globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: regulátor dobíjení
21.7.2014 v 22:32
zdarec pánové, mám burgmana už 3roky a zatím bez problémů. nedávno jsem na jedné projíždce nemohl nastartovat, myslel jsem že zas klekla baterka, tak jsme to nastartovali přes kabely a jel dom, po cestě něco smrdělo, ale říkal jsem si ,že něco někde pálí. Přijel jsem dom a druhej den to startovalo až brutálně, změřil jsem dobijení a dávalo 18V ,vyndal jsem regulák a ze zádu byla díra, tak jsem koupil novej a namontoval ho. nastartoval, změřil, napětí kolem 14V ,ale po minutě na něm už skoro neudržím ruku. Tak teď nevím, kde je chyba. je to normální , že se tak hřeje nebo,je špatnej?
dik moc za rady.

regulátor dobíjení

21.7.2014 v 23:19 | Nahoru | #1
Regulator se hreje,je to bezny jev,dochazi v nem laicky receno ke zkratu a tim k vyrovnani hodnot smerem alternator ,baterie. Nejsem elktrikar,ale takto mi to bylo vysvetleno,proto mivaji regulatory zebra na chlazeni.

1 reakcí na tento příspěvek regulátor dobíjení

21.7.2014 v 23:35 | Nahoru | #2
V regleru se hřejí hlavně diody, je jich celkem šest a více jsou namáhány záporné, přes které s do vinutí fází vracejí proudy zkratované tyristory. Přes kladné diody jdou jen proudy odebírané "elektrikou" motocyklu (spotřeba řídícího obvodu, spouštějícího tyristory, je zanedbatelná). Na sepnutých tyristorech je úbytek kolem 1V, což při vynásobení možnými zkratovými proudy rovněž není malý tepelný výkon.
Ale veškerý přebytečný výkon nevyzařuje regler - magneto má tu vlastnost, že při přetížení se zvyšuje induktivní (zdánlivý) odpor cívek, takže si proud i "samo omezí" a část výkonu se ztrácí i na ohmmickém odporu vinutí. A alternátoru s regulovatelným buzením (vinutou kotvou) by se zkratová regulace použít nedala.

Zahřívání regleru je tedy normální, ale rozhodně by se neměl přehřívat přes cca 60°C (a už při takové teplotě na něm ruka udržet nejde) a měl by být na místě, kde je alespoň trochu vystaven proudění vzduchu.

(reakce na) regulátor dobíjení

22.7.2014 v 00:22 | Nahoru | #3
J.M.K.> asi tak nejak

regulátor dobíjení

22.7.2014 v 00:34 | Nahoru | #4
Bude se ti hřát tím víc čím máš menší odběr proudu pro spotřebiče,baterku=vyšší napětí.Zkontroloval bych zapojení mezi reg.a baterkou(+i-),stav baterie,a typ reg.hlavně zda stačí na výkon alternátoru.

regulátor dobíjení

22.7.2014 v 07:02 | Nahoru | #5
To že se bude hřát, to mi je jasné, ale to že po 2min začíná smrdět, to mě nepřijde normální regulátor je originál, tak to asi budou kuci japonský budou mít zpočítané, aby se to nepřetěžovalo

regulátor dobíjení

22.7.2014 v 10:47 | Nahoru | #6
Jde o to, odkud konkrétně to začíná smrdět - jestli se někde nepálí uvolněný konektor, nebo nalomený drát. Porušené vedení mezi výstupem regleru a baterkou právě může regler zničit (je to jako odpojit za provozu baterku, která jinak funguje i jako filtrační kondenzátor a regler se pak poškodí napěťovými špičkami).

regulátor dobíjení

5.8.2014 v 02:11 | Nahoru | #7
Tak jsem to pro standu měřil, po 1,5min má regulátor 65C, pak už jsem na to neměl, zadělal jsem to a jezdím, ze začátku trochu smděl, jak se na něm vypalovala barva a ted dobrý. S regulákem jsem si ještě skočil do suzuki, tam mě řekli že je to opravdu na 400 a ten co jsem tam měl původně byl z 250.
Tak snad to chvíli vydrží, díky všem za přízpěvky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zaseklá ruční brzda(parkovací) Suzuki AN 400 Burgman wáca 8 6.5.2024 v 05:30 suboglacius
možnost vyzkoušet starší větší skút... Suzuki AN 400 Burgman, Suzuki AN 650 Burgman, Ducati... JamesM 0 4.5.2024 v 23:07 JamesM
Suzuki Burgman AN 400 pojistky Suzuki AN 400 Burgman lodo11 8 10.4.2024 v 23:08 NetPavel
Suzuki Burgman 400 2003 nejede Suzuki AN 400 Burgman dufus1 8 29.2.2024 v 20:51 maco
Suzuki burgman po výmene sviečky za... Suzuki AN 400 Burgman Marekvlk76 10 13.12.2023 v 12:22 suboglacius


TOPlist