globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vypnutí/zapnutí benzínu
Dobrý den, chci se zeptat, kam směřuje šipka na kohoutku tak, aby byl otevřený/zavřený a k čemu se používá ta 3. poloha... Díky za info ;)

1 reakcí na tento příspěvek Vypnutí/zapnutí benzínu

24.5.2014 v 20:06 | Nahoru | #1
To bude PRI - zatopení karburátorů bez vlivu podtlakového kohoutu

a polohy jsou ON - RES - PRI

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vypnutí/zapnutí benzínu

24.5.2014 v 20:07 | Nahoru | #2
Tagstein> Takže když je páčka kohoutku vodorovně, tak je zapnutý?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vypnutí/zapnutí benzínu

24.5.2014 v 20:10 | Nahoru | #3

bohohammer píše: Tagstein> Takže když je páčka kohoutku vodorovně, tak je zapnutý?



Zapnutý je to furt, ty tu motorku asi dlouho nemáš, co?

(reakce na) Vypnutí/zapnutí benzínu

24.5.2014 v 20:15 | Nahoru | #4
Tagstein> :D :D no mám 2 měsíce, dlouho ale byla v opravně a tak jsem zapomněl jak co je :D

Vypnutí/zapnutí benzínu

24.5.2014 v 20:16 | Nahoru | #5
No jde o to, že ten kohout nemá OFF

1 reakcí na tento příspěvek Vypnutí/zapnutí benzínu

24.5.2014 v 20:26 | Nahoru | #6
Nejde "vypnout", nechávej to na on.

Má dvě trubky z nádrže, výš a níž. Vyšši je hlavní (ON), nižší jako rezerva (RES). V kohoutu je dále membrána která funguje jako podtlakový ventil, poloha PRI tento mechanismus bypasuje.

GSko nemá palivové čerpadlo, takže po startování podtlakem se otevře membránou kohout a do karburátorů teče benzín samospádem. Pokud ovšem delší dobu stojí tak bys s tím točil dlouho, proto je tam poloha PRI, ve které benzín může téct až do karburátorů do plovákové komory a tam to pak drží jen na jehlovém ventilu aby benzín netekl dál.

(reakce na) Vypnutí/zapnutí benzínu

24.5.2014 v 20:33 | Nahoru | #7
Díky za odpovědi

1 reakcí na tento příspěvek Vypnutí/zapnutí benzínu

Skvělá odpověď, děkuji! 24.5.2014 v 20:50 | Nahoru | #8
Ještě upřesnění... ty kohouty jsou na GS500 dva. První je namontovaný zespodu na nádrži a jsou to jen dva paralelní kohoutky (de facto pípy), uzavíratelné šroubovákem a do nádrže z nich trčí ony dvě "trubičky" určující mezní hladiny. Pak je vlevo na rámu upevněn "hlavní" provozní, třípolohový kohout, jeho funkce zde již byla vysvětlena. Ten horní kohout je tam proto, aby při nutnosti sundání nádrže nebylo třeba ji vypouštět, kohout se prostě zavře a hadičky od něj se mohou odpojit. Pozor však na to, aby následně při montáži tyto dvě hadice, spojující oba kohouty nebyly prohozeny (překříženy). V takovém případě se prohodí polohy "ON" a "RES".
A stejně tak nenechávat zbytečně kohout v poloze "PRI" (priming), jinak by v případě, že by klidně jen v jednom karbci netěsnila jehla plováku, dojde k "utopení" motoru.

Mimochodem, ve Vrdech to znám. Tenkrát jsem dost čuměl, když jsem po pár měsících přijel a ten barák vedle kulturáku byl zbořený po základ.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vypnutí/zapnutí benzínu

24.5.2014 v 21:01 | Nahoru | #9

J.M.K. píše: A stejně tak nenechávat zbytečně kohout v poloze "PRI" (priming), jinak by v případě, že by klidně jen v jednom karbci netěsnila jehla plováku, dojde k "utopení" motoru


Tak, podlaha v garáži by mohla vyprávět

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vypnutí/zapnutí benzínu

24.5.2014 v 21:27 | Nahoru | #10
dj_hroch> Tobě se to snad povedlo? Já bych fleky od všeho možného na podlaze garáže (bývalé maštale) ani nespočítal. Dneska jsem odpoledne rozebíral motor od křoviňáku, opravoval karbec a budu mít na pazurách štryngec od benálu a oleja ešce téden. A před pár dny jsem jej na dvoře tankoval a kus mi chlejstlo na dlaždice... zapalovač, štrejch... a během minuty bylo po fleku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vypnutí/zapnutí benzínu

24.5.2014 v 21:56 | Nahoru | #11
J.M.K.> Ba, bo hlava děravá, dojedu si do garáže, zaparkuju se slovy "tu něco divně ťuká" a nevěnoval sem dál pozornost. Ono to odkapávalo sem tam přepadem což sem si nevšiml, do rána z toho byla zajebaná podlaha a solidní ozon. Nic zlého netuše sem pak nastartoval, trocha smradu a pak dobré a odfičel do rachoty. Více štěstí jak rozumu prostě že toho mohly být plné válce mi došlo až později když sem v ni začal víc hrabat...

Vypnutí/zapnutí benzínu

24.5.2014 v 23:34 | Nahoru | #12
já znám 4 polohy.. 1. - otevřeno 2. zavřeno 3. rezerva (ta je pouze pokud nemáš indikátor na palubce a poslední 4. - zaplněné karbecú :)

(reakce na) Vypnutí/zapnutí benzínu

25.5.2014 v 16:36 | Nahoru | #13
dj_hroch> Kdyby byly plné válce, tak by snad starter neměl tolik síly, aby ohnul ojnice. Horší by bylo, kdybys to chtěl pustit z kopce - takto se zmařilo dost motorů Trabant - tam stačilo nechat kohout a když jehla netěsnila, tak kor, když byl vůz čumákem do kopce, byl motor utopený hned. Pak, když nešlo startovat, leckterý chytrák tam lupnul zpátečku, pustil to z kopce, spojka, benál vletěl do válců - a zpravidla ojnice nazdar. Spíš buď rád, že Ti to neblaflo celé, to bys měl z garáže solidní výheň - i z té podlahy.

1 reakcí na tento příspěvek Vypnutí/zapnutí benzínu

25.5.2014 v 22:04 | Nahoru | #14
J.M.K.-No vidíš a teď,když tam přijedeš uvidíš i nové veřejné osvětlení :D

(reakce na) Vypnutí/zapnutí benzínu

25.5.2014 v 22:33 | Nahoru | #15
TheRoundiesBass> Tak o tom tucha nemám, co by tam mohli na kandelábrech vymyslet nového. Do Křečhoře jsem se zatím nezamotal, ale díky jednomu zdejšímu uživateli pár lidí užívá "1 křečhoř" coby "jednotku blbosti". Ale znám dva kluky z Plaňan. A loni jsem se málem zamotal u Kolína, nemaje páry o obchvatu. Co jsem tam jezdíval kdysi na Virglu, bylo tam vše jinak.

E: Překlepy a pár chybějících písmen.

Naposledy editováno 26.05.2014 12:16:07

2 reakcí na tento příspěvek Vypnutí/zapnutí benzínu

25.7.2016 v 21:34 | Nahoru | #16
ve zmatku jsem přepnul na PRI a jel na to asi 15 km. Pak zase přepnul na správnou polohu. Nemohlo se něco stát? Jinak moto jezdí ok. Díky za odpovědi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vypnutí/zapnutí benzínu

25.7.2016 v 21:42 | Nahoru | #17
Moholoko> Nic se tomu nestalo, při nastartovaném motoru je PRI prakticky totéž jako ON. A klid, nejhorší je smrt z vyděšení.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vypnutí/zapnutí benzínu

25.7.2016 v 21:49 | Nahoru | #18
Moholoko> Ne, na jízdu je to celkem jedno v jaké poloze je kohout. Stát by se mohlo jedině kdyby takhle nehlídaně stála a měl jsi fakt smůlu.

(reakce na) Vypnutí/zapnutí benzínu

26.7.2016 v 11:28 | Nahoru | #19
dj_hroch> díky moc za odpověd. Jsem nyní klidný

(reakce na) Vypnutí/zapnutí benzínu

26.7.2016 v 11:28 | Nahoru | #20
vybouřená_mrkev> díky moc za odpověd. Jsem nyní klidný
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 21 28.4.2024 v 22:24 emánek27
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava
Výměna brzdové kapaliny Suzuki GS 500E Nexartesus 20 1.4.2024 v 20:21 šmudla


TOPlist