globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: LPG na moto či skútr
 
31.7.2014 v 16:43
Vím, že tu budou brutální odpůrci tohoto paliva, ale i příznivci. Jelikož jsem si nechal do auta namontovat alternativní pohon LPG a při prvním tankování jsem zatlačil slzu dojetím a následnému ožrání za ušetřené peníze.

Jelikož jezdím po městě na skútru, začal jsem přemýšlet, proč by se nemohlo LPG montovat i do motorek. Systém spalování je vlastně stejný, jen by byl problém u vzduchem chlazených motorů, ale jinak by to fungovalo. Má někdo v ČR na toto atestaci?

Samozřejmě nemám na mysli ho narvat do Horneta ani supersportu, ale do Yamaha Majesty 250.

Jaký je názor zde jednotlivců na tento pohon jak v autě tak na motce?

Moje úspora v autě je cca 50% na PHM
Anketa: LPG do skútru
taková blbost - nikdy LPG ani do auta
37%
62
stojí za zvážení
12%
20
šel bych do toho
47%
78
jsem pro CNG
4%
6

1 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr

1.8.2014 v 07:54 | Nahoru | #61
Jsou tu hodně zajímavý a rozdílný názory.
Hygienik: Já to narval do Punta při 150tis., Zatím najeto 10tis. za půl roku.
Podle propočtů mám návratnost za 25tis. km

Hondabanán: to vyjetí nádrže benzínu se opravdu jenom říká. Vždy když LPG startuješ tak jen na benzín, takže se to na přimazávání stačí. S tím výfukem máš pravdu, a s tím jsem i počítal, ale při ceně výfuku 1200Kč je mi to tak nějak jedno.

Někteří tu argumentují tím, že nemůžou do garáží, to není můj problém. Moje auto v mojí garáži mi nevadí a jinak parkuju před obchoďákem. Za ty ušetřený prachy si najmu černocha, kterej mi auto pohlídá.

Dave-lister: to přimazávání ventilů mi bylo vysvětleno, že to záleží hodně na hlavě. U aut se to do některých dávat nemusí a do některých jo, u motorek to bude možná podobný. Taky si vem, že motorka točí 8tis. bez problémů, u auta si jinde a možná to taky mít vliv nebude.

LPG na moto či skútr

1.8.2014 v 08:30 | Nahoru | #62
Já v tom žádný prolém nevidím, naopak bych to časem frknul do 650, jenom tak z plezíru..revizi si na to udělám sám, papíry na to mám, s legálností už to bude horší - logicky na to neexistuje typovka a dělat kusovku to je myslím finanční nesmysl i když v německu je všecko možné.. v USA se prodávají speciální malé reduktoru, kteríé mají elektrické vyhřívání..hádejde na to :) na motorky..v globále je spíš problém s tím, že klasické dnešní sady vstřiků fungují tak, že řídící jednotka plynu pouze přepočítává impulzy do vstřiků, které se do ní dostanou z benzínové jednotky a posléze je natahuje, takže bez nějaké "první" jednotky to nepujde..máme tu ale další systémy jako třeba starší STAG150, který si sice bere data z lambdy - tu není problém přidat, nicméně vše se ovládá krokovým škrtícím motorkem a není tedy až tak třeba nějaká benzínová řj..no a většina těch motopřestaveb na netu funguje na "starý" podtlakový systém, tzn jenom hrubý škrtící ventil a reduktor, který dává množství plynu podle podtlaku sání - systém který většině lidí běhal ve stodvacítkách a jiných..primitivní, prakticky nezničitelné a řekl bych pro tyto účely geniální.. jinak ano moto s lpg mají nádrž většinou vevařenou v rámu zhruba tam, kde máme všichni airbox.. na druhou strenu bych všechny vyvedl z omylu - plynová nádrž, i když je pod tlakem má podstatně větší odolnost, než nějaká benzínová z papíru a lpg je taky výbušný jenom v určitém celkem úzkém poměru benzínu..jinak pouze vesele hoří.. pro vaše účely by šlo použít toto http://aukro.cz/lpg...tor-i4465957979.html

Naposledy editováno 01.08.2014 08:32:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

1.8.2014 v 08:39 | Nahoru | #63
mi_psi> (nepodávalo čerpadlo na benzín a nádrž byla vyschlá).... to je další problém. Lidi jezdí bez benzínu, když je plyn tak levnej a pak jim shoří čerpadlo

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

1.8.2014 v 08:48 | Nahoru | #64

ffugas píše: BorekS> Já dám na skůtru cca 10tis. za rok a to už se vyplatí. Stačí si to pouze spočítat.



No tak já s LPG nemám žádné zkušenosti, ale přesto to zkusím spočítat...

1) zástavba plynu do skůtra (oficiální-včetně glejtů) přijde alespoň na 15000 Kč
2) spotřeba na Majesty 3 l /100 (cena benzínu nadsazená 40 Kč/litr) jezdíš tedy za 1,2 Kč na
km
3) pokud bys s LPG jezdil za půlku nákladů na palivo, ušetříš 0,6 Kč na km
4) znamená to, že musíš najet 25000 km, než se ti to vrátí a až pak začneš šetřit.

Jsi si jistý, že bude motor Majesty hýkat radostí, že na něm 3 sezony lítáš na LPG a nenasypeš do něj výrazně víc než při provozu na původně předepsané palivo?

Nevím, zdá se mi to zbytečné, ale je to jen můj osobní pocit...

3 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr

1.8.2014 v 09:02 | Nahoru | #65
Primazavani ventilu se pouziva u mekkych sedel kde dochazi k vyraznemu zaklepavani,diky tomu Lpg......treba Fordy...viz muj Focus...20 000 bez toho a ted mam kebuli na repasi ..jeden ventil upalenej a jeden podpalenej...Je potreba casteji kontrolovat vule...Nechavam dat tvrzeny sedla pro Lpg a bude to parada...jinak ja nadrandim 35 000 rocne,takze me se to jezdeni na lpg jednoznacne vyplati...usetrim balik,.,,

(reakce na) LPG na moto či skútr

1.8.2014 v 09:13 | Nahoru | #66

hondabanán píše: mi_psi> (nepodávalo čerpadlo na benzín a nádrž byla vyschlá).... to je další problém. Lidi jezdí bez benzínu, když je plyn tak levnej a pak jim shoří čerpadlo


to bylo fáčko, to mělo ještě membránu. Felda s normálním čerpadlem jede furt. ta má na plyn už asi 100tkm. Jinak nevidím důvod proč by mělo "shořet".. :-/
Jinak benzín je těkavej, takže se odpařuje. Za půl roku tam máš z 5 litrů hovno

(reakce na) LPG na moto či skútr

1.8.2014 v 09:15 | Nahoru | #67
miguel323> Fordi? Snad všechny fordy co sem viděl na lpg (mondeo, focus) neměli přimazávání a měli na plyn najeto dost a nic jim nebylo.. měli sme dva fordy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

1.8.2014 v 09:17 | Nahoru | #68

miguel323 píše: Primazavani ventilu se pouziva u mekkych sedel kde dochazi k vyraznemu zaklepavani,diky tomu Lpg......treba Fordy...viz muj Focus...20 000 bez toho a ted mam kebuli na repasi ..jeden ventil upalenej a jeden podpalenej...Je potreba casteji kontrolovat vule...Nechavam dat tvrzeny sedla pro Lpg a bude to parada...jinak ja nadrandim 35 000 rocne,takze me se to jezdeni na lpg jednoznacne vyplati...usetrim balik,.,,



Přesně tak. Dokonce existuje i dokument Schwarze Liste LPG, kde jsou vyjmenované problémové motory. (ke stažení třeba na uloz.to)

Nejlepší hlavy(sedla) mají koncernová auta VW. Menší či větší problémy mají prakticky všichni ostatní. Nejhorší poslední dobou jsou "japonská" auta.

LPG na moto či skútr

1.8.2014 v 09:56 | Nahoru | #69
Za me do motorky ne. To je 3,14covina.....ale nasi maj v aute, thalii vyroba asi 2007, úroste ta prvni co byla LPG, najeto maj 180000, plyn tam nacpali hned jak koupili a krome zasranyho starteru kvuli nejakej magnetickejm sponam vsechno s plynem OK. Nikdy nemusel nic resit co se ohledne toho tyce. Primazavani nema. Aspon me bylo receno,kdyz jsem se ptal na P406, ze pokud clovek jezdi rozumne, nepotrebuje primazavani. pokud to ale vytaci primazani je zadano. Na standard jezdeni v poho, co toci od 5tis vejs primazat.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

1.8.2014 v 10:28 | Nahoru | #70

AndělČK píše: Přesně tak. Dokonce existuje i dokument Schwarze Liste LPG, kde jsou vyjmenované problémové motory. (ke stažení třeba na uloz.to)

Nejlepší hlavy(sedla) mají koncernová auta VW. Menší či větší problémy mají prakticky všichni ostatní. Nejhorší poslední dobou jsou "japonská" auta.



to jsi mne moc nepotěšil, plánoval jsem jako další vůz nějakého toho japonce,v naftě to nechci a LPG se mi taky vzdávat nechce..
Hele když tě tu mám, trocho OT snad neuškodí : mou filcku MPI už jsme spolu jednou řešili, mouchy více méně vyřešeny, ale co přetrvává - výjezd z obce, zařazená trojka, v 5Okm/h přidám plyn, začne se to rozmotávat a najednou 1-2 vteřiny jakoby výpadek.V normálním režimu to nedělá, jen pokud je motor v tahu.
Plynař mi řekl, že je blbost aby tam nestíhal dotékat plyn, že to konstrukčně není možný, že se mám zaměřit na zapalování, svíčky apod. A že na benzín to může fungovat, ale LPG je náchylnější na jiskru atd. Má pravdu?
Jinak se chystám vyměnit celej motor a dát novou lambdu, tak teda možná zkusím i jinou lištu zapalování, nový kabely ke svícím a svíce. Víc mě nenapadá.

LPG na moto či skútr

1.8.2014 v 10:32 | Nahoru | #71
tu je clanok v CMN, je tam jedna motorka prekopana na LPG

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

1.8.2014 v 11:12 | Nahoru | #72

dva_hrnce píše: to jsi mne moc nepotěšil, plánoval jsem jako další vůz nějakého toho japonce,v naftě to nechci a LPG se mi taky vzdávat nechce..
Hele když tě tu mám, trocho OT snad neuškodí : mou filcku MPI už jsme spolu jednou řešili, mouchy více méně vyřešeny, ale co přetrvává - výjezd z obce, zařazená trojka, v 5Okm/h přidám plyn, začne se to rozmotávat a najednou 1-2 vteřiny jakoby výpadek.V normálním režimu to nedělá, jen pokud je motor v tahu.
Plynař mi řekl, že je blbost aby tam nestíhal dotékat plyn, že to konstrukčně není možný, že se mám zaměřit na zapalování, svíčky apod. A že na benzín to může fungovat, ale LPG je náchylnější na jiskru atd. Má pravdu?
Jinak se chystám vyměnit celej motor a dát novou lambdu, tak teda možná zkusím i jinou lištu zapalování, nový kabely ke svícím a svíce. Víc mě nenapadá.



Čidlo polohy kliky...klasická závada na filcce...taky mě to kdysi potkalo, já na to nepřišel, nějak s tím jezdil a nakonec to auto prodal - nový majitel hned věděl která bije, čidlo vyměnil a jezdil o106...

