loni jsem si koupil horneta. r.v. 2000 a teď se chystám připravit ho na sezónu... Jelikož jsem slepý, tak nemůžu najít v manuálu typy kapalin a množství. Chci vyměnit olej, brzdovou kapalinu a chladící kapalinu. Co tam patří? a jaké množství? co mi prosím doporučíte? Díky :)
Na nádržce chladící kapaliny máš rysku : max-min.
Chladící kapalinu mi doplňoval známej v servise tak nvm název. Byla to nějaká závodní,zelená, ale stačí na netu napsat: chladící kapalina do motorek.
Nebo si projdi témata tady na motorkářích..
Je tu všeho plná prdel..
Kolonka: vyhledat ve fóru,, napiš: chladící kapalina hornet a je to.
DO chladiče se vlezou myslím 2 litry a kluci kupujou třeba tuhle:
Jinak olej má být 10W40 a množství je 3,5 litru myslím.
Jakou značku koupíš, to už záleží na tobě.
Brzdovku jsem dával novou, má být DOT 4 a koupil jsem tu nejlevnější, páč dle mě je tohle zrovna jedno.
Hornet stejně brzdí na hovno oproti jiným motorkám takže pokud nemáš pancéřové hadičky tak bych to neřešil a koupil tu nejlevnější a stačí jedna lahev.
Než ji spotřebuješ t ak Horneta budeš měnit.
Naposledy editováno 06.03.2014 00:17:39
super :) jasný že budu měnit i olejový filtr :) mám pancéřové hadičky a už takový cenový rozdíl v té brzdovce nebude... Stejně ji spotřebuji do auta, tam co dva roky měním brzdy i s brzdovkou :D
takže 4 litry oleje + filtr; chladící kapaliny tuším bude stačit litr, většinou se musí ředit destilkou 50/50 (jestli je to stejně jak u aut :) , a brzdovku ...
A ještě se chci zeptat, je nějaký "online obchod" kde se dají nakupovat věci na mašiny?
Naposledy editováno 06.03.2014 09:11:44
http://partsdepot.cz...10w40-4l---akce_6004
Já jsem zastánce názoru, prostě na brzdách nešetřit a na brzdovce už vůbec ne, čím vyšší číslo za DOT, tím vyšší teplota varu, a tím lepší účinnost. Hlavně, když do toho naliješ nějakou "sračku" a párkrát razantně zabrzdíš, tak se ti kapalina může přehřát a zavzdušníš si okruh..
A k chladící směsi doporučuji raději nalít čistou bez destilky ;)
s tou brzdovkou souhlasím... třeba v autě jsem brzdovku převařil a pak jsem vylíval víceméně vodu :D Ale to záleží na stylu jízdy, někomu bude stačit obyč., protože jezdí na pohodu, někdo jezdí agresivně, tak převaří i závodní brzdovku :D
a s tou chladící kapalinou, jak která. Nevím jak je to u mašin, ale co se prodává do aut, tak je to většinou koncentrát a ředit se musí, protože jinak je chl. kapalina moc hustá, trpí čerpadlo a hlavně to nemá takový chladící efekt (paradox, ale je to tak)
A jak jezdite ze uvarite DOT4 Aby jsi ji "uvaril" u auta v provozu ( ne ciste okruh se sportovnim autem), tak by ses musel sakra snazit. Driv Te budou limitovat brzdy nez kapalina.
Lepsi je koupit nejlevnejsi ( sracku... nevim dle ceho soudis ze levna je sracka) a menit ji casteji nez koupit zarucenou drahou "kvalitu".
Ze je to drazsi neznamena ze je to lepsi, to plati i u oleju, mineralni/ synteticky.
Keano píše: kratasroman> presne tak, chladici kapalina se redit musi. A dokonce muzes s klidem misto destilovane vody nalit cistou, kohoutkovou.
A jak jezdite ze uvarite DOT4 Aby jsi ji "uvaril" u auta v provozu ( ne ciste okruh se sportovnim autem), tak by ses musel sakra snazit. Driv Te budou limitovat brzdy nez kapalina.
Lepsi je koupit nejlevnejsi ( sracku... nevim dle ceho soudis ze levna je sracka) a menit ji casteji nez koupit zarucenou drahou "kvalitu".
Ze je to drazsi neznamena ze je to lepsi, to plati i u oleju, mineralni/ synteticky.
Taky sem toho názoru s tou brzdovkou, ale je to jedno. Kdo má prachy tak tomu je to fuk.
Naposledy editováno 06.03.2014 17:39:01
http://www.abmoto.cz...ici-kapalina-2l.html
Naposledy editováno 06.03.2014 17:39:20
punisher20 píše: Jedny z nejlepších věcí pro naše sršně, všichni co znám používají.
A s tou chladící kapalinou nevím, co znáte vy ale pro motorky se tenhle Motul zásadně neředí řekne vám to jakýkoli mechanik!!!
Kdo má pancéřové hadičky na brzdách postačí DOT4 kdo klasiku bohatě stačí DOT3
olej
chladička
brzdovka
No tak sem to s tím neředěním nakonec psal správně
u auta brzdovku uvaříš s přehledem, DOT 4 vydrží dlouho, ale párkrát do extrému a je po ní, stejně tak se dají do týdne znehodnotit nový kotouče Asi bych si měl pořídit nějakou milionářku, aby mi zacálovala keramický brzdy :D
jinak děkuji všem za rady... už jen aby bylo to počasí a dalo se lítat :)
Né vždy sem jezdil cestovní jízdou a nikdy se mi to nepodařilo.
Jestli jsi začátečník a lítáš na něm jen s max. 3 rychlostí a pak zase hned brzdíš jak babka na sáňcích tak možná, ale to sme zase někde jinde.
kratasroman píše: Keano>
u auta brzdovku uvaříš s přehledem, DOT 4 vydrží dlouho, ale párkrát do extrému a je po ní, stejně tak se dají do týdne znehodnotit nový kotouče Asi bych si měl pořídit nějakou milionářku, aby mi zacálovala keramický brzdy :D
jinak děkuji všem za rady... už jen aby bylo to počasí a dalo se lítat :)
co se týká bodu varu je pasé neboť přestane ti to brzdit jak na Hornetu tak na Ninje. Pokud máš originální brzdy.Tak se drž manuálu. A jestli vaříš brzdovku tak máš problém jinde v brzdovém okruhu.