globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nestartuje - ale vše svítí troubí a funguje...
7.2.2014 v 20:10
Ahoj, mám problém, dneska jsem kompletně čistil motorku, takže jsme ji trochu očesal umyl, naleštil a opět vše namontoval zpět, poté jsem motorku nastartoval a nechal klapat.
Pak jsem motorku zhasnul pomoci chcípáku (přerušovače el. obvodu).
poklízel jsem nářadí a než jsem odešel z garáže, tak jsem chtěl motorku ještě jednou pro jistotu natočit, ale nic. Všechno svítí a je ok, troubí , bliká (takže baterka je ok) jen motorka nestartuje, startér se ani nepootočí, prostě nic. Přítom ani nezarřčel, nebo tak něco, prostě nic, a ano koukl jsem jestli mám zaplej el. okruch.
Nevím co s tím je, jedná se Yuki Manxman 125, nemáte někdo podobnou zkušenost? a případě i radu? díky za odpovědi.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje - ale vše svítí troubí a funguje...

9.2.2014 v 16:19 | Nahoru | #31
myšák650> ... no chcípák jsem "otevřel" jen pro jistotu, a vyčistil jsem celou krabičku včetně tlačítka starteru, ale špína tam nebyla, a ani voda, ani koroze (motorku mám ani né rok).
No uvidím v pondělí nebo v úterý, to namontuji nové relé a uvidím, třeba to pak bude ok...

1 reakcí na tento příspěvek Nestartuje - ale vše svítí troubí a funguje...

9.2.2014 v 18:28 | Nahoru | #32
Voda to je svine:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje - ale vše svítí troubí a funguje...

Skvělá odpověď, děkuji! 9.2.2014 v 18:34 | Nahoru | #33
StrayCats> Jak už jsem psal výše, vem žárovkovou zkoušečku, nebo voltmetr (zkoušečka je ale daleko zřetelnější a pohodlnější) a měř napětí na cívce relátka. Pokud je relátko jen samostatné (není v něm pojistkové pouzdro), tak na něj vedou jen dva tlusté dráty (relátko přerušuje kabel ke starteru) a dva tenké dráty (napájejí cívku). Jeden vede k tlačítku starteru a druhý na kostru. Píchni zkoušečku na tyto dva dráty (u relátka) a pokud se rozsvítí při zmačknutém tlačítku, je napájení cívky v pořádku a cívka je buď přerušená (prozradilo by měření odporu), nebo je zaseknutá kotva relátka (pokud je relátko zcela tiché a ani slabě v něm necvaká). Když se zkoušečka nerozsvítí, tak ji píchni krokodýlkem na (-) pól baterky a hrotem na jeden z drátů k cívce. Na jednom z nich musí svítit. Když bude svítit na obou, je někde přerušené kostření cívky, když nebude svítit vůbec, musíš jít se zkoušečkou po drátu k tlačítku (a dále po cestě napájení okruhu cívky relátka) a najít místo, kde už napětí bude. Pak musíš hledat mezi tímto místem a kontaktem na relátku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje - ale vše svítí troubí a funguje...

9.2.2014 v 18:41 | Nahoru | #34

StrayCats píše: Kovi> ..ale já tu psal že je baterka v pohodě, a že jsem motorku i natočil (pomocí kabelu)
takže vše je ok.

Popiš přesněji jak jsi ji natočil jak pomocí kabelu? pokud přes startovací kabely a auto tak je baterka KO, pokud máš podezdření na startovací relé tak připoj baterii přímo na kabel co vede ke startéru(nebo na relátku spoj kovovým předmětem 2 tlusté kabely-tím relé vyřadíš),pokud chytne tak je špatné relé nebo startovací tlačítko nedává impuls relátku sepnout.

Naposledy editováno 09.02.2014 18:42:53

(reakce na) Nestartuje - ale vše svítí troubí a funguje...

9.2.2014 v 22:39 | Nahoru | #35
Kovi> kabelem přímo od baterie motocyklu (od +)
jsem to spojil na přívodní kabel startéru, a motorka ihned naskočila...

jakože no vzal jsme kabel dal jsme ho na plus u motot baterie v motocyklu, a ten kabel přiložil k napájení startéru, mínusák nebyl třeba, kostra je samotnej motor, a motorka naskočila.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje - ale vše svítí troubí a funguje...

9.2.2014 v 22:41 | Nahoru | #36
J.M.K.> jojo zkusím to, ale ty dva drátky jsou celé v obalené plastem jaksi, takže nevím jak je změřit (řezat a stahovat z plastu nechci)
ale jak sjem už říkal vše jsem už předtím měřil, ale zkusím to ještě jednou přesně jak tu píšeš.

(reakce na) Nestartuje - ale vše svítí troubí a funguje...

Skvělá odpověď, děkuji! 9.2.2014 v 23:56 | Nahoru | #37
StrayCats> Ty dva drátky určitě budou k relátku připojené nejspíš přes fastony, nebo podobné štekry - snad to šikmoočka neletují k relátku napevno a nepřetahují smršťovačkou. Zatáhni za ně, faston jde někdy rozpojit dost ztuha a poznáš jej tak, že v jednom směru s ním jde trochu kvedlat do stran. Pokud se podaří drátky odpojit, tak na ně napoj póly zkoušečky (stačí i jakákoliv 12V žárovka s přiletovanými vhodnými drátky) a pokud ta se při zmačknutí tlačítka rozsvítí, je obvod v pořádku a pak se zaměř na relátko:
Máš-li multimetr, zapni jej na rozsah "200 Ohm" a měř na kontaktech relátka, z kterých jsi odpojil dráty. Cívka by měla mít odpor řádově desítky Ohm. Neukáže-li měřák odpor ani při přepnutí na vysoké rozsahy (200k, 2M, 20M...), čili ukazuje-li nekonečný odpor (zobrazí jedničku), je vinutí cívky přerušené = relátko na vyhození.
Pokud naměříš správný odpor, připoj dráty zpět, nebo vhodnými pomocnými dráty připoj cívku přímo na baterku a poslouchej, zda při připojení napětí na cívku v relátku cvakne. Pokud necvakne vůbec, nebo jen slabě, pak kotva mechanicky vázne, pokud cvaká "normálně", má vadné kontakty. Ale snažit se relátko rozebírat je zbytečná piplačka s nejistým výsledkem, kor když nové seženeš za pár stovek.

Nestartuje - ale vše svítí troubí a funguje...

11.2.2014 v 17:33 | Nahoru | #38
Tak jak jsi dopadl?
Mě to jednou taky zlobilo a podezříval jsem relé (to mě dost naštvalo bo na suzuki stálo 1800Kč ) Nakonec jsem zapojil autobaterii a motor naskočil. Nízký proud nedokázal relátko sepnout, takže ačkoli se motobaterka tvářila OK byla ve skutečnosti na kaši.
Jen jsem si na to vzpomněl bo se mi to shodou náhod stalo taky po mytí

1 reakcí na tento příspěvek Nestartuje - ale vše svítí troubí a funguje...

11.2.2014 v 19:17 | Nahoru | #39
Tak jo, dopadlo to dobře , vše je u moto vpořádku, poté co jsme odzkoušel vše co tu padlo, jsem dospěl k názoru že relé je ok a v pořádku, ale pro jistotu jsem zkusil zapojit relé nové , které mi dnes ráno přišlo, a pořád nic , tak jsem brnknul do yuki, jeslti neměli podobný problém a tam mi chlapek řekl (po mém výčtu úkonů co jsme provedl) at se tedy znovu zaměřím na tlačítko startéru , pač když je vše ostatní ok, tak to muí bejt ono, tak jsem to opět rozdělal doslova do poslední pružinky , vše očistil, oškrabal (vše bylo už tak samo o sobě čisté) pak jsem vše dal zpět dohromady a zkusil jsem to, a ono to šlo!!! Motorka naskočila , jo no asi jsem tu tedkom za debila, ale fakt jsem už nevěděl co a jak... Ale každopadně, diky hoši za rady, alespon vím jak pak řešit další problémy, jinak nové relé mě stálo 317,-Kč, ale popravdě se třeba bude někdy hodit...
+ přidávám fotečku, jak vesele si dneska "Manx" brblal, ono to tedy není vidět že běží, ale jo běží





Naposledy editováno 11.02.2014 19:19:23

Nestartuje - ale vše svítí troubí a funguje...

11.2.2014 v 19:22 | Nahoru | #40
aspon ze tak. kup si multimetr, staci ten za 39kc :) nemusel by si kupovat zbytecne rele a priste pripadne neco dalsiho

(reakce na) Nestartuje - ale vše svítí troubí a funguje...

15.2.2014 v 12:21 | Nahoru | #41
StrayCats> Tak hurrá ! Na pocity kašli.hlavně,že to vrčí ! A ne druhou stranu je to zase zkušenost,kdyby se to podělalo někde na cestách...

(reakce na) Nestartuje - ale vše svítí troubí a funguje...

17.3.2015 v 14:31 | Nahoru | #42

Sonyjarek píše: Voda to je svine:)

Nestartuje - ale vše svítí troubí a funguje...

26.3.2015 v 06:04 | Nahoru | #43
Gratuluji :) Vím, jakej to je fajn pocit :)
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist