globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Karburátor
Prosím Vás, majitele dandyn. Jak máte seštělovaný karburátor na tomto stroji? Mám tam bing 18. Zajímá mě v jaké poloze je jehla a o kolik máte zavřený ten šroubek s pružinkou (bohatost směsi?). Je to sice asi ten silnější 7 žebrovej válec, ale ten karbec je asi ze slabší ne? Dřív mi dandy startovala na první kopnutí a plně otevřeným sytičem. V dnešní době když ji chci nahodit, tak musím mít sytič tak na půlku a hooodně ji přemlouvat aby se uráčila nahodit. Trvá to třeba dvě minuty a pak eště chvilku než se zahřeje a dá se s ní vyjet. Napadá mě že předtím tam byle ještě "tuzingovej" tlumič výfuku arrow, se kterým nárůst výkonu 0, ale nárůst dB 100%. Dál teda bych chtěl vědět o nejakým spolehlivým způsobu jak dekazbonizovat tlumič. Vypálit ho asi nepůjde, a tak mě napadá, to velký koleno vzít flexou a pak zavařit. Prostě teče z toho černej bordel na rám a to je na hovno. Vzhledem k tomu že má jít v květnu na technickou tak se toho dost děsím. Jo a ještě mě napadá musí mít motorka kryt řetězu? Já si myslím že ano, ale otec je přesvědčen o nečem jiném.

Karburátor

Skvělá odpověď, děkuji! 23.3.2014 v 21:05 | Nahoru | #1
Karbec BING 18/15/101 patří na slabší motor.
Na motor S 50/5 S patří karbec BING 21/20/127.
Ten první má difuzor 15mm, hl. trysku 78 až 82, volnoběžku 30 a jehlu na 2. zářezu shora.
Ten druhý má difuzor 19mm, hl. trysku 80, volnoběh 45.
Né že ten silnější válec na menší karbec nepojede, ale možů vznikat potíže. Jako třeba se startem...
Je evidentně chudý volnoběžný okruh. Možeš temu pomoct šroubkem bohatosti směsi, ale nevím stopro, esli reguluje vzduch nebo benzín.
Výfuk lze dekarbonizovat vypálením, třeba letlampů. Když ho rozřežeš, na 99% ho tím zničíš.
Tlumivka se dá udělat z kusu trubky.
Průměr přibližně jak originál, na začátku bych nechal volný prostor tak asi 10cm a pak bych do přepážky vložil děrovanů trubku až do konca tlumivky. Délku bych udělal aspoň 30-40cm.
Okolo ní se nacpe vata (drátěnka ale taky stačí, tá nevylítá) a celé se to zadekluje, nejlépe oddělávacím deklem.
Výsledný hluk možeš do jisté míry regulovat průměrem a délků výstupní trubky.
Že netěsní kolínko k válci, to je bolest všech sériovek, protože je to ledabylá konstrukce.
Pro první pomoc by mělo stačit to, že se podíváš, co kde sedí a zavazí.
Aby mohlo kolínko těsnit, musí dosedat trubků uvnitř válce. Obvykle je to všechno vyklechtané, že to sedí na válci přírubů a né trubků.
Tak musíš učinit takové opatření, aby to na té přírubě nesedělo a trubka se dala šrůbkama dotahnůt tak, aby seděla na hliníku ona. Aby tam byla vůle na dotažení příruby.
A pro chybějící kryt řetězu tě můžou vyhodit.

Naposledy editováno 23.03.2014 21:06:23

Karburátor

24.3.2014 v 05:56 | Nahoru | #2
No ono celá dandy je taková, řekl bych, dosti ledabylá konstrukce celkově. Takže pokud mi to jede maximálně cca 70 je to tím, že je tam karbec ze slabší verze? Co je zvláštní, že dřív to jelo celkem dobře. Připadá mi, že nejvíc je vyběhaný zářez jehly, kde je nejvíc nahoře. V tomto zářezu byla ještě před rokem asi. V té době se motorka rozebrala, že se bude dělat G.O., na kterou nedošlo. Proto se pak motorka jen složila a karburátor se poladil nějak divně. Je fakt, že předtím ve vysokých otáčkách vynechávala, ale to připisuji prasklému těsnění plovákové komory. Motoru tehdy trvalo po přidání plynu třeba sekundu než se probral z volnoběžných otáček. Dál bych chtěl zprovoznit oilmaster, ale moto bylo delší dobu používáno na M2T, tak se ptám co vše je třeba vyčistit a vyleštit, aby nedošlo k vydření válce? Díky za rady

Karburátor

24.3.2014 v 10:00 | Nahoru | #3
Blbé přechody (z volnoběhu na plný plyn) bývajů zpravidla záležitostí jehly. Asi to bylo před tím chudé, když to musel maximálně obohatit posunem jehly na poslední zářez (nejvýš).
Poznáš to, jestli je to po přidání plynu (z volnoběhu na plný) bohaté a nebo chudé?
Podle teho, jak se to bude chovat, bych vykonal potřebné.
Podle tvé anamnézy to vypadá, že to nestartuje pro chudý volnoběh.
A přechody sů špatné buď pro vysokou (bohatá) nebo nízkou (chudá směs) polohu jehly.
Zkus tu jehlu dát na druhý konec a zkus to.
Uvidíš rozdíl.
Potom už (obvykle) na to dojdeš, co to chce.
Vždycky ale dělej jenom jednu věc a zkus to, jinak se nedopracuješ uspokojivého výsledku, v horším případě dojdeš o nervy.
Zkrátka je třeba postupovat systematicky. Tím se taky něco naučíš. A poznamenej si, cos s tím udělal, aby ses mohl vrátit k původnímu seřízení.
Mechanici u silničáků (čím menší kubatura, tím pečlivěji) si zaznamenávali na jednotlivých okruzích zpřevodování, seřízení, tlak a teplotu vzduchu atd.
Když u dvoutaktu začneš používat kvalitnější olej, nic se nestane - teda može se stat, že se konečně z výfuku a spalováku vypálí usazený karbon...
Motor Sachs (původní se mírně od Dandyny liší systémem řazení) je ve své třídě (vzduchová padesátka) špička, jen to okolo je jaksi polotovar. Ale dá se s tím neco dělat. Což na rozdíl od jiných značek a typů nelze...

Karburátor

28.3.2014 v 06:01 | Nahoru | #4
Děkuji, včera jsem si hrál s tím karbecem. Dal jsem jehlu aby dávala nejvíc směsy. No a ono to dokonce startuje a celkem spolehlivě. Díky moc

Karburátor

Skvělá odpověď, děkuji! 29.3.2014 v 12:00 | Nahoru | #5
Jehlů se štelujů přechody (ze zavřeného na plný plyn).
Na start potřebuješ bohatý - teda směs spíš bohatší než chudů - to se dělá tým šrůbkem bohatosti směsi.
Že ti pomohlo dat jehlu navrch - jehla v šoupěti a volnoběh se vzájemně ovlivňujů.
Zkus se s tým eště porýpat, ten Bing je parádně seřizovatelný a funguje, jak má.
V "Javabláznech" sem kamošovi psal, jak se popasovat se Zetků, u Sachsa je to podobné, akorát si fakt nejsu jistý, co na Bingu šrůfek bohatosti škrtí - jestli benzín a nebo vzduch.
Jikov na Zetce vzduch, takže pokud Bing palivo, musel bys s tím šrůfkem točit obráceně.
Kdyby přesto aj na Bingu šteloval vzduch, tak bys při "obráceném" seřízení volnoběhu motor špatně startoval.
Bylo by to chudé.
Chapišto?

Karburátor

6.4.2014 v 19:44 | Nahoru | #6
Jasně šéfe, fakt jsi mi pomohl . Mockrát děkuji, motorka šlape (konečně)

Karburátor

7.4.2014 v 12:42 | Nahoru | #7
Tož to su rád, fakt.
Pokud ti to pomohlo a sám sis to sešteloval, aspoň víš, co čím ovlivňuješ a jak se s tým popasovat.
Všecky benzínové motory pracujů principielně stejně a úkolem přípravy směsi (v temto případě karbecu) je nachystat ju, pokud možno, v celém rozsahu otáček tak akorát.
K temu sů na něm všelijaké seřizovací prvky, které osobě poučené slouží k seřízení, laikovi k rozštelování.
Tož snáď už patříš k téj první skupině .

Karburátor

9.12.2014 v 21:11 | Nahoru | #8
Jak říkám moc děkuju za rady. Jinak rozhodl jsem se dát tam karburátor DellOrto 19, nebo by byl lepší 21? Vím že standardně má válec difuzor 19, ale chtěl bych to trocha poladit Pokud by bylo možno aby mi někdo vysvětlil rozdíl mezi dellortem tímto: www.fichtlkramek.cz/nahled/karbec_dell_orto_19difuzer.html a www.scooter-tuning.cz/karburator-dellorto-8? Docela mě zaráží výrobce STAGE 6 a za karbecem přípona PHBG. Není to nějaká čínská napodobenina? Přijde mě, že v čechách sehnat Bing 21, kterej by za něco stál, se dost dobře nedá. Většinou mi nabízeli buď nekompletní vrany nebo BING 18. při těch cenách co za tu 21 chtějí si raději tu ticku připlatím za dellorto, ale nový a přecijen jehly a trysky jsou sehnatelnější. Má i to první dellorto vstup na olej z oilmastera? BTW Předpokládám u toho dellorta, že půjde doštelovat celkem uspokojivě. Myslím si, že klesne i spotřeba. Jinak radíte k oilmasteru na dandy při zajíždění přimazávat i trochu do nádrže? Třeba 1:100? Oilmasteru už se nechci zbavovat, když mi dalo tak moc práce ho celej poshánět. Jakej by jste doporučili olej syntetika, polosyntetika? Značka?

Karburátor

22.12.2014 v 19:35 | Nahoru | #9
Nikdo neporadite? Hlavně s olejama?

Karburátor

8.8.2015 v 13:53 | Nahoru | #10
No s olejama...
Já do dvoutaktů, když sem závodil, používal Motorex.
Kamarád ho používá furt, má Vejtřasku (=Pragu 250) s odděleným mazáním a tá jejich polosyntetika je na to aj dělaná.
Oddělené mazání totiž vyžaduje olej k tomu určený, hustý si čerpadlo spolehlivě necucne.
Já do sériovek, pil, Terry podobně leju olej od mého dvorního dodavatele, Sunoco.
Dá mě to, co je ve slevě.
Třeba olej do sněžných skůtrů...ten tak vypucoval výfuk, že je čistý jak slovo boží...
U malé kubatury je lepší dávat oleja víc(maže-li se směsí), páč se ho tam dostane s palivem relativně málo a všecky součástky v motoru majů dost napilno, aby to trochu jelo...
Karbec - pokud si už poradíš s otryskováním, možeš tam dat prakticky cokoliv...
Jinak difuzor karbecu má byt nejmenší průřez v sání.
Je-li v sání díra průměru 19mm, dávat větší karbec nemá smysl.
Čínské karbece na tom nejsů špatně, kamarád je zkusil na káře 60ccm...co na tem, že to jede, když ho nesmí na závodech používat.
Origo DellOrto seřídit (pořádně) na ten motor prý nejde...

Naposledy editováno 08.08.2015 13:55:57

Karburátor

13.12.2015 v 14:10 | Nahoru | #11
Nejlíp se karbesy seřizují podle barvy plamene ve válci. Dají se tak seřídit i motory s více válci a karburátory bez použití synchrontestu. Je však potřeba mít zapalovací svíčku s průsvitným izolátorem. Tak se dá seřídit a natryskovat karburátor pro závod i dle konkrétní teploty a tlaku vzduchu velice precizně. V současnosti však nevím kdo a jestli vůbec tyto testovací svíčky vyrábí. Já jsem pracoval se sadou od Lucase. Chce to taky mít sady trysek minimálně po půl čísle. Pokud chcete použít karbes o větším průměru, pak zkontrolujte plochy všech průřezů sání. Ty nesmí být nikdy menší než plocha průměru difuzoru karburátoru. Menší průměr difuzéru se lépe seřizuje pro průběh dávkování výkonu. To však souvisí s celkovou konstrukcí motoru (časování sání a výfuku) Větší prům. má smysl dát motoru s více otevřeným časováním aby se motor mohl plnit i v nejvyšších otáčkách. Pak ale po motoru nechtějte dobrý průběh kroutícího momentu. Ten se v takovém případě dá dodat pouze dosti obtížným laděním tlakových pulzů v sání a výfuku. Pokud však nemáte možnost měřit rozdíly na brzdě a nemáte teoretické znalosti o chování plynů, tak se do toho raději nepouštějte. Proto tedy průměr difuzéru volte jako kompromis mezi požadovaným maximálním výkonem a průběhem kroutícího momentu. Snad vás z toho nebude bolet hlava....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa dandy 50 sachs kde zohnať novy... Jawa 50 Dandy Jawak123 1 1.5.2024 v 16:53 karavanista
Dandy 50 Jawa 50 Dandy DRotter 7 6.4.2024 v 18:57 DRotter
Dandy 50 Jawa 50 Dandy bukovjan 5 2.3.2024 v 16:26 bukovjan
Jawa Dandy 50 Sachs nastavenie zapa... Jawa 50 Dandy Jawak123 4 8.7.2023 v 04:01 2stroke
Jawa dandy Sachs odmontovanie kolen... Jawa 50 Dandy Jawak123 0 20.6.2023 v 20:38 Jawak123


TOPlist