globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jaký by jste zvolili poměr řetězových kol?
 
9.9.2013 v 20:29
Příští rok mě čeká výměna řetězovky,a proto začínám uvažovat o tom,jaký dát převod.Většina namítne že nejlepší je originální,ale věc se má takhle:
Mám sice Cagivu Elefant 750,ale dárce motoru je Ducati Monster 900 rok 2001.A ten motor má samozřejmě jiný primární převod a jinak poskládané převody rychlostí.Momentálně je tam originální řetězovka na Elefanta 15/46 a zadní guma 140/80/17.Monster má řetězovku 15/39 a gumu 170/60/17.Suchá váha je 189 Kg Elefant,185 Monster.U Elefanta bude samozřejmě větší odpor vzduchu.
Takže,kolik zubů dozadu?

Jaký by jste zvolili poměr řetězových kol?

9.9.2013 v 21:02 | Nahoru | #1
No devítka slon by měl mít stejnej poměr 15/46...od toho bych se odpíchl a dál volil podle toho kde chceš jezdit. Jestli chceš jezdit jenom po silnicích (jako většina cestovních endur) tak může být dobrou volbou trochu těžší převod. Ono ani s tím odporem to nebude tak zlý, naháče nejsou zrovna aerodynamický mašiny. Naopak pokud chceš jezdit těžší terén tak bych dal lehčí převod, ona je ta jednička celkem dost dlouhá, motor celkem ucukanej a suché spojce dlouhý spojkování taky nebude dělat zrovna dobře.

Jaký by jste zvolili poměr řetězových kol?

9.9.2013 v 21:14 | Nahoru | #2
Asi bych vycházel z toho, co tam máš a potom z toho, co od změny převodu očekáváš. pokud chceš lehčí převod, tak větší rozeta a nebo obráceně. Ubrat 7 zubů na 39 je docela dost a myslím, že by to byla i hloupost. Někdo argumentuje tím, že potom nemusíš tolik točit motor a šetříš i na benzínu. Mě u motorky zajímá radost z jízdy, zábava, takže vyznávám lehký převod . Na přesuny bych si pořídil přední kolečko o zub větší (pokud se dělá), což máš jako cca 3 zuby na rozetě.
Jsi spokojení s Elefantem oproti KLR? Jak jsi nakonec pořešil ten píst?

Jaký by jste zvolili poměr řetězových kol?

9.9.2013 v 21:48 | Nahoru | #3
stráťa:Z toho právě nemůžu vycházet protože karbecová devítka má jiné převody než stříkačkový monster,jinak bych to neřešil.Jak primár,tak převodovka je poskládaná jinak než u staršího karbecu.

Janek:Ono to není ubírání,jen přizpůsobení na originální převod pro tento motor.Taky nehodlám ubrat všech 7,ale zajímá mě jaký kdo navrhne počet.Teď je ten převod nanic,není cítit vůbec zátah,je moc silný.Asi tak jak když jsem na KLR 650 dal primární převod z KLR 600.Prostě to má zrychlení a dá se to rychle vytočit a necítíš pořádný zátah a zbytečně to točím.

Jak jsem spokojen s Elefantem oproti KLR?Upřímně?Srdce mi pláče za jednoválcem .Elefant jede,brzdí,je suprově stabilní,ale mě víc baví jednovál.Takže se asi dva měsíce přemlouvám,abych Elefanta hned neprodal a zkusil si zvyknout...
Píst jsem nakonec koupil jiný na ebay.de.Za patnáct stovek i s válcem se to dalo.

Jaký by jste zvolili poměr řetězových kol?

10.9.2013 v 08:20 | Nahoru | #4
Tohle jsi zkoušel?

Jaký by jste zvolili poměr řetězových kol?

10.9.2013 v 08:56 | Nahoru | #5
Tady si s tím můžeš pohrát http://motorcyclepe...lefant-900-i-e-1991/

1 reakcí na tento příspěvek Jaký by jste zvolili poměr řetězových kol?

10.9.2013 v 10:30 | Nahoru | #6
Ďuričko:Znám ho už pár let.I včera jsem tam nastavoval.Ale ten program ti neřekne jaký je optimální převod.
Desmodue:Jsou tam fixní převody na Elefanta z roku 91 ne pro motor z Monstera 2001.Navíc platí viz výše.

(reakce na) Jaký by jste zvolili poměr řetězových kol?

10.9.2013 v 11:20 | Nahoru | #7

Anti píše: Ďuričko:Znám ho už pár let.I včera jsem tam nastavoval.Ale ten program ti neřekne jaký je optimální převod.
Desmodue:Jsou tam fixní převody na Elefanta z roku 91 ne pro motor z Monstera 2001.Navíc platí viz výše.


Převody si upravíš podle sebe,výkon taky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist