paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Přes vytáhlý klíček z zapal. světla svítí z bater.
 
12.4.2014 v 10:06
Zdravím, namontoval jsem do své motorky JAWA ČZ 150 kyvačky baterii,aby mi šli všechna světla, jak mají. Napojil jsem ji podlé schématu= ukostřil jsem kladný pól, jak píší v manuálu a kabely s pojistkou atd. jsou na záporném pólu. Světla zadní i předni fungují dobře, ale když zapnu klíček na 4. polohu, tak světla svítí z baterie, tak jak mají, ale svítí pořád, i když yvtáhnu klíček ze spínačky, nechám přeplou polohu na 4 a vytáhnu klíček a pořád svítí. Kde je chyba ? Zapojení kabelů mám dle schémata, tak čím to je ? Děkuju za Odpověď

1 reakcí na tento příspěvek Přes vytáhlý klíček z zapal. světla svítí z bater.

12.4.2014 v 10:43 | Nahoru | #1
... ukostrenej kladnej pol?
(elektrice nerozumim, ale nekostri se zaporny pol?)

1 reakcí na tento příspěvek Přes vytáhlý klíček z zapal. světla svítí z bater.

12.4.2014 v 10:59 | Nahoru | #2
Taky jsem se nad tím pozastavil, ale píše, že ukostřil kladný pól, tak jak píšou v manuálu...

Naposledy editováno 12.04.2014 10:59:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přes vytáhlý klíček z zapal. světla svítí z bater.

12.4.2014 v 11:01 | Nahoru | #3
Kladný pól je správně, kdysi to tak bývalo.

Kouknul jsem na návod u sesa-moto a podle mě to tak má být - poloha 4 je prostě trvalé svícení z baterie. Nevím, jaký to má mít účel, ale tak to je.

Přes vytáhlý klíček z zapal. světla svítí z bater.

12.4.2014 v 11:03 | Nahoru | #4
zajimave!

(reakce na) Přes vytáhlý klíček z zapal. světla svítí z bater.

12.4.2014 v 11:43 | Nahoru | #5
MedWed> na schématech a i v manuálech sa kostří kladný ;)

(reakce na) Přes vytáhlý klíček z zapal. světla svítí z bater.

12.4.2014 v 11:49 | Nahoru | #6
1100Virago> Tak 4. poloha je tzv. nouzové svícení, tak to potom je možné, že to prostě je na to, aby svítilo pořád, ale když vytáhnu klíček a spínačka bude v poloze 1, kdy nic svítit nemá a ani nesvítí, tak nemusím mět strach, že mi něco vybilo baterku ?

1 reakcí na tento příspěvek Přes vytáhlý klíček z zapal. světla svítí z bater.

12.4.2014 v 11:52 | Nahoru | #7
Jo a ještě taková otázečka, jak poznám, že se mi správně dobíjí baterka ? Kdyby mi to nahodu nedobijelo jak má, tak abych si ji uplně nevymlátil a nezničil ju tím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přes vytáhlý klíček z zapal. světla svítí z bater.

12.4.2014 v 12:22 | Nahoru | #8
JawaCz150: Zaražením a vytažením bošáku ovládáš jen okruh zapalování. Otáčením klíčku ty světelné okruhy.

V poloze 1 by ti to nemělo vybíjet nic, ale když ti to nějaký vtipálek přepne na 4, tak ti to baterku prostě vytroubí, s tím nic nenaděláš.

Na baterii připoj voltmetr - měla by mít přibližně 6,3-6,4V. Pak nastartuj a napětí by se na ní mělo zvýšit k 7 voltům. Pak zkus zapnout světla - pokud zůstane napětí vyšší než bylo napětí baterie, tak ti to i se světly dobíjí. Pokud ne, tak baterka altíku pomáhá za cenu vlastního vybíjení. Ale to je u těchhle motorek spíše vlastnost - nebyly projektované na trvalé denní svícení.

(reakce na) Přes vytáhlý klíček z zapal. světla svítí z bater.

12.4.2014 v 12:29 | Nahoru | #9
1100Virago> Díky moc, tady je výhoda aspon ta, že když chci svítit za jízdy, tak baterku vubec nepotřebuju, takže si to proměřím, jestli parkovačky a stop světlo nevybíjí baterku a uvidím,opravdu díky :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist