globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ojetá Honda Transalp
 
15.6.2014 v 16:17
Ahoj lidi. Svoje moto-začátky jsem strávil na Pionýru a Jawě 350/639, která přestává stačit mým nárokům a trávím víc času pod ní díky opravám, než na ní za jízdy. Chci si koupit ojetou Hondu Transalp, ale nevím, na co vše si u této motorky dát pozor, jaké jsou její neduhy, na co se dívat při koupi motocyklu. Přeci jen, Jawka je poměrně jednoduchá, takže tam nebylo moc co pokazit, člověk si to sám opraví. Prosím tedy o rady, na co si dát bacha, co a kdy se musí dělat, jako oleje apod., případně orientační ceny sevisních úkonů. Jde mi také o to, kolik si tak připravit, kdybych třeba chtěl motorku pak někde nechat prohlédnout, aby mě za prvním bukem nevypekla. Představu o ceně mám 25-40 tisíc. Sice to je starý stroj za ty ceny, co jsem díval, ale údajně jsou to držáky. Můžete odpovídat i na mail: novvas@seznam.cz Jsou tam dvě jednoduchá "v" za sebou. Jsem z Prahy.

Ojetá Honda Transalp

15.6.2014 v 16:50 | Nahoru | #1
Nemuzem jsme na foru odpovidame tady. TA nema zadnou slabinu

KOntroluj to co se normalne kontroluje, zvuk motoru, chrasteni rozvodaku, udajne na TA praskaly hlavy kdyz se tocily za studena (podle me kec).
Nevim co chces za rocnik , prosel bych si haynse manual kde mas jednotlive barvy, kazdy rok se delaly pouze 2 barevne kombinace. Takze pak ti nekdo muze tvrdit ze je to origo barva, podle toho se daj hodne pozna slozeniny.
Velka zmena v r 96 a 98. Zmena zapalovani a dva kotouce dopredu.
Doporucuju 98 a novejsi dva kotouce poznas hlavne ve dvou, jinak to stejne poradne nebrzdi.
Odchazi prevodovka naonu tachometru, to soudruzi moc nedomysleli.

Vic me ted nenapada.

1 reakcí na tento příspěvek Ojetá Honda Transalp

15.6.2014 v 19:04 | Nahoru | #2
TRANSALP - dobrá volba

(reakce na) Ojetá Honda Transalp

15.6.2014 v 19:57 | Nahoru | #3
kaltan> To bych prosil!

Ojetá Honda Transalp

16.6.2014 v 09:23 | Nahoru | #4
a) u nejstarších ročníků 1987 - 1995???, které mají zapalování řešené dvěma identickými krabičkami CDI umístěnými pod sedlem, dost často CDI přestane fungovat. Pomůže buďto rozpitvání a proletování studených spojů nebo výměna za jiné CDI. A to buďto originál, kopie originálu (eBay, Aliexpress, apod.) nebo univerzální náhrada (např. Ignitech).

b) všechny modely - kontakty kolem hlavní pojistky a hlavního svazku (vše na startovacím relátku) začnou hůř vést proud a tím se začnou přehřívat. Díky ztrátě vodivosti těchto kontaktů (nebo konektoru mezi alternátorem a regulátorem) motorka špatně nebo vůbec nedobíjí. To přetíží regulátor dobíjení tak ,že odejte. Pak může do motorky pustit klidně i 30- 40 Votlů, díky čemuž praskají žárovky, blbne otáčkoměr, zapalování, atd. V nejhorším případě to odpráskne i CDI a elektroniku otáčkoměru. Takže kontrolovat a občas proměřit! Jaskmile začnou kabely tmavnout, tak konektor vyčistit, přihnout piny pro větší přítlak nebo rovnou šmiknout a proletovat napřímo.

c) všechny modely - pravidelně mazat lanko náhonu tachometru včetně spodní převodovky. Dlabe se na to, pak lanko zatuhne v bowdenu => plastové kolo v převodovce zvýšený odpor nezvládne.

d) hooodně vyježděné kousky blížící se 200 tisíc km - opotřebované drážkování výstupní hřídele (nová hřídel, rozpůlit motor), zvýšená spotřeba oleje (výměna gufer ventilů, nové pístní kroužky), prasklá membrána karburátoru.

TA je velmi spolehlivá motorka. Pokud se něco stane, většinou to bývá výše uvedené. Některé problémy jdou na vrub stáří (CDI, membrány), některé se objeví díky zanedbání údržby (náhon tachometru) další kvůli porci najetých km (výstupní hřídel, kroužky, gufera).

Ojetá Honda Transalp

16.6.2014 v 09:45 | Nahoru | #5
jednu pry prodava Charlie Sheen

(sorry - musel jsem, vcera davali v tv Zhave Vystrely )
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist