globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Doporučení Oleje v četně filtru,hrubý čistič paliv
11.12.2013 v 20:48
Zdravím Všechny chtěl bych zde poprosit všechno horněťáky o rád a zkušeností.
Zima před námi a mě se hlavě utkvěla myšlenka,že by bylo dobré vyměnit na svém H6 olej včetně filtr už jen tak pro dobrý pocit sice předchozí majitel byl natolik seriózní,ale prostě jistota je jistota navíc si myslím,že po mých 3500 tis KM Během 2 měsíců si výměnu řádně zaslouží.
Ale při brouzdání na netu jsem narazil na nespočet olejů proto bych vás chtěl poprosit o vaše zkušenosti a tip na jednotlivé popřípadně jakému se vyvarovat při prokluzující spojce a pod :)
Filtr je mi jasný.
Bohužel jsem měl cca měsíc zpátky menší incident tudíž mám nádrž v opravně nyní už po karosářské práci v lakýrně,ale v tom všem zmatku jsem jim to tam dal spolu i palivovým kohoutem a nyní si pokládám otázku kde jen je nějaký ten Hrubý čistič paliva.
Zda v samotném palivovém kohoutu podle partsdeport mi to tak trochu naznačuje nebo někde u spodního vývodu nádrže či kde vlastně je ?
Je můj tip vizz FOTO správný ?
Jde mi o to pokud by byl v nádrži je mi úplně jasný jak to ty machři v klempírně udělali a hele co je to šup s tím ven a je zbytečný,abych pak řešil zacpanou trisku na karburátoru.
Navíc s nádrží dělali doslova psí kusy bylo mi řečeno,že i napouštěli vodou tak jsem docela upřímně zvědav.
Předem Děkuji za jakoukoliv radu Smól :)
Jo málem bych zapomněl :/ Jedná se o Horneta r.v 2002



Naposledy editováno 11.12.2013 20:49:31

Doporučení Oleje v četně filtru,hrubý čistič paliv

11.12.2013 v 21:07 | Nahoru | #1
jelikož toto je historicky první téma o olejích, tak ti poradím!

Nalij tam olej pro mokrou spojku dle specifikace v manuálu k tvoji motorce, např. API-SG, JASO MA/MA2

Naposledy editováno 11.12.2013 21:07:22

Doporučení Oleje v četně filtru,hrubý čistič paliv

11.12.2013 v 21:07 | Nahoru | #2
ten "hrubý čistič paliva" je normální síťka, obvykle plastová, která je součástí kohoutku. rozhodně to nedávej pryč, nadělal by sis problémy se svinčíkem v karbech.

1 reakcí na tento příspěvek Doporučení Oleje v četně filtru,hrubý čistič paliv

11.12.2013 v 21:13 | Nahoru | #3
fockewulf Děkuji Chápu a uznávám to ale jednolo se mi spíš o vlastní zkušenosti jednotlivých vlastníků Horneta protože při čeknutí na net je jich tam nespočet.

callowsick Kde jí přesně v tom kohoutku najdu ? Jedná se o mnou zaokrouhlenou součást ?
No právě nerad bych něco zanedbal

Doporučení Oleje v četně filtru,hrubý čistič paliv

11.12.2013 v 21:23 | Nahoru | #4
Lej motul 5100. PRedchozim majitelum never a men olej ihned kdyz to koupis.
Obrazek z pdepotu je filtr, zachyti to hryby necistoty ala rez z nadrze. Rozhodne to nechytne to co chytne papirovej filtr.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Doporučení Oleje v četně filtru,hrubý čistič paliv

11.12.2013 v 21:28 | Nahoru | #5
smolmaster> no ale ono je to míněno vážně, co čekáš, x lidí ti napíše Catrol napíču, Motul napíču, Motorex napíču, Valvoline napíču....

Motul 5100 tu jezdí asi nejvíc lidí a až na pár vyjímek u toho nového 2013 s ním nikdo problém nemá, já s ním mám problém, že to je API SM, možná jsem jen paranoidní, ale na sezonu 2014/2015 jdu do Motorex formula s API SG přesně podle hesla "seru na přírodu, motor über alles"

Naposledy editováno 11.12.2013 21:29:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Doporučení Oleje v četně filtru,hrubý čistič paliv

12.12.2013 v 06:24 | Nahoru | #6
fockewulf> olej bych doporučil API SG a vyšší, plus JASO MA, MA2. Sehnat API SG už je dneska problém.

Všechny motorexy mají minimálně API SL, a jejich plná syntetika dokonce API SM, není na škodu si občas osvěžit informace. Ona ta norma samotná o oleji nic neříká, stejně jako JASO.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Doporučení Oleje v četně filtru,hrubý čistič paliv

12.12.2013 v 08:26 | Nahoru | #7
Stev> jo, měl jsem staré info. Každopádně SL pořád lepší než SM. Neříkám, že na SM to člověk zadře aby to zas někdo blbě nechápal, ale protahovat interval výměny u SM by se nemuselo vyplatit, všude jsem zatím četl doporučení spíš u SM interval výměny zkrátit.

S tím, že norma např. JASO MA/MA2 nic neříká to nějak upřesni, podle mě to vypovídací hodnotu má... http://www.fuchs-oi...-oleju-dle-jaso.html

hle, tak Valvoline má API SG Stále http://www.valvolin...s/four_45_stroke/cid(649)/durablend_4t_10w-40

Naposledy editováno 12.12.2013 08:49:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Doporučení Oleje v četně filtru,hrubý čistič paliv

12.12.2013 v 09:05 | Nahoru | #8
fockewulf> s normou jaso narážím na aktuální mini hysterii ohledně MA2 a klouzání spojky A zrovna ten odkaz co jsi dal říká, že olej kterej měl na flašce JASO MA, tam mohl mít bez změny ve výrobě MA2.

Tuším že ještě texaco motex 4t a denicol. Mimochodem to texaco se podle složení a info výrobce vůbec netváří jako špatnej olej, když jsem se kdysi pokoušel studovat technickej list, bylo tam víc syntetiky a přísad než v leckterejch jinejch a dražších. Ale posoudit podle toho kvalitu samo nedokážu. To vlastně u žádnýho oleje, proto občas píšu že výběr oleje je spíš otázka víry v kvalitu značky, protože potřebnou normu maj všechny určený pro moto.

Doporučení Oleje v četně filtru,hrubý čistič paliv

12.12.2013 v 10:53 | Nahoru | #9

Doporučení Oleje v četně filtru,hrubý čistič paliv

12.12.2013 v 11:50 | Nahoru | #10
Psí kusy jaky?Že ti daly vodu do nadrže? Nádrž patrně vařily,borusily, tak ji potřebovaly vyplachnout,chladit...

Já když koupil motorku měla kitovanou nadrž a to dost.Když sem ji dával do kupy našel jsem prach z nádrže až v karbecích.Prošel přes síto v nadrží (to co máš na obrazku),palivovej filtr...Doporučuji ti dukladně proplachovat nadrž benzínem dokud nebude všechna voda fuc,i prach atd..

Naposledy editováno 12.12.2013 11:52:40

(reakce na) Doporučení Oleje v četně filtru,hrubý čistič paliv

12.12.2013 v 12:28 | Nahoru | #11
Stev> hysterie ale není kvůli MA2... tím se zjednodušilo rozlišení Motulu 5100, jelikož se lidem nechtělo psát Motul 5100 API SL, JASO MA vs "problémový" Motul 5100 API SM JASO MA2 novinka 2013, tak začali prostě psát, že "MA2ka" za to může...původně myšleno na Motul 2013 a teď z toho bude urban legend, že norma MA2 je nahovno.

Mi to vysvětlovat nemusíš, já snad ten článek z Fuchsu dával jako první i v onom threadu...

Jinak s druhým odstavcem souhlas, ale to je všude stejné-zastánci značek určitých výrobců od PC, telefonů přes oleje až po motorky, auta...

Doporučení Oleje v četně filtru,hrubý čistič paliv

12.12.2013 v 18:30 | Nahoru | #12
Mohl by mi prosím někdo vysvětlit jaký je rozdíl v http://www.oleje.cz...-4t-10w-40-4-l--2757 oproti Motulu 5100 ani zaboha nemohu nic nelézt :/

API a JASO u ubou identické nejde mi to nějak na rozum Díky

Doporučení Oleje v četně filtru,hrubý čistič paliv

12.12.2013 v 18:33 | Nahoru | #13
7100 syntetika; 5100 polosyntetika

1 reakcí na tento příspěvek Doporučení Oleje v četně filtru,hrubý čistič paliv

13.12.2013 v 21:34 | Nahoru | #14
Plná,polo,hahaha...
Kdybyste chtěli plnou,tak se nedoplatíte.
Všechno jsou minerály s určitym množstvím aditiv dle výkonnosti,JASA.....,a procent syntetických složek. Názvosloví je z půlky 90 let a dávno se na to nehraje,vybírejtze dle teplotního použití,zatížení SAE a výkonnosti API. Neni naškodu i ACEA A2,3.
SM do starších strojů nedávat,je to ekoteroristická norma,stejně jako SN.
Nejvyšší doporučení je SL,ideál SG,SH.

Naposledy editováno 13.12.2013 21:35:32

Doporučení Oleje v četně filtru,hrubý čistič paliv

13.12.2013 v 23:45 | Nahoru | #15
syntetický a polosyntetický uvádí na svých stránkách Motul

ano, znám http://www.oleje.cz...syntetika--syntetika nic nového pod sluncem, stejně se toto označení používat bude i dál, protože pochybuju že se někdy vžije aditivovaný, více aditivovaný a nejvíce aditivovaný minerální olej

Doporučení Oleje v četně filtru,hrubý čistič paliv

13.12.2013 v 23:51 | Nahoru | #16
Koukni sem. To co je tucne oznaceny jsem mel v masine na dromu a nikdy zadny problem. Ted jezdi R6ka ponejvic na ten Repsol, stoji pod 2 kila za litr a bez potizi. Stejne to mas fuk, protoze zadnou objektivni recenzi ti nikdo neda a ani udelat nemuzes. Vyber si podle sympatii ke znacce, cene, nebo jakej obal se ti libi. Nebo co maj treba v kramu vedle tebe

(reakce na) Doporučení Oleje v četně filtru,hrubý čistič paliv

14.12.2013 v 08:12 | Nahoru | #17
6S310DR> když jsem odkazoval na plnou syntetiku od motorexu co má API SM, tak tam se opravdu nedoplatíme Ten termín syntetika a polo už v sobě dávno neobsahuje informaci že je to plně syntetickej olej, to se dá říct jen o olejích označenejch jako full synt, a to ještě ne o všech. Spíš to značí jakej je podíl různejch složek.

1 reakcí na tento příspěvek Doporučení Oleje v četně filtru,hrubý čistič paliv

14.12.2013 v 10:04 | Nahoru | #18
fockewulf-
více či méně a jiné aditivování,je o výkonnosti oleje,nikoliv o podílu syntetických složek.
10w-40 SH bude mít stejnou výkonnost v minerální,jako v částečně syntetické bázi,slovo -polo- se opouští,protože značí cca půlku něčeho,jenže to výrobci šidí,marke trik na trumpety,v slově - částečně-,už je to fuk a jsou z obliga.
Pravdou je že 99% uživatelů a používačů,si na toto hraje,ty vole,mám tam syntetiku,to je mazec....,jak v jednostopkách ale hlavně v plechovkách. (mám tédéíčkovou oktávku ve stříbrný metle,je to kára jako bejk a navíc jezdí na plnou syntetiku....)
Stev-
pochopil
A ty co se mohou pochlubit že nemaj minerální základ v nosném oleji,těch je fakt málo. Např. Milers oil.
Nicméně opakuji,nepoužívat SN,a radši ani SM.
Bavíme se o použití v běžném provozu,nou racing.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Doporučení Oleje v četně filtru,hrubý čistič paliv

15.12.2013 v 16:36 | Nahoru | #19

6S310DR píše: fockewulf-
více či méně a jiné aditivování,je o výkonnosti oleje,nikoliv o podílu syntetických složek.
10w-40 SH bude mít stejnou výkonnost v minerální,jako v částečně syntetické bázi,slovo -polo- se opouští,protože značí cca půlku něčeho,jenže to výrobci šidí,marke trik na trumpety,v slově - částečně-,už je to fuk a jsou z obliga.
Pravdou je že 99% uživatelů a používačů,si na toto hraje,ty vole,mám tam syntetiku,to je mazec....,jak v jednostopkách ale hlavně v plechovkách. (mám tédéíčkovou oktávku ve stříbrný metle,je to kára jako bejk a navíc jezdí na plnou syntetiku....)


kdybych chtěl slovíčkařit, tak bych mohl tím, že aditiva = přisady, aditivace= přidávání přísad.
Polosyntetické oleje alias synthetic blends nejsou ničím jiným, než směsí minerálního oleje, alespoň 30% syntetiky.
Takže jak napsal Stev-mezi lidma se o minerálu, polo a plné syntetice mluví v tomhle smyslu byť je toto názvosloví nepoužívané od uvedených 90. let.

Ale sem tam si pohonit triko, jako ti škodovkáři s hlínama a metlama dělá očividně pořád někomu dobře...

Doporučení Oleje v četně filtru,hrubý čistič paliv

15.12.2013 v 17:03 | Nahoru | #20
mal som viac motoriek a pouzival som viac znaciek oleja napr.spominany motul 5100,repsol 10w50,ravenol 10w40,a nebol ani s jednym problem pred tyzdnom som menil a dal som castrol 10w50 uvidim na jar.

(reakce na) Doporučení Oleje v četně filtru,hrubý čistič paliv

16.12.2013 v 19:59 | Nahoru | #21
fockewulf>
Tak s timto souhlasim,cos napsal,sorry za mou chytrost,15 let v oboru
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet Radysek79 8 27.4.2024 v 15:23 lenkochal
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet Paťas96 5 23.4.2024 v 20:43 holl75
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet vodnikw 6 17.4.2024 v 19:08 Anti
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V


TOPlist