globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Babetta 210 - základní info
28.12.2013 v 15:23
Ahoj, s kolegou jsme každý pořídili svoji Babettu 210. Jde o to, že nemáme správné informace z první ruky, nebo jen JPP.

Takže bych se rád optal na pár věcí.

Babetta semnou (85kg) po rovince peláší cca 35km/h. Zdá se mi to málo. Mám představu že by měla jet cca o 10km/h víc. Je to pravda, nebo je to standartní rychlost?

Když ji chci našlápnout, musí být zadní kolo ve vzduchu jinak zabírá. tzn startuju bud šlápnutím na stojánku, nebo rozšlapáním v sedle. Jeden člověk co na tom jezdí do práce ale normálně přijde, drbne do šlapky a kolo se netočí. s tím ruku v ruce po zastavení zdochne. Volnoběh je tak akorát. Kde hledat problém?

Je mi jasný že supersport to nikdy nebude, ale když už ji mám, chci aby fachčila jak má. Když sou kluci na tom schopný objet republiku, nebo se vydat do Chorvatska, mě musí vozit taky :D


Svíčka tam je N17C, je to správně? ptž v ostatních strojích (vyjma japonce) mám N15C a přijde mi to akorát (jawa, škodovka, trabi).

Je nějaký fígl jak do kopce "podřadit"? až bude v kupě, mám s ní v plánu pár recesistických výletů ,které se bez kopců neobejdou.

Jestli mě ještě něco napadne, napíšu do diskuze.

Moc díky za vaše poznámky.
Jaw
Předchozí
1 2
Následující

Babetta 210 - základní info

28.12.2013 v 15:51 | Nahoru | #1
Tak moje babča má maximálku 50Km/h radarových a to vážím 125kg.Takže to asi bude chtít vypálit výfuk nebo řádně seřídit.Zkrátit koleno výfuku.

Babetta 210 - základní info

28.12.2013 v 16:12 | Nahoru | #2
koleno je zkrácené, výfuk relativně čistej. nejvic mi vadi to zabírání spojky. nebo to tak má být?
seřídit je míněno karb, nebo předstih? koukal jsem na stranu zápoška a moc jasné mi to tam teda není :D zlatý kladívka :D

Babetta 210 - základní info

28.12.2013 v 16:22 | Nahoru | #3
zapalko je tuším tyristorové takže tam le len snímač. spojra odstředivá a dvojstupnová a záleží na paknách a pružinkách. výfuk taky musí být čistý

2 reakcí na tento příspěvek Babetta 210 - základní info

28.12.2013 v 16:22 | Nahoru | #4
to startovani) kolo musi byt ve vzduchu.Zabira to podle velikosti oblozeni.Kdyz je olozeni veliky tak to nejde skoro ani tlacit a babeta uz pokuckava,jako ze chytaskoro.Jet by mela k 50 jak u bylo receno.Nevim jak ze 125 kilama)ale.na tachosu bys 50 mel videt.Vypal vyfuk serid vzduch na karburatoru.Zasroubuj ten sroubek a otoc o 2,5 otacky =takze povolujes.Predstih se dela ze se to nasteluje na rysky.Kdyz tak napis do sz,mam babetu ze seriovym vyfukem a karbecem,jen udelanej motor a 65 jede))

Babetta 210 - základní info

28.12.2013 v 16:28 | Nahoru | #5
Babetu už nějaký ten pátek nemám,ale opravil jsem jich tu už docela dost.Takže k té rychlosti.Měla by jet zhruba těch 45 km/hod,to že nejede může mít více příčin,výfuk je jeden z nich,pokud je ucpaný opravdu to nejede a Babeta se ráda ucpe i v kolínku .další je to ,že může být cokoliv ucpáno v karburátoru.Celý vyndat a vyčistit a hlavně si zkontroluj jak chodí ten rádoby sytič,stává se,že zůstane přivřený a motor nemá vzduch,proto nejede.K tomu našlapování:Babetu nenašlápneš bez protočení zadního kola,jelikož řetěz od šlapek jde nejdříve k zadnímu kolu a druhý řetěz jde od zadního kola k motoru.Jedině,že by jsi měl motor jako pár novějších Babet,nebo Stella a bylo tam našlapování.Takže protčení zadního kola je v pořádku.Pokud ti při zastavení motor zdechne,můžou být zase dvě příčiny.Bud je opravdu ucpaný karbec a nebo ta klapka přivřená a volnoběh tam nefunguje jak má,nebo je špatná pojezdová spojka,zůstane roztažená a při zastavení motor zhasne.Ta svíčka je dobře tu je odkaz http://www.ceskemotocykly.eu/BRISK-N17C-(JISKRA-N7)--(BABETA-207,210,-JAWA-550,555,-MANET-125),1354.html .Fígl jak podřadit není,jen zkus ubrat plyn a po chvilce zase přidat,převodovka je automatická a řadí dle otáček,takže obejít se to opravdu nedá.K výletu Ti přeji mnoho zdaru,je to celkem nenáročný stroj a pokud je motor v pořádku slouží dokonale,jen to chce vychytat porodní bolesti okolo spojek a jinak slouží.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Babetta 210 - základní info

28.12.2013 v 16:29 | Nahoru | #6

kut píše: to startovani) kolo musi byt ve vzduchu.Zabira to podle velikosti oblozeni.Kdyz je olozeni veliky tak to nejde skoro ani tlacit a babeta uz pokuckava,jako ze chytaskoro.Jet by mela k 50 jak u bylo receno.Nevim jak ze 125 kilama)ale.na tachosu bys 50 mel videt.Vypal vyfuk serid vzduch na karburatoru.Zasroubuj ten sroubek a otoc o 2,5 otacky =takze povolujes.Predstih se dela ze se to nasteluje na rysky.Kdyz tak napis do sz,mam babetu ze seriovym vyfukem a karbecem,jen udelanej motor a 65 jede))

Jo jo Babeta při drobných úpravách jede i 80km/hod,ale motor to dlouho nevydrží.

(reakce na) Babetta 210 - základní info

28.12.2013 v 16:49 | Nahoru | #7
Vítězslav_Máří> jede,ale musi se dat poradnej vyfuk a karbec.Ja mam udelany co slo jen na motoru

1 reakcí na tento příspěvek Babetta 210 - základní info

28.12.2013 v 16:51 | Nahoru | #8
Já měl 215tku (bez slapek a uz zesilena predni vidle),karburace del orto a chodila 55-60,On ten Jikov je hrozna sracka

1 reakcí na tento příspěvek Babetta 210 - základní info

28.12.2013 v 16:53 | Nahoru | #9
no bral sem ji od chlapika, kterej tvrdil že ji měl v servisu. tomu by napovídal novej cvrček, nový lanka a nová svíčka. evidentně tam teda asi bude i nový obložo ve spojkách, ptž na tlačení skoro zabírá, takže se to asi teda ojede a zlepší?

Karb, kolínko udělám.
za trojku nekup to žejo :D
nějaká práce na ní ještě je, ale nemužu chtít všechno :D
pořádně dofouknu gumy a ono to těch 50 snad po vyčištění taky udělá.

na tacháku má skoro 7000, ale ten sem ted zprovoznoval, tzn bude mít víc. radši teda hodim dolu i hlavu a válec.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Babetta 210 - základní info

28.12.2013 v 18:37 | Nahoru | #10

kokoška. píše: Já měl 215tku (bez slapek a uz zesilena predni vidle),karburace del orto a chodila 55-60,On ten Jikov je hrozna sracka



no celkově ta 210 není žádná hitparáda... měl sem to nějakou chvilku, cosik sem na tom aji najel, ale soustava odstředivých spojek velmi špatné řešení přenosu výkonu...

(reakce na) Babetta 210 - základní info

28.12.2013 v 19:02 | Nahoru | #11
kut> Já na tachošu vidím skoro 60,ale nějak mi zlobí.Ale měřím to vždycky na radaru v obci.

(reakce na) Babetta 210 - základní info

28.12.2013 v 19:14 | Nahoru | #12
Jawasaki> Jo taky pravidelně odkarbonovávám hlavu,pak pořádně protáhnout to koleno.
Já jsem jen povyměnoval gufera a kroužky,dolil olej do převodovky a odmastil pakny
a řadí mi jedna básen.A ještě jedna věc,která se mi osvědčila.Zvyš si volnoběžné otáčky,klidně at se ti na stojanu točí zadní kolo,uvidíš,že ti přestane zdechat a bude se daleko svižněji rozjíždět.Budeš koukat,jakej má ta babeta odpich.Z křižovatek jsem první pryč.

(reakce na) Babetta 210 - základní info

28.12.2013 v 19:18 | Nahoru | #13
tomasNJ> Hele spojky pokud jsou v rychtiku,tak je to jedna básen.
Když jsem tu babetu dostal,tak spojky prokluzovaly,dvojku to řadilo půl dne.
Byla taková nemastná neslaná,pak jak jsem psal gufera a tak a šlape jak má a to hledím s tom mou váhou 125kg a dalších 20-30kg co jsem na ni naložil a pořád jede kopec nekopec.

Babetta 210 - základní info

28.12.2013 v 21:32 | Nahoru | #14
Mě babeta nejde nastartovat. Motor jako takovej je v pohodě, ale vubec ho nemůžu roztočit, aby pak moh chytnout. Na místě a ani rozšlapáním, klikovka se ani nehne, nějak to asi prokluzuje na tý startovací spojce? Vždycky mi to takhle začne co cca 2 roky blbnout, že ten pedál jakoby proklouzne a po pár týdnech už to nejde nastartovat ani rozšlapáním. Vždycky to dám do servisu, tam to nějak porychtuje a ty 2 roky to startuje v pohodě a pak zas. Možná je to guferem, že tam proniká olej ze skříně..? Babeťáci poraďte

1 reakcí na tento příspěvek Babetta 210 - základní info

28.12.2013 v 22:03 | Nahoru | #15
ty hele a nemění ti jednou za dva roky obložení na spojkách? :D to by možná tak odpovídalo :D
nejdřív začne klouzat trochu a pak už hodně.

1 reakcí na tento příspěvek Babetta 210 - základní info

28.12.2013 v 23:58 | Nahoru | #16
je to možný. Ale že by odešlo tak brzo? za ty 2 roky najedu tak 2 tis km

(reakce na) Babetta 210 - základní info

29.12.2013 v 08:29 | Nahoru | #17
Jawasaki> Hele tam není startovací spojka,ale startovací čelisti,které se odstředivou silou roztáhnou a zapřou o buben a roztáčí motor.

(reakce na) Babetta 210 - základní info

29.12.2013 v 08:35 | Nahoru | #18
SuperSic58> Na jaře jsem řešil ten samej problém.Taky jsem chvíli laboroval,než jsem na to došel.Taky to začínalo postupně,muselo se víc a víc šlapat,aby chytla až jednoho dne nic.Obložení na pohled dost,odmaštění a babeta nic.
Hele pokud se ti sjedou startovací čelisti(a napohled to vypadá,že tam je toho obložení celkem dost),tak se neopírá o buben obložení,ale zapře se to o to hliníkové rameno té čelisti a klouže to kov po kovu a šlapeš úplně na prázdno a motor se ani nehne.Stačí opilovat ty hliníková ramena a je zase na nějakej čas pokoj.Taky to tak mám upravené a to mám doma nachystané startovací čelisti nové.

Naposledy editováno 29.12.2013 08:41:54

2 reakcí na tento příspěvek Babetta 210 - základní info

29.12.2013 v 12:13 | Nahoru | #19
Já ani nevim, jak se ten spojkovej buben rozdělává, tam nejsou žádný šrouby nebo matky, tk se do toho neseru. Po novym roce to odvezu k chlápkovi, co dělá jen babety a ten to zas nějak porychtuje. Co mě ale zaráží, že se ten problém furt opakuje cca po těch 2 tis km, ale už ani nevim, co tam vždycky vymění. Naposledy ale měnil nějaký gufero a čelisti jen brousil a odmašťoval...

(reakce na) Babetta 210 - základní info

29.12.2013 v 22:00 | Nahoru | #20
SuperSic58> Ten se stáhne stahovákem za 70kč.
Hele tady je video s tím tvým problémem,všimni jak šlape naprázdno a ten levej buben,pod kterým máš ty startovací čelisti,tak se ani nehne.Pravě jak se roztáhnou ty start.čelisti,tak roztočí buben a tím pádem motor.
Startování
A tady máš krásně vidět demontáž toho bubnu,ten stahovák,startovací čelisti a mechanizmus spojek.
Spojky
Nic na tom není,hlavně tam nesmí prosakovat olej z převodovky přes gufera a O-kroužky.
Pak jen pořádně ošmirglovat a odmastit a chodí jak nové.

(reakce na) Babetta 210 - základní info

29.12.2013 v 22:16 | Nahoru | #21
SuperSic58> Tady máš ještě jednou stažení toho bubnu a ty startovací čelisti.
Startovací čelisti

Babetta 210 - základní info

30.12.2013 v 20:16 | Nahoru | #22
díky za info mrknu na to

1 reakcí na tento příspěvek Babetta 210 - základní info

31.12.2013 v 09:24 | Nahoru | #23
tak jsme u kolegové babetty narazili na problem. vše jsme vyčistili atd. jde nakopnout, na volnoběh běží parádně, ale když se vytočí tak točky drží jen chvilku, pak se propadnou a po chvilce zase vylezou nahoru a zase zpět a tak furt dokola. plyn ve stejné poloze. Se směsí jsme hýbali, více méně bez vlivu. Tzn bud nedotéká benzín, což skoro vylučuji, ptž vše je parádně vyčištěno i hladina je dle příručky, nebo jehla? Dle příručky má být na prostředním zářezu, ovšem všechny ostatní jawky mají po zajetí jehlu uplně nejníž ne? už z toho začínáme být trošku v pasti. Přdpokládám že mi asi napíšete že gufera co...

(reakce na) Babetta 210 - základní info

3.1.2014 v 10:23 | Nahoru | #24

Jawasaki píše: tak jsme u kolegové babetty narazili na problem. vše jsme vyčistili atd. jde nakopnout, na volnoběh běží parádně, ale když se vytočí tak točky drží jen chvilku, pak se propadnou a po chvilce zase vylezou nahoru a zase zpět a tak furt dokola. plyn ve stejné poloze. Se směsí jsme hýbali, více méně bez vlivu. Tzn bud nedotéká benzín, což skoro vylučuji, ptž vše je parádně vyčištěno i hladina je dle příručky, nebo jehla? Dle příručky má být na prostředním zářezu, ovšem všechny ostatní jawky mají po zajetí jehlu uplně nejníž ne? už z toho začínáme být trošku v pasti. Přdpokládám že mi asi napíšete že gufera co...



Zkus sundat víčko nádrže, jak to poběží. Někdy je zacpaný a v nádrži se dělá podtlak. Pak by to mohla bejt cesta směsi, tzn těsnost karbec-sací kolínko-válec, jesli někde nebere faleš. No a to gufero na klice by to mohlo bejt taky

1 reakcí na tento příspěvek Babetta 210 - základní info

3.1.2014 v 10:50 | Nahoru | #25
nakopíruji sem můj přesnější dotaz z jawamanie (tam je zatim bez odpovědi)

Babetta 1 nejede:
Vyčištěn karburátor, trysky, emulzní trubice, hladina nastavena dle příručky, jehlový ventil funguje, nádrž dělaná kyselinou, nový kohout, hadička, koleno vypálené a vyčištěné, tlumič taktéž, nová svíčka, VN kabel i fajfka, benzín namazán, sání čisté, sytič funguje tam i zpět jak má. Jehla uplně dole, nefunguje ani na nastavení dle příručky. Babetta na volnoběh běží, ale při přidání plynu se začne dusit. Volnoběhový ani směsový šroubek nemá vliv, gufero pod zápalkem vyměněno. Prostě nejede... Zvednout hladinu? už mě nic jiného nenapadá, chová se jako by nedotékal benzín, ale teče jak vzteklej, víčko nemá vliv. Prostě se hned po maknutí na plyn zadusí.

Babetta 2 jede:
Můj Harley Babettson sice jede, ale pouze při naprosto zašroubovaném šroubku směsy, jak s ním hnu o dva milimetry, okamžitě se zadusí, hladina ok, jehla dole (když ji dám na příručkovou hodnotu nelze snížit volnoběh, na směsový šroubek se chová stejně), svíčka je do cihlova, ale prostě jsem nervozní z toho že směs je zavřená (u babetty pouští benzín že?) Gufero pod zápalkem též vyměněno (předtím zustavala viset v otáčkách, teď už padá jak má). Mám to prostě pustit z hlavy a jezdit, nebo kde hledat příčinu proč jede jen s jehlou dole a zašroubovaným šroubkem směsy, když příručka jasně hovoří o druhém zářezu a směs 0,75-1,5ot?

Ještě se zeptám, šroubek směsy u báby ovlivňuje pouze chod na vonoběh a na jízdu je směs pevně daná hlavní tryskou?

(reakce na) Babetta 210 - základní info

3.1.2014 v 21:43 | Nahoru | #26
Jawasaki> Hele podle těch dotazů to vypadá na nějakej problém se šoupátkem.Hele kroutit bohatostí směsi podle mě nemá skoro žádný význam.Zkoušel jsem rozpětí 1-5 a skoro žádnej rozdíl,akorát při těch 5 babeta asi málo maže a je to tak na zadření,když třeba někde dýl stojíš nebo jedeš z kopce bez plynu.Ale nejde mi do hlavy,že ti babča nereaguje na na volnoběžný šroubek.Přece zašroubováním zvedáš šoupátko a musí ti zvyšovat otáčky.

Babetta 210 - základní info

3.1.2014 v 22:00 | Nahoru | #27
Taky ještě někdy zkus nastartovat,vypnout benzín a jet.Pokud pojede normálně,tak se ti uchlastává.Taky jsem se s tou hladinou něco najebal.Taky jsem ji měl nastavenou podle příručky,jehlovej ventil držel,neteklo to přepadem ven.

Babetta 210 - základní info

3.1.2014 v 22:04 | Nahoru | #28
Jinak tady si počti,máš to pěkně popsaný jak to přesně šlape:
Karburátor

Babetta 210 - základní info

6.1.2014 v 21:19 | Nahoru | #29
napul vyřešeno, někde saje vzduch. jen ještě nevíme kde.... ono ale moc možností neni ptž od karbu po válec jsou těsnění ok. takže jedině asi pod válcem nebo mezi kartery to je ta nejhorší varianta...

1 reakcí na tento příspěvek Babetta 210 - základní info

9.1.2014 v 22:53 | Nahoru | #30
Tk sem babetku hodil do servisu, dělá to tu takovej děda v důchodu, aby se nenudil. Vyměnil ty "pakny", co jsou v té zadní "spojce" a jakýsi segment do tvaru kříže, co je mezi nimi. A ještě 3ks nějakých simerinků a jeden o kroužek, vše někde od převodovky. Simerinky na klikovce jsou v pohodě. Ještě mi zalepil píchlý zadní kolo a zkrátil řetěz o článek. Ze začátku moto chodí jak má, startuje na drc, ale jak se ohřeje po cca 2km, tk na přidání plynu reaguje zadušením a pak se rozjede. Přikláním to k těm novým paknám, které si asi potřebují sednout, karburací to dle mě asi nebude. Uvidim, jak bude jezdit
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Postih za jizdu na babette bez rp Babetta 210, Babetta 207, Babetta 225 Babetta-Sam 12 Včera v 23:07 Drakl
zadřená Babetta 210 ,vybrus vs nový... Babetta 210 pitbikeros 11 Včera v 08:21 dasto
Lakování Babetty 210 Babetta 210 Mira- 19 23.4.2024 v 21:04 Krautkopf
nefunkční tachometr babetta 210 Babetta 210, Babetta 225, Babetta 215 pitbikeros 4 12.4.2024 v 21:25 pitbikeros
Babeta 210 vyčištění nádrže Babetta 210 Bluecz98 7 12.4.2024 v 21:12 pitbikeros


TOPlist