globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: zašroubovat nebo zasunout
Ahoj, můžete mě prosím poučit jak měřit hladinu oleje, jestli měrku zašroubovat nebo jen zasunout? Doteď jsem ji zašroubovávala ale teď jsem na foru četla že se má jen zasunout.
Díky za odpověď

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zašroubovat nebo zasunout

27.8.2013 v 12:05 | Nahoru | #31
J.M.K.> a jak složité a drahé to je na výměnu, když bych to přes zimu zkoušel udělat sám?

Jsem právě myslel, že pravidelné cvakání jsou ventily, tak jsem je nechal udělat. Na jednom dokonce nebyla žádná vůle a podložka se musela dost brousit.

Nepravidelné klepání jsem přisuzoval rozvoďáku, který už byl při přeměření za servisním limitem udávaném v manuálu.

Bohužel ani jedno nepřestalo. Cvakání prý bude patrně pístní čep, ale že to není žádná velká funkční závada, která by se musela hned řešit

1 reakcí na tento příspěvek zašroubovat nebo zasunout

27.8.2013 v 12:59 | Nahoru | #32
No ne, zase pohádky o spotřebě oleje? Na 6tkm mi stačila litrovka s tim, že sem jel alpy, kde otáčkoměr pod 6tisíc nešel, ale spíš běhal okolo 8... Na sosnový sem byl taky, držet gs "pod krkem" dokáže každej trochu vyježděnej řidič a světe div se, bez výraznější spotřeby oleje. Nesvádějte vyjetej motor po smrti na normální věc. Tuhle tu někdo tvrdil, že spotřeba 0,4l/tkm u DVA roky staré ktm je normální. No to teda rozhodně není!

Motorek už sem měl habaděj a olej mi baštily jen ty, který byly opravdu úplně v prdeli. Jedna si vzala tak 3 decky na 700km s tím, že měla fakt dost najeto a trápil sem to v terénu. Druhá si vzala litr na 600km a ta měla ve válci schod asi jako obrubník ... Obě sem prodal zoufalcům podobným vám, kteří o tý spotřebě věděli (řekl sem jim to).

Tohle je celý to kuzlo internetu, kde se blbnou lidi..

zašroubovat nebo zasunout

27.8.2013 v 13:09 | Nahoru | #33
taky co bych mohl čekat od GeeSa, co dle TP každý rok měnilo majitele a pochybuju, že na ní někdo dělal nějakou větší údržbu.

Jen já jsem takový kokot, že to teď dávám všechno dohromady, protože už je stejně skoro neprodejná.

zašroubovat nebo zasunout

27.8.2013 v 13:11 | Nahoru | #34
Já když jsem seřizoval v zimě podtlaky tak motorka běžela dlouho na určitý otáčky tak mi začalo mazání problikávat tak jsem vypl a nic se nestalo ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zašroubovat nebo zasunout

27.8.2013 v 13:26 | Nahoru | #35
mi_psi> když se v některých automobilových motorech udává maximální zdravá spotřeba oleje 0.4l na tkm, se podobné spotřebě u točkového motoru vůbec nedivím.

to že ty jsi motor co žere olej nikdy neviděl neznamená že neexistuje... Znám nejednoho dědečka co žere olej už od výroby a přejíždí životnost už potřetí!!!

teď začni s písničkou, že automobilové motory jsou něco jiného než motorkové prosím!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zašroubovat nebo zasunout

27.8.2013 v 14:58 | Nahoru | #36
kubacech> Tak že by vůle na ojnici, ať už na čepu, nebo na klice "nebyla nic vážného, co by se muselo hned řešit" - od takového opraváře bych si asi nenechal ani naklepat kosu. To zní skoro jako "on už v motoru není skoro žádný olej, ale to je prd, to ještě těch 300km dom dojedu". A ono to ale není daleko od pravdy... přes vyběhaná ložiska utíká dost oleje, tím pádem je nižší tlak v celém mazacím okruhu a některá místa už se tak nemusejí stačit mazat... konrétně u tohoto motoru to jako první odnesou vačky.
Jeslti Ti v motoru jasně zvoní, jako od vylágrovaných šálů, tak už jsi jej měl dávno rozebrat a zrepasovat.

zašroubovat nebo zasunout

27.8.2013 v 15:13 | Nahoru | #37
edit

Naposledy editováno 27.08.2013 23:56:11

zašroubovat nebo zasunout

27.8.2013 v 15:22 | Nahoru | #38
Drž se návodu, já tam mám zasunout do ohřátýho motoru ve svislé pozici, tedy ne na bočním stojanu. Druhá motorka má olejoznak tam je to jednoduchý.

(reakce na) zašroubovat nebo zasunout

27.8.2013 v 18:23 | Nahoru | #39
J.M.K.> ono ne že by to přímo zvonilo, ale spíš tak klepe. Ale násadou od smetáku jsem nejistil odkud, vypadá to fakt na tu kliku

1 reakcí na tento příspěvek zašroubovat nebo zasunout

27.8.2013 v 21:44 | Nahoru | #40
když to je na videu, tak to opravdu zní jako cinkání.

