globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zrychlení KLE500
 
18.7.2014 v 07:39
Ahoj,
mám KLE500 a chtěl bych to trochu zrychlit (větší pastorek / menší rozeta). 6ka tam jede už od 60 a na 80ti proti kopci (na 6ku) to zrychluje, což se mi zdá úplně zbytečné. Navíc rád jezdím na nižší otáčky. Obzvlášť když to ten motor zvládá, tak mi připadne zbytečné ho točit. Mám 75kg a jezdím sám. Počítám, že když vyrazím někam dál, tak povezu max 20kg bagáž.

Má na to někdo nějaký názor (kolik můžu přidat, technické obtíže, změna v chování motorky, spotřeba, apod.)?

Naposledy editováno 18.07.2014 07:39:26

1 reakcí na tento příspěvek Zrychlení KLE500

18.7.2014 v 07:45 | Nahoru | #1
Já si myslím, že ve 32 letech by si měl leckdo na zcela banální otázky odpovědět sám.

1 reakcí na tento příspěvek Zrychlení KLE500

18.7.2014 v 08:02 | Nahoru | #2
pokud chceš do rychla, tak víc jak jeden zub vepředu (odpovídá cca 3 vzadu) bych neměnil, pak už to bude fakt mrtvý.

Jediný co, tak si spočítej, aby ti při vydělení počtu článků řetězu početem zůbu na kolečku/rozetě nevyšlo celý číslo. Potom by nabíhaly pořád ty stejný zuby na stejný články řetězu a rychle by šlo všechno do kopru.

(reakce na) Zrychlení KLE500

18.7.2014 v 08:27 | Nahoru | #3
seikos> Předpokládám, že jsi netrefil vlákno a patřilo to někam jinam. Ale jinak s tím tvým výrokem souhlasím. To je tvrzení, kterému se nedá vůbec nic vytknout.

(reakce na) Zrychlení KLE500

18.7.2014 v 08:34 | Nahoru | #4
Libor.gs500e> Bylo by to mrtvý i na jedničku na rozjezd? Pokud ne, tak mi to asi nebude vadit. Teď totiž prvních 5 kvaltů použiju jenom na rozjezd a potom už jedu pořád na 6. Pokud by to mělo být na tu šestku mrtvý, tak prostě klidně pojedu o 1 kvalt níž (a 6ku budu používat na pohodovou jízdu po 4proudu). Když se takto budu posouvat až k té jedničce a tam to mrtvý nebude, tak mám, co potřebuju. Nebo je to takto nesmysl?

(reakce na) Zrychlení KLE500

18.7.2014 v 09:08 | Nahoru | #6
Filipvele> Díky, tohle mi už někdo doporučil. Ale trojčlenku umím. Mě spíš zajímaly názory a praktické rady.

Zrychlení KLE500

18.7.2014 v 10:05 | Nahoru | #7
to musíš jedině zkusit.
co bude pro někoho líná mrcha, tobě može vyhovovat..
ono je to podobné, jako s tím pivem na sedmém schodu. ta ideální teplota se musela taky dlouhodobým bádáním vychytat

Zrychlení KLE500

18.7.2014 v 12:04 | Nahoru | #8
jeden zub na kolečku je většinou už slušnej skok. a mimochodem taky nejlevnější a nejsnadnější možnost, jak to zkusit

Zrychlení KLE500

18.7.2014 v 13:21 | Nahoru | #9
Řešil jsem úplně to samé, dal jsem o zub větší pastorek a zrychlilo se to tak o 5 km/h. Větší počet zubů bych nedával, i takhle to má do kopce co dělat při rozjezdu na 1. Ještě jsem musel prodloužit řetěz, protože byla nová sada a vůle žádná. Motor je holt vysokootáčkovej jak u vysavače, ale krouťák nic moc...

Zrychlení KLE500

18.7.2014 v 15:03 | Nahoru | #10
Taky jsem měl svýho času na ER6N pastorek o zub větší a bylo to supr, protože nekecal tachometr...srovnalo se to na rozdíl proti GPS asi 1-2 km což je supr protože v originále to kecá teda podstatně víc. Bylo to trošku znát ale spíš proto že je člověk na něco zvyklej a najednou je to jinak...víc bych určitě nedával protože pak už se to bude bych řekl trápit.

Zrychlení KLE500

18.7.2014 v 18:37 | Nahoru | #11
Diky za vsechny nazory. Shrnu odpovedi do jedne vety: "pridat max 1 zub nebo maximalne do 5km/h". Predpokladam, ze vami udavana zrychleni o nejake ty km/h plati pro nejvyssi kvalt.

To pro me nic neresi. Ja jsem si rikal tak 20% navic, neboli 120 misto 100 na sestku (tzn. pro me 3 zuby). Ale to podle vas je asi blbost. Mel jsem 2 cile: jezdit v mensich otackach (jen tak kvuli subjektivnimu pocitu z jizdy) a s mensi spotrebou po dalnici.

Jeste si to necham projit hlavou a kdyztak se s vyssimi otackami a spotrebou (coz neni vubec jiste, jestli by nejak dramaticky klesla) proste smirim.

1 reakcí na tento příspěvek Zrychlení KLE500

18.7.2014 v 18:40 | Nahoru | #12
už tak je to chcíplé. nevymýšlel bych blbosti.

(reakce na) Zrychlení KLE500

18.7.2014 v 19:12 | Nahoru | #13
Dolík....> To říká každej. A je to hrozně subjektivní. Já mám motorku na takové to choprové líné jezdění. Takže z toho pohledu by mi stačila i menší kubatura. Pro mě to KLE je pocitově dost nadupanej stroj.

Zrychlení KLE500

19.7.2014 v 09:18 | Nahoru | #14
kle na bublání není. jede i 170 ,ale musíš točit. a zpřevodovaný je dobře z výroby.

Zrychlení KLE500

20.7.2014 v 23:26 | Nahoru | #15
Taky jsem si XJR zrychlil. Na pastorku o zub více, na rozetě o zub méně. Na pětku je to zhruba o 500 otáček motoru méně. Jasně, XJR je s motorem trochu jinde než KLE, ale máš tam 6 kvaltů, takže máš hrubo možností kam podřadit, kdyby to mělo být třeba při jízdě ve dvou na 6tku slabé. Dáš za pět a jedeš téměř jako na origo převod. Nebál bych se toho...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist