1 reakcí na tento příspěvek Regulátor Dobíjení?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor Dobíjení?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor Dobíjení?
Jestli měl fousy multimetru napíchtnuté na svorky baterky, tak měřil napětí a jestli to při zvýšených otáčkách pomalu klesalo, tak je jasné, že při těchto otáčkách dobíjení nefunguje (klešťák by ukázal, že proud teče z "baterky ven", ne "do baterky").
1 reakcí na tento příspěvek Regulátor Dobíjení?
Ještě detail... při tom měření napětí na dílně byla světla zapnutá, nebo vypnutá? Pokud by motorka s vypnutými světly jakžtakž dobíjela, byl by to lepší případ, jelikož při vybití baterky by ještě šlo nouzově dojet bez světel. Ale jestli nedobíjí ani bez světel, je to horší. Regler může být vadný i tím způsobem, že přestane fungovat po zahřátí, bohužel ale i vinutí altecu může být narušené, takže při teplém motoru se jej kus přeruší a altec pak nemá plný výkon. To by chtělo změřit odpory mezi fázemi při prohřátém motoru.
Pokud jde o tu zmíněnou zásuvku, tak tam mohli regler zničit buď přetížením, nebo rovnou zkratem v obvodu zásuvky. Nicméně máš-li zásuvku připojenou poctivě přes pojistku a za jízdy nemáš nic zapojeného, tak to vliv nemá.
Potom změř odpory všech tří fází proti kostře (plášti motoru) a odpory musejí být buď opět všechny tři stejné, ale tentokrát cca poloviční (měříš jen vinutí jedné fáze, kdežto předtím jsi měřil dvě vinutí v sérii), nebo musí být odpor u všech tří fází nekonečný. Záleží na tom, za střed hvězdy vinutí je , nebo není ukostřen. Pokud bys nějaký odpor naměřil a byl různý, tak fáze, u které naměříš nejmenší odpor, má zkrat na kostru.
Následně natoč motor a změř střídavé napětí jednotlivých fází mezi sebou. Napětí musejí být stejná . Na volnoběhu by měl altec dávat cca 20 - 30V, ve vyšších otáčkách (kolem 5000RPM) 50 - 80V (voltmetr jej prakticky nezatíží).
Nakonec "žárovková zkouška": Spoj tři žárovky 24V/21W do hvězdy a na každé z ramen hvězdy napoj jednu fázi altecu. Nastartuj, drž jen nízké otáčky (aby žárovky neshořely) a klešťovým ammetrem měř proudy jednotlivých fází. Proudy opět musejí být stejné . Pokud nejsou, je to opět špatně a pokud se vinuté dle měření odporu jeví jako bezchybné, může být poškozené "železo" některých pólových nástavců statoru, což rovněž mění indukci a tím i výkon jedntlivých cívek.
Nejsnazší potom bývá sehnat si jiný stator třeba z bouračky. Převinutí není levné a ne všude to umějí tak dobře, aby za několik neděl, max. měsíců, vinutí neshořelo zas. Pokud ovšem budou poškozené statorové plechy, oprava pochopitelně možná není.
A jinak regulátory najdeš tu. http://www.elesys.c...atory-dobijeni/?mt=3 .Snad Ti to pomůže a ostatním také.
Naposledy editováno 09.09.2013 14:53:50
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Suzuki intruder VL 1500 karburátor,... Suzuki VL 1500 Intruder | Josef1967 | 10 | 28.12.2023 v 19:34 Dosky-CZ |
Volusia 1500 Suzuki VL 1500 Intruder | Terrko | 12 | 24.11.2023 v 19:18 trubkac |
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... | Slezy28 | 326 | 29.9.2023 v 00:19 kudla009 |
Řidítka Suzuki VL 1500 Intruder Suzuki VL 1500 Intruder | Michael1968 | 12 | 3.7.2023 v 08:23 Michael1968 |
ape hanger suzuki vl 1500 Suzuki VL 1500 Intruder | chobber | 4 | 15.6.2023 v 11:49 fvp |