Naposledy editováno 01.08.2014 11:14:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

1.8.2014 v 12:14 | Nahoru | #73
dva_hrnce> plynem to rozhodně není. Předpokládám teda, že máš na filcce klasickej sporák. Max nějaký volný dráty od plynu.

(reakce na) LPG na moto či skútr

1.8.2014 v 12:27 | Nahoru | #74
mi_psi> jj, sporák, volný dráty néé, LPG je tam chvilku a vše je o.k.

2stroke> dík za tip, to bych mohl zkusit vyměnit..

LPG na moto či skútr

1.8.2014 v 13:28 | Nahoru | #75
určo bych do toho šel, jak už bylo zmíněno, viděl sem aspon 3x prodávat predelany skutry na LPG, a pri jejich spotřebe meli psanej najezd kolem 200-300km..

mam 3. auto s LPG, vzdycky v pohodě, akorát měnim častějc svíčky, páč cca po 20tis začíná auto cukat v nízkejch otáčkách, přestavba stála 28tis, za 30tis se mi zaplatila, což pro mě bylo 9 měsíců, i s dražšíma emisema +400kč a častější výměnou svíček se to secakra vyplatí, a navíc jezdim s 2.0 benzinem, 9L LPG na 100km, a aspoň to jede, ne jako nějaká 1.2 htp, kera aby jela tak žere všecko kolem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

1.8.2014 v 14:21 | Nahoru | #76
2stroke> tak ta picovina stojí sedm kil, to at to radeji občas cukne
Jen pri předjíždění to je napicu kdyz to ztratí tah..

LPG na moto či skútr

1.8.2014 v 14:48 | Nahoru | #77

(reakce na) LPG na moto či skútr

1.8.2014 v 16:47 | Nahoru | #78

dva_hrnce píše: 2stroke> tak ta picovina stojí sedm kil, to at to radeji občas cukne
Jen pri předjíždění to je napicu kdyz to ztratí tah..



Jestli je to jedinej trabl,tak ho vymen...nebud k tomu sluzebnickovi takovej skrt....ja vim je to plna nadrz do Brevy...

LPG na moto či skútr

1.8.2014 v 17:21 | Nahoru | #79
Dovolená 3 týdny zpátky, Istrie, 1900 km, pro 3 lidi cena 880 kč na osobu (7,6 l / 100 km). Auto kupovaný už s plynem (sekvence tartarini) když mělo najeto (kdo ví jestli) 260 tkm, teď má 298, mám ho 14 měsíců a náklady 1x revize a repas vstřikovací lišty od lpg (materiál+seřízení asi 1200). Na autě jsem teď dělal uložení stabilizátoru, kosti, přední brzdy a pružiny vzadu (tlumiče byly měněný předchozím majitelem, ale pružiny už byly unavený a bylo to jak škoda 120), celkem asi za 7 tis, práci sám. Na blbnutí a zábavu mám ještě nějaké stroje, ale na normální ježdění z bodu A do bodu B už chci jen plyn. Brikeťáka jsem měl jak astmatika, tak teď mám možnost jezdit s HDi a stejně mi nejvíc vyhovuje ten zážehový motor.. ale každému co jeho jest.



Nápadu fandím a asi bych zkusil tu cestu podtlakového systému z nějaké staré škodovky (na inzerátech za pár kč) a normální malé bomby 2kg. Kamarádův strýc má takhle předělaný zahradní traktorek, no bohužel na vlastní oči jsem to neviděl.

LPG na moto či skútr

1.8.2014 v 19:12 | Nahoru | #80
Do auta no problem,ale na motorku píčovina. Co budeš vymejšlet za chvíli? Moto na dřevoplyn?

1 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr

1.8.2014 v 19:43 | Nahoru | #81
Problém je v tom, že Ti co LPG mají tak vědí ... Ti co LPG nemají, tak jen blbě kecaj.
Ve všech autech jsem měl LPG (podotýkám, že vždy do nového) ... nájezd ročně cca 40.000 km. Naprosto bez problémů, bez jediné závady. Nevím co víc chcete slyšet.

