globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 6.10.2013 Nehoda

9.10.2013 v 11:25
Ahoj... v neděli se mi stala dopravní nehoda jel jsem první, zamnou kamarád na své motorce ... jedeme domů ... a najednou z ničeho nic auto začne brzdit (neblikalo) že chtěl odbočit ... a já to panicky zadupl a bohužel se mi motorka potom zvedla na přední kolo co si pamatuju a potom přišel náraz do auta .. a letěl jsem od auta kolem stromu na chodník. Sanita pro mě přijela rentgen ukázal jen natržená svalová vlákna takže prý ohromný štěstí,že jsem v celku minul i ten obrovský strom,ale co já se ptám: Ten plechovkář tvrdí,že blikal(už na místě nehody to tvrdil policajtům) mě dávali v sanitě dejchnout (nepil jsem) .. a mě si předvolají v nejbližších dnech k výslechu: a budu jim tvrdit, tak jak to bylo,že neblikal,náhle změnil způsob jízdy... ten kamarád na motorce také asi půjde k výslechu a ptám se jestli dostanu nějaké peníze na opravu motorky: Polámanej dolní plast je, řadička ohlá a zadní brzda ohlá .... rám a vidlice .. snad přežili ale musí se podívat potom technik na to jestli se to bude opravovat, mám šanci,že dostanu peníze na opravu motorky či odškodnění ? Děkuji .. jezděte hlavně bez nehod na konci sezony !

9.10.2013 v 16:58 | Nahoru | #61

9.10.2013 v 17:03 | Nahoru | #62
Jak psali kluci je to tvoje chyba ..bohužel.. priklonil bych se k Matymu v tom že spousta lidi
(kor zatačníci si ani nezkouší brzdit).. ale i tak jsou prostě situace kdy tomu nejde uplně zabránit ..ale já z vlastní zkušenosti reaguji tak že, když to někdo předemnou zahamstne tak záměrně vybrzduji vedle auta(v ČR jsou většinou dost široké silnice) a dostkrát se mi stalo že jsem to dobrzdil až vedle auta v ůrovni zadních dveří.Není špatné se naučit i v krizovkách hledat alternativní řešení a nespoléhat na brzdy...mimo to dost naučí zkušenosti když jedeš s nějakýma střelcama co jezdí hlava-nehlava to máš krizovku každé brzdy,takže se člověk naučí reagovat a přemyšlet u toho....i když se to nesmí

9.10.2013 v 17:13 | Nahoru | #63

choze69 píše: sharkis> pokud budu mít reakční dobu 0,5s(a to si myslím je hoodně dlouho), ujedu nějakých bezmála sedm metrů, pokud auto zastaví na sedmi metrech, mám pořád "celých" deset metrů na zastavení. jasně,je to jen teorie...ale pořád se mi nezdá, že bych pak ještě někam letěl...a to mám odzkoušeno na sobě..

na něco co nečeká za půl vteřiny nezareaguje ani rosi, shumacher, ani špičkový pilot nadzvukové stíhačky... zajdi si na psychotesty kde se reakční doba testuje, ať víš jaká je realita - pokud se dostaneš pod 0,8s tak se to dá považovat za hodně slušný výsledek - jo a nepleť si to s nějakou trapnou flashovou hrou na pc kde klikáš běžící ovečky...

a s tou brzdnou dráhou z 50tky na 10m je to také spíš teorie - za ideálních podmínek to vytrénovaný jezdec dá, ale v praxi je to většinou horší

Naposledy editováno 09.10.2013 17:15:52

9.10.2013 v 18:11 | Nahoru | #64
Pamatuj si pořekadlo: Co neubrzdíš, neukecáš
Měl jsem to samé frajerka valila v chrochtávě cca 50 z ničeho nic mi to zadupla, a já do ní vlítnul zezadu, naštěstí jsem motorku udržel nespad a jen si odřel závaží na řídítkách a trošku polámal blatník, jinak vše ok. A to jsem si myslel že mám velký odstup, vteřina nepozornosti a je to tam ) Ale na druhou stranu mi to moc nevadilo, motorce nic nebyla a dáma měla 4ky prsa s výstřihem, tak jsem trošku pokoketovali a já jel dál

9.10.2013 v 18:56 | Nahoru | #65
Odstup 2s by měl být, ale jak už tu bylo zmíněno, ve městě se to moc nedá. Mluvím konkrétně o Praze, kde když si před sebou necháš 30m mezeru, tak se ti tam spolehlivě naserou 3 až 4 auta. A můžeš si vytvářet novou bezpečnou vzdálenost. Výsledkem je samozřejmě poměrně vysoká četnost "ťukanců". Když sprchne, tak je to ještě lepší neboť skoro nikdo nepočítá s delší brzdnou drahou.