Ale je to studený motor, takže ty nepravidelné rány tam ještě nejsou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zašroubovat nebo zasunout

27.8.2013 v 21:57 | Nahoru | #41
kubacech> Za těch vyšších otáček (na sytič) tam nic zvláštního neslyším a potom je to docela pravidelné klepání a zní spíš od válce, než od karteru. Když klepe pravidleně, tak je to zpravidla velká vůle na ventilech, nebo i vyběhaná ložiska vačky (horší varianta). Nepravidelným zvonivým klepáním se projeví především motor přidřený na klice.
Klidně by to mohly být vyběhané "domečky" jedné z vaček (nebo obou), ale jestli se po prohřátí motoru přidá i nepravidelné "cinkání" (ne, cikáni se Ti do motoru opravdu nevejdou - narážka na "slovní hříčku", jaká se v posledních dnech na fóru objevuje), tak to spíš ukazuje na tu vůli na čepu. Každopádně bys neměl motor dál pokoušet, vyndat z rámu, rozebrat, změřit všechny vůle a uvidíš, na čem jseš.

E: Každopádně, měl jsem r. 2003 a r. 1994 (evidentně daleko více vyběhaný) a co si pamatuju, tak ani jeden z motorů takovýmto způsobem nezvonil.

Naposledy editováno 27.08.2013 22:02:53

1 reakcí na tento příspěvek zašroubovat nebo zasunout

27.8.2013 v 22:07 | Nahoru | #42
upřímně se toho trochu děsím.

Ale ty domečky je možné, že to dělají, protože to začalo když jsem tam dal jiné, protože v původních jsou servané závity na kterých drží víko ventilů. A horší, než 3 ze 4 servaných závitů na domečcích je že dokonce v hlavě jsou 4 z těch 8 na kterých drží domečky taky stržené.

A když jsem vypouštěl olej, tak s ním mi vytekla špona odpovídající závitu M14, takže mám strach co tam najdu.

E: musím nechat udělat helicoil a dát tam zpátky originální.

Naposledy editováno 27.08.2013 22:08:28

(reakce na) zašroubovat nebo zasunout

27.8.2013 v 22:37 | Nahoru | #43
Kamy> ty jo, sem si hezky početl a pousmál se, co mi psi napsal

(reakce na) zašroubovat nebo zasunout

27.8.2013 v 22:38 | Nahoru | #44
kubacech> Pozor na to, že ty domečky bývají "svrtávané" dohromady pro konkrétní motor a tedy nejdou jednoduše přehodit z jiného exempláře, patří vždy k jedné konkrétní hlavě. Před časem to tu někdo řešil na GSX-R600, nebo podobném motoru. A ta špona v oleji také rozhodně nevěstí nic dobrého.
Klepání začalo po výměně domečků - tím pádem na 99,9% to bude tím a hlavně, máš nějakou jistotu, že ty "nové" domečky nebyly vylágrované? když to tak tady vidím, "chcačky nechcačky" mi to vnucuje myšlenku, jestli bys neměl lepší sehnat si jiný motor a tento si nechat na díly, jelikož aby nakonec pořádná a poctivě provedená repase motoru Tě nevyšla dráž, než druhý motor.
Zase ale na druhou stranu koupit jiný motor znamená vždy určité riziko "zajíce v pytli".

1 reakcí na tento příspěvek zašroubovat nebo zasunout

28.8.2013 v 06:14 | Nahoru | #45
Mám obavu, že jakýkoli jiný motor na tomto stroji bude mít podobný servis, nebo bude přidřený.

To je nevýhoda těch GS. Každý si to kupuje na začátek, někdy ani olej nevymění, rok si pojezdí a motorku prodá dál. A potom z toho teče skoro vazelína.

Nevymlátí se i ta hlava s jiným domkem? Aby to potom nebylo úplně stejné i s tím originalním.

Naposledy editováno 28.08.2013 06:20:09

(reakce na) zašroubovat nebo zasunout

28.8.2013 v 11:02 | Nahoru | #46
kubacech> Když je v ložisku (lágru) vůle a vačka v něm "skáče", tak pochopitelně vyklepe celý obvod. A když bys nesehnal celý motor, zkus sehnat alespoň hlavu. Sice také nebudeš mít jistotu o jejím stavu, ale posílat svou hlavu na repasi by asi těžko vyšlo levněji. Ale hlavně jde o to, že jestli máš na hlavě tolik stržených vintů, tak motor očividně je po zásahu nějakého "jezedáckého prasete" a čertví, co všechno v něm po rozborce najdeš.

zašroubovat nebo zasunout

28.8.2013 v 11:21 | Nahoru | #47
Zkusím tam doma dát ty origo domky, jestli má cenu nechat je opravovat, nebo budu hledat hlavu, což se mi opravdu nechce.

zašroubovat nebo zasunout

28.8.2013 v 11:23 | Nahoru | #48
Nejsnazší je vždy sehnat rovnou celý motor, když bude třeba z bouračky, nemusí být nutně přidřený, ale bohužel do něj nevidíš. Největší jistotu máš jen zgenerálkováním svého motoru, ale zase ty náklady.

1 reakcí na tento příspěvek zašroubovat nebo zasunout

28.8.2013 v 12:01 | Nahoru | #49
právě že já mám při těch nákupech takové štěstí, že vždy vezmu nějaký se skrytou vadou, která se po čase projeví

(reakce na) zašroubovat nebo zasunout

28.8.2013 v 12:07 | Nahoru | #50
kubacech> Téměř nápodobně, kolego (a možná i jmenovče).

zašroubovat nebo zasunout

28.8.2013 v 12:13 | Nahoru | #51
Jelikož moto už je neprodejné (rok 91, na tachometru 50k mil, v tp 39kw), tak nastává otázka, kolik by to vydrželo bez opravy

Pokud by to ještě něco přežilo (aspoň 10-20k ), tak že bych jezdil do smrti a potom koupil jinou motorku.

2 reakcí na tento příspěvek zašroubovat nebo zasunout

28.8.2013 v 12:15 | Nahoru | #52
to nemá cenu.. jak tu někteří musí zarytě obhajovat spotřebu oleje, že to je ok

PS: maximální spotřeba oleje u aut/motorek v manuálu se udává, aby nedocházelo ke zbytečným reklamacím. Vždyť škodovky maj povoleno litr na tisíc a to určitě Ok není

Ad video - podle mě to vačky nejsou, můj názor

E: každopádně koho baví na dovolenou s sebou tahat 2-3 litry oleje, tak no problém

Naposledy editováno 28.08.2013 12:17:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zašroubovat nebo zasunout

28.8.2013 v 12:24 | Nahoru | #53

mi_psi píše: Vždyť škodovky maj povoleno litr na tisíc a to určitě Ok není



tak to se dá Policejní Octavia RS si vezme 0,6l na 1000 Proto mají v kufru kanistr s olejem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zašroubovat nebo zasunout

28.8.2013 v 12:25 | Nahoru | #54
mi_psi: Kolik jsi měl motorek BMW nebo KTM? Jaké typy? Jezdil jsi například první model VN1500? Ten dokázal sežrat litr oleje na tisíc km po sjetí z linky.

zašroubovat nebo zasunout

28.8.2013 v 13:04 | Nahoru | #55
mi_psi: kéžby to byla pravda co říkáš Sice s tebou soucítím a také mám rád, když se olej z motoru nevytrácí, nicméně to by to už dávno museli prodávající řešit tak 50% reklamací, protože podle pana mi_psi prodávají špatné motory

Je rozdíl mezi tím, když ti motor žere olej pořád, případně se jeho žíznivost lehce zvyšuje, nebo když nežere vůbec a najednou začne žrát hodně tos ty ale v diskuzi nerozlišil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zašroubovat nebo zasunout

28.8.2013 v 13:37 | Nahoru | #56

kubacech píše: tak to se dá Policejní Octavia RS si vezme 0,6l na 1000 Proto mají v kufru kanistr s olejem



Policejní RS? Něco sem zaspal?

(reakce na) zašroubovat nebo zasunout

28.8.2013 v 13:49 | Nahoru | #57

assassin píše: Policejní RS? Něco sem zaspal?



Policie jich pár má Nebo měla Co jsem slyšel, že na jednom útvaru měli 3 a 2 jim shořela

zašroubovat nebo zasunout

28.8.2013 v 13:57 | Nahoru | #58
A světe div se, jsou i motory, které "sežerou" klidně i přes litr vody na hodinu provozu... schválně nebudu psát, jaké třeba to jsou, schválně, jestli to někomu "docvakne".

kubacech> Tak když bys motor poctivě opravil, pak dobře udržoval a totéž zbgytek motorky, tak ta motorka bude jezdit třeba i za 50 let. Na rozdíl od těch čínských parodií.

zašroubovat nebo zasunout

28.8.2013 v 17:16 | Nahoru | #59
Sundal jsem víko a asi jsem odhalil to nepravidelné mlácení.

Je to ta přední vačka. Ale vůle není v domečku, ale mezi domečky. Je tam vymlácená vymezovací podložka a lítá to doleva a doprava.

Takže sehnat vymezovací podložku, nechat udělat helicoil do starých domečku a v zimě vyřešit cvakání.

1 reakcí na tento příspěvek zašroubovat nebo zasunout

28.8.2013 v 19:06 | Nahoru | #60
Jako, že vačka má velkou osovou vůli? To motor zase tak markantně neohrozí, jako vyběhané lágry. Můžeš to s nadsázkou brát i tak, že máš z GS500 "šicí stroj" á la Virago. I když na něm to dělají vahadla, rovněž "poskakující" v rozsahu axiální vůle na čepech.
Ale jestli je skutečně vůle i na ojnici, tak s tím bys jezdit neměl. Aby od těch nárazů nakonec ojnice nerupla a neměls motor zralý do sběru.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 15.5.2024 v 11:00 combust
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 25 13.5.2024 v 21:08 Deadman
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava


TOPlist