Koupil jsem R1 2006 najeto 22 000 km a vše v poho a supr jsem si to s ní užíval.
koupil lowcost laďáky circa za 7 000. Vše v pohodě a asi po najetí dalších 2 000 km se začalo projevovat nepříjemný cukání. Nejkritičtější v otáčkách 4500. nejdřív trošku a postupně hůř a hůř až se prakticky vůbec nedalo jet v koloně. Samozřejmě nejhorší na nižší silnější kvalty. První typ, namontovat zpět originální koncovky. Po montáži beze změny, jen nebylo tolik slyšet takový zvláštní bublání motoru právě při uvedeném problému. Velmi výrazně se to zlepšilo po současné výměně svíček a synchronizaci klapek. Raději jsem zainvestoval do lepších koncovek od RP. Ty tam jsou aktuálně teď a stále mám problém, že ve 4500 tak zvláštně lehce pocukává jakoby se to lehce dohadovalo. To byla historie mé moto, teď raději ještě jednou popíšu co mi to aktuálně dělá:
akcelerace i starty a volnoběh jsou dobrý. Pokud jedu "sportovně" neregistruju problém. Když ale jedu např za autem na jedničku 50km/h tak cítím jak poškubává. v zatáčkách nepříjemný protože najednou jakoby se zadusila a najednou zase poskočila vpřed což vede k tomu, že vás nejdřív jakoby víc položí a najednou zase narovná. Prostě cítím, že to není ono a je to jako od motoru. co se týče zvuku tak při akceleraci si krásně zařve a jak po ubrání padají otáčky, tak si krásně monotóně hučí a na 5500 otáčkách začne zničehonic bublat a prskat, ale necuká, jen prostě střílí (nevím jestli to má souvislost). když budu chtít na neutrál držet 4500 otáček tak slyším,že motor jen nehučí, ale současně jakoby dohořívá palivo ve výfuku a bublá. otáčky konstatní držet nejdou. Najednou skočí 5000 a hned zase padnou na 4200 a sem tam si takhle poskakují. myslím, že to dělá to cukání, protože takhle výkoný motor se nezadusí, ale jestliže tahkhle kolísají otáčky tak se to promítne i do té ustálené rychlosti. poslední čeho jsem si teď všiml bylo, že to dělá jen někdy a teď poznám už i kdy. Když jedu sportovně a přeřazuji tak z ničeho nic při každým ubrání plynu při změně kvaltu jakoby pleskne od výfuku. jakoby za mnou praskla bublina. když v tu chvíli přejdu do režimu konstantní rychlosti v otáčkách cca 4500 tak zaručeně chvílemi zacuká.
a teď prosím vás co tomu rozumíte, zkuste poradit, nebo se ptejte já vám odpovím co to dělá nbeo nedělá. odpovědi typu: nejezdi pomalu, já nejezdím na 4500 ot, na R1 jenom pod plynem atd... to mi fakt nepomůže. uvítal bych tipy se kterými už máte zkušenosti, nebo na kvalitní servis kam můžu přijet a někdo se projede a poví mi víc. Uvítám i kdyby někdo kdo R1 má tento režim vyzkoušel na té své potvoře a řekl mi jeho dojmy. díky všem.
Naposledy editováno 25.02.2016 13:34:41
Potenciometr je třeba rozebrat a osvědčeným postupem bylo odporovou dráhu opatrně otřít klůckem na špejli, namočeným v lihu, ofouknout a pak zakápnout pár kapkami oleje na šicí stroje a několikrát protočit od dorazu k dorazu. S takto "namazanou" drahou pak mnohokrát i beznadějně chrastící a prakticky nefunkční poťák pak ještě léta v pohodě sloužil. Někdo tvrdí, že stačí potenciometr jen opatrně prostříknout kontaktolem, ale popsaný postup je jistější a spolehlivější.
Bude-li však odporová dráha beznadějně vydřená, nezbývá, než TPS vyměnit. Příčiny cukání mohou samozřejmě být i jinde (falešný vzduch, nebo při určitých otáčkách vlivem rezonancí mohou některé uvolněné konektory ztrácet kontakt a tak mohou vynechávat jiskry, nebo vstřiky), ale vadný TPS je zde nejpravděpodobnější.
Jednu dobu jsem to řešil, měřil jsem to jak lofas ale hodnoty odpovídaly. Tak jsem koupil druhé komplet sání a byl pokoj a jede jak nová. Jinak mimochodem tyto ročníky R1 měly hned svolávačky po asi roce výroby a měnily se komplet oba TPS senzory.
Jestli chceš mám ještě rezervní senzory tak bych ti je mohl prodat.
Naposledy editováno 08.07.2014 21:32:43
Svolávačka
Jo a není zač.
A ještě něco.... ten senzor je nerozebíratelný(nedestruktivní metodou) takže jedině výměna.
Naposledy editováno 08.07.2014 21:32:06