Téma: příprava na sezónu
 
5.3.2014 v 23:49
Ahojte,

loni jsem si koupil horneta. r.v. 2000 a teď se chystám připravit ho na sezónu... Jelikož jsem slepý, tak nemůžu najít v manuálu typy kapalin a množství. Chci vyměnit olej, brzdovou kapalinu a chladící kapalinu. Co tam patří? a jaké množství? co mi prosím doporučíte? Díky :)

příprava na sezónu

6.3.2014 v 00:05 | Nahoru | #1
Ještě jsi nenapsal olejovej filtr, nebo budeš měnit jen olej?

Na nádržce chladící kapaliny máš rysku : max-min.
Chladící kapalinu mi doplňoval známej v servise tak nvm název. Byla to nějaká závodní,zelená, ale stačí na netu napsat: chladící kapalina do motorek.
Nebo si projdi témata tady na motorkářích..
Je tu všeho plná prdel..
Kolonka: vyhledat ve fóru,, napiš: chladící kapalina hornet a je to.
DO chladiče se vlezou myslím 2 litry a kluci kupujou třeba tuhle:


Jinak olej má být 10W40 a množství je 3,5 litru myslím.
Jakou značku koupíš, to už záleží na tobě.
Brzdovku jsem dával novou, má být DOT 4 a koupil jsem tu nejlevnější, páč dle mě je tohle zrovna jedno.
Hornet stejně brzdí na hovno oproti jiným motorkám takže pokud nemáš pancéřové hadičky tak bych to neřešil a koupil tu nejlevnější a stačí jedna lahev.
Než ji spotřebuješ t ak Horneta budeš měnit.

Naposledy editováno 06.03.2014 00:17:39

příprava na sezónu

6.3.2014 v 08:46 | Nahoru | #2
Budes-li menit i olejovy filtr, tak budes potrebovat vic oleje (nez tech 3,5l).

Btw, jestli jsi to v manualu nenasel, tak je nekde chyba :D Me to trvalo 30 vterin i se stahnutim ...

Tady mas link na manualy: MANUAL















příprava na sezónu

6.3.2014 v 08:56 | Nahoru | #3
Pancik>
super :) jasný že budu měnit i olejový filtr :) mám pancéřové hadičky a už takový cenový rozdíl v té brzdovce nebude... Stejně ji spotřebuji do auta, tam co dva roky měním brzdy i s brzdovkou :D

takže 4 litry oleje + filtr; chladící kapaliny tuším bude stačit litr, většinou se musí ředit destilkou 50/50 (jestli je to stejně jak u aut :) , a brzdovku ...

A ještě se chci zeptat, je nějaký "online obchod" kde se dají nakupovat věci na mašiny?

Naposledy editováno 06.03.2014 09:11:44

příprava na sezónu

6.3.2014 v 09:24 | Nahoru | #4
K tomu oleji a filtru, na partsdepot.cz mají celkem fajn akci viz.
http://partsdepot.cz...10w40-4l---akce_6004

příprava na sezónu

6.3.2014 v 11:59 | Nahoru | #5
kratasroman> NO co vím tak většina těch chl. kapalin je už naředěná tak nvm.

příprava na sezónu

6.3.2014 v 14:35 | Nahoru | #6
Co se jedná ohledně té brzdovky koupit tu nejlevněiší je s prominutím největší blbost..
Já jsem zastánce názoru, prostě na brzdách nešetřit a na brzdovce už vůbec ne, čím vyšší číslo za DOT, tím vyšší teplota varu, a tím lepší účinnost. Hlavně, když do toho naliješ nějakou "sračku" a párkrát razantně zabrzdíš, tak se ti kapalina může přehřát a zavzdušníš si okruh..
A k chladící směsi doporučuji raději nalít čistou bez destilky ;)

příprava na sezónu

6.3.2014 v 15:28 | Nahoru | #7
Rabb>
s tou brzdovkou souhlasím... třeba v autě jsem brzdovku převařil a pak jsem vylíval víceméně vodu :D Ale to záleží na stylu jízdy, někomu bude stačit obyč., protože jezdí na pohodu, někdo jezdí agresivně, tak převaří i závodní brzdovku :D
a s tou chladící kapalinou, jak která. Nevím jak je to u mašin, ale co se prodává do aut, tak je to většinou koncentrát a ředit se musí, protože jinak je chl. kapalina moc hustá, trpí čerpadlo a hlavně to nemá takový chladící efekt (paradox, ale je to tak)

příprava na sezónu

6.3.2014 v 15:30 | Nahoru | #8
Roohlik>
super! díky :)

příprava na sezónu

6.3.2014 v 16:56 | Nahoru | #9
kratasroman> presne tak, chladici kapalina se redit musi. A dokonce muzes s klidem misto destilovane vody nalit cistou, kohoutkovou.

A jak jezdite ze uvarite DOT4 Aby jsi ji "uvaril" u auta v provozu ( ne ciste okruh se sportovnim autem), tak by ses musel sakra snazit. Driv Te budou limitovat brzdy nez kapalina.
Lepsi je koupit nejlevnejsi ( sracku... nevim dle ceho soudis ze levna je sracka) a menit ji casteji nez koupit zarucenou drahou "kvalitu".

Ze je to drazsi neznamena ze je to lepsi, to plati i u oleju, mineralni/ synteticky.

příprava na sezónu

6.3.2014 v 17:11 | Nahoru | #10

Keano píše: kratasroman> presne tak, chladici kapalina se redit musi. A dokonce muzes s klidem misto destilovane vody nalit cistou, kohoutkovou.

A jak jezdite ze uvarite DOT4 Aby jsi ji "uvaril" u auta v provozu ( ne ciste okruh se sportovnim autem), tak by ses musel sakra snazit. Driv Te budou limitovat brzdy nez kapalina.
Lepsi je koupit nejlevnejsi ( sracku... nevim dle ceho soudis ze levna je sracka) a menit ji casteji nez koupit zarucenou drahou "kvalitu".

Ze je to drazsi neznamena ze je to lepsi, to plati i u oleju, mineralni/ synteticky.



Taky sem toho názoru s tou brzdovkou, ale je to jedno. Kdo má prachy tak tomu je to fuk.

příprava na sezónu

6.3.2014 v 17:15 | Nahoru | #11

Tak jedno, kdyz chladici kapalina hur chladi ...

Ja bych se pevne drzel manualu a je to

příprava na sezónu

6.3.2014 v 17:31 | Nahoru | #12
Keano> Co???? já se bavím o brzdovce, že tu bych dal klidně levnější- rozdíl na balení je do 40 kč,, Dot4 to je, tak jak je předepsané a za značku nemusím připlácet. takže sem vzal levnější a spokojenost...Nebavím se o chladící kapalině.

Naposledy editováno 06.03.2014 17:39:01

příprava na sezónu

6.3.2014 v 17:35 | Nahoru | #13
JInak když už se bavíme o té chladící kapalině tak do Horneta sem dával tuhle a sem nadmíru spokojenej.
http://www.abmoto.cz...ici-kapalina-2l.html

Naposledy editováno 06.03.2014 17:39:20

příprava na sezónu

6.3.2014 v 17:44 | Nahoru | #14
Jedny z nejlepších věcí pro naše sršně, všichni co znám používají.
A s tou chladící kapalinou nevím, co znáte vy ale pro motorky se tenhle Motul zásadně neředí řekne vám to jakýkoli mechanik!!!
Kdo má pancéřové hadičky na brzdách postačí DOT4 kdo klasiku bohatě stačí DOT3
olej
chladička
brzdovka

příprava na sezónu

6.3.2014 v 17:48 | Nahoru | #15
Pancik> Jezis promin ... pisu pritom bakalarku a blbe sem to napsal. Promin

příprava na sezónu

6.3.2014 v 18:09 | Nahoru | #16

punisher20 píše: Jedny z nejlepších věcí pro naše sršně, všichni co znám používají.
A s tou chladící kapalinou nevím, co znáte vy ale pro motorky se tenhle Motul zásadně neředí řekne vám to jakýkoli mechanik!!!
Kdo má pancéřové hadičky na brzdách postačí DOT4 kdo klasiku bohatě stačí DOT3
olej
chladička
brzdovka



No tak sem to s tím neředěním nakonec psal správně

příprava na sezónu

6.3.2014 v 18:18 | Nahoru | #17
ahoj čau... Olej lejt buď motul 10w40 5100 ten s tím žlutým obalem sem používal aj na 125... Nevím jak ten novej MA2 prej někde klouže spojka někde jde normálně... Já jsem se letos rozhodl zkusit castrol castrol ... brzdovku leju ferodo a zatím na pohodu... Ale myslím že to je asi jedno klidně i motul... Myslím že tolik to zas nestojí aby bylo lepší šetřit na brzdovce...

příprava na sezónu

6.3.2014 v 20:36 | Nahoru | #18
Keano>
u auta brzdovku uvaříš s přehledem, DOT 4 vydrží dlouho, ale párkrát do extrému a je po ní, stejně tak se dají do týdne znehodnotit nový kotouče Asi bych si měl pořídit nějakou milionářku, aby mi zacálovala keramický brzdy :D

jinak děkuji všem za rady... už jen aby bylo to počasí a dalo se lítat :)

příprava na sezónu

6.3.2014 v 21:04 | Nahoru | #19
Už vidím jak na Hornetu uvaříš brzdovku.
Né vždy sem jezdil cestovní jízdou a nikdy se mi to nepodařilo.
Jestli jsi začátečník a lítáš na něm jen s max. 3 rychlostí a pak zase hned brzdíš jak babka na sáňcích tak možná, ale to sme zase někde jinde.

kratasroman píše: Keano>
u auta brzdovku uvaříš s přehledem, DOT 4 vydrží dlouho, ale párkrát do extrému a je po ní, stejně tak se dají do týdne znehodnotit nový kotouče Asi bych si měl pořídit nějakou milionářku, aby mi zacálovala keramický brzdy :D

jinak děkuji všem za rady... už jen aby bylo to počasí a dalo se lítat :)

příprava na sezónu

6.3.2014 v 21:44 | Nahoru | #20
Debata o lepší nebo horší brzdovce jsou o ničem. Mám vyzkoušeno že dát rádoby lepší brzdovku DOT5
co se týká bodu varu je pasé neboť přestane ti to brzdit jak na Hornetu tak na Ninje. Pokud máš originální brzdy.Tak se drž manuálu. A jestli vaříš brzdovku tak máš problém jinde v brzdovém okruhu.

příprava na sezónu

6.3.2014 v 21:46 | Nahoru | #21
Pancik> já myslel u auta :) u horneta těžko :)

příprava na sezónu

6.3.2014 v 22:55 | Nahoru | #22
Jirka22>

příprava na sezónu

6.3.2014 v 23:27 | Nahoru | #23
Jirka22: Dát do horneta brzdovku DOT5, (98-06), tak je to zralý na výměnu všech těsnění .Když už,tak DOT5.1

příprava na sezónu

7.3.2014 v 09:29 | Nahoru | #24
Brzdovku urcite predepsanou a pokud vari, tak to znamena, ze to mas spatne odvzdusnene.

příprava na sezónu

7.3.2014 v 11:58 | Nahoru | #25
za mě DOT4 a spokojenost

příprava na sezónu

7.3.2014 v 20:09 | Nahoru | #26
Sepacek> OK ,máš pravdu DOT 5.1
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist