1 reakcí na tento příspěvek Tak tomu říkám ku..a renovace!!!
Ale hláška, "súťaž o najškaredšiu motorku by si vyhral" bola v danej situácii veľmi vtipná
Naposledy editováno 03.10.2013 14:37:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak tomu říkám ku..a renovace!!!
PetrL3 píše: To nemusí být vždy pravda. Je to relativní. Prorezlá kejvačka se prodává třeba za 5 tisíc, zrenovovaná za 50. Tak co má větší cenu?
Jenže Ty se bavíš o hodnotě finanční a já se bavím o hodnotě sběratelské.
Jednoduše řečeno pokud vedle sebe budou stát dvě naprosto stejné a kompletní motorky.Přičemž jedna bude zrenovovaná a druhá v původním stavu i když trochu porezlá,tak pro mě má větší sběratelskou cenu ta nezrenovovaná.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak tomu říkám ku..a renovace!!!
1 reakcí na tento příspěvek Tak tomu říkám ku..a renovace!!!
Tohle je zajímavé ta celochormka, snad je tak dělali tuneři již v letech kdy se ještě vyráběla.
S tím, že kývačka není veterán moc nesouhlasím. Už vůbec ne počtem. Co je veterán? Toho co je dochováno v 1kusu, nebo toho co je 5000..8000...22000ks. Ono existuje i u kývaček sem tam rarita a jednokusový prototyp!
Roky výroby? Myslím, že je to dle zákona z roku 2011 stroj starší roku 1980...tedy kývačka či panelka z roku 1955, resp u té druhé 1963 splňuje více jak dokonale.
Cena? Popravdě se pérasy akývačky prodávají mnohdy více a o dva levely dráž jako předválky a stroje z třicátých let!
Viděl jsem koupit péráka za 100.000,- a viděl jsem několikrát v inzerci stroj z roku 1938 (2T Francie) co nešel ani za 30000!! Tohle
http://motorky.bazos...26838259/Remenac.php
http://motorky.bazos...ld-s-1935-250ohv.php
je tam už měsíce a je to docela raritka, zachovalé a v ceně zrenovaného péráka. Nikdo to nechce. Kam se vyšplhaly californie, kývačky Sportky,..Bizony?.... A zaklínadlo v podobě slova "půlbuben"..kde se vraky před renovací prodávají za 15-20000.
Ono je to asi tím, že CZ sběratelé jsou nacionalisté a jsou ochotni paltit za československé motocykly...
Proto si myslím, že označovat cokoliv poválečné (československé) jako "neveterána" je divné a tak trochu samoúčelné....
Problém je v tom, že Mě osobně francouskej, německej....atd. nic neříká. Nepřipomíná My moje krásný mládí.
Kdežto na Jawě sem začínal- v deseti letech -moped ,pionýr, panelka ,634 atd...
Proto v Mé garázi stojí JAWA a né BMV nebo jiné i hezčí motorky. Za mě kdybych si mohl vybrat ,zda panelku orezlou nebo po renovaci leštěnku. tak tu leštěnku. Takle chromovaný JAWY u nas jezdili už v sedumdesátých letech. Kdo dělal nebo měl známého v BELET VEJPRTY, kde se chromoval nábytek, tak měl i chromovanou motorku. Kamarád měl celého komplet chtomovaného Stadiona.
Naposledy editováno 03.10.2013 15:54:18
1 reakcí na tento příspěvek Tak tomu říkám ku..a renovace!!!
Dolin píše: Co je veterán? Toho co je dochováno v 1kusu, nebo toho co je 5000..8000...22000ks. Ono existuje i u kývaček sem tam rarita a jednokusový prototyp!
Roky výroby? Myslím, že je to dle zákona z roku 2011 stroj starší roku 1980...tedy kývačka či panelka z roku 1955, resp u té druhé 1963 splňuje více jak dokonale.
Cena? Popravdě se pérasy akývačky prodávají mnohdy více a o dva levely dráž jako předválky a stroje z třicátých let!
Takto bych to nechtěl posuzovat, to už by sme se dostali k tomu, že to není veterán, ale youngtimer, i když to je kapitalstický výraz, který asi kývačkáři nepoužívají, nevim.
Chtěl jsem původně vypustit myšlenku, že těchto strojů ve špatnejch stavech je tolik, že řešit jestli to má dostat barvu nebo chrom není podstatný, protože na jednu tokovouhle chromovou předělávku připadá tak stovka zrenovovanejch do jakštakšpůvodní barvy a nepovažuju za ničení kulturního dědictví, když to někdo dobově vytuní. A to vše za předpokladu, že stav je tak špatný, že se majitel rozhodne pro renovaci, nesoudím, jestli je lepší nechat rez nebo to stříknout.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak tomu říkám ku..a renovace!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak tomu říkám ku..a renovace!!!
No z toho co mám nabídky v mailu a inzerce. Samo i levněji. Tu je celkem dost dovezeno takových strojů u tama (Ariel, Motosacoche a tak ) a prodávají se zde za 100-150 tis,..tedy je museli logicky koupit levněji (tam).... Kdežto Jawa 350 4T je 300 minimum a to je mnohdy půlka replika!
