Jakou motorku byste doporucili na delsi cestu, podminky jsou: spolehlivost, lehkost, min.250ccm, servis.int.min.5000km, dostupnost v Sev.Americe, nizka cena, stari nerozhoduje, pouzitelna v terenu.
Diky za tipy!
Ps: radoby chytre, vtipne a nic nerikajici komentare budu mazat, na to nejsem zvedavej ;)
1 reakcí na tento příspěvek Jakou moto?doporucte
BMW F800 GS
BMW 1150 GS
BMW 1200GS
Suzuki V-strom
Honda Varadero
Je toho podle me hodne na vyber ikdyz vic do terenu spis ty prvni 3
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou moto?doporucte
Mozna jsem to nenapsal uplne jasne, s tou lehkosti jsem to myslel treba do nejakejch max.160kg
Co takhle projet nějaký Americký motoweby, .... Určitě tam bude lepší dostupnost Japonských motorek, mají tam svoje fabriky, ... takže bych sáhnul po evergreenu jako KLR (bude asi trochu těžší), KLR/KLX 250/300, XLR,XR, DR, ... prostě něco jednoduchýho, spolehlivýho, ověřenýho, dostupnýho, ale informace bych hledal u nich.
Podívej se na partsdepot na tu spoustu modelů, co je u Amíků k mání
Naposledy editováno 11.11.2013 09:07:33
1 reakcí na tento příspěvek Jakou moto?doporucte
1 reakcí na tento příspěvek Jakou moto?doporucte
250 lehoučká, ale na delší cesty už je to na hraně, ale pokud s ebudeš držet terénu a špatných cest tak je ot v pohodě jen nevím těch 25 000km
z malých hodně chválí WR250R ale je dražší, levné jsou KLRka i poměrně nové, spolehlivost bud etaky záviset na údržbě a štastí na nákup takže kromě nákupu bych něco dal i do ponákupového servisu
1 reakcí na tento příspěvek Jakou moto?doporucte
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou moto?doporucte
Rumas>
Už to tady zaznělo od Honzy_TA950: Yamaha WR 250R (případně WR 250X na špuntech).
Moje zkušenost - přes 650ccm enduro BMW F650GS, 750ccm kruizera Hondu Shadow VT750C4 a 1100ccm boxera BMW R1100GS jsem se vrátil zase zpět k menším a lehčím motorkám (250ccm Yamaha WR250R a WR250X) a jsem naprosto spokojen.
Naposledy editováno 12.11.2013 11:56:50
Říkám si občas, že my jsme tady v té střední Evropě možná až moc rozmlsaní.
Ve světě, a to i na bohatém Západě, se lidi sbalí a jedou i na 4T 250kách (často právě na té Yamaze WR250R - viz níže) i mnoha tisícikilometrové tripy, a to i do hodně nehostinných míst s mnoha "terénními vložkami".
Jinak ten chlapík má při těch svých cestách po USA, Kanadě, Mexiku atd. natočeno na WR250R v současné době cca 45 tisíc mil (72 tisíc km).
Blíže zde:
http://www.bigdogadventures.com/WR250R.htm
__
Cesta od východního na západní pobřeží USA na 250ce, cca 10 tisíc km, 2 sady gum...
http://advrider.com/...wthread.php?t=710618
__
A na dlouhý zimní večery - tady je odkaz na dnes už více než 2600 stránkový mega thread na Adventure Rideru o té dnes asi nejlepší civilní 250ce:
http://www.advrider....wthread.php?t=329337
Třeba Ti to trochu pomůže v rozhodování. Tak zlom vaz!
P.S.
Ventilové vůle se kontrolují (vymezují) po 40 tisících km, olej (cca 1.4 litru) se mění každých 5 tisíc km, olejový filtr každých 10 tisíc km. A na WR250R/X jezdím po silnici pod 2.8 l/100 km.
Když tak tady je moje podrobnější povídání o WR250R/X:
http://www.motorkari...ft=132014&fid=65
Naposledy editováno 12.11.2013 11:59:04
2 reakcí na tento příspěvek Jakou moto?doporucte
dovi: ta Námaha 250 se mi zamlouvá, ale zatím to je mimo rozpočet. docela mile mě překvapil servisní interval, bál jsem se, že u takovýchto strojů je mnohem kratší.
jelikož na trase je cca 100km úsek, kde nevede téměř žádná cesta, tak takováhle motorka je nejlepší, otázkou ještě je, jak to pojede ve velkých nadm.výškách
Rumas píše: dovi: ta Námaha 250 se mi zamlouvá, ale zatím to je mimo rozpočet. docela mile mě překvapil servisní interval, bál jsem se, že u takovýchto strojů je mnohem kratší.
jelikož na trase je cca 100km úsek, kde nevede téměř žádná cesta, tak takováhle motorka je nejlepší, otázkou ještě je, jak to pojede ve velkých nadm.výškách
Kdybys ji kupoval přímo ve Státech (předpokládám, že asi ano - doprava z Evropy by byla finančně hodně náročná plus papírování, carnet atd.), tak tam se dají zachovalá WRka z druhé ruky pořídit za slušnější částky než u nás.
Když tak zase něco na zimní čtení... moje oblíbené WR250R/X forum:
http://wr250rforum.forumotion.com/
__
A co se větších nadmořských výšek týče, toho bych se nebál.
Jednak je to stříkačka a motoricky (na civilní 250ku) docela dost výkonná - přes 30 koní.
A když se mrkneš na ty fotky z té dlouhé cesty od východního na západní pobřeží USA (foto a odkaz na popis viz výše), tak ten chlápek projel nadmořskou výškou 12640 stop - teda jestli tím je myšlen ten průsmyk, a ne případně nejvyšší hora v okolí.
Cinnamon Pass (elevation 12640 ft.), San Juan Mountains, Colorado, USA.
Pokud dobře počítám, tak to je nadmořská výška skoro 4 kilometry.
Stopa je 12 palců, čili 12 x 2.54cm = 30.48cm = 0.3048m
Tedy 12640 stop = 12640 x 0.3048 = 3853 m n.m.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou moto?doporucte
Rumas píše: na trase je cca 100km úsek, kde nevede téměř žádná cesta
Darien gap?