(reakce na) LPG na moto či skútr

1.8.2014 v 19:51 | Nahoru | #82

Porterfield píše: Problém je v tom, že Ti co LPG mají tak vědí ... Ti co LPG nemají, tak jen blbě kecaj.
Ve všech autech jsem měl LPG (podotýkám, že vždy do nového) ... nájezd ročně cca 40.000 km. Naprosto bez problémů, bez jediné závady. Nevím co víc chcete slyšet.



přesně tak plynu zdar

Lpg nádrž do skútra dělaj poláci.
jinak lze sehnat reduktor na moto tuším s výkonem asi do 11kw a není potřeba voda.
Dále ventil na zavření benzínu, přepínač a pár hadiček a trubiček a musí to frčet.

Naposledy editováno 01.08.2014 19:59:43

LPG na moto či skútr

2.8.2014 v 00:55 | Nahoru | #83
Na motorku za mě ptákovina. Ale určitě to jde. Tady havel-plyn.cz předělali na LPG Harleje

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

2.8.2014 v 10:06 | Nahoru | #84
BorekS> No nevím jestli někdo jezdí po městě za 3litry s majesty 250, já teda ne. Jestli někdo tvrdí opak tak kecá a nevěřím mu to ani náhodou. Ta návratnost je zhruba těch 20-25tis. km což není moc. A pak nevím proč by se měl motor kurvit, sám tady vidíš příspěvky, které říkají pravý opak. Ještě tu vlastně nikdo nenapsal logický důvod proč by se měl motor kurvit, zatím pouze spekulace.

Hodně diskutujících zde píše, že mění auto každé cca 4roky. Já mám bohužel podprůměr českého platu a nemohu si dovolit každé 4 roky auto a hlavně mi to přijde jako nesmysl.

LPG na moto či skútr

2.8.2014 v 11:31 | Nahoru | #85
Lpg asi ne, ale zkusil jsem do skútru etanol85 bez jakékoli úpravy, poměr jsem dal 1 litr benzínu a 3 litry E85.
Jelo to jako kráva fakt živý jako svině a rychlý, ale taky to zvonilo jak klíče na václaváku v 89. Druhý den přestal ukazovat korektně palivoměr a pak zdech uplněp od té doby už nejde, blbě to chytalo studený. A ukápla mi nakonec svíce. Tak na další pokusy jsem se vyprd. Je to Kentoya zoom 09 najeto 9000 bez vážnější závady, dokonce má pořád původní řemen. Nešetřím jí, bydlí na ulici i přes zimu ani nevyndavám baterku. Mám jí asi tak 3 roky, jezdím na tom po Praze. A pořád plnej, jednou jsem vyměnil olej. Jináč nic. Mám 120kg a utíká to se mnou po rovině 60.

(reakce na) LPG na moto či skútr

2.8.2014 v 11:32 | Nahoru | #86

ffugas píše: BorekS> No nevím jestli někdo jezdí po městě za 3litry s majesty 250, já teda ne. Jestli někdo tvrdí opak tak kecá a nevěřím mu to ani náhodou. Ta návratnost je zhruba těch 20-25tis. km což není moc. A pak nevím proč by se měl motor kurvit, sám tady vidíš příspěvky, které říkají pravý opak. Ještě tu vlastně nikdo nenapsal logický důvod proč by se měl motor kurvit, zatím pouze spekulace.

Hodně diskutujících zde píše, že mění auto každé cca 4roky. Já mám bohužel podprůměr českého platu a nemohu si dovolit každé 4 roky auto a hlavně mi to přijde jako nesmysl.



Nové auto není rozmařilost, ale nutnost. Při nájezdu cca 40.000 km ročně je údržba auta po čtyřech letech ( 160.000 km) tak náročná, že je lepší a hlavně výhodnější koupit nové. Uvědom si, že to auto vydělává peníze. Jestli máš auto pro své vlastní soukromé účely s nájezdem 10.000 km, tak pak je to jasný, vydrží Ti skoro do smrti .... :o)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

2.8.2014 v 13:38 | Nahoru | #87

ffugas píše:
Dave-lister: to přimazávání ventilů mi bylo vysvětleno, že to záleží hodně na hlavě. U aut se to do některých dávat nemusí a do některých jo, u motorek to bude možná podobný. Taky si vem, že motorka točí 8tis. bez problémů, u auta si jinde a možná to taky mít vliv nebude.


Tak jako tak stejně mažeš jen sací ventily.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

2.8.2014 v 13:42 | Nahoru | #88

BorekS píše: No tak já s LPG nemám žádné zkušenosti, ale přesto to zkusím spočítat...

1) zástavba plynu do skůtra (oficiální-včetně glejtů) přijde alespoň na 15000 Kč
2) spotřeba na Majesty 3 l /100 (cena benzínu nadsazená 40 Kč/litr) jezdíš tedy za 1,2 Kč na
km
3) pokud bys s LPG jezdil za půlku nákladů na palivo, ušetříš 0,6 Kč na km
4) znamená to, že musíš najet 25000 km, než se ti to vrátí a až pak začneš šetřit.

Jsi si jistý, že bude motor Majesty hýkat radostí, že na něm 3 sezony lítáš na LPG a nenasypeš do něj výrazně víc než při provozu na původně předepsané palivo?

Nevím, zdá se mi to zbytečné, ale je to jen můj osobní pocit...


Pokud se budeš živit jako kurýr najedeš 25000km za půl letní sezóny a pokud budeš jezdit i v zimě najedeš ještě víc. Takovým lidem by se to určitě vyplatilo.

(reakce na) LPG na moto či skútr

2.8.2014 v 13:45 | Nahoru | #89

miguel323 píše: Primazavani ventilu se pouziva u mekkych sedel kde dochazi k vyraznemu zaklepavani,diky tomu Lpg......treba Fordy...viz muj Focus...20 000 bez toho a ted mam kebuli na repasi ..jeden ventil upalenej a jeden podpalenej...Je potreba casteji kontrolovat vule...Nechavam dat tvrzeny sedla pro Lpg a bude to parada...jinak ja nadrandim 35 000 rocne,takze me se to jezdeni na lpg jednoznacne vyplati...usetrim balik,.,,


Ale to bude nějakej starej motor s litinovou hlavou a bez hydraulickýho vymezení vůle ventilů. U motorů s hliníkovejma hlavama jsou tvrzený sedla vždy. Všechny auta který jezděj na bezolovnatej benzín by měli mít tvrzený sedla. Ale zřejmě kvalita kolísá....

(reakce na) LPG na moto či skútr

2.8.2014 v 20:22 | Nahoru | #90

Creck píše: rrss> Spotreba o pulitru vetsi ? Vyrobci udavaji 15% narust, tudiz u nejbeznejsi spotreby okolo 8L cca 1,2 L

9L LPG / 100km = 153Kc

8L 95 / 100km = 288Kc

Tudiz realna uspora je nekde okolo 10 - 13 000 kc za rok , za dva roky mam splaceno a teprve pak zacinam setrit.

To nepocitam ze ten benzin stejne musis na ohrati mit, musis casteji menit olej ......

Pokud bych chtel zhruba tu tisicovku mesicne setrit koupim si radsi diesel

Koupíš si diesel? Co turbo, trysky, váha vzduchu, pdf filtr, čerpadlo? Po těch hrozných nevýhodách toho lpg docela legrace. Jinak mám Dodge grand caravan 3.8 V6 a dálkovou (IT,CR) to zvládá jako bych jel za 5-5.5 litru benzínu na 100km, v plným obsazení = 7 lidí, 2Tuny váha vozidla. Akorát po 3 letech provozu fakt nevím jaký to má nevýhody.

Naposledy editováno 02.08.2014 20:28:58
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist