O kterou motorku jde, je to jednoválec? Ten otáčkoměr byl nejspíš stavěný pro nějaké starší auto (typicky škodovku), kde (čtyřválec se 180° klikou a rozdělovačem) to znamená 2 jiskry na otáčku kliky. Tím pádem, i kdyby ukazoval dojnásobek, tak u motorky (1 jiskra na otáčku) by měl potom ukazovat správně. Ale je možné, že jej někdo přizpůsobil, nebo už byl kalibrován na 1 jiskru na otáčku.
Zkus zařadit do "signálového" přívodu diodu, vyzkoušej obě polarity a když to nepomůže, tak holt bez rozborky a zjištění vnitřního zapojení otáčkoměru nepůjde dál dávat kloudné rady.
K nastavení může stačit:
1. Pouze posunout trimer, což předpokládám nebude stačit
2. Nebo upravit konstantu výstupního integračního článku, taktéž nemusí pokrýt celý rozsah otáček
3. Co 100% řeší problém je změna šířky pulsu monostabilního obvodu.
Pokud bys změřil osciloskopem šířku pulsu na vývodu 3 obvodu 555, tak se dá říc co v obvodu dle schématu máš změnit.