globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Babetta 210 potřebuji pomoc
6.2.2014 v 11:43
Zdravím všechny, mám několik problémů z babetou 210 a byl bych rád kdybyste mi poradili. takže od začátku asi před měsícem jsem koupil babettu 210 jezdil jsem na ní cca týden a všechno šlapalo krásně..při jedné jízdě jsem zaslechl něco z válce a tak jsem ho sundal že se podívám co to bylo a zjistil jsem že chybí malý kousek pístního kroužku takže jsem šel a koupil nové kroužky, nasadil jsem válec dal jsem i těsnění, u toho jsem vyčistil i komplet karbec, pal.kohut. 1problém: teď už to nechytá tak pěkně na první šlápnutí jak předtím a taky to v nízkých otáčkách netáhne až přidám plyn naplno tak motor ožije a začne táhnout. 2problém: když jsem měl sundaný válec a jemně jsem zatočil s motorem tak se ozyvá takový divný zvuk jakoby vrzání :O vyměnil jsem taky převod.olej ale jinak nevím prostě ten zvuk se mi nechce líbit a rád bych věděl co stím. každému kdo by mohl pomoct předem děkuju a za každou radu nebo nápad budu fakt rád :) díky všem





1 reakcí na tento příspěvek Babetta 210 potřebuji pomoc

6.2.2014 v 12:06 | Nahoru | #1
kde skončil ten malý kousek pístního kroužku který jsi zjistil, že chybí?

1 reakcí na tento příspěvek Babetta 210 potřebuji pomoc

6.2.2014 v 12:45 | Nahoru | #2
spravný směr jesi neni podřená vložka válce... a věc druha jesi si dával nový písťáky musí se zajet maj velkej odpor a nějakou dobu to nebude uplně ono..

(reakce na) Babetta 210 potřebuji pomoc

6.2.2014 v 13:46 | Nahoru | #3
Firecracker> no kousek toho kroužku jsem našel v kolínku když jsem ho pak čistil ale popravdě si myslím že to nebyl celej ten odštíplej kus, možná že něco se dostalo do motoru...

(reakce na) Babetta 210 potřebuji pomoc

6.2.2014 v 13:54 | Nahoru | #4
Koštěbuch> válec vypadal v pořádku a jo určitě to na to bude mít vliv.. hele teď jsem na tom odjel cca 20km a vyladil jsem si karburátor takže už odspoda táhne líp :) myslíš že kvůli těm kroužkům můžou být horší starty? předtím jsem na stojanu jednou šlápnul a motor chytl hned a hezky na volnoběh brumlal..teď je to podobné ale aby chytl musím přidat plynu a volnoběž nějak nechce držet

1 reakcí na tento příspěvek Babetta 210 potřebuji pomoc

6.2.2014 v 14:21 | Nahoru | #5
nastav si volnoběžné otáčky pořádně + směs můžeš ji dát klidně trošku hustčí ale to je názor od názoru... každopádně víc maž benzín. A klidně to muže mít vliv... po výbrusu mi kolikrát fichtl nechtěl jet vůbec uvědom si že je to malí obsah a s tím víc práce...

a do motoru se kroužek určitě nedostal... je to 2t ne 4t takže jesi něco někam tak na 80% vyletěl ven výfukem...

E: další věc je jesi jak si to rozdělával ti někde nevznikla mezera a nepřisává to... máš těsnění všechny nový?

Naposledy editováno 06.02.2014 14:24:13

(reakce na) Babetta 210 potřebuji pomoc

6.2.2014 v 14:33 | Nahoru | #6
Koštěbuch> jo já vím že je stím spousta práce než to pojede jak má, baví mě se v tom hrabat takže v pohodě :) otáčky každopádně ještě poladím a ohledně toho mazání upravil jsem poměr olej/benzín skoro jako když zajíždíš po výbruse tak myslím že to bude ok.. stím kroužkem si mě docela uklidnil no těsnění jsem sice dal nové ale uvažuju že to přetěsním silikonem do vysokých teplot ze zkušenosti totiž vím že kolikrát je to fakt lepší hlavně kvůli tomu že vždycky ty plochy nemusí dosedat přesně a silikon to zatím vždycky vyřešil spolehlivě :D

1 reakcí na tento příspěvek Babetta 210 potřebuji pomoc

6.2.2014 v 15:25 | Nahoru | #7
10x ne! silikon tam nedavat!