Namátkou :
Prodám Motosacoche 250 IOE, Švýcarský motocykl v pojízdném stavu. Výroba dle dostupných informací okolo let 1925-1930, motor M.A.G. 250. Cena 100 000Kč.
Prodám starý řemenáč Motobecane 175ccm z 23roku v pojízdném stavu s řemenovým pohonem zcela puvodní orginál včetně karbidového osvětlení cena 85tis.Nebo dohoda a výměna.
Prodám Dollar 350 ccm po renovaci A1 včetně G.O. motoru v pojízdném a kompletním stavu za 155tis
Prodám BSA 550 SV Sloper r.v. 1930,platne čr doklady.Motocykl po starši renovaci. Cena 170000 kč (OK cena vyšší ale noty a je po renovaci)
Prodám francouzský historický čtyřtaktní motocykl značky Motobecané, rozvod SV, pěkný původní stav, pevný rám, monobloková konstrukce, řazení na nádrži, tandemové sedlo. Cena 33.000 Kč
Prodám jediný velmi starý motocykl Cockerell s řemenovým pohonem z roku 1919 v orginál stavu .Cena 145tis.
Prodám Coventry Eagle z roku 1934 , 250ccm .Cena 80tis.Včetně dokladů na přihlášení ,připadná výměna možná
Prodám motocykl Royal Enfield r.v. 1938 , originál původní stav , před uložením pojízdný , cena 150 000 Kč.Prosím odpovězte pouze vážní zájemci.Dík.
Kdežto naše výroba
Prodám Jawa 500/02 1958 a Páv 40/b 1970, vše po kompletní renovaci........Cena za komplet 350 tis.
Prodám Jawa 350 Pérak po kompletní renovaci na platných spz. Doklady z kývačky. Cena 105000Kč
Prodám Jawa 500 ohc se sidecarem.Cena 150 000kč. (foto torza níže)
Prodám Jawa 350 OHV , stejne výr.číslo na štítu,motoru a prevodovky.Renovácia v r. 2008 . Cena 300 tis
atp.....
Naposledy editováno 03.10.2013 22:16:41
1 reakcí na tento příspěvek Tak tomu říkám ku..a renovace!!!
Připomínám ale že pro uznání veteránem je stáří podmínka nutná, nikoliv však dostačující :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak tomu říkám ku..a renovace!!!
Vaki píše: Připomínám ale že pro uznání veteránem je stáří podmínka nutná, nikoliv však dostačující :)
Tak to samozřejmě. Hlavně musíš mít známýho v klubu, po kterym pošleš všimný.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak tomu říkám ku..a renovace!!!
PetrL3 píše: Tak to samozřejmě. Hlavně musíš mít známýho v klubu, po kterym pošleš všimný.
Tak to nemyslel. Myslel spíš, že se k testaci hlásí Barkasy, Dacie, Žigulíky jen proto, aby měli dotyční levnější povinné ručení a nemuseli na regulerní technickou, kterou by nedostali. Přiznejme si, že krajské testace, nahrazující technickou kontrolu, nejsou zdaleka tak precizní
jak klasická TK. Veterán klub má právo odmítnout testovat. Mně takhle můj domácí klub a můj kolega - komisař- odmítl otestovat Stadiona S11, protože byl v barvách nevídaných ani tenkrát, ani dnes. Neřek jsem ani popel - měl samozřejmě pravdu
bromep píše: Přiznejme si, že krajské testace, nahrazující technickou kontrolu, nejsou zdaleka tak precizní
jak klasická TK.
Tím "zdaleka tak precizní" myslíš to, že nic takového u velké části vozidel vůbec neprobíhá a jen se pošlou doklady? To si to hodně zmírnil. Já znám osobně několik lidí, který získali průkaz veterána, aniž by to vozidlo přistavili, o každoročních prohlídkách už ani nepolemizuju. Jistě, toto se dělo i s STK,, ale v tomto rozsahu ne.
Naposledy editováno 04.10.2013 21:22:20
1 reakcí na tento příspěvek Tak tomu říkám ku..a renovace!!!
7uk3 píše: Nečetl jsem to celý, tak kdyžtak sorry kdyby se to už řešilo... Zajímalo by mě, jak je řešený plnění u těchhle krasavic, nevidim za válcem karbec ani trubky sání jak to maj japonci, nebo už nevidim nebo co...
V hlavě je jednobodý mechanický vstřik, ovládaný podtlakovým ventilem. Šlo o patent Jikov n.p., se ,kterým ČSSR předběhlo německý BOSCH, ten ho neúspěšně vyvíjel ve stejné době.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa problém s předním kolem Jawa 350/360 panelka Jawa ČZ | Jirk_K | 3 | 15.4.2024 v 08:56 Dolin |
Jawa, spravne natoceni segrovky na ... Jawa 350/360 panelka | Marty634 | 11 | 2.4.2024 v 10:55 Johny_R |
brzdy Jawa 350/360 panelka | petrap | 2 | 1.4.2024 v 20:03 cmiral |
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... | Jirk_K | 3 | 4.3.2024 v 22:59 kokoška. |
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 57 | 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR |