globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Při jízdě ustálenou rychlostí cuká a "kucká"
7.7.2014 v 12:09
Zdar pánové,

potřeboval bych poradit s následujícím problémem... Litrový V-Strom 2004 - při jízdě ustálenou rychlostí po dálnici nebo nějaké okresce kde se dá jet plynule, začne mít motor nevyrovnaný chod, ve středních otáčkách cuká a jako by kucká. Pokud zastavím, musím točit plynem, protože jinak většinou chcípne a následně bez přidání plnynu nenastartuje. Čím to? (Teploměr po celou dobu ukazuje normální provozní teplotu - dvě čárky).

Pokud nechám motorku hodinu stát a nechám ji vychladnout, nastartuje v pohodě na brnk i bez plynu a pak jede normálně do doby než zase přijde nějaká táhlá cesta, kde se dá jet plynulou rychlostí.

Bohužel se mi to stalo na dovolené s tímto jsem musel ujet domů více než 2000km, pekelně mě to rozčilovalo. Po prvních pár km jsem to tipoval na přívod paliva, shodil jsem tedy na benzince nádrž, provedl test palivoveho čerpadla (připojil jsem jej přímo na baterku a za 20s byla naplněná 1,5l pet lahev), čerpadlo tedy ok. Zkontroloval jsem i gumové příruby od airboxu zda to nepřisává falešný vzduch - seděli pevně. Po tomto rozmontování a s motnování motorka šlapala skoro 400km dá se říct normálně, jen občas v nízkých otáčkách "kuckla" do sání. Pak to opět znovu začalo na novo jak jsem popsal výše.

V zimě motorka dostala velký servis (seřízení podltlaků, nové svíčky, olej, synchronizace klapek...) a do doby než se projevil tento problem jsem s ni ujel jen 3000km.

Díky za každou radu

Naposledy editováno 07.07.2014 12:14:25

1 reakcí na tento příspěvek Při jízdě ustálenou rychlostí cuká a "kucká"

7.7.2014 v 12:20 | Nahoru | #1
Ahoj, skoro mi to příjde jako rozhozený snímač polohy škrtící klapky. Tohle přesně mi dělalo auto, konstantní rychlost a začalo to poškubávat a stačilo zamrdlat s plynem a jelo to dál...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Při jízdě ustálenou rychlostí cuká a "kucká"

7.7.2014 v 12:43 | Nahoru | #2

sseba1 píše: Ahoj, skoro mi to příjde jako rozhozený snímač polohy škrtící klapky. Tohle přesně mi dělalo auto, konstantní rychlost a začalo to poškubávat a stačilo zamrdlat s plynem a jelo to dál...


Zdar, jak se na to dá přijít, eventuelně následně opravit? Nebo výměma? diky

Při jízdě ustálenou rychlostí cuká a "kucká"

7.7.2014 v 15:23 | Nahoru | #3
Čus, udělalo mi to na smrku dvakrát (ne v jednu jízdu), stačilo mi vždycky chcípnout a znova to natočit a bylo to pryč. Nevím, čím to bylo. Měnil jsem v rámci údržby svíčky, seřídil ventily (na ty jsem to tipoval), konektory, na které jsem se dostal, jsem prostříkal sprejem na kontakty (v okolí airboxu bývá prach, tak může být něco zaneseno) a promazal všechny táhla a hejblátka od klapek a zatím je všechno v pohodě. Aktuálně na tacho 68tis. km, rok 2003.

(reakce na) Při jízdě ustálenou rychlostí cuká a "kucká"

7.7.2014 v 15:35 | Nahoru | #4
Vozembouch> musíš to nechat napojit na diagnostiku a tam Ti řeknou, bohužel to ale něco stojí a nemusí to být jistota,ale zas by Ti alespoň zkoukli všechno.Nemusí se měnit, jde to pak nastavit na hodnoty jaký je třeba,pokud jsou rozhašený. Aby byl ten símač vyběhlej, že by měl hlucý místa, to bys musel mít najeto bambilion a nebo vadnej kus,ale není to nemožný. Jde o to, že pak snímá polohu v místě rychlosti, kde se to nejvíc namáhalo a pak je tam mrtvej bod pro ten snímač,kterej si myslí, že jeinde a blbě dávkuje a proto to může zlobit...