(reakce na) Babetta 210 potřebuji pomoc

6.2.2014 v 15:32 | Nahoru | #8
Jawasaki> aha a proč myslíš že je to špatný nápad?

2 reakcí na tento příspěvek Babetta 210 potřebuji pomoc

6.2.2014 v 16:51 | Nahoru | #9
protože po dotažení chtě nechtě vyleze přebytek silikonu ven. z vnější části motoru to nevadí, tam to utřeš, ale z vnitřní části to neutřeš a všechno ti to vletí do motoru co píst ztrhá. pod válec patří papírové těsnění. pokud ho nemáš, stačí si ho vystřihnout ze čtvrtky. Pod hlavu u báby nepatří nic.

(reakce na) Babetta 210 potřebuji pomoc

6.2.2014 v 17:32 | Nahoru | #10
Jawasaki> ok, no těsnění tam mám klasiku papírové a pod hlavou nic takže by to mělo bejt v pohodě :) dík za radu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Babetta 210 potřebuji pomoc

6.2.2014 v 20:50 | Nahoru | #11
Jawasaki> Hele je vidět,že jsi odborník.Prej pod hlavu nepatří nic.Pěkná blbost.Tak proč tam to těsnění ve fabrice dávali a prodává se jako náhradní díl.Měl jsi někdy hlavu sundanou,jestli jo,tak by si ho musel vidět.
Těsnění pod hlavu

Babetta 210 potřebuji pomoc

6.2.2014 v 20:53 | Nahoru | #12
Tak tak,zvyš si volnoběžné otáčky,čím víc.tím líp.Vůbec se toho nebo,klidně at ti na stojanu jede zadní kolo,babča ti bude líp chytat a daleko lépe se bude rozjíždět.Bohatost dej na 1,5 otáčky jak má být a hotovo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Babetta 210 potřebuji pomoc

6.2.2014 v 21:33 | Nahoru | #13
filboy> ahoj, čerpám ze zkušeností svých a i ostatních. to že se prodává, ještě neznamená že tam patří. hlavu jsem sundanou měl, těsnení tam nebylo. a to hned u dvou babett 210. dokonce těsnění pod hlavou není zmíněno ani v soupisu dílů pro babettu. těsnění pod hlavu jsem sháněl i v autodílech (bývalá mototechna)a i tam mi velmi starým pánem bylo řečeno, že se těsnění pod hlavu u babett rozhodně nedávalo. v případě že jsou dosedací plochy poškozeny, simuluje se těsnení z alobalu na pečení. v případě že koupíš těsnění z odkazu, změní se kompresní poměr a je nutno přenastavit předstih.

Jak jsi přišel na to že ho tam ve fabrice dávali netuším, ale určitě to víš na beton. Nebudu se hádat, ale tuto znalost jsem čerpal z mnoha pramenů. Jen proto že to vidíš jinak není nutno mě nazývat "odborníkem" díky.

edit: viz namátkou zde vidíš tam nějaké těsnění pod hlavou? že by ho tam zapoměli nakreslit, když na těgo pod válcem nezapomněli?

zde soupravička kompet těsnění, mezi kartery, pod výfuk, pod válec, karb/kolínko/válec, dokonce i k plovákovce a opět.. zapoměl výrobce na těgo pod hlavu?

Naposledy editováno 06.02.2014 21:38:09

Babetta 210 potřebuji pomoc

6.2.2014 v 21:53 | Nahoru | #14
jinak "odborníků" je teda asi plný internet a netýká se jen babett. tušim že i simson. a vím na beton že starý kejvy byly nejdřív taky jen zalapovány.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Babetta 210 potřebuji pomoc

7.2.2014 v 00:13 | Nahoru | #15
Jawasaki> Hele,hned se nečerti .
Máš recht,je fakt,že v katalogu náhradních dílů ho nemají.
Tak uznávám,máš pravdu,že ho tam ve fabrice nedávali.
Já jsem právě na to těsnění narazil pod každou hlavou,tak jsem myslel.....
Já vím,myslet znamená hovno vědět.
Tímto se Ti veřejně omlouvám,že jsem Tě nazval odborníkem.

Babetta 210 potřebuji pomoc

7.2.2014 v 07:29 | Nahoru | #16
těsnění snižuje kompresní poměr.... bez těsnění to pojede určitě líp je ale potřeba mít slapovaný válec a hlavu k sobe ať to neutíká... I když, jedna taková z natáčení... u babety je kompresní poměr snad úplně jedno, to pojede i s dírou ve válci.
Jednou jedu ráno do práce najednou začínám ztrácet pomalu výkon, říkám si co že se to děje a po chvíli slyším jak něco jako by syčí a ufukuje... Pořád ale jedu asi cca 700 metrů. Spěchám do práce nemám čas to řešit, tak si říkám, že to musí vydržet... pak to dvákrat střelilo na tvrdo ven, takový směšný puk, puk a konec motor se zastavil. Když slezu co nevidím svíčka visí bokem a ze závitu na mě kouká píst vyšrubovala se ze závitu. Pointou je, že i když to bylo na poslední otáčce a podfukovalo to jako prase, tak to pořád jelo !!!

Naposledy editováno 07.02.2014 07:31:15

Babetta 210 potřebuji pomoc

7.2.2014 v 08:30 | Nahoru | #17
na ty otačky se kouknu dneska a ještě by mě zajímalo jedna věc.. šroubek bohatosti mám 1,5otáčky od dotažení a po odjetí cca 20 km jsem zkontroloval svíčku a už sice měla takový náběh do cihlova ale ještě myslím že byla mooc černá takže se ptám když je teda svíčka černější než by měla mám o kousek ten šroubek bohatosti povolit? nebo dotáhnout ? abych dosáhl správné barvy svíčky :) jinak vám do toho nechci vztupovat ale mě bylo taky řečeno že těsnění pod hlavu nepatří každopádně dík všem kdo se mi pokouší poradit a pomoct

Babetta 210 potřebuji pomoc

7.2.2014 v 10:45 | Nahoru | #18
Hele,podle mě,když šroubek povoluješ,tak směs ochuzuješ.Jde tam víc vzduchu.Podle frajerů z babeta fora je to moc bohatý ,tak tam mají běžně 5 otáček.Taky jsem to zkoušel,ale v podstatě jsem žádný rozdíl nepoznal,akorát podle mě riskuješ,že kfyž někde dýl stojíš s nastartovaným motorem,třeba na křižovatce v létě tak to smrdí zadřením,protože tam jde minimum směsi a moc to asi v tu chvíli nemaže.

Babetta 210 potřebuji pomoc

7.2.2014 v 10:56 | Nahoru | #19
vytočený víc přisává vzduch = chudší směs... z toho vyplývá lepe jede a hůř maže...

1 reakcí na tento příspěvek Babetta 210 potřebuji pomoc

7.2.2014 v 11:51 | Nahoru | #20
no ono za jízdy má na bohatost víc věcí vliv,asi hlavní je jehla a pak poloha šoupátka.
Jestli se nepletu,tak šroub bohatosti má vliv na směs jen na volnoběh.
Tak jsem si to dohledal a tady je bohatost za jízdy:

Při částečném zatížení motoru je šoupátko otevřeno cca 25-75 % celkového zdvihu. Je to nejčastější provozní režim. Hlavní činitel, který určuje poměr bohatosti směsi je jehla šoupátka. Poloha šoupátka a tím rychlost proudícího vzduchu+poloha jehly v emulzní trubce jsou ve vzájemné souvislosti s velikostí průtoku paliva. Směšovací poměr vzduchu a benzínu je v rozsahu 13,5 : 1 až 15 : 1.



A tady na volnoběh:

Pro chod motoru naprázdno (asi 1500 / min) je karburátor vybaven zvláštní soustavou. Rozhodujícími částmi jsou tryska běhu naprázdno a šroub běhu naprázdno. Tryska je přístupná ze spodu po odmontování plovákové komory. Šroub běhu naprázdno je na levé straně karburátoru. Při otáčkách běhu naprázdno je šoupátko v základní poloze. Vzduch prochází minimální mezerou pod šoupátkem a současně samostatným kanálkem. V kanálku se nastavuje průtok vzduchu šroubem bohatosti směsi. Tento vzduch se směšuje s palivem a jeho poměr je jiný než při částečném zatížení a bývá asi 8 : 1.
Zdá se, že soustava běhu naprázdno je zbytečně složitá. Musíme si však uvědomit, že šoupátko ve své nejnižší poloze je otevřeno jen několik desetin milimetru a může tedy propouštět jen malé množství vzduchu velkou rychlostí. Proto podmínky pro dodržení žádaného poměru směsi jsou složité. Šroubem bohatosti směsi se reguluje množství vzduchu proudícího kanálkem. Zašroubováním šroubu se omezuje průchod vzduchu, a proto směs obsahuje více benzínu.

Babetta 210 potřebuji pomoc

7.2.2014 v 13:02 | Nahoru | #21
okeej díky moc za rady :) zatím to vypadá že to bude všechno co jsem potřeboval..tak ježdění zdar

(reakce na) Babetta 210 potřebuji pomoc

7.2.2014 v 13:49 | Nahoru | #22
filboy> no to zní hezky a ani nepípnu. I když možná přece jen pípnu Tak zaprvé když by si prohledal forum, tak tu byly nějaký grafy o jak to doopravdy s tou bohatostí je a šlo tam vidět že vliv na výkon to má až cca do 70% otevření karbece(tedy otočení rukojeti)...

a věc další pokud by to byla pravda... Proč když pojedeš třeba na bábě nebo na čemkoli jiným se šroubem bohatosti a při jízdě ho dotáhneš, začneš ztrácet výkon?

E: zkus na te bábě ten štoub moc povolit = chudčí směs... uvaříš motor pomalu, špatně to maže... málem moje zkušenost..

Naposledy editováno 07.02.2014 13:58:23

(reakce na) Babetta 210 potřebuji pomoc

7.2.2014 v 16:50 | Nahoru | #23

filboy píše: Jawasaki> Hele,hned se nečerti .
Máš recht,je fakt,že v katalogu náhradních dílů ho nemají.
Tak uznávám,máš pravdu,že ho tam ve fabrice nedávali.
Já jsem právě na to těsnění narazil pod každou hlavou,tak jsem myslel.....
Já vím,myslet znamená hovno vědět.
Tímto se Ti veřejně omlouvám,že jsem Tě nazval odborníkem.



v poho. mě šlo spíš o to že je to zavádějící informace, která teoreticky může nadělat víc škody než užitku. beru to. nikdo nejsme neomylní. já se z pravidla pletu, ale tohle byla jedna z mála věci kterou jsem si byl jistej :D

Naposledy editováno 07.02.2014 16:50:28
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
potřebuji pomoct s babettu 210 Babetta 210 pitbikeros 0 Včera v 21:54 pitbikeros
zadřená Babetta 210 ,vybrus vs nový... Babetta 210 pitbikeros 12 4.5.2024 v 21:37 pitbikeros
Zapalování Babbeta Babetta 210 Mira- 3 4.5.2024 v 12:27 krokoš
Lakování Babetty 210 Babetta 210 Mira- 20 4.5.2024 v 08:34 Mira-
Postih za jizdu na babette bez rp Babetta 210, Babetta 207, Babetta 225 Babetta-Sam 12 27.4.2024 v 23:07 Drakl


TOPlist