsi napeti nez by melo.
-kdyz se to stane nesmi vam motorka chcipnout a da se na co nejmensi otacky dojet domu
-kdyz tak nastartovat pres kabely ta baterka to vydrzi, ale nesmi to chcipnout
-regulator mi odesel, tak ze motorka jakoby piskala z motorky sel dym a smrad, ale vse ok jedine co to odneslo byl regulator +baterka-> nejakym zazrakem odejde pouze baterka+regulator zbytek do prezije v pohode (snad, zatim to nic divneho neudelalo :))

Jak tomu predejit(zatim to funguje):
-presunout regulator od chladice na nejake misto mas relativne dve moznosti-dle gsxr fora jsem videl:
a) regulator dat do aiboxu -prodlouzit kabely-vyhoda lepsi pristup, ale v praxi nevi, nevim
b) soupnout regulator bokem na ram kde je vetsi proudeni vzduchu-to mam tedko ja a zatim ok.
Viz odkaz s konstrukcni montazi:
Regulator premisteni obrazky

moje upravy+baterka:

















Ram GSXR 2008 zmena pozice:


A baterka se mi v obou pripadech pekne nafoukla :)

P.S. Gsxr 1000 to ma pod sedackou a gsxr 2008 (750 i 600) maji v ramu speacialni misto pro ten regulator aby nedochazelo k tomu prehrivani

Naposledy editováno 03.10.2014 23:09:03

Regulátor napětí odchází

3.10.2014 v 23:16 | Nahoru | #2
Koupil bych nakej ceskej - ja mam ted doma elesys a vypada ze ten uchladi hodne - asi dvakrat tezsi nez origo
Ten origo regler si totiz moc nevi rady s prechodovejma odporama co se casem v elektroinstalaci zhorsuji - casto pomaha natahnout novy draty z regleru primo na baterku..

Ignitech a vape jsou taky provereny ze funguji...

Jo a hlavne promerit vse co je treba, aby treba nebyl ko altik...

Regulátor napětí odchází

4.10.2014 v 07:27 | Nahoru | #3
Asi tak jak pise Assassin: pred opkovanejma vymenama regleru nejdriv promerit nabijeci soustavu. Navod JAK se tady vyskytuje asi 1000x.
Teprve kdyz se presvedcis ze neni v haji altik koupit regler i s baterkou. Abys kupoval opravdu naposledy, tak doprucuju VAPE, prodlouzit kabely [nezprasit to, jdou tam velky proudy, tj.spravnej pruzez a fastony ktery snesou velky proudy] a soupnout ho bokem na ram!
Kdyz to udelas timhle zpusobem a nenasel pred tim pri mereni jinou chybu MELO BY TO PREZIT MOTORKU!

Naposledy editováno 04.10.2014 07:29:48

1 reakcí na tento příspěvek Regulátor napětí odchází

4.10.2014 v 09:46 | Nahoru | #4
Oono taky při odejítí regulátoru většinou dostanou pohulit i samotné kabely resp fastony od alternátoru či spojovací kabel mezi alternátorem a regulátorem, pokud se nevymění i s konektory po první poruše tak bude posléze odcházet stále.. Taktéž je třeba připomenout, že jsou to regulátory zkratové tudíž všechno nad jistou mez jde to tepelných ztrát, proto neušetříme regulátoru tím, že budeme jezdit jako světlušky bez světel a spotřebiču ALE NAOPAK tím, že v maximální míře užijeme energie v spotřebičícha regulátor ji pak nemusí zbytečně protápět

(reakce na) Regulátor napětí odchází

4.10.2014 v 11:00 | Nahoru | #5
hrnous> o tech fastonech jsem mu psal. Ale stejne tak dulezity je netahat kabely oblibenou jednapetkou ale kabelem pro dany prud!

Regulátor napětí odchází

4.10.2014 v 11:38 | Nahoru | #6
Takže, provedl jsem pár měření a nejsem z toho moc moudrý:
Měření statoru:
- odpor mezi cívkami 0,60 Ohm (za studena)
- izolační odpor na kostru při 100V 1,5GOhm za studena, za ohřátého motoru 700MOhm (při vychladnutí se dostane zpět na 1,5GOhm)
- napětí při 5000 ot/min 58V AC mezi všemi (na prázdno)
- zkratový proud mezi cívkami při volnoběhu 2x 16,95A AC a 1x 16,70A AC (potenciálně špatně?)

Regulátor mam jiný, zaručeně funkční momentálně:
- při volnoběhu dává na baterku 14,5V a při přidání plynu na 5000 ot/min toto napětí klesá na 14,1V (u yamahy FZ8 jsem naměřil 14,5V volno běh a při pridání na 5k 14,6V)

Tak teď babo raď :)

Naposledy editováno 04.10.2014 11:40:33
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 25 2.5.2024 v 19:18 Krovak
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 5 5.1.2024 v 23:47 RTSbike
Čištění vany Suzuki GSX-R 750 RTSbike 26 13.12.2023 v 05:01 RTSbike
Rozbor benzínu Suzuki GSX-R 750 RTSbike 3 19.11.2023 v 22:24 RTSbike
Únik oleje Suzuki GSX-R 750 RTSbike 9 16.10.2023 v 20:13 RTSbike


TOPlist