globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: vlnění motorky
24.2.2014 v 19:57
Zdarec,potřebuju poradit s problémem s mojí VFR 800Fi. Děsně se mi motorka vlní jak v zatáčkách s horšim povrchem a i při jízdě po dálnici od 130 vejš.Kyvný rameno sem přeložiskoval,vidle zgenerálkoval,ložiska v krku sou nový,obě gumy sou nový,zbořený to nebylo tak nevim čím to může bejt.Setkal ste se s tim někdo???

1 reakcí na tento příspěvek vlnění motorky

24.2.2014 v 20:01 | Nahoru | #1
Pokud jsi všechno vyměnil a dělá to pořád, tak se zeptám na kolik hustíš gumy?

vlnění motorky

24.2.2014 v 20:33 | Nahoru | #2
Mel jsem stejny problem s Triumphem, vsechno sem udelal, loziska, go predku i zadku, jiny gumy, zkousel jsem i jiny kolo

Nakonec jsem si vsimnul, ze jakmile dam vidle do motorky tak prestanou fungovat, nevraci se tak jak maj .....

Dal uz patrani nepokracovalo, nasel se kluk co to koupil ;)

(reakce na) vlnění motorky

24.2.2014 v 21:04 | Nahoru | #3

WhiteX píše: Pokud jsi všechno vyměnil a dělá to pořád, tak se zeptám na kolik hustíš gumy?

vlnění motorky

24.2.2014 v 21:38 | Nahoru | #4
A ložiska v kolech si vyměnil?

1 reakcí na tento příspěvek vlnění motorky

24.2.2014 v 21:42 | Nahoru | #5
A správně nastavený podvozek máš? To je základ!

(reakce na) vlnění motorky

24.2.2014 v 22:27 | Nahoru | #6

Fidži_CZ píše: A správně nastavený podvozek máš? To je základ!



přesně tak, začal bych podvozkem, ono je to docela alchymie a rozhodně to nepoladíš tak, že vezmeš šroubovák a od oka to nějak pošteluješ
nech si seřídit podvozek od nějakýho profíka přímo na svojí hmotnost a uvidíš ten rozdíl
a nevim jak foukáš gumy, ale já dávám klasiku 2,1/2,5

vlnění motorky

24.2.2014 v 22:51 | Nahoru | #7
Jak už bylo někde napsáno, pryč kufr, gumy 2.5, 2.9 a podívej se na uložení zadního pérovaní-tlumení. Nastavení doufám znáš. Moje VFR si nikdy nerozumělo s Pirelli Diablo, začalo se na nich vlnit na rovině ale asi přes 230-tacho.

vlnění motorky

25.2.2014 v 02:01 | Nahoru | #8
a co třeba tlumiče (pružina, olej, tlak)

vlnění motorky

25.2.2014 v 09:07 | Nahoru | #9
Já bych řek, že gumy foukaný na 2,1/2,5 je málo. Já mám dle manuálu foukat 2,5/2,9 (120/70 a 160/60).

vlnění motorky

25.2.2014 v 10:12 | Nahoru | #10
Jak už bylo psáno, může to dělat kufr. Ve dvojko s kufrem by to mohlo být lepší..

Ale mi osobně to dělala VfR 750 když jsem hodil nějakou novou gumu která ji prostě "neseděla" a nad 150 kmh se z vefry stal had.

Měnil jsem tlak pneu, který to ovlivńoval jen málo. Nakonec až jsem vyměnil zadní gumu po sjetí, tak OK.

vlnění motorky

25.2.2014 v 15:55 | Nahoru | #11
Kufr to být může a nemusí. Jezdím s kufrem a vlní se jen při špatném povrchu nebo když necitlivě podřadím. Spíš to vypadá na podvozek nebo nevhodný gumy.

Odkdy to dělá, od koupě nebo až po servisu?

1 reakcí na tento příspěvek vlnění motorky

25.2.2014 v 16:50 | Nahoru | #12
dělá mi to od koupě byly na tom 8 let starý gumy tak sem to přezul na dvojkový qualifiery a foukám podle manuálu předek 2,5 zadek 2,9 Ložiska v kole sou taky nový.Podvozek sem nastavil na základ a bylo to stejný,skusím přitvrdit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vlnění motorky

25.2.2014 v 16:59 | Nahoru | #13

vsivak píše: dělá mi to od koupě byly na tom 8 let starý gumy tak sem to přezul na dvojkový qualifiery a foukám podle manuálu předek 2,5 zadek 2,9 Ložiska v kole sou taky nový.Podvozek sem nastavil na základ a bylo to stejný,skusím přitvrdit



I ty staré gumy to dělaly nebo sis toho všiml až jsi přezul? Bez kufru jsi to zkoušel?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vlnění motorky

25.2.2014 v 17:33 | Nahoru | #14
Danielos> na starejch gumách sem to po dálnici nezkoušel a je pravda že bez kufru taky ne.... je možný aby s tim takhle cvičil kufr ??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vlnění motorky

25.2.2014 v 17:53 | Nahoru | #15

vsivak píše: Danielos> na starejch gumách sem to po dálnici nezkoušel a je pravda že bez kufru taky ne.... je možný aby s tim takhle cvičil kufr ??



Možné to rozhodně je. Prvně zkus to, pak se uvidí.

vlnění motorky

26.2.2014 v 09:33 | Nahoru | #16
Nemáš moc utažený krk řízení? To způsobuje pomalé vlnění ve vyšších rychlostech.

vlnění motorky

26.2.2014 v 10:50 | Nahoru | #17
Já sem naposled vlnění pociťoval loni na podzim a tak sem přes zimu zgenerálkoval přední vidle. Dal sem nový spodní futra (teflon na starejch už nebyl dobrej) a novej olej (ten Denicol, co sem tam lil předloni byl jako čůránky), radši jinou značku než Denicol. A i přesto, že mám na gumách najeto 10 tisíc km, tak už se nic nevlní. U mě to byl předek, co to dělalo a mám zkušenost, že vždycky když byla motorka nervozní a vlnila se, tak to bylo od předku.

Naposledy editováno 26.02.2014 10:51:16

1 reakcí na tento příspěvek vlnění motorky

26.2.2014 v 16:06 | Nahoru | #18
je pravda že futra sem nový nedával pouze sem vyměnil olej dal sem repsol,ve vidlích se mi zdálo všechno v cajku,krk řízení jsem utáhl přesně na moment,spec ořech sem měl pujčenej,

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vlnění motorky

26.2.2014 v 16:16 | Nahoru | #19

vsivak píše: je pravda že futra sem nový nedával pouze sem vyměnil olej dal sem repsol,ve vidlích se mi zdálo všechno v cajku,krk řízení jsem utáhl přesně na moment,spec ořech sem měl pujčenej,



Ten krk řízení... myslíš na moment tu matici na brejlých? Jen se ptám, protože např. u mojí motorky se složení ložisek dotahuje na cit; tj. aby to nedrhlo a ani nemělo vůli a potom se na moment dotahuje až vrchní matice.

PS: A ty futra pokud byl na nich dobrej teflon (viz tady), tak bych je neměnil.

Naposledy editováno 26.02.2014 16:17:59

(reakce na) vlnění motorky

27.2.2014 v 13:44 | Nahoru | #20

Mike70 píše: Ten krk řízení... myslíš na moment tu matici na brejlých? Jen se ptám, protože např. u mojí motorky se složení ložisek dotahuje na cit; tj. aby to nedrhlo a ani nemělo vůli a potom se na moment dotahuje až vrchní matice.

PS: A ty futra pokud byl na nich dobrej teflon (viz tady), tak bych je neměnil.



na krku řízení sou dva momenty jeden přímo na matici ložisek tam je 25Nm a vrchní matice na brejlích 107Nm řízení jde krásně volně ale nemá vůli,dneska sem zkoušel jízdu bez kufru a je to o 80% lepší ale lehce se to ještě vlní,ale při prudkým brždění se to opět rozvlnilo takže už vím že to bude opravdu něco na předku....

(reakce na) vlnění motorky

4.7.2015 v 00:59 | Nahoru | #21
Danielos> Zadní kufr mě nad 130km dělá z motky plachetnici..

vlnění motorky

14.9.2015 v 20:18 | Nahoru | #22
Zdar, taky jsem si pořídil VFR a mám s tím stejný problém.....předek se vlní a nad 160km/h se to rozskáče, ale ne vždy jel jsem i s kuframa 160 a dobrý a někdy zas ne, dal jsem s tím celý Alpy a vracečky na Stelviu mi s kuframa dávaly zabrat a bez kufrů to zas nějak šlo, ale nemám s tím pořád jistotu. Zkusím taky někde seštelovat podvozek a případně zrevidovat vidle a uvidím.....nebo nějaká jiná rada?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 Mike70 6 1.4.2024 v 21:27 Mike70
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 33 16.3.2024 v 17:31 Obo67
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 Corlis 37 14.3.2024 v 11:17 Gahan37
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 JARYN82 27 23.11.2023 v 22:54 JARYN82
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 Ferda22 2 4.10.2023 v 15:18 ja1


TOPlist