globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350 jednohup
 
16.1.2014 v 15:24
Nevím, jestli se tomu říká jednohup, ale myslím tím Jawu 350 dvouvál, dvoutakt s přelisovanou klikou, kdy jdou oba písty současně. Máte to někdo? Zkušenosti s jízdou, trvanlivostí? Dík, ve foru jsem nenašel zmínku.

Jawa 350 jednohup

16.1.2014 v 15:41 | Nahoru | #1
Budu citovat jawamani:

motorce naroste hodně krouťák a tah od spodu, ale za cenu velkých vibrací. Takže na normální ježdění je to nepoužitelné. Tato úprava se používala při motokrosových závodech


a

je to neprovozuschopné - šílené vibrace, rve to motor z držáků apod.

Jawa 350 jednohup

16.1.2014 v 15:42 | Nahoru | #2
Nějaký ten rok jsem s tím jezdil.Zkušenosti pozitivní,průběh jako větší 4T jednovál.Trvanlivost v pohodě,pokud osadíš na kliku lepší ložiska a používáš slušný olej v dostatečném poměru.
Mambo:Já nic takového nepozoroval.Jezdil jsem s tím po republice,toho bych si všiml...

Naposledy editováno 16.01.2014 15:43:35

Jawa 350 jednohup

16.1.2014 v 15:45 | Nahoru | #3
Je lepší slícovat kanály a přeleštit-ne do lesku,musí být hrubý,výfukový asi můžou být dolesku.Pak klapky a dva karby a trochu to ožije ale RD ztoho nebude nikdy

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 jednohup

16.1.2014 v 15:45 | Nahoru | #4
Je to tak 7 let co ji kamarád prodal.Takhle upravený motor měl ve stavbě Choppera z Jawy 350,zvuk to mělo zajímavý,dva válce a vrčelo to jak jednoválcová 250.Tu klikovku mu dělal kamarád a vím,že bylo docela dost práce ji srovnat tak přesně,aby byli oba válce přesně nahoře,nebo naopak.Že by to jelo líp to moc ne,šel nahoru trochu krouták,ale výkonově to bylo níž,spotřeba skoro stejná,tychlost taky a zrychlení menší,chvíli ji trvalo než se rozeběhla.Prý někdo v Liberci měl tento motor,myslím klasický Jawa 350,od stejného člověka převrtaný na písty z Jawy 250,takže teoreticky to byl půllitr ,motor upravili na vodní chlazení a chodilo to moc pěkně,ale vím to jen z doslechu,nikdy jsem tu motorku neviděl.

Jawa 350 jednohup

16.1.2014 v 15:54 | Nahoru | #5
Někde tu fotku mám uloženů, vy válce byly upravené fakt pěkně, na to mosela padnůt flašek argonu :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 jednohup

16.1.2014 v 15:55 | Nahoru | #6
Vítězslav_Máří> No co vím o JAWA 500 z 640 tak je to Milánkovo dílo (teď už asi bývalá ), ale nějakého vodníka z 350 jsem už taky zahlídl.
Anti> Osobní zkušenost nemám, proto ta citace, ale když vemu jak vibruje klasika a uchyty motoru taky občas praskaj docela bych jim věřil. Tím nerozporuju že ti to tolik nevibrovalo protože co kus to originál

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 jednohup

16.1.2014 v 16:03 | Nahoru | #7
Nazdar, je tomu asi 15 let co to takhle měl přelisované můj známý. Prý to lépe táhlo od nízkých otáček. Střední ložisko na klice údajně nahradil ložiskem ze zadního kola, ze Škody 100. Větší ložisko lépe snáší rázy od té přelisované kliky, originál se prý vysypalo. Takže asi něco odfrézoval, aby to tam vešlo. A taky myslím, že dával jiné trysky do karbce, ale jaké nevím. A to je asi vše na co jsem si vzpomněl. Snad ti to pomůže, ahoj.

(reakce na) Jawa 350 jednohup

16.1.2014 v 17:29 | Nahoru | #8
Jiří78> Jiné trysky je málo,je potřeba probrat sání a osadit jiný-pořádný karburátor aby to jelo.
Mambo:To je jasný.Já to prostě měl udělaný tak,že to nevibrovalo víc než klasika.Ložiska jsem nedělal ani jednou,i úchyty vydržely.

Naposledy editováno 16.01.2014 17:31:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 jednohup

16.1.2014 v 20:19 | Nahoru | #9
Mambo> To je jen něco podobného,ta motorka tady v Liberci byla vodou chlazená a byla to 634,ale ten koncept je asi podobný.

(reakce na) Jawa 350 jednohup

16.1.2014 v 20:57 | Nahoru | #10
Vítězslav_Máří> Chopper vodník ?

Jawa 350 jednohup

27.1.2014 v 08:08 | Nahoru | #11
Je fakt, že málokdo s tím má osobní zkušenost, s Antim se to už probíralo. Ale nešel bych do toho. Kdyby to bylo výhodné vyrábělo by se to tak, dělaly by se i tříválce jednohupy a pod.. Že se to nedělá (a tolik možností v 70 letech třeba bylo na Japoncích), to svědčí o tom, že to prostě nemá přínos. resp. pokud se projeví nějaká výhoda, mělo by jít stejného stavu dosáhnout i na 180 klice. Točivý moment se fyzikálně neodvíjí od uspořádání motoru nebo zapalování. Pokud je v něčem projeví změna, tak je to třeba změnou poměrů v sání). Ne pootočením kliky.
Neboť: stejně hmotná klika x stejné otáčky - stejný točivý moment

Naposledy editováno 27.01.2014 08:10:59

Jawa 350 jednohup

27.1.2014 v 17:51 | Nahoru | #12
Ano,už jsme to probírali,a stejně tak jsme probírali ten průběh točivého momentu.Je rozdíl když zabírají oba válce najednou nebo na střídačku.Maximální hodnota bude nejspíš podobná,ale průběh bud naprosto rozdílný.
Nevyrábí se to z několika důvodů.Ten první je,že dosažený výkon bude u "střídačky" vyšší a dosažitelný jednoduššími prostředky.Ten druhý je fakt,že je naprosto zbytečné mít dva válce se stejným pracovním cyklem když se to dá elegantně sfouknout jednoválcem.
Ty klasické 600-800 ccm jednoválce jsou právě důkazem toho,že tato koncepce má co nabídnout,a to je právě již zmiňovaný průběh točivého momentu.

Jawa 350 jednohup

28.1.2014 v 21:08 | Nahoru | #13
naprosto? s tím naprosto nesouhlasím

Nevyrábí se to z několika důvodů.Ten první je,že dosažený výkon bude u "střídačky" vyšší a dosažitelný jednoduššími prostředky??? Jakými?

nevyrábí se to, protože to je nesmysl...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist