globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nestartuje po zahřátí
18.7.2014 v 23:10
Ahoj, trápím se se startováním. Za studena chytne na první šlápnutí po zastrčení klíčku. Po deseti kilometrech zastavím,dvacet minut kecám, pak už nenastartuji. Musím tlačit 30 metrů, pomalu chytá. Pak zas jede. Cívka nová, kabel nový, fajfka nová, svíčka nová. Dobíjení funguje. Baterie drží. Když zastavím, chcípnu motor, ihned na první šlápnutí naskočí. Jak ji nechám chvíli stát, tak je problém. Dík za radu. Zeláč.

1 reakcí na tento příspěvek Nestartuje po zahřátí

18.7.2014 v 23:20 | Nahoru | #1
nevíím ale mě tohle přesně dělala bohatá směs jak vypadá svíčka ?? jakou má barvu ??

Nestartuje po zahřátí

19.7.2014 v 00:04 | Nahoru | #2
Mě tohle dělala 455 kdysi,vše se tvarilo ok a ve finále bylo v hajzlu dobijeci rele prostě nesla i když byla jiskra a po dlouhém tlačeni pak chytla.
Pak jsem vyměnil rele za elektronické a od té doby byl klid

Naposledy editováno 19.07.2014 00:08:00

(reakce na) Nestartuje po zahřátí

19.7.2014 v 00:08 | Nahoru | #3
Mrkny na karbec, když je motor zahřátej a měl bys vysokou hladinu v karburátoru tak ho nenahodíš, ale zas starty za studena by byly dobré. Mrkni na tu svíčku, bude černá :D

Nestartuje po zahřátí

19.7.2014 v 09:44 | Nahoru | #4
a kondenzátor taky nový?

1 reakcí na tento příspěvek Nestartuje po zahřátí

19.7.2014 v 10:04 | Nahoru | #5
Ahoj,díky za dotazy. Kondík jsem asi neměnil, svíčka je černá. Mám zvednout jehlu? Relátko vypadá dobře, dává asi 7 V.

(reakce na) Nestartuje po zahřátí

19.7.2014 v 10:33 | Nahoru | #6
zeláč> Zkus teda dát jehlu úplně dolů na první zářez, možná to pomůže, kdyby to nezabralo tak bych malinko přiohnul v plovákové komoře tu vidličku trochu dolů cca 1-2mm max abys neměl tak vysokou hladinu máš bohatou směs, když to nezabere tak nevím pak už to snad bude zapalování.

Naposledy editováno 19.07.2014 10:51:05

Nestartuje po zahřátí

19.7.2014 v 10:39 | Nahoru | #7
Přechlastává se ti to, máš moc vysokou hladinu. Jehla musí jít níž, tzn. segrovku posuň na jehle nahoru. Ale ještě předtím zkontroluj hladinu a jestli ti uzavírá ventil v plovákovce.

1 reakcí na tento příspěvek Nestartuje po zahřátí

19.7.2014 v 17:26 | Nahoru | #8
Máš pertinaxovou izolační podložku mezi válcem a karburátorem? Ta když chybí, tak to má na svědomí, že se po čase částečně odpaří benzín z rozpáleného karburátoru a pak to nejde nastartovat. Teoreticky by mělo pomoci zkusit startovat jako studený motor, tedy přeplavit a šlapat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje po zahřátí

19.7.2014 v 22:06 | Nahoru | #9
Kynklačka> Kámo to neni pertinax ale klingerit, jinak i výpary by chytli
Pertinax je v zapalování a slouží jako izolace elektriky nba kladívku fakt je na válci? Ještě jsem to neviděl.

Naposledy editováno 19.07.2014 22:09:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje po zahřátí

19.7.2014 v 23:35 | Nahoru | #10

_Lišák_ píše: Kynklačka> Kámo to neni pertinax ale klingerit, jinak i výpary by chytli
Pertinax je v zapalování a slouží jako izolace elektriky nba kladívku fakt je na válci? Ještě jsem to neviděl.


kynklačka má pravdu. opravdu se tam dával +- 1 cm silný pertinax kvůli teplotě válce aby neohříval karbec. ale ne všude se dával

(reakce na) Nestartuje po zahřátí

19.7.2014 v 23:42 | Nahoru | #11
ja1> Dobře, díky za info budu si to pamatovat takže se omlouvám Kynklačka>
Pertinax u válce jsem ještě neviděl

Nestartuje po zahřátí

20.7.2014 v 09:10 | Nahoru | #12
Pertinax se tam dával standartně. U těhle modelů se zakrytým karburátorem se totiž ten karburátor nijak dobře nechladí a mohl by se přehřát. Jinak s hladinou toho asi moc nenadělá,u standartního kývačkového karburátoru je pevně daná. Takže zkontrolovat těsnost jehlového ventilu v plovákové komoře. S jehlou jako takovou toho taky podle mě tolik nevymyslíš, ta na ten volnoběh nemá až tak zásadní vliv. Větší vliv má šroub přídavného vzduchu, ten ovlivňuje tyhle nízké otáčky. Je karburátor nastaven na tabulkové hodnoty?

Nestartuje po zahřátí

20.7.2014 v 10:24 | Nahoru | #13
Bodejť že mám pravdu! Ale chtělo by to, aby majitel komunikoval, aby bylo tedy jasné co tomu pomáhá a co ne. S tímhle karburátorem se toho opravdu nedá moc vymyslet - může upravovat akorát polohu jehly, zvedat šoupátko (volnoběh) a upravovat bohatost směsi. Já bych se kouknul (jak už tu zaznělo) na těsnost ventilu ve víčku v plovákovce - odpojit hadičku u nádrže a hladinka benzinu v ní musí držet, nesmí sama klesat. Pro větší objektivnost můžeš napojit třeba metrovou hadičku, do ní nalít benzin a sledovat, jestli padá.

Nestartuje po zahřátí

20.7.2014 v 11:15 | Nahoru | #14
Ahoj,
kdysi dávno jsem řešil stejný problém a byla to indukční cívka a špatná jehla.

Nestartuje po zahřátí

20.7.2014 v 15:17 | Nahoru | #15
Černá svíčka = jednoznačně bohatá směs. Proto zastudena dobře chytá, zatepla se uchlastává, v elektrice problém nehledej. Ale ještě než začneš hejbat s výškou jehly na šoupěti, zkus nejdříve trochu poladit šroub přídavného vzduchu (mosazný šroubek s jehlou a pérkem), když jej přitahuješ, obohacuješ směs, když povoluješ, ochuzuješ směs. Pozor, to ideální nastavení bývá maximálně okolo 1-2 otáček od utaženého šroubu, je to velmi jemné nastavení. Začni tak na 1/2 otáčky povolení od jemně utaženého šroubu. Kdo má špatně nastavený tento šroubek, tak mu to buď střílí do výfuku a modrají mu výfuková kolena, nebo se to naopak bohatou směsí uchlastává jako tobě a zatepla to pak nechce chytit.

Nestartuje po zahřátí

20.7.2014 v 15:22 | Nahoru | #16
A co se týká toho pertinaxu, měl by tam určitě být. Občas někdo zkoušel v rámci "ladění" motoru ten mezikus vyndat kvůli zkrácení sání, ale nedělá to dobrotu. Karbec se pak moc hřeje, nedělá to dobrotu, ale důsledkem toho bývá spíš ochuzování směsi než její obohacování, takže tuhle variantu vylučuje už jen ta začouzená svíčka...

1 reakcí na tento příspěvek Nestartuje po zahřátí

20.7.2014 v 16:04 | Nahoru | #17
Než bych začal vrtat do nastavení bohatosti směsi-kontrola průchodnosti vzduch.filtru,vyčistit karburátor,potom seřídit volnoběh+nastavit bohatost volnoběžné směsi nast.šroubkem(poloha jehly nemá vliv na teplý start)seřídit odtrh a předstih asi taky není na škodu.

(reakce na) Nestartuje po zahřátí

20.7.2014 v 21:47 | Nahoru | #18
coffman> Ahoj kluci,
díky za rady, byl jsem velkou část víkendu mimo, neměl jsem čas se tomu věnovat. Takže jsem nic nezkoušel. Zkusím to po jednotlivých krocích, domluvil jsem se ještě s jedním z Vás, třeba jenom šáhne a bude to. Já bych zas tápal Díky všem, v podstatě bude asi problém na karbeci. Svíčka je mokrá černá,...motorka podle mě trochu víc žere. Jinak izolace mezi válcem a karburátorem tam je.

Nestartuje po zahřátí

20.7.2014 v 22:47 | Nahoru | #19
Já typuju že se to uleje - nezavírá jehla plováku (jak píše zelenáč musí roztlačit a pak "pomalu chytá").
Zkus tohle: Až někam dojedeš vypni benzín a chcípni to, ale až po takovejch 20 vteřinách.
Jestli po delší době třeba těch 20 minut to chytne (s otevřeným benzínem) tak zabruš dosedací plochu víčka a jehly plováku.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Mototobrašny samodomo ČZ 175/450, Royal Enfield Bullet 500 Jawa ČZ Hery22 14 21.4.2024 v 11:54 krokoš
Nevysvetlitelny klepot ČZ 175/450 yagi 14 5.3.2024 v 16:52 Deadman
ČZ 175/450 dobijení A vynechávání ČZ 175/450 Jezdíííík 5 24.12.2023 v 04:19 Hybrš
ČZ 175 450 ČZ 175/450 Matejj12 3 15.9.2023 v 19:24 Benda1
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved


TOPlist