globalmoto_kveten





Téma: Kmitání řízení - vibrace
 
23.5.2014 v 21:56
Při prudké akceleraci se objevuje kmitání řízení.
Dost závisí na tom jak rychle přeřadím...
Pomohlo uvolnit ruce a přestal jsem si toho všímat... prostě to trochu zavlní a pohoda.
Dneska se mi to ale stalo z ničeho nic na rovné cestě (možná podélná nerovnost) při už mírnější akceleraci ve vyšší rychlosti.
A to fakt hodně.
Byl to silný zážitek, to nemusím dodávat.

Mírně jsem ubral plyn, uvolnil ruce, a trvalo to asi další 3 sekundy, kdy jsem přemýšlel jestli nemám přidat...

Víc dělat asi nejde, že? Prostě uvolnit a nechat motorku jet? Anebo se snažit zatočit...

Přední tlumič má tvrdé nastavení, prý to na to může mít vliv... to rozhodně zkusím dát do výchozího nastavení.
Zadní na to asi nemá vliv...

Máte s tím zkušenost?
Dělá mi to jenom při prudké akceleraci, takže motorka bych řekl, že je snad v pořádku?
Přední kolo se nadzvedne a zatuhlé ruce na řídítkách asi způsobí zbytek.

Naposledy editováno 23.05.2014 22:01:27

Kmitání řízení - vibrace

23.5.2014 v 23:34 | Nahoru | #1
Když si to zpětně promítám, tak si říkám, že to částečně způsobily vyjeté koleje.

Kmitání řízení - vibrace

24.5.2014 v 10:58 | Nahoru | #2
rulzmaker> Dělalo mi to taky, ale je tam strašně moc faktoru co to způsobuje v mém případě to bylo že při prudké akceleraci kdy se kolo přizvedlo jsem nevědomky nahnul řidítka a už se vlnily, další faktor byl ten, že když jsem jee pustil přesně v 80 km/h +- 3 tak se pokaždé rozkmitávali i na vzorovém rovném povrchu bez plynu, v mém případě za to mohla guma pač byla šišatá s bublinama a ve vidlích mi zcela chyběl olej bylo tam pár deci tkž podvozek nepracoval jak byl měl, teď jsem už to dal do rychtyku tak uvidím co to bude dělat nebo nebude. Ale je to nepříjemné každopádně pokaždé se to dalo zvládnout.dávám link na instruktáž jak to zvládat bezpečně

Kmitání řízení - vibrace

24.5.2014 v 11:20 | Nahoru | #3
Ok , takže:
1) ubrat plyn
2) uvolnit ruce -> váha na stupačky a držet se nohama
3) přenést váhu dopředu

Jinak tlumič řízení stojí 10k... čína 1.5k, ale univerzální, takže pro kutily...

Tady celkem srandovní video.. dejte si 2:00



Naposledy editováno 24.05.2014 11:30:05

Kmitání řízení - vibrace

24.5.2014 v 13:46 | Nahoru | #4
jj to je krutopřísné vidko , ty závodní mechanik mi řekl že zbytečná investice prý na horneta, že podvozek a vůbec charakteristika té motorky ti nedovolí dostat takový brutální rozkmit který by se vyloženě nedal ustát. Před chvilkou jsem ho byl protáhnout s novýma pneu a řetězovkou a kmitání zmizelo
Teďkom řeším zabezpečení, co nejmenší a nejefektivnější nechci s sebou tahat sadu řetězů,zámku na kotouče a dálkaču, napadá mne rozbuška pod nádrž s gsm modulem , to nenechavce naučí nešahat na hornety

Kmitání řízení - vibrace

24.5.2014 v 15:40 | Nahoru | #5

Binaryhacker píše: Teďkom řeším zabezpečení, co nejmenší a nejefektivnější nechci s sebou tahat sadu řetězů,zámku na kotouče a dálkaču, napadá mne rozbuška pod nádrž s gsm modulem , to nenechavce naučí nešahat na hornety


Já jsem kupoval zámek na kotouč za 2500 Kč - ABUS Detecto - mimochodem kvalita nic moc... přikryju polštářem a není slyšet... použil jsem ho stejně jen párkrát... vleze se pod sedlo.
Jinak každý zámek bude malý, základ je dobře zaparkovat!
Dávám přednost raději modlitbě

Naposledy editováno 24.05.2014 15:44:45

Kmitání řízení - vibrace

25.2.2015 v 22:06 | Nahoru | #6
Pro úplnost doplním, že vibrace způsobovalo tvrdé nastavení přední vidlice a nejspíše taky špatné vyvážení. Následně bylo vše v pohodě.

Kmitání řízení - vibrace

26.3.2015 v 11:18 | Nahoru | #7
Jo tak hlavně, že se to vyřešilo , Každopádně řeším, ještě jiný další takový menší problémek, tj, že se Hornet dost vlní při vyšších rychlostech v náklonech myslím tím kolem 170 km/h a výš , ae tj asi vlastnost, nemůžu asi po něm chtít výkony supersportu , Je takový hodně neklidný roztěkaný jak táhlou zatáčku po nerovnostech drtím v takových rychlostech a řízení má tendence se skoro zavírat/zalomit k nádrží.
Nevím zda je to problém nebo opravdu vlastnost

Kmitání řízení - vibrace

27.3.2015 v 11:11 | Nahoru | #8
Já měl podobný problém. U mě to byla ložiska v krku řízení.

Kmitání řízení - vibrace

27.3.2015 v 14:10 | Nahoru | #9
Díky za radu, mrknu na to, asi to tak bude poněvadž mám pocit, že tam jsou i nějaké vůle, které cítím v řídítkách při brzdění v pomalých rychlostech nebo při přejezdu některých nerovnosti.

Kmitání řízení - vibrace

27.3.2015 v 16:38 | Nahoru | #10
taky mi to dělalo ložisko v krku řízení když sem se blížil ke 170 tak se řídítka rozvlnily mam tam nový a ani se nehnou

Kmitání řízení - vibrace

9.4.2015 v 09:25 | Nahoru | #11
Zdravím pánové,

když jsme u těch vibrací, tak ať kvůli tomu nezakládám nové téma... mám horneta 2007 a dost mi při rychlosti nad 100km/h vibrují zrcátka (vibrují potvory i při volnoběhu) . Při nižších rychlostech je vše v pořádku.

Vyměnit zrcátka? Vyvážit přední kolo?

Děkuji za radu.

Kmitání řízení - vibrace

17.4.2015 v 13:07 | Nahoru | #12
Zdravíčko,

Vibrace zrcátek je asi vlastnost, mám taky originální a vibruji šíleně, že skoro v nich není nic vidět
Někdo zkušenější možná poradí nějaké "podložky" nebo něco podobného co by to mohlo omezit, pač ty vibrace jsou cítit i v rukách, ale jsou to vibrace od motoru nikoliv od kol co jsem vysledoval
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist