1 reakcí na tento příspěvek MotoGymkhana (Motoslalom) sezóna 2014
MimoCZ píše: Dnes, t.j. v pátek 1.8. od cca 18:00 bude na Strahově trénovat Mišák #11. Kdo chcete, přijeďte za nim, ať mu není smutno (já chci aby mu bylo smutno, proto nepřijedu )
TO neni od tebe vubec hezke
ze ty se nemuzes odtrhnout od knih?
1 reakcí na tento příspěvek MotoGymkhana (Motoslalom) sezóna 2014
1 reakcí na tento příspěvek MotoGymkhana (Motoslalom) sezóna 2014
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MotoGymkhana (Motoslalom) sezóna 2014
Maty_Kolin píše: a co luhamotosekce? Už jezdite osmy pomoci prenaseni vahy
Osobně neznám nikoho, kdo nepoužívá řídítka. A osobně neznám nikoho, kdo nepoužívá rovnováhu.
I já používám řídítka, jak bych si jinak najížděl do obratů atd.
Upřimně ani bez rovnováhy to nejde.
Před xx lety jsem byl velký fanoušek rally a sledoval jsem rally magazín, kdy Richard Burns (tenkrát jezdící na Subaru, mistr světa) mluvil o tom, jak řídí závodní auto. A říkal ,, auto se řídí sedačkou". Samo sebou tím myslel to, že podstatné informace o tom co auto dělá vnímá přes záda. O tom zda má prdel auta ve smyku atd.
To samé jsem měl na mysli i já.
A co se týká rovnováhy, je to má velká touha ovládnout rovnováhu. Aneb, kdo má dobře rovnováhu, ten nemůže spadnout!
V točení řídítky mě již nic nenapadá co bych mohl zlepšit. Ale třeba od vás něco odkoukám. Člověk nikdy neví.
PS: Teď jsem si vzpomněl, jak jsem se učil jezdit na koni v Bojkovicích. Koně jsem ovládal nohama a sedem a osmičky Cerenda (klisna) jezdila krásně. A byla to pravá Gymkhana.
Naposledy editováno 03.08.2014 22:30:56
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MotoGymkhana (Motoslalom) sezóna 2014
PAP28 píše: ...A co se týká rovnováhy, je to má velká touha ovládnout rovnováhu. Aneb, kdo má dobře rovnováhu, ten nemůže spadnout!
V točení řídítky mě již nic nenapadá co bych mohl zlepšit. Ale třeba od vás něco odkoukám. Člověk nikdy neví...
Tak mi připadá, že toho moc na hraně najeto nemáš. Pokud jedeš svižně(ji), tak na věci jako je rovnováha není čas, hlavní je plynulost a dělat správně věci ve správný čas.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MotoGymkhana (Motoslalom) sezóna 2014
Mr.Dreamer píše: Tak mi připadá, že toho moc na hraně najeto nemáš. Pokud jedeš svižně(ji), tak na věci jako je rovnováha není čas, hlavní je plynulost a dělat správně věci ve správný čas.
Zde bych čekal konstruktivní debatu. Narážky na to co mám najeté, pokud mě neznáš jsou laciné.
Popravdě k tomu, aby jsi na motorku při jízdě nepůsobil negativně a byl s ní v souladu je rovnováha důležitá. S tím přímo souvisí koordinace pohybů. A platí to od silnice až po trial.
V porovnání z kluky co jezdí trial dlouho, tak i já po 15 letech strávených na silnici a enduru jsem si připadal jako začátečník. Pak jsem pochopil, že rovnováha má smysl.
A pokud dokážeš udržet motorku blízko těžiště i v obratech, tak ti motorka připadá lehká.
A pokud ti připadá lehká, tak můžeš zrychlit.
PAP28 píše: Zde bych čekal konstruktivní debatu. Narážky na to co mám najeté, pokud mě neznáš jsou laciné.
Popravdě k tomu, aby jsi na motorku při jízdě nepůsobil negativně a byl s ní v souladu je rovnováha důležitá. S tím přímo souvisí koordinace pohybů. A platí to od silnice až po trial.
V porovnání z kluky co jezdí trial dlouho, tak i já po 15 letech strávených na silnici a enduru jsem si připadal jako začátečník. Pak jsem pochopil, že rovnováha má smysl.
A pokud dokážeš udržet motorku blízko těžiště i v obratech, tak ti motorka připadá lehká.
A pokud ti připadá lehká, tak můžeš zrychlit.
To nebyla narážka, ale úsudek. Chvilku počkám, jestli ti tu někdo nevysvětlí, proč je to co říkáš špatně, pokud se do toho nikdo jiný nepustí, něco "konstruktivního" ti k tomu napíšu.
1 reakcí na tento příspěvek MotoGymkhana (Motoslalom) sezóna 2014
Aneb pomala jizda na trialu vs rychla jizda na cemkoliv jinym ?
gugo píše: Mr.Dreamer & PAP28 > Nevadi vam, ze se pravdepodobne jeden bavite vo voze a druhej vo koze ?
Aneb pomala jizda na trialu vs rychla jizda na cemkoliv jinym ?
Já myslím, že se bavíme o tom samém. V obratu kolem kuželu o 180° (360°)si dovolím tvrdit, že rychlosti jsou dostatečně malé. V Brně jsme to zkoušeli na časomíře. A potvrdilo se, že čím menší poloměr obratu, tím čas byl lepší.
Tudiž, když jsem to projel tak, kdy osa jezdce byla totožná s osou motocyklu, bylo to pomalejší, než motorku sklopit pod sebe a vysednout. Polomery obratu jsou při druhé variantě menší.
Naposledy editováno 04.08.2014 11:39:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MotoGymkhana (Motoslalom) sezóna 2014
Mr.Dreamer píše: ...Pokud jedeš svižně(ji), tak na věci jako je rovnováha není čas, hlavní je plynulost a dělat správně věci ve správný čas.
to si skoro protiřečí, protože plynulosti bez rovnováhy podle mě nedosáhneš, akorát si používání rovnováhy možná neuvědomuješ, protože ji používáš podvědomě, že na to není čas je blbost.. v zásadě souhlasím s PAP28, že rovnováha je hodně důležitá a to jak při pomalé tak i rychlé jízdě, ale klidně se nechám vyvést z omylu, vycházím především ze svých zkušeností.. jakkoli rychlá jízda vychází z té pomalé a zvládnutí všemožných prvků v minimální rychlosti je podle mě předpokladem pro zvládnutí a zrychlení ve vyšších rychlostech
Tudiž, když jsem to projel tak, kdy osa jezdce byla totožná s osou motocyklu, bylo to pomalejší, než motorku sklopit pod sebe a vysednout. Polomery obratu jsou při druhé variantě menší.
tady tech kombinaci jak to jet a menit polomer je hromada, protoze muzes menit zatoceni riditek, naklon a teziste vysednutim jezdce, kazda z moznosti pak dovoluje ruznou rychlost a hlavne je jinak stabilni, shodnem se na tom, ze nejmensi polomer = nejlepsi => full lock riditek je zaklad a pak co nejvic klopit, s vysednutim ven je to rozhodne stabilnejsi v minimalni rychlosti, ale pri sezeni v ose nebo mirne dovnitr (pokud to dokazu naklopit stejne jako pri sezeni ven) se da zase jeste trochu zrychlit ale na ukor stability resp rovnovahy, ktera se na to musi trochu potrenovat, tot ma zkusenost z treninku..
co se tyce tematu pouzivani riditek, je to rekl bych dost nestastne formulovano a vykladano, proto z toho vznika takovy nekonecny a nesmyslny flame.. abych to trochu popohnal, tak ja se snazim uz delsi dobu riditka na rizeni pouzivat uplne minimalne a nerekl bych, ze jsem uplne nejpomalejsi , ale samozrejme jsou situace, kdyz to bez nich nejde
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MotoGymkhana (Motoslalom) sezóna 2014
NOrmalne rychle umi jezdit skoro kazdej, rychle jako ze na okruhu par lidi jo, ale nikde neni predpoklad, ze ti co to umi na okruhu ze pri pomale jizde pojedou nejak dobre.
Typickej priklad, dojedu frontu(pokud mozno 30 stupnu celsia) a predemnou hustokruta zmrzlina, jede mezi tema autama tak pomalu, ze nevydrzim a musim ho jinym pruhem predjet, protoze bych se upek. Fronta predjeta vesele si pokracuju v jizde a za 5 minut me predjizdi hustokruta zmrzlina 180.
1 reakcí na tento příspěvek MotoGymkhana (Motoslalom) sezóna 2014
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MotoGymkhana (Motoslalom) sezóna 2014
Maty_Kolin píše: take se priklanim k nazoru ze ve vetsich rychlostech je to jednoduzsi protoze temer odpada ten problem se stabilitou a motorka jede defacto sama - proto kladu duraz pri vycviku prave i na male rychlosti kde uz je koordinace slozitejsi a treba ten trial to uz je asi zase jinej level (osobne jsem jeste nezkousel ale tusim ze to nebude takova prdel jak to na 1. pohled vypada) PAP28 respect
Trial neni prdel A rovnovaha z nej se hodi naprosto vsude ;) od kolobezky az po okruhovou jizdu.
gugo píše: Miondir> ..me predjizdi hustokruta zmrzlina 180.
tak z toho se snad neda usuzovat, ze umi jezdit rychle.. velkou cast techhle hustokrutoru pak v prvni zatacce predjede cestovni enduro venkem, setkavam se s tim kazdy den..
to ze prumernej "strelec" zvladne dobre i jizdu pomalu netvrdim, ta formulace byla spis obracena, jak rika Maty, drzet balanc a jet naprosto plynule v male rychlosti je díky absenci gyro a setrvacnosti slozitejsi, proto kdyz se to naucis, mas pak predpoklad to zvladnout a hlavne delat spravne ve vyssi rychlosti.. tim zas netvrdim, ze se to neda naucit rovnou ve velke rychlosti, ale ten postup je podle me o hodne pomalejsi, kdyz si nameles, tak to o dost vic boli a lidi vic inklinujou k tomu ucit se to blbe..
Trial neni prdel A rovnovaha z nej se hodi naprosto vsude ;) od kolobezky az po okruhovou jizdu.
zkusil jsem kdysi jen chvilku na enduroškole a hrozně bych chtěl šlapačku minimálně jako tréninkovej nástroj a každýmu bych to doporučil, ale zas to stojí nějaký kačky..
1 reakcí na tento příspěvek MotoGymkhana (Motoslalom) sezóna 2014
No ale hlavně, že si to uvědomujeme a proto jezdíme trénovat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MotoGymkhana (Motoslalom) sezóna 2014
1 reakcí na tento příspěvek MotoGymkhana (Motoslalom) sezóna 2014
MimoCZ píše: Ozzy_> Přijedeš ještě někdy za náma na Strahov nebo 23.8. do Kolína?
Nekdy jo Ale ted zrovna lecim zlomenou klicni kost z Brna Takze ... Vam akorat zavidim
Radeji trenuju v lomu :) ale tam bejvam sam :( s Vami je vetsi bzunda Je to supr doplnek k jizde v terenu, blbnuti v lomu a samozrejme k okruhu.Zkouset co nejvetsi naklon, odhad v malych rychlostech atd. Jen me fakt sve to civilne/trialovy obuti ktery pak uz nema moc na cem drzet, viz jak me ujizdel ten predek :(
Naposledy editováno 05.08.2014 17:03:40
1 reakcí na tento příspěvek MotoGymkhana (Motoslalom) sezóna 2014
Ale mělo to negativní vliv při brzdění před kuželem a mírně mě to tlačilo ven při obratu. A na výjezdu rozbíhat motor skoro z nuly = velká ztráta.
U tebe ten zvýšený volnoběh, tam to byla nutnost předpokládám od začátku.
Miondire a co ty a ten tvůj dvouvál, spojkuješ?
PAP28 píše: ...Miondire a co ty a ten tvůj dvouvál, spojkuješ?
krom rozjezdu na startu uz pak na spojku vubec nesaham, nikdy, mam zvedlej volnobeh plus si pridavam rukou kolik potrebuju a prebrzduju to zadni brzdou, ale na dvouvalu nemam problem se sbiranim odspoda.. kdyz si ale na treninku pujcim ctyrval jezdim stejne, protoze to mam tak zazite, ale jak jsem na vyjezdech zvyklej se plynem vytahnout tak chvili vzdycky padam do zatacek nez si zvyknu, ze to zdola nejde.. jestli te to tlaci ven tak mas moc plynu nebo blbe teziste.. u tech 4v je podle me nejlepsi reseni zkratit sekundarni prevod..
1 reakcí na tento příspěvek MotoGymkhana (Motoslalom) sezóna 2014
Proto bych chtěl zkusit naučit se nechat to přirozeně padat se zmáčklou spojkou a na výjezdu si pomoct tím, že to potáhnu přes motor, který budu držet ve zvýšených otáčkách.
Když se dostanu, zkusím to tak potrénovat.
Naposledy editováno 09.08.2014 19:06:59