KOntroluj to co se normalne kontroluje, zvuk motoru, chrasteni rozvodaku, udajne na TA praskaly hlavy kdyz se tocily za studena (podle me kec).
Nevim co chces za rocnik , prosel bych si haynse manual kde mas jednotlive barvy, kazdy rok se delaly pouze 2 barevne kombinace. Takze pak ti nekdo muze tvrdit ze je to origo barva, podle toho se daj hodne pozna slozeniny.
Velka zmena v r 96 a 98. Zmena zapalovani a dva kotouce dopredu.
Doporucuju 98 a novejsi dva kotouce poznas hlavne ve dvou, jinak to stejne poradne nebrzdi.
Odchazi prevodovka naonu tachometru, to soudruzi moc nedomysleli.
Vic me ted nenapada.
1 reakcí na tento příspěvek Ojetá Honda Transalp
b) všechny modely - kontakty kolem hlavní pojistky a hlavního svazku (vše na startovacím relátku) začnou hůř vést proud a tím se začnou přehřívat. Díky ztrátě vodivosti těchto kontaktů (nebo konektoru mezi alternátorem a regulátorem) motorka špatně nebo vůbec nedobíjí. To přetíží regulátor dobíjení tak ,že odejte. Pak může do motorky pustit klidně i 30- 40 Votlů, díky čemuž praskají žárovky, blbne otáčkoměr, zapalování, atd. V nejhorším případě to odpráskne i CDI a elektroniku otáčkoměru. Takže kontrolovat a občas proměřit! Jaskmile začnou kabely tmavnout, tak konektor vyčistit, přihnout piny pro větší přítlak nebo rovnou šmiknout a proletovat napřímo.
c) všechny modely - pravidelně mazat lanko náhonu tachometru včetně spodní převodovky. Dlabe se na to, pak lanko zatuhne v bowdenu => plastové kolo v převodovce zvýšený odpor nezvládne.
d) hooodně vyježděné kousky blížící se 200 tisíc km - opotřebované drážkování výstupní hřídele (nová hřídel, rozpůlit motor), zvýšená spotřeba oleje (výměna gufer ventilů, nové pístní kroužky), prasklá membrána karburátoru.
TA je velmi spolehlivá motorka. Pokud se něco stane, většinou to bývá výše uvedené. Některé problémy jdou na vrub stáří (CDI, membrány), některé se objeví díky zanedbání údržby (náhon tachometru) další kvůli porci najetých km (výstupní hřídel, kroužky, gufera).