Téma: 207 ála chopper
16.9.2014 v 14:51
Dobrý den,
uplynulý víkend moc počasí nepřálo práci venku na chalupě, proto jsem se rozhodl, že trochu poklidím ve stodole. No a mezi ostatními skvosty jsem našel i babču 207, kterou mi kdysi daroval kamarád, že prý byla 2x pod vodou při povodni (má chatu někde na Berounce) a že už jí nehodlá opravovat. Hned mně napadlo, že jezdit motorově do hasičárny a do vedlejší vsi na nohejbálek, bude mnohem pohodlnější, než trpět na bicyklu. A že jsem trochu hračička a taky je potřeba od práce na chalupě trochu relaxu, rozhodl jsem se, že babču nejenom zprovozním, ale také trochu vytuním. Nemám k dispozici CNC obráběcí stroj jako Ondrero, abych vytvářel vlastní součástky, ale ve vsi se najde starý soustruh a základní dílenské vybavení také mám. Proto nelze očekávat profesionální dílenské zpracování, ale zároveň bych se chtěl v co největší míře vyhnout vyloženým "prasárnám"
Nuže, první přišla na řadu základní rozborka rámu, odbahnění wapkou a demontáž všeho, co již bylo zničené korozí. Poté jsem zadumal nad základním konceptem nově pojaté babči a přišla na řadu flexa a svářečka. Jak dopadlo mé sobotní snažení, můžete posoudit sami na přiložené foto. Je to poskládané jen tak halabala, abych si lépe představil kudy půjdu dál.
Dále se budu zaměřovat na opravy a úpravy jednotlivých částí babči, tak jak čas dá, a pokusím se pomocí pořizování fotodokumentace, podělit se s Vámi o dosažené výsledky





uplynulý víkend moc počasí nepřálo práci venku na chalupě, proto jsem se rozhodl, že trochu poklidím ve stodole. No a mezi ostatními skvosty jsem našel i babču 207, kterou mi kdysi daroval kamarád, že prý byla 2x pod vodou při povodni (má chatu někde na Berounce) a že už jí nehodlá opravovat. Hned mně napadlo, že jezdit motorově do hasičárny a do vedlejší vsi na nohejbálek, bude mnohem pohodlnější, než trpět na bicyklu. A že jsem trochu hračička a taky je potřeba od práce na chalupě trochu relaxu, rozhodl jsem se, že babču nejenom zprovozním, ale také trochu vytuním. Nemám k dispozici CNC obráběcí stroj jako Ondrero, abych vytvářel vlastní součástky, ale ve vsi se najde starý soustruh a základní dílenské vybavení také mám. Proto nelze očekávat profesionální dílenské zpracování, ale zároveň bych se chtěl v co největší míře vyhnout vyloženým "prasárnám"
Nuže, první přišla na řadu základní rozborka rámu, odbahnění wapkou a demontáž všeho, co již bylo zničené korozí. Poté jsem zadumal nad základním konceptem nově pojaté babči a přišla na řadu flexa a svářečka. Jak dopadlo mé sobotní snažení, můžete posoudit sami na přiložené foto. Je to poskládané jen tak halabala, abych si lépe představil kudy půjdu dál.
Dále se budu zaměřovat na opravy a úpravy jednotlivých částí babči, tak jak čas dá, a pokusím se pomocí pořizování fotodokumentace, podělit se s Vámi o dosažené výsledky





1 reakcí na tento příspěvek 207 ála chopper
Hipikuv fotr?