Při jízdě ustálenou rychlostí cuká a "kucká"

7.7.2014 v 18:55 | Nahoru | #5
Taky mi to dělá podobný srandičky... vyměnil jsem svíčky, zkontroloval příruby, i všechno kolem motoru, měl jsem rozdělaný čerpadlo-bylo neskutečně zas*aný, vyčistil jsem sítko, poskládal, "po cestě" prostříkal všechny kontakty na který jsem dosáhl, zadekloval jsem to a asi 50km to vypadalo že je to OK a pak po delší jízdě zas nanovo... Když dojíždím ke křižovatce a vymáčknu spojku tak mi dost padnou otáčky, párkrát to až chcíplo, ale už jsem se s tím asi naučil žít, tak vždycky trochu vrknu a je to OK, ale to je spíš uhýbání problému, ne řešení... To cukání mě taky dost štve a už fakt nevím co s tím dělat... Tahat to po servisech se mi nechce,ale asi mi nic jinýho nezbude, pač s tou "elektrárnou" doma člověk bez vybavení moc neudělá

1 reakcí na tento příspěvek Při jízdě ustálenou rychlostí cuká a "kucká"

8.7.2014 v 07:56 | Nahoru | #6
něco podobného, akorát v horším stádiu dělalo kámošovi na TDM900. Měl vadný čidlo TPS, po jeho výměně je to v pořádku, tak možná to budete mít taky tak...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Při jízdě ustálenou rychlostí cuká a "kucká"

8.7.2014 v 09:33 | Nahoru | #7
Mad_Cat> TPS je přesně to o čem mluvím:) Throttle Possition Sensor:) Snímač polohy škrtící klapky.

(reakce na) Při jízdě ustálenou rychlostí cuká a "kucká"

8.7.2014 v 12:41 | Nahoru | #8

sseba1 píše: Mad_Cat> TPS je přesně to o čem mluvím:) Throttle Possition Sensor:) Snímač polohy škrtící klapky.

jojo, někde jsem četl, že se to snad dá i rozebrat a pořádně vyčistit a pak to funguje zas dobře.

Při jízdě ustálenou rychlostí cuká a "kucká"

8.7.2014 v 16:17 | Nahoru | #9
ješte jednou i s návodem na pokus opravy tady ale dělejte tak na vlastní nebezpečí!!!!

Při jízdě ustálenou rychlostí cuká a "kucká"

9.8.2014 v 13:44 | Nahoru | #10
Ahoj, měl jsem letos stejný problém s litrovým stromem r.v. 2003. Byl jsem letos na Korsice, v průběhu jízdy cukání, nepravidelný chod. Doma po příjezdu jsem nechal vyčistit ultrazvukem trysky, seřídit klapky a do benzínu dávám aditivum a motor šlape jak hodiny.

1 reakcí na tento příspěvek Při jízdě ustálenou rychlostí cuká a "kucká"

30.8.2014 v 14:09 | Nahoru | #11
Ahoj...mam stejny problem....nemohl by nekdo nafotit nebo podrobneji popsat kde je ten snimac polohy skrtici klapky??
A nekupoval nekdo nahradni?Kolik to tak muze stat?

(reakce na) Při jízdě ustálenou rychlostí cuká a "kucká"

30.8.2014 v 14:28 | Nahoru | #12

JirkaCBR-fi píše: Ahoj...mam stejny problem....nemohl by nekdo nafotit nebo podrobneji popsat kde je ten snimac polohy skrtici klapky??
A nekupoval nekdo nahradni?Kolik to tak muze stat?



Hele nebudes tomu verit ... Ale je na ose okolo ktere se otaci skrtici klapky :) jestli netusis kde je hledat, asi se v tom nevrtej :) prvni bych zkontroloval jeho nastaveni - jak je popsane v servisnim manualu treba a pak pripadne promeril jestli nema vydrenou drahu, jinak mu nic nemuze byt. Origo v suzuki na nektery modely jsou, na nektery pouze jako soucast sani - cena u snezoru je 3-4tis, cely sani kolem 8mi... U toho sani si ale nejsem jistej jestli se nemenilo kvuli sercu sekundarnich klapek , tzn ze by ten senzor byl dostupnej samostatne pro vsechny modely...

1 reakcí na tento příspěvek Při jízdě ustálenou rychlostí cuká a "kucká"

19.9.2014 v 09:49 | Nahoru | #13
Zdarte páni,
tak jsem nechal problém problémem a opět jsem to začal řešit až teď. Nějak nebyl čas. Rozebral jsem motorku, zkontroloval příruby sání z airboxu, všechny hadice, poutahoval objímky atd. Gumová příruba k zadnímu válci byla spadená (asi vlivem střílení do sání). Rozebral jsem ji nádrž a mrkl na čerpadlo, bylo čistý (čistil jsme jej naposledy loni). Provedl jsem jeho test palivoveho čerpadla - tlačí jak zblázněný. Jediné co jsem na této cestě našel byl otočený palivový filtr. Mám totož namontovaný na přívodní hadici z nádrže do motoru externí palivový filtr. Je to stříbrný váleček který se vejde do ruky, má z jedné stray vstup IN a výstup OUT. Byl měněný letos v unoru, měnil jej muj mechanik a namontoval jej špatně! Byl otočený, takže přívod byl přiveden na "OUT" stranu. S tímto blbě namontovaným filtrem jsem najel těch 3000km. Chci se zeptat, je možné že ten palivový filtr diky obracené montáži nefiltroval a tím se zanesly vstřikovače?

Naposledy editováno 19.09.2014 09:50:28

(reakce na) Při jízdě ustálenou rychlostí cuká a "kucká"

3.11.2014 v 14:12 | Nahoru | #14
Vozembouch> Ten filtr za to určítě nemůže,stojí prostě benzín za hovno.Řešil sem problém s laďákama,že to cukalo mezi 3500a4000 a diagnostika nic,všechno v pořádku tps senzor,lamda,čištěný ultrazvukem trisky i čerpadlo a furt nic,následovala zátěžová brzda a ono to nemá benzín,dal sem dolu laďáky a bylo to lepší a po instalaci FI tuneru naprostá spokojenost,teda zatím . http://shop.moto-do...p;controller=product

Při jízdě ustálenou rychlostí cuká a "kucká"

3.11.2014 v 14:42 | Nahoru | #15
mně to dělá to samý ale jen výjimečně a neprojevuje se to tak dramaticky - je to znát jen když se na to soustředím a po hodně dlouhé jízdě...už jsem měnil čidlo rychlostí v převodovce (na gipru skákaly hausnumera) tak to tipuju taky na ten tps snímač. přes zimu dám novej...

Při jízdě ustálenou rychlostí cuká a "kucká"

4.11.2014 v 11:05 | Nahoru | #16
Ja uz problem vyresil...chtelo to jen poctive seridit klapky v sani.Nechapu co vyvadel mechanik ktery je serizoval na jare.Po serizeni vsechno bez problemu.

1 reakcí na tento příspěvek Při jízdě ustálenou rychlostí cuká a "kucká"

6.11.2014 v 12:52 | Nahoru | #17
Zdarte páni, tak díky vám za příspěvky. Dal jsem motorku do servisu, popsal problém a řekl opravit. Proběhla kontrola svíček, vstřikovačů (pro jistotu vyčištění jakýmsi sprejem), seřízení primárních klapek (synchronizace klapek). Motorka ted jede o dost lip proti tomu co to bylo.Je to sto a jedna! Průbeh vykonu v otáčkách mezi 2-4tis. Je da se rict linearni, ale co me ještě pořád trápí je to kuckání. Občas (jednou cca jednou za 5km) se objeví takové drobné slyšitelné kucknutí v otáčkách 2,5-4 tis. ot. Nenastane při tom žádný vyraznější výkonový propad nebo tak. Jen si to prostě kuckne. Čím toto může být?

Karf: gipro mám taky a pozoruju že trošku blbne, rozhodně vic než dřív. Například zařadím jedničku a svítí tam dvojka, teprve po několika vteřinách nebo až po rozjezdu se oběví jednička na displeji. Kolik stálo to čidlo rychlostí v převodovce? Je náročná výměna?

(reakce na) Při jízdě ustálenou rychlostí cuká a "kucká"

7.11.2014 v 10:12 | Nahoru | #18
Vozembouch> Jo něco takovýho mi to taky dělalo + na vyšší kvalty to přeskakovalo. Blbý je, když je (de)aktivovaný tre mod a ono to ukazuje 3ku a přeskočí na 4ku - zruší se úprava předstihu a motorka se najednou hrne dopředu jako bys pootočil plynem. dělal mi to kluk při servisu v zimě - mělo by stačit sundat pravý víko motoru.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Origo kufry DL 1000 14-16 Suzuki DL 1000 V-Strom Hlubas 8 21.1.2024 v 15:00 jarekol
v strom Suzuki DL 1000 V-Strom aldags 6 20.1.2024 v 21:47 aldags
Rozsvicující se kontrolka motoru Suzuki DL 1000 V-Strom Mastik4 9 17.9.2023 v 21:03 dzudas
kontrolka oleje Suzuki DL 1000 V-Strom akimek314 1 8.9.2023 v 06:36 milor


TOPlist