9.10.2013 v 18:59 | Nahoru | #66

Yura píše: A můžou dát spoluvinu? Jeden nebliká, druhej nedodržuje bezpečnej distanc. Páč jeden jako druhej budou těžko dokazovat, že mluvěji pravdu. Pak by oba dostali flastr a body, a od pojišťoven hovno.
Nebo musí bejt vždy určen viník?

V případě spoluviny 50:50 hradí každá z pojišťoven polovinu škody. Při jiném poměru zavinění pak odpovídající části.

2 reakcí na tento příspěvek 6.10.2013 Nehoda

9.10.2013 v 19:15 | Nahoru | #67
Snad dají 50:50 ...

9.10.2013 v 19:17 | Nahoru | #68

Stiflik píše: právě já ji zmáčknul ale jen reflexně a k tomu přední :/ prostě reflex ..

a čím bys tak jako chtěl brzdit?

9.10.2013 v 19:30 | Nahoru | #69
To já když už musím jet na těsno za autem,tak se držím vlevo, tak akorát v zákrytu,abych nevyčuhoval,když pak musím rychle na brzdu mám možnost se vyhnout na středovou čáru,a ještě se tím pádem vedle mě nikdo necpe

9.10.2013 v 19:32 | Nahoru | #70
že jsem nezmáčkl vůbec zadní brzdu .. možná by to pro mě bylo lepší :)

9.10.2013 v 19:34 | Nahoru | #71

Stiflik píše: že jsem nezmáčkl vůbec zadní brzdu .. možná by to pro mě bylo lepší :)

no, za ty dva metry, cos jel se zadním kolem možná po zemi bys toho moc nenabrzdil

9.10.2013 v 19:50 | Nahoru | #72
Maty_Kolin> určitě máš o hodně víc zkušeností, o tom nepochybuju a nechci tady šířit nějaké svoje bludy. Jen brzdové světla auta přede mnou by neměly být nečekaná událost. Taky píšu, že jsem sebou prakticky v identické situaci fláknul, ale fakt fláknul...pžebrzdil jsem předek, mašina pode mnou předvedla ródeového býka a lehnul jsem metr za autem prakticky v nulové rychlosti, teda žádné klouzání, ani let někam..

9.10.2013 v 19:50 | Nahoru | #73
Vždy když sedám na moto tak s vědomím, že mě každej v autě chce sejmout a zabít jakýmkoliv způsobem, z toho důvodu mám furt čočky 50m před sebou a čumím kam to pošlu kdyby náhodou Ve městě mám dva prsty furt na brzdě a na spojce, zatím se to vyplácí... Každý za volantem či řídítky je potencionální vrah

9.10.2013 v 21:02 | Nahoru | #74
choze69> ja osobne jsem nedobrzdil co si pamatuju 3x jednou na kole jsem zduchnul do zigula na panelce s bubnem jsem to radeji poslal vedle a zastavil vedle zadni kola a s autem v male rychlosti z nepozornosti sem mel maly tukanec

netvrdim ze za idealnich podminek se nada zareagovat za 0.5s viz prsy na packach a max. pozornost... A pak jde prave o to JAK clovek zareaguje. Ono ani to ze si nekde v motoskole nebo sam na parkovisti parkrat ty bzdy vyzkousi neznamena ze takhle zabrzdi v realu pri krizovce. Strach je hrozna svine a vetsina jezdcu podlehne a predek prebrzdi viz tvuj pripad i tohle vlakno... Podle me pouze intenzivnim treninkem muzes dostat tyhle krizovy manevr natolik do podvedomi abys to byl schpen v realu udelat. Teoreticky nejlepsi je se do ty situace vubec nedostat respektive si o ni alespon nekoledovat.... Takze radsi at me par pritloublejch v kolone predjede nez to hrotit. 10m pri 50tce je fakt kurevsky malo!!! A pak po milionte ty voci - hlavne pro amatery: "necumte na auto co jede pred vama...!!!

Sry za preklepy dazluju na tel a hrozne blbe se to edituje

Naposledy editováno 09.10.2013 21:22:44

9.10.2013 v 21:36 | Nahoru | #75
SLEEPER> Přesně tak. Blbec zastavuje, je úplně jasný, že bude zatáčet, ale blinkr dá až když je vyjetý. Asi by si opotřeboval žárovky.

9.10.2013 v 21:38 | Nahoru | #76
Maty_Kolin> já samo vím, proč jsem to přebrzdil...po dvaceti letech pauzy, po javce s bubnovkou, jsem dle zvyku čtyřma prstama zahamstnul xjéčko (že to bylo v říjnu, ráno, 200m od baráku jsou podružné veličiny.. i to, proč vlastně ta paní přede mnou zastavila..). dneska jezdím furt se dvěma prsty na spojce a na brzdě a párkrát se mi to vyplatilo.

9.10.2013 v 21:59 | Nahoru | #77
choze69>

stejne si tim asi kazdy musi vice ci mene bolestne projit... To muzes mlit v autoskole furt dola a stejne pak vidis mlady frajirky na dvacach (mezi nimi i sve zaky) co si fakt koledujou... A to nemam na mysli jen bezpecny odstup ale dalsich xy souvislosti... Ktery ti dojdou casem (pokud mas stesti)

v motoskole uz to malinko vetsi dopad - tam uz ti lidi jdou pro to ze se chtej ucit ale stejne i po absolvovani jednodenniho kurzu bez dalsiho treninku nemaj moc sanci...

Osobne vidim nejvetsi problem v tom ze lidi vc. Profi ridicu jsou lini u rizeni premyslet... Nejvic je to videt treba na spotrebe (kdyz teda umis jezdit eko)

Ume osobne u moji plechovky je to rozdil cca 1l/100 kdyz jedu vedome a podvedome.

9.10.2013 v 22:04 | Nahoru | #78

Stiflik píše: Snad dají 50:50 ...

Nechci být poslem špatných informací, ale skoro bych vsadil na 100:0

2 reakcí na tento příspěvek 6.10.2013 Nehoda

9.10.2013 v 22:19 | Nahoru | #79
Podle mě není normální aby z ničeho nic dal brzdu ... bez blinkru beze všeho :/ a potom mě řekli cajti: jo udělal chybu ale vy jste nedodržel bezp. vzdálenost .. a kde jsou zákony,že nesmíš ohrozit jinačí účást. provozu a kde jsou další že musíš včas dávat znamení o změru směru jízdy což se ani ten pán neuráčil .. když vidím jak jsou na sobě nalepený lidi ...
PS: já tipnul 10 metrů ... možná to bylo víc .. protože já si pamatuju jak byla obrovská díra mezi mnou a autem a strašně rychle jsem se k němu přibližoval takže ze začátku to mohlo být klidně 40 metrů vím,že se dost liší,ale ze začátku jsem byl strašně daleko od něj a on jel jel jel a už začal brzdit ..
PS: ještě jsem nebyl u výslechu a to co jsem napsal doufám,že mi neřeknou .;)

Naposledy editováno 09.10.2013 22:20:52

9.10.2013 v 22:27 | Nahoru | #80

Stiflik píše: a kde jsou zákony,že nesmíš ohrozit jinačí účást

tos udělal nejspíš ty. ohrozils sebe, jeho a další. on jen (možná) nedal blinkr

9.10.2013 v 23:07 | Nahoru | #81
Stiflik> ...zabrzdit 'z ničeho nic' není nenormální - co když tam autu před tebou vběhne dítě, spadne opilec z chodníku, zabrzdí odbočující auto před ním, objeví se díra ve které by nechal kolo, řidič se lekne vběhlého psa, kočky nebo zajíce, nebude se chtít přizabít o srnku, jelena, divočáka - ve všech těchhle případech mu má bliknout v hlavě ¨za mnou je deset metrů 'daleko' nalepená motorka, nebrzdím a jedu¨??

...jednoznačně je to tvoje chyba, buď rád, že jsi dostal možnost se poučit, ber to tak, že v každém autě sedí tvůj možný vrah - pro začátek si dej větší odstup, dva prsty na páčku brzdy a měj za autem vybráno, kam to případně pošleš (nejezdi za prostředkem kufru)
...brzké uzdravení, motorka se dá vždycky opravit...

Naposledy editováno 09.10.2013 23:08:19

9.10.2013 v 23:28 | Nahoru | #82
_xy_>

9.10.2013 v 23:37 | Nahoru | #83

Stiflik píše: Snad dají 50:50 ...

Teda sorry, vidím, že jsi pořád mega optimista!

Jinak, jak už zmiňovali borci výše, při náhlém brzdění je dobré mířit někde těsně vedle toho auta vpředu. To může dost pomoci.
Buď je tam krajnice, kde se dá nějak vlézt, nebo středová čára.
Motorka je naštěstí dost úzká, tak se v nouzi dá profičet i malou mezerou.
Nedobrzdíš třeba jen kousek a jsi v pohodě vedle jeho zadního kola.

10.10.2013 v 07:18 | Nahoru | #84

Stiflik píše: Zajímalo by mě kdo jezdí 30 metrů od dalšího vozidla.. když to nedodržují ani vtom našem městečku co natož v praze,brně,ostravě, kde jsou auta na sobě nalepený nechci být hnusnej vím,že jsem to nedobrzdil .. ale tohle se skoro dodržovat nedá 30 metrů od sebe ... při rychlosti 50

tohle není argument "oni to nedodržují" -to je jako "vy zase mlátíte černochy" je irelevantní proč zastavil na fleku - to je jak s The Jessie, která teda měla víc smůly a spadla do protisměru pod auto. Ale opět-je to jen vaše vina.

Takový malý tip - ono se dá jezdit i blíže, ale jednak musíš počítat s nečekanou situací (viz prsty na brzdě a spojce) a nejezdit za středem auta, ale po krajích - při nouzovém brždění tak zastavíš třeba u jeho zadního kola, ale nenarveš to do něj.

Jo a pražákům, co se vztekali - neviděl jsem, že když je tak hustý provoz, že visí auto nárazníkem na nárazníku, že by se jelo víc, jak 30. Všude ve velkých městech to je stejné - Praha, Brno, OV, ČB, Liberec, HK, Pardubice, ale i mnohem menší města

10.10.2013 v 07:27 | Nahoru | #85
Právě proto já jsem to chtěl zkusit podjet zprava jenže nebylo vůbec kudy ! on měl auto jako kráva,zabralo to celý pravý pruh .. a kdybych to tam zkusil doprava byla tam krajnice úplně kousky betony pryč,takže bych sjel na chodník a do stromu ...

10.10.2013 v 08:14 | Nahoru | #86
Stiflik> to, proč jsem ti sem psal, je o tom, že pokud si aspoň sám pro sebe neuznáš, žes to prostě podělal, nemáš šanci ae poučit. A můžeš při každé další podobné příležitosti(pokud to přežiješ) založit podobné téma a stěžovat si na ty zlé kolem tebe. Tím končím

10.10.2013 v 08:37 | Nahoru | #87
tak nikdo si nechce přiznat, že udělal chybu, ty buď rád, že si z tého chyby můžeš vzít ponaučení a příště v podobné situaci se zachováš lépe

10.10.2013 v 09:44 | Nahoru | #88
Nevěnování se plně řízení nebo nedodržení bezp. vzdálenosti = podle mě ještě dostaneš nějakého flastra

10.10.2013 v 09:45 | Nahoru | #89
už si to kenočně přiznej. to že budeš doufat je ještě horší, protože to dopadne bez jeho spoluviny a ty z toho potom budeš zdrblý.
pokud bys jel 40m za autem, tak to musíš dobrzdit minimálně 2x nebo 3x

jak tu psal dewil - jezdi tak, jako by tě chtěl každý sejmout. toto jsem se naučil a několikrát se mi to vyplatilo na moto i v autě. ale chce s i tím projít, nikdo nejezdil od začátku jak pánbůh. ber to jako lekci do budoucna a buď rád, že se ti opravdu nic vážného nestalo

10.10.2013 v 10:23 | Nahoru | #90
To je snad jedno jestl iblikal. Byla by to vina auta jenkdyby te schvalne vybrzdil.