globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Regulátor Dobíjení?
6.9.2013 v 22:13
Zdravím všechny prosím vás o radu kolísá mi dobíjení dnes jsem nechal přeměřit baterii a ok potom měřili dobíjení při vyšších otáčkách a klesal dobíjecí prout řekli miže to by nemělo jediné co mi napadá je regulátor dobíjení mužete mi říci váš názor nerad bych koupil regulátor za 2 tis a k ho....u tak jestli někoho napadá čím by to mohlo být jiným, budu vděčný a jestli víte kde sehnat za dobrou cenu tak sem s tím díky všem

Regulátor Dobíjení?

6.9.2013 v 23:11 | Nahoru | #1
Projdi všechny konektory na vedení mezi alternátorem a reglerem a alternátor proměř . Jestli napětí při vyšších otáčkách klesá, tak to vypadá spíše na regler, ale chyba může být klidně ve statoru altecu.

Regulátor Dobíjení?

6.9.2013 v 23:14 | Nahoru | #2
co je to a jak vypadá regler? to slyším poprvé

Regulátor Dobíjení?

6.9.2013 v 23:18 | Nahoru | #3
regler=regulátor

Regulátor Dobíjení?

6.9.2013 v 23:21 | Nahoru | #4
aha tak díky

Regulátor Dobíjení?

7.9.2013 v 00:13 | Nahoru | #5
samozřejmě že se sníží proud když je nabitá co to bylo za idiota? a kdyby to nedobíjelo tak by asi zhasínali světla a kdyby přebíjelo tak to bude zářit jak xenony ne? a regulátor se to jmenuje proto, že to zřejmě reguluje dobíjení

1 reakcí na tento příspěvek Regulátor Dobíjení?

7.9.2013 v 00:14 | Nahoru | #6
tvl to aby se člověk bál dát něco do servisu dneska co je to za ústavy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor Dobíjení?

7.9.2013 v 00:37 | Nahoru | #7
fomachrom> Jenže ono je otázkou, pokud mu řekli, že "klesal dobíjecí proud", tak jestli skutečně měřili klešťákem proud na červeném drátu k "plusu" baterky, nebo jestli si pletou pojmy s dojmy a měli na mysli napětí na baterce. Logicky předpokládám (dle zkušeností), že půjde spíše o pokles napětí při vyšších otáčkách.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor Dobíjení?

7.9.2013 v 08:00 | Nahoru | #8
J.M.K.> přesně tak já jsem u toho byl když držel plyn tak dobíjecí proud pomalu klesal to by asi nemělo

(reakce na) Regulátor Dobíjení?

7.9.2013 v 08:56 | Nahoru | #9
fantomas007: Pokud to byl opravdu proud, tak samozřejmě klesat musí, jak se nabíjí akumulátor a stoupá na něm napětí. Protože dobíjecí proud je závislý na rozdílu napětí vozidla a akumulátoru.

(reakce na) Regulátor Dobíjení?

7.9.2013 v 10:21 | Nahoru | #10
fantomas007> Přesně, jak píše Virago. Proud by musel měřit buď klešťákem nacvaknutým na jeden z drátů od baterky, nebo rozpojit červený drát od regleru na (+) svorku baterky a zařadit tam (do série) multimetr nastavený na proudový rozsah (DC Amps). Nejsnazší je vyndat hlavní pojistku a "fousy" měřáku napojit na kontakty jejího pouzdra. Ale to není moc dobrý způsob, jelikož proudový náraz do baterky (předtím zatížené starterem) po naskočení motoru může být docela velký, tak aby se měřák nepoškodil.

Jestli měl fousy multimetru napíchtnuté na svorky baterky, tak měřil napětí a jestli to při zvýšených otáčkách pomalu klesalo, tak je jasné, že při těchto otáčkách dobíjení nefunguje (klešťák by ukázal, že proud teče z "baterky ven", ne "do baterky").

1 reakcí na tento příspěvek Regulátor Dobíjení?

7.9.2013 v 10:35 | Nahoru | #11
měřil to na baterii a proud byl myslím 13.8 a pomalu klesal měl myslím Voltmetr ,elektrice moc nehovím tak jak se to přesně jmenuje nevím měřili mi to v prodejně baterií

(reakce na) Regulátor Dobíjení?

7.9.2013 v 10:47 | Nahoru | #12
fantomas007> Tak to měřil napětí, ne proud. 13.8V na dobíjení baterky stačí, ale jestli při zvýšení otáček začalo napětí klesat a padalo by i pod 13V, tak je to špatně. Chtělo by to proměřit alternátor (viz odkaz v prvním příspěvku), ale to spíš nech na někom, kdo se v tom vyzná, pokud elektrice moc nerozumíš.

Regulátor Dobíjení?

7.9.2013 v 12:46 | Nahoru | #13
ok moc díky

Regulátor Dobíjení?

8.9.2013 v 19:43 | Nahoru | #14
ještě prosím o radu dnes jsem zkusil vyjed a po ujetí 60 km jsem nemohl zase nastartovat a zdá se mi že začali poblikávat kontrolky (neutrál,blinkry,palivo) tak jestli se to muže také spojovat s regulátorem? díky

Regulátor Dobíjení?

8.9.2013 v 19:48 | Nahoru | #15
ještě prosím vás čtu tady na foru že zapojili zásuvku a odešlo dobíjení muže s tím mít něco společného? zapojil jsem zásuvku před sezonou tak nevím

Regulátor Dobíjení?

8.9.2013 v 22:27 | Nahoru | #16
Jestli začaly za jízdy pohasínat kontrolky a při zapnutí něčeho silnějšího (dálkové světlo a třeba ještě zatroubit) pohasly ještě více (a třeba i motor mohl začít vynechávat), tak už měla baterka namále a tím spíše skutečně při vyšších otáčkách dobíjení nefunguje.

Ještě detail... při tom měření napětí na dílně byla světla zapnutá, nebo vypnutá? Pokud by motorka s vypnutými světly jakžtakž dobíjela, byl by to lepší případ, jelikož při vybití baterky by ještě šlo nouzově dojet bez světel. Ale jestli nedobíjí ani bez světel, je to horší. Regler může být vadný i tím způsobem, že přestane fungovat po zahřátí, bohužel ale i vinutí altecu může být narušené, takže při teplém motoru se jej kus přeruší a altec pak nemá plný výkon. To by chtělo změřit odpory mezi fázemi při prohřátém motoru.

Pokud jde o tu zmíněnou zásuvku, tak tam mohli regler zničit buď přetížením, nebo rovnou zkratem v obvodu zásuvky. Nicméně máš-li zásuvku připojenou poctivě přes pojistku a za jízdy nemáš nic zapojeného, tak to vliv nemá.

Regulátor Dobíjení?

9.9.2013 v 04:45 | Nahoru | #17
zásuvka je prez pojistku a za jízdy jsem ji nepoužil tak díky dnes to ještě nechám zkontrolovat podle návodu na měření alternatoru díky

Regulátor Dobíjení?

9.9.2013 v 14:52 | Nahoru | #18
Tady je ten návod na kontrolu alternátoru.Prvně odpory všech fází mezi sebou (3 možné kombinace), odpor bude uveden v manuálu, ale je to zpravidla pár Ohmů. Důležité je, že všechny tři odpory musejí být stejné, tolerance pár desetin Ohmu.
Potom změř odpory všech tří fází proti kostře (plášti motoru) a odpory musejí být buď opět všechny tři stejné, ale tentokrát cca poloviční (měříš jen vinutí jedné fáze, kdežto předtím jsi měřil dvě vinutí v sérii), nebo musí být odpor u všech tří fází nekonečný. Záleží na tom, za střed hvězdy vinutí je , nebo není ukostřen. Pokud bys nějaký odpor naměřil a byl různý, tak fáze, u které naměříš nejmenší odpor, má zkrat na kostru.
Následně natoč motor a změř střídavé napětí jednotlivých fází mezi sebou. Napětí musejí být stejná . Na volnoběhu by měl altec dávat cca 20 - 30V, ve vyšších otáčkách (kolem 5000RPM) 50 - 80V (voltmetr jej prakticky nezatíží).
Nakonec "žárovková zkouška": Spoj tři žárovky 24V/21W do hvězdy a na každé z ramen hvězdy napoj jednu fázi altecu. Nastartuj, drž jen nízké otáčky (aby žárovky neshořely) a klešťovým ammetrem měř proudy jednotlivých fází. Proudy opět musejí být stejné . Pokud nejsou, je to opět špatně a pokud se vinuté dle měření odporu jeví jako bezchybné, může být poškozené "železo" některých pólových nástavců statoru, což rovněž mění indukci a tím i výkon jedntlivých cívek.

Nejsnazší potom bývá sehnat si jiný stator třeba z bouračky. Převinutí není levné a ne všude to umějí tak dobře, aby za několik neděl, max. měsíců, vinutí neshořelo zas. Pokud ovšem budou poškozené statorové plechy, oprava pochopitelně možná není.
A jinak regulátory najdeš tu. http://www.elesys.c...atory-dobijeni/?mt=3 .Snad Ti to pomůže a ostatním také.

Naposledy editováno 09.09.2013 14:53:50
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Suzuki intruder VL 1500 karburátor,... Suzuki VL 1500 Intruder Josef1967 10 28.12.2023 v 19:34 Dosky-CZ
Volusia 1500 Suzuki VL 1500 Intruder Terrko 12 24.11.2023 v 19:18 trubkac
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 326 29.9.2023 v 00:19 kudla009
Řidítka Suzuki VL 1500 Intruder Suzuki VL 1500 Intruder Michael1968 12 3.7.2023 v 08:23 Michael1968
ape hanger suzuki vl 1500 Suzuki VL 1500 Intruder chobber 4 15.6.2023 v 11:49 fvp


TOPlist