1 reakcí na tento příspěvek 207 ála chopper
A jak se bude rozáčet, když zbytky šlapátek vidím někde úplně jinde?
Fandím Ti, ale drobná rada: krček řízení to bude chtít pořešit, měli jsme kdysi v podobném ražení udělanou Jawu, ale krk řízení dosttával docela kapky... Ale už to tu někdo říkal...
Naposledy editováno 16.09.2014 16:15:22
Fandím Ti, ale drobná rada: krček řízení to bude chtít pořešit, měli jsme kdysi v podobném ražení udělanou Jawu, ale krk řízení dosttával docela kapky... Ale už to tu někdo říkal...
Naposledy editováno 16.09.2014 16:15:22
Juj, nemyslel jsem, že bude takový ohlas, a přitom jde o takovou blbost, že?
Kostra sedadla je nasazená pouze pro představu výšky posedu, púvodní povlak zpuchřel, bude provedeno nové čalounění sedáku i opěradla, aby prdka byla jak v peřince.
Startování bude napasováno ze starého křoviňáku lankové. Skládá se z domečku s cívkou s lankem a zpětné pružiny a vnitřní části "rozběhového cvrčka" připevněné na klikový hřídel. Jelikož je startování pravotočivé, bude muset být startér připevněn na straně magneta. K tomu účelu budu muset vytvořit místo původního plastového krytu nějaký nový držák domečku cívky a na rotor magneta nějak připojit rozběhového cvrčka. Konstrukční detaily zatím neřeším, neb motor je v současnosti jedna velká koule zaschlého bláta.
Ještě prozradím jednu věc, kterou již vím teď, jako u pořádnýho čopra nebude náhon řešen řetězem a zubatou rozetou, anébrž řemenicemi a plochým drážkovým řemenem
Kostra sedadla je nasazená pouze pro představu výšky posedu, púvodní povlak zpuchřel, bude provedeno nové čalounění sedáku i opěradla, aby prdka byla jak v peřince.
Startování bude napasováno ze starého křoviňáku lankové. Skládá se z domečku s cívkou s lankem a zpětné pružiny a vnitřní části "rozběhového cvrčka" připevněné na klikový hřídel. Jelikož je startování pravotočivé, bude muset být startér připevněn na straně magneta. K tomu účelu budu muset vytvořit místo původního plastového krytu nějaký nový držák domečku cívky a na rotor magneta nějak připojit rozběhového cvrčka. Konstrukční detaily zatím neřeším, neb motor je v současnosti jedna velká koule zaschlého bláta.
Ještě prozradím jednu věc, kterou již vím teď, jako u pořádnýho čopra nebude náhon řešen řetězem a zubatou rozetou, anébrž řemenicemi a plochým drážkovým řemenem

1 reakcí na tento příspěvek 207 ála chopper
Zeptej se tohoto třeba ti to vylepší.

1 reakcí na tento příspěvek 207 ála chopper
Navarson> Jestli chceš, smrdí mi v garáži jedna 207, má ucpanej výfuk, ale jinak občas jede. Něco chybí, ale jinak je celkem OK. Tak jestli chceš, tak za litr je tvoje.
Tak jsem v pátek odpoledne a kus soboty na chalupě pokračoval v proměně babči, tady je výsledek. Většina rámu a kola jsem cáknul plničem a poté kovářskou černí, Je to matová barva s kousky práškového hliníku, po zaschnutí s hrubou strukturou povrchu. Některé součástky jsem pro kontrast stříkl signální zelenou....supr zelenou.
Na obrázcích jsou vidět některé úpravy na rámu, např pro snížení posedu byl rám zkrácen pod sedadlem o cca 10cm,(včetně nosiče) tím bylo třeba navařit a zabrousit uzavření vzniklé díry, Do uzávěru byla navařena trubka držáku sedačky. Také je patrné navaření držáků zadních tlumičů protknuté rámem napříč.(původní držáky byly součástí nosiče) Přední vidlice byla prodloužena, navařena příčná výztuha, kluzáky byly prodlouženy nad pružinami pomocí závitové tyče o stejný kus, jako vydlice.
Blatníky dostaly nový tvar a také nové držáky. Stojánek byl lehce upraven, tyčka stojánku bude zakrácena na míru, až bude sestaven rám a osazena kola, aby budoucí "policajt" podepřel babču ve vhodném sklonu.






Na obrázcích jsou vidět některé úpravy na rámu, např pro snížení posedu byl rám zkrácen pod sedadlem o cca 10cm,(včetně nosiče) tím bylo třeba navařit a zabrousit uzavření vzniklé díry, Do uzávěru byla navařena trubka držáku sedačky. Také je patrné navaření držáků zadních tlumičů protknuté rámem napříč.(původní držáky byly součástí nosiče) Přední vidlice byla prodloužena, navařena příčná výztuha, kluzáky byly prodlouženy nad pružinami pomocí závitové tyče o stejný kus, jako vydlice.
Blatníky dostaly nový tvar a také nové držáky. Stojánek byl lehce upraven, tyčka stojánku bude zakrácena na míru, až bude sestaven rám a osazena kola, aby budoucí "policajt" podepřel babču ve vhodném sklonu.






Montáž zadní vidlice na rám byla docela honička, nakonec jsem si musel vyrobit pomůcku abych čep kyvky nalisoval zkrze silentbloky v okách vidlice a trubku rámu, ala zadařilo se. Dutinu čepu kyvky, kde původně byla osa šlapek jsem uzavřel maticemi s ozdobnou plastovou růžicí stažených k sobě pomocí závitové tyče skrze čep.
Zespoda rámu je navařený držák stupaček. Stupačky jsou vlastně původní ramena pedálů, nasazená na původní ose ze které bylo odstraněno řetězové kolo. Ramena jsou na ose nasazena ne "protiběžně" nýbrž "souběžně". Na původní osičky šlapek byly naraženy gumové návleky stupaček z fichtla.
Volnoběžka zadního kola byla brutálně odstraněna flexou těsně u hliníkového bubnu kola, vzniklou mezeru na ose kola mezi bubnem a vidlicí zaplní součástka vyrobená z růžice vodovodního kohoutu.
Protože místo ozubené rozety řetězu bude babča vybavená řemenicemi na plochý řemen, který je širší než řetěz, bylo třeba přemístit lanko zadní brzdy. K tomu ůčelu je na vidlici navařena do původní zarážky bowdenu lanka kulatina, a drážka pro bowden je přemístěna na její konec. O stejný kus musela být prodloužena osa klíče brzdových paken, trčící ze štítu zadní brzdy. Držák napínací kladky řetězu šlapek byl odstraněn, neboť babbča žádné šlapky již mít nebude.






Zespoda rámu je navařený držák stupaček. Stupačky jsou vlastně původní ramena pedálů, nasazená na původní ose ze které bylo odstraněno řetězové kolo. Ramena jsou na ose nasazena ne "protiběžně" nýbrž "souběžně". Na původní osičky šlapek byly naraženy gumové návleky stupaček z fichtla.
Volnoběžka zadního kola byla brutálně odstraněna flexou těsně u hliníkového bubnu kola, vzniklou mezeru na ose kola mezi bubnem a vidlicí zaplní součástka vyrobená z růžice vodovodního kohoutu.
Protože místo ozubené rozety řetězu bude babča vybavená řemenicemi na plochý řemen, který je širší než řetěz, bylo třeba přemístit lanko zadní brzdy. K tomu ůčelu je na vidlici navařena do původní zarážky bowdenu lanka kulatina, a drážka pro bowden je přemístěna na její konec. O stejný kus musela být prodloužena osa klíče brzdových paken, trčící ze štítu zadní brzdy. Držák napínací kladky řetězu šlapek byl odstraněn, neboť babbča žádné šlapky již mít nebude.






Ještě jsem vyštrachal v krabici se součástkama na kolo plastovou chromovanou repliku svítidla na dynamo. Světélko má vnější průměr přes 6cm. Do paraboly jsem vykroužil otvor 50mm, takže vznikl jakýsi kroužek jenž zevnitř přidrží na rozptylovém sklíčku běžnou reflektorovou LED žárovku do podhledových svítidel. Zadní světlo jsem vyštrachal jako náhradní poziční světlo z doby, kdy jsem ještě holdoval "karavaningu". Sklo je sice bílé, ale uvnitř bude červeně svíticí LED sufitka. Světlo nejspíš umístím na zadní stranu opěradla sedla. LEDky jsou na napájení 12Vss, tak zdroj nejspíš vyřeším můstkovým usměrňovačem, vyhlazením vhodným kondíkem a doplněním o tranzistorový stabilizátor. Celé to zaliji epoxidem do krabičky velikosti zapalovacího tyristoru a připevním na držák na druhé straně rámu. Obě světla budou zapojeny "natvrdo" bez spínače, rozvěcet a zhasínat budou zároveň s během motoru.
Dále už mám zárodek budoucího startéru. Dřive vesele roztáčel již dosloužilý křovinořez, nyní bude doufám stejně radostně, roztáčet babču. Misku ze západkami přimontuji na rotor magneta pomocí šroubu, který vytočím specielně pro temto účel. Tento šroub bude osazen namísto původního šroubu, přidržujícího rotor magneta na kuželu klikovky. To ale až se dostanu k soustruhu. Držák s cívkou s lankem bude přišroubován v ose klikovky na taktéž specielně upravený a vyztužený původní plastový kryt magneta.






Dále už mám zárodek budoucího startéru. Dřive vesele roztáčel již dosloužilý křovinořez, nyní bude doufám stejně radostně, roztáčet babču. Misku ze západkami přimontuji na rotor magneta pomocí šroubu, který vytočím specielně pro temto účel. Tento šroub bude osazen namísto původního šroubu, přidržujícího rotor magneta na kuželu klikovky. To ale až se dostanu k soustruhu. Držák s cívkou s lankem bude přišroubován v ose klikovky na taktéž specielně upravený a vyztužený původní plastový kryt magneta.






Také jsem stihnul rozebrat motor, k mé velké radosti, na to jak vypadal zvenku, byl uvnitř skvěle nakonzervovaný jakousi mastnou břečkou, takže po základním omytí v benzínu, jsem zjistil, že koroze se až tak moc nekonala. Součástky motoru beru s sebou domů, abych mohl po volných večerech dělat na jeho zprovoznění.
Jenom se mi stala taková lapálie, při rozebírání my sklouzlo ozubené kolo na klikovce a vysypali se ložiskové jehličky. Sice jsem je sezbíral, ale nevím jestli mám všechny.
Musím někde najít, kolik jich má být.
Kartry, válec a hlavu zkusím umít v myčce na nádobí na 70°C, ať ten šmír pustí. Určitě ze mě bude mít manželka nesmírnou radost.
Zatím se loučím, až zase pokročím, tak nafotím a ukáži.
Jenom se mi stala taková lapálie, při rozebírání my sklouzlo ozubené kolo na klikovce a vysypali se ložiskové jehličky. Sice jsem je sezbíral, ale nevím jestli mám všechny.
Musím někde najít, kolik jich má být.
Kartry, válec a hlavu zkusím umít v myčce na nádobí na 70°C, ať ten šmír pustí. Určitě ze mě bude mít manželka nesmírnou radost.
Zatím se loučím, až zase pokročím, tak nafotím a ukáži.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Babetta 207-měřák předstihu Babetta 207 | Ondra_babetak | 6 | 19.3.2025 v 16:37 motovlk |
Babetta 207 - Pomoc s opravou Babetta 207 | Zoly | 7 | 28.2.2025 v 08:15 Zoly |
Babetta 207 pomoc s opravou Babetta 207 | Filip89 | 4 | 26.2.2025 v 16:10 Johny_Servis |
Kam umístit senzor teploměru 2t Babetta 210, Jawa 50/21 Pionýr, Babetta 207, Manet K... | MikyKorado | 1 | 18.1.2025 v 16:32 Came |
Babetta 207 vynechává Babetta 207 | Lukas6771 | 7 | 15.1.2025 v 17:09 pepe100 |