odpojil jsem u TDM900 klapku vzduchu, abych odstranil škubání v nízkých otáčkách (info např. zde ). Funguje to výborně a jsem spokojen. Ale občas mi nastane problém, že volnoběžné otáčky nejsou kolem 1000ot./min., ale kolem 1500ot./min. Nedělá to vždycky, spíš občas a mám vypozorováno, že na to má asi vliv vlhkost vzduchu, když je po dešti atp., tak jdou volnoběžný otáčky na 1500ot./min., jel jsem i v husté mlze a šli až na 2000ot./min. Za sucha je to dobrý a otáčky jsou normální.
Netuší někdo, kde by mohl být problém?
Na TDM 900 byla svolávací akce kdy se vyměňoval TPS. Zavolej do autorizovaného servisu a podle VIN zjistí jestli to na tvé motorce bylo provedeno. Pokud ne, objednají nový TPS u fabriky a i po letech od svolávačky ti ho dodatečně vymění. Mohlo by to problém řešit.
Naposledy editováno 31.05.2014 07:28:11
1 reakcí na tento příspěvek Nestabilní volnoběžné otáčky
Dík za tip na ten servis, zkusím to v týdnu obvolat.
Kdyby to bylo tím TPS, tak by to blblo i předtím než jsem vyřadil tu klapku, nebo ne?
Without_R píše: Odpojil jsem drát u ECU, nechtělo se mě sundávat nádrž.
Dík za tip na ten servis, zkusím to v týdnu obvolat.
Kdyby to bylo tím TPS, tak by to blblo i předtím než jsem vyřadil tu klapku, nebo ne?
Zkus hadičkou a zkus tu TPS vyměnit. Pak uvidíš. Obojí nic nestojí. Vliv to mít samozřejmě může.
Naposledy editováno 31.05.2014 07:44:03
1 reakcí na tento příspěvek Nestabilní volnoběžné otáčky
Without_R píše: Koukám, že o tom TPS je psáno tady. Díky za tip, mrknu na to a pokud bych měl tu vadnou sérii, tak bych začal tímhle, pač jedním se symptomů co tam píšou jsou nestabilní volnoběh. Ale před odpojením klapky jsem s volnoběhem problémy neměl...
dej nazpátek ten kabel a udělej to hadičkou. Systém dostává od ECU pokyn že má sepnout podtlak. TPS počítá s tím že se za ní změní tlakové poměry, protože nějaká jednotka ten podtlak sepne. Ale ona se nesepne. Je to vždy lepší řešit mechanicky (je to banalita - odpojíš hadičku a ucpeš ji šroubkem) než zasahovat do elektroniky. A tu jednotku nechat regulerně sepnout. Je to pokus omyl, ale nic jiného mě nenapadá. A s vadnou TPS to může mít souvislostNa jiném fóru jsem četl, že Roman ST1 měl problém s TPS až po cca 63000km a já jsem nedávno otočil 70000km a tak je možný, že by se ta závada projevila až po tak dlouhý době.
Začalo to blbnout hned po odpojení toho drátu z ECU, ale pak si to nějak sedlo samo tak jsem to neřešil. No zkusím to zapojit zpátky, ucpat hadičku a uvidí se.
Nicméně jsem zkusil udělat úpravu podle toho druhého způsobu jak psal seikos, vrátit zpátky hnědý kabel do ECU a zaslepit přímo tu hadičku pod nádrží. Zatím je to (nerad bych to zakřikl) dobré, ale nejel jsem za deště či zvýšené vlhkosti, takže je brzo na závěry.
Myslím, že je jedno zda je odpojen drát či zaslepená hadička.
dík za postřeh, ale z čistě laického hlediska bych řekl, že to spolu nesouvisí. Dělá to prostě jen občas mrcha, teď třeba několik měsíců zcela bez problémů a pak to na jedný projížďce zablbne, takže už to nějak neřeším. Akorát jsem vypozoroval, že když přemáhám při volnoběhu rukou plyn jakoby do protisměru, tak otáčky začnou klesat.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jak zvýšit volnoběh u TDM 900 Yamaha TDM 900 | Milanbohy | 7 | 13.4.2024 v 21:59 StiefTomas |
Nefunkcni ABS na zadnim kole Yamaha TDM 900 | Valpen | 9 | 30.1.2024 v 18:44 rtin |
Norsko - pobrezni cesta 2023 Yamaha TDM 900 | Valpen | 7 | 29.12.2023 v 20:06 StB |
Motocyklový olej 4T Yamaha TDM 900 | Sidonius78 | 22 | 15.9.2023 v 10:36 jameseric |
Svařování přímo na motorce Yamaha TDM 850, Yamaha TDM 900 | Milzno | 10 | 10.8.2023 v 09:22